שירות המרשלים של ארצות הברית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שירות המרשלים של ארצות הברית
United States Marshals Service

סמל
דגל
דגל

תג היחידה
מידע כללי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום שיפוט ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
משרד אחראי ממשלת ארצות הברית
סוכנות אם מחלקת המשפטים
סוכנות בת Justice Prisoner and Alien Transportation System עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הקמה 24 בספטמבר 1789
מטה מרכזי מחוז ארלינגטון, וירג'יניה
עובדים 3,954
usmarshals.gov
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שירות המרשלים של ארצות הברית (אנגלית: The United States Marshals Service, בראשי תיבות: USMS) מהווה חלק מכוחות הביטחון האמריקאים. זהו ארגון הביטחון הפדרלי הוותיק ביותר בארצות הברית. שירות המרשלים משתייך למחלקת המשפטים של ארצות הברית והגדרת תפקידו היא הגנה על מערכת המשפט של ארצות הברית.

משימות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירות המרשלים עוסק במשימות הבאות:

סוכני שירות המרשלים נושאים עמם כלי נשק ומשתמשים באותם אמצעים וטכניקות שהפכו לסימן ההיכר של הבולשת הפדרלית (FBI) וסוכנות הביון המרכזית (CIA) של ארצות הברית. חלק מסוכני השירות הם בלשים לכל דבר; בנוסף, מקיים שירות המרשלים מערך זיהוי פלילי משלו.

בעבר נעשה שימוש בכוח מרשלים לשם דיכוי אלים של שביתות, למשל על ידי התובע הכללי ריצ'רד אולני שדיכא בכוח את שביתת פולמן ב-1894, לאחר שהשובתים לא כיבדו את צו המניעה.

המרשלים בתרבות הפופולרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

על אף העובדה ששירות המרשלים לא זכה לפרסום ולאזכורים הרבים להם זכו הבולשת הפדרלית וסוכנות הביון המרכזית, מככב הארגון בסרטי קולנוע רבים:

  • אנשי שירות המרשלים, בראשות טומי לי ג'ונס, רדפו אחר האריסון פורד בסרט "הנמלט"; סוכני השירות תפסו את הפושע הנמלט סטיב מרטין בסרט "העוקץ הספרדי".
  • בסדרת הטלוויזיה הפופולרית 'שטח מת' (blindspot) בכיכובה של ג'יימי אלכסנדר, הדמות אלי (בת הזוג לשעבר של קורט וולר) עובדת בשירות המרשלים של ארצות הברית, דבר שעוזר לצוות פעמים רבות.
  • בסרט הטלוויזיה "Witness Protection" מתואר מקרוב התהליך המורכב של החלפת הזהות של עדי מדינה, לו אחראי שירות המרשלים באופן בלעדי (בסרט - בפיקודו של פורסט ויטאקר).
  • בספריו של אלמור לנארד המרשלים תופסים תפקיד חשוב, גם בספר "פרונטו" וגם בסיפור הקצר "fire in the hole" המתארים את עלילותיו של המרשל רַיילֵן גִיבֵנס וכך גם בסדרת הטלוויזיה "צדק פרטי" שהופקה על פי הם. גם בספרו "כוכב עולה" הדמות הראשית של לנארד היא המרשל קַרֵל וֵבּ.
  • בסרט שאטר איילנד שני מרשלים עוסקים באיתור אסירה נמלטת מבית-סוהר.
  • בסדרת הטלוויזיה ברוקלין תשע-תשע שירות המרשלים עוזר לבלש ג'ייק פרלטה ולקפטן ריימונד הולט להימלט מהרוצח פיגיס שרודף אחריהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ארצות הברית. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.