שי ראובני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שי ראובני
שי ראובני (משמאל) לצד צ'ולי זכאי
שי ראובני (משמאל) לצד צ'ולי זכאי
לידה פרדס כ"ץ
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שי ראובני הוא מוזיקאי, מלחין, מפיק ומעבד מוזיקלי ישראלי המתמקד במוזיקה המזרחית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראובני נולד וגדל בפרדס כץ בבית מוזיקלי משם ינק את אהבתו הגדולה למוזיקה ים תיכונית. למד לנגן על הקלידים בילדות ובגיל 17 החל ללוות את הזמר עופר לוי בהופעותיו. בהמשך היה קלידן בלהקה של אייל גולן במשך שלוש שנים.

במקביל לנגינה על הקלידים, החל לעבוד ראובני כמפיק מוזיקלי באולפנו של יעקב למאי עם האמרגן אבי גואטה, והזמרת שאותה גילה, שרית חדד, שהייתה בראשית דרכה המקצועית. מאז הפיק עימה כ-10 אלבומים. כמו כן, הפיק עשרות אלבומים לאמנים רבים מהז'אנר המזרחי.

בשנת 1994 עיבד 3 שירים לאלבומו השני של איציק הרוש "הדובדבן שבקצפת, בהם בלט השיר "כמו צל".

ב-1997 עיבד את שירי האלבום "שימי רון בהופעה".

ב-1998 ניהל מוזיקלית את אלבום הפרצה של שרית חדד "חוק החיים", בו בלטו עיבודיו לשיר הנושא, וכן ל"לב זהב" ו"הכל סגור". עוד באותה שנה עיבד כמחצית משירי אלבום הבכורה של שרון לביא "חולם הביתה".

ב-1999 עיבד את אלבומה של שרית חדד "כמו סינדרלה", שהפך רב מכר, והכיל להיטים רבים דוגמת: "הייתי בגן עדן", ל"דמעות שלך יש פה", "חמותי", ושיר הנושא. עוד באותה שנה עיבד כמחצית משירי אלבומו של ליאור פרחי "את כל חיי", בהם בלט "למה את כועסת", כמן כן כמחצית משירי אלבומו השלישי של לידור יוספי - "הכל הפוך", בהם בלטו שיר הנושא והדואט "סודך גלי לי" עם חיים משה.

בשנת 2000 החל ראובני לעבוד בשיתוף עם הפזמונאי צ'ולי זכאי, כאשר האחרון משמש גם כמנהל הפקה ויועץ אומנותי, וראובני הוא המלחין והמפיק המוזיקלי. השיר הראשון שיצרו השניים, "יש בי את כל הכוח" של קובי פרץ, הפך ללהיט. עוד באותה שנה הפיק מוזיקלית של אלבומה של שרית חדד "לעשות מה שבא לי", בו בלטו עיבודיו ל"קח את הכל", "הכאב הזה" ושיר הנושא.

ב-2001 עיבד כמחצית משירי אלבומה של שרית חדד "אשליות מתוקות" בו בלט במיוחד עיבודו לשיר "שמע ישראל", שהפך לאחד השירים המזוהים ביותר של חדד. ב-2002 עיבד את השיר בלבלי אותו לקובי פרץ שהפך ללהיט.

בשנת 2004 הפיק ראובני מוזיקלית את מרבית שירי אלבומה של שרית חדד חגיגה, בהם בלט במיוחד עיבודו לשיר "בחום של תל אביב".

בשנת 2005 הפיק ועיבד יחד עם יעקב למאי את אלבומו של עופר לוי "מצייר אותך". עוד באותה שנה עיבד 6 שירים לאלבומה של שרית חדד "מיס מיוזיק".

בשנת 2007 הקימו ראובני וצ'ולי זכאי לייבל עצמאי - "שי ראובני הפקות" במסגרתו הופקו במהלך כ-3 שנים מעל ל-100 שירים שונים.

ב-2008 הפיק מוזיקלית את אלבומו של קובי פרץ "כמה אהבה", בו בלט שיר הנושא.

הדואט "יחד" אותו הלחין ועיבד שי ראובני, זכה בקטגוריית השיר הים תיכוני הטוב ביותר במסגרת תחרות ה-Big Apple Music Awards בניו יורק.[1] בשנת 2009 הלחין ועיבד ראובני את השיר "מקודשת", עבור הזמרת שרית חדד, שנכלל באלבומה ה-18, מרוץ החיים.[2] בשנת 2010 הפיק מוזיקלית ביחד עם הנרי את השיר "Do You Love Me".

הפיק מוזיקלית את מרבית שירי אלבומו של קובי פרץ "כתוב בשניים" שיצא ב-2012, בהו בלטו עיבודיו ל"אחת של חיי" (בשיתוף עם עמית הראל) ו"אולי" (בשיתוף עם רון תיכון).

בשנת 2013 הפיק מוזיקלית את הגרסה העברית ללהיט "סה לה וי" שביצע קובי פרץ, והפיק מוזיקלית את השיר "קול העולם" עבור מרגלית צנעני וזהבה בן. שני השירים הפכו ללהיטים וכבשו את פסגת מצעד ההשמעות של מדיה פורסט.

ב-2014 הלחין ועיבד את השיר "עיניים" לעופר לוי.

בשנת 2016, הפיק מוזיקלית את השיר "בסיבוב השני" עבור נסרין קדרי. השיר נכלל באלבומה השני בנאדיק.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראובני מתגורר באור יהודה, נשוי לאלינור ולהם שלושה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "יחד" של קובי פרץ ואישתאר זכה בפרס בינלאומי, חריף, ‏ 27/10/09
  2. ^ SaritHadadOfficial (2009-09-22), שרית חדד - מקודשת - Sarit Hadad - Sacred, נבדק ב-2018-08-11