שכטר (חברה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שכטר
Schecter Guitar Research
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 1976–הווה (כ־48 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה לוס אנג'לס עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה כלי נגינה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים גיטרה חשמלית עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.schecterguitars.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שכטר גיטרות (בקיצור "שכטר" ובאנגלית: "Schecter Guitar Research") היא חברת ייצור גיטרות, שנוסדה בקליפורניה בשנת 1976. החברה נוסדה על ידי דייוויד שכטר תחילה כחנות לטיפול ותיקון גיטרות, ובנוסף יצרה חלקי חילוף לגיטרות. כיום החברה מייצרת בעצמה גיטרות חשמליות, גיטרות בס וגיטרות אקוסטיות ונחשבת כיצרנית מובילה בתעשייה[1].


היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שכטר החלה במקור כחנות קטנה לתיקון וטיפול בגיטרות ובנוסף יצרה חלקי חילוף לגיטרות, כגון: גופים, צווארים, מפתחות כיוון, גשרים פיקאפים ועוד. בשנת 1979 החלה החברה להציע גיטרות בייצור עצמי בפעם הראשונה, הגיטרות הללו היו יקרות וקשות להשגה ונמכרו ב-20 חנויות שונות בלבד ברחבי ארצות הברית.

ב-1983 החברה הגיעה לקצה גבול יכולת הייצור של מוצרים בהזמנה אישית ולא יכלה לעמוד בביקוש. באותה השנה נרכשה החברה על ידי קבוצת משקיעים מטקסס, המשקיעים העבירו את החברה לדאלאס שבטקסס, ושם יצרו גיטרות מחלקים מיובאים וגם מחלקים מקוריים של שכטר.

בשנת 1987 החברה נמכרה להיסטקה שיבויה, יזם יפני. שיבויה העביר בחזרה את החברה לקליפורניה, החברה חזרה לשיטת הייצור הקודמת, ושוב ניתן היה להשיג את הגיטרות הללו רק בחנויות בודדות. שיבויה הציע למייקל קירבולו (Ciravolo) להיות נשיא החברה ולנהל אותה. קירבולו רצה להפוך את החברה לנגישה לקהל הנגנים הצעירים, אך החברה יצרה גיטרות יקרות ובודדות בכל חודש ולכן הבין שכדי להשיג את מטרתו, הוא צריך לחולל שינוי בדימוי ובאופן המיתוג של החברה. כתוצאה מכך החל קירבולו לעבור לייצור המוני של גיטרות, במפעל בדרום קוריאה. עם תחילת הייצור בקוריאה, החלה החברה להציע מבחר גיטרות גדול יותר במחירים נמוכים יותר ובייצור המוני.

שיתוף פעולה עם זאק ויילד[עריכת קוד מקור | עריכה]

זאק ויילד בהופעה.

בשנת 2016, נגן הגיטרה זאק ויילד (Ozzy Osbourne, Black Label Society, Zakk Sabbath), יחד עם שכטר, השיק את Wylde Audio. החברה Wylde Audio היא חברה בבעלות של זאק, והיא מציעה מגוון גיטרות שעוצבו על ידי ידיו. הגיטרות מיוצרות ומופצות על ידי שכטר.

שכטר בסצנת המטאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיניסטר גייטס מנגן בגיטרת החתימה שלו.

כיום שכטר היא חברה מובילה[2] בתעשיית הגיטרות בסצנת המטאל.

שכטר מפורסמת בזכות הגיטרות שלהם המכוונת לנגני המטאל והרוק הכבד, המציעות מפרטים המתאימים לכך: פיקאפים חמים, צווארים דקים בעלי גישה קלה לשריגים הגבוהים וצווארים בעלי 24 שריגים. החברה מציעה גיטרות בעלות 8–9 מיתרים במחיר נמוך, כאשר בדרך כלל יש לפנות לחברת גיטרות ולבצע הזמנה אישית (מה שהופך אותן ליקרות יותר).

שכטר צברה מוניטין גם באמצעות אמנים גדולים בסצנת המטאל אשר ניגנו על הגיטרות שלהם, כגון: סיניסטר גייטס (נגן גיטרה בלהקה Avenged Sevenfold) דן דונגן (נגן הגיטרה של הלהקה Disturbed) ועד לאחרונה גם ג'ף לומיס (נגן גיטרה בלהקה Arch Enemy).

אמנים בולטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיטרת ״Yellow Cloud" של פרינס.

במהלך השנים שכטר שיתפה פעולה עם מספר אמנים גדולים, אשר ניגנו בגיטרות שלהם, בהם:

  • פרינס (Prince) אמן סולו - שכטר בנו את הגיטרות בעלות הצורות המיוחדות בהן היה מנגן פרינס. הפעם היחידה בה ניתן היה להשיג את אחד המודלים שלו הייתה בהופעה שלו, עבורה יצרו שכטר מספר גיטרות אשר נמכרו בהופעה. פרינס לא רצה שהחברה תייצר גיטרות נוספות, החברה עדיין מכבדת את רצונו ובעקבות זאת לא ניתן להשיג גיטרות זהות לאלה של פרינס מלבד הגיטרות שנמכרו בהופעה המסוימת.
  • בריאן האנר ג׳וניור, הידוע בכינוי הבמה סיניסטר גייטס (Synyster Gates) חבר בלהקה Avenged Sevenfold: לגייטס מספר גיטרות שעיצב יחד עם שכטר, את המודלים הנוכחיים שלו ניתן לקנות בחנויות המפיצות גיטרות של החברה, מלבד מודל ה-USA שלו, שאותו ניתן לרכוש בחנויות ספורות.
דן דונגן מנגן בגיטרת החתימה שלו.
  • דן דונגן (Dan Donegan) חבר בלהקה Disturbed - דונגן עבר לשכטר לאחר שנתיים של שיתוף פעולה עם Washburn. בשנת 2009 שכטר הכריזו על גיטרת החתימה של דונגן בתערוכת המוזיקה נאם (Namm). מאז דונגן עבר מספר מודלים עם החברה, כעת שכטר מייצרים מודל אחד שנושא את שמו.
  • קית' מרואו (Keith Merrow) אמן סולו וחבר בלהקה Alluvial - מרואו הוא אמן העוסק במטאל שהתפרסם ביוטיוב דרך סרטונים בהם הוא בודק, מסביר, משווה ונותן את דעתו על ציוד הקשור בגיטרה חשמלית ועבודת סטודיו. הגיטרה הראשונה של מרואו עם החברה ראתה אור בשנת 2014 ובהמשך הוציא מודלים נוספים, הגיטרות של מרואו הן בין גיטרות החתימה הנמכרות והמצליחות ביותר של שכטר[3]. מרואו אמן יוצא דופן משום שהתפרסם דרך יוטיוב ולא דרך תעשיית המוזיקה. הוא אחד מבין האמנים הספורים בעלי גיטרת חתימה שהתפרסמו בדרך זו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שכטר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]