שליטי היקום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שליטי היקום
Masters of the Universe
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הי-מן ושליטי היקום
בימוי גרי גודרד עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אדוארד ר. פרסמן
יורם גלובוס
מנחם גולן
תסריט דייוויד אודל
סטפן טולקין
עריכה אן קוטס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דולף לונדגרן
קורטני קוקס
פרנק לנגלה
מג פוסטר
צ'לסי פילד
בילי בארטי
רוברט דאנקן מקניל
ג'ון סייפר
ג'יימס טולקין
כריסטינה פיקלס
מוזיקה ביל קונטי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום חנניה בר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה קנון גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה קנון גרופ, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 7 באוגוסט 1987
משך הקרנה 106 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט גיבורי-על, סרט הרפתקאות, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $4,500,000
הכנסות $17,336,370
הכנסות באתר מוג'ו mastersoftheuniverse
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שליטי היקוםאנגלית: Masters of the Universe) הוא סרט פנטזיית פעולה אמריקני משנת 1987 בכיכובו של דולף לונדגרן. הסרט מתאר את קורותיה של נערה אמריקנית החוברת להי-מן - האיש החזק ביותר ביקום ובנו של שליט היקום במלחמתו נגד המכשף המרושע סקלטור.

בעת יציאתו לאקרנים בארץ, הסרט הוכר בעברית תחת השם מלחמות השחקים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכוכב איטרניה הנמצא במרכז היקום, המכשף המרושע סקלטור (מגולם על ידי פרנק לנגלה) כבש את טירת גולגולת ולכד את המכשפה של הטירה. סקלטור מתכנן לנצל את כוחה החבוי של הטירה ולעבור דרך שער בין ממדי אשר יפתח בחדר הכס של הטירה.

לוחמי איטרניה המגנים על הטירה סובלים מנחיתות מספרית. ביניהם נמנים: הי-מן (מגולם על ידי דולף לונדגרן) שהוא אויבו המשובע של סקלטור, החייל הוותיק איש-שריון (מגולם על ידי ג'ון סייפר) וביתו טילה (מגולמת על ידי צ'לסי פילד). השלושה מצילים את גוילדור (מגולם על ידי בילי בארטי) - מנעולן וממציא שלוקח אותם לביתו ומספר להם שסקלטור גנב ממנו את המצאתו האחרונה - מפתח מיוחד שיכול לגרום לפתיחת שער אשר יוביל את מי שמחזיק אותו לכל נקודת מקום וזמן אשר יבחר. למרבה המזל, גווילדור מחזיק ברשותו את אב הטיפוס אשר בנה, והחבורה חומקת בחזרה לטירת גולגולת, אך נופלים לתוך מארב שהציב להם סקלטור. ביאושו להימלט, מפעיל גווילדור את המפתח בצורה שרירותית והם מגיעים אל וויטייר, קליפורניה. המפתח אובד להם בנחיתה והם מתפצלים כדי למצוא אותו.

בינתיים, בקליפורניה, שני בני נוער - ג'ולי וינסטון שהתייתמה מהוריה (מגולמת על ידי קורטני קוקס) וקווין קוריגן (מגולם על ידי רוברט דאנקן מקניל) מוצאים את המפתח ולוחצים על כפתוריו ובכך מאפשרים לסגניתו של סקלטור - המכשפה אווילין (מגולמת על ידי מג פוסטר) להגיע לכדור הארץ. המכשפה אווילין שולחת צוות כדי להשיג את המפתח.

קווין - מוזיקאי מתחיל, רואה את המפתח. הוא טועה לחשוב שהוא סינתיסייזר יפני ולוקח אותו לחנות מוזיקה כדי לקבל חוות דעת נוספת מחברו. ג'ולי שנמצאת באולם הספורט של בית ספרה, מותקפת על ידי צוותה של המכשפה אווילין והי-מן מציל אותה. הצוות המובס חוזר לטירת גולגולת וסקלטור הזועם שולח את קלגסיו לפיקודה של המכשפה אווילין כדי להשיב את המפתח.

קווין חוזר לבית הספר ומוצא שהוא נשרף. הבלש הממונה על החקירה הוא לוביק (מגולם על ידי ג'יימס טולקין) והלה לוקח את קווין לביתה של ג'ולי כדי לאתר אותה. ג'ולי מתקשרת לביתה וקווין עונה. היא מספרת לו את חשיבותו של המפתח אותו טעה לחשוב שהוא סינתיסייזר יפני ואומרת לו לשמור עליו, אך לוביק רוצה להחרים אותו בחשדו שהוא ציוד גנוב ועוזב את ביתה לחנות המוזיקה. המכשפה אווילין לוכדת את קווין וחוקרת אותו באמצעות קולר לקריאת מחשבות ומתחילה לרדוף אחרי לוביק.

ג'ולי פוגשת בקווין ומסירה ממנו את הקולר וממהרת לחנות המוזיקה, לשם הלך לוביק כדי לקחת את המפתח. המכשפה אווילין מגיעה לשם אף היא וקרב מתחולל. ג'ולי מצליחה להשיג את המפתח ומתחבאת איתו בחדר האחורי של החנות. המכשפה אווילין מתחפשת לאימה המתה של ג'ולי ומפתה אותה לצאת ממקום מחבואה ולוקחת ממנה את המפתח. עם הידיעה שהמפתח בהישג ידו, מגיע סקלטור לכדור הארץ. הי-מן מצליח להשיב את המפתח לידיו אך סקלטור יורה ברקים ופוצע את ג'ולי. הי-מן נכנע כדי שסקלטור יחוס על חבריו וחוזר לטירת גולגולת בתור עבדו של סקלטור.

באיטרניה, הי-מן נכבל לרצפה על ידי חייליו של סקלטור בחדר הכס של הטירה. סקלטור מודיע לו שכל איטרניה יחזו בו כורע ברך בפניו ואז הוא ימית אותו. ברוח מרד פתאומית, צוחק הי-מן ומודיע לסקלטור שהוא לעולם לא יכרע ברך לפניו. סקלטור הזועם מורה לעושה דברו לענות את הי-מן בהצלפות שוט-לייזר. הי-מן החבול והשבור צופה בעין הגדולה של טירת גולגולת נפתחת ובסקלטור סופג ממנה את הכוחות של היקום. סקלטור בטוח כי כעת הוא שליט היקום ומורה להי-מן בשנית לכרוע בפניו ברך. הי-מן מסרב שוב וסקלטור מדגים בפניו את כוחותיו החדשים כדי לשכנעו.

בינתיים, בכדור הארץ, גווילדור מצליח להרכיב מפתח נוסף ממקלדת מחשב וציוד איטרני שהשיג מאיש-שריון וטילה. קווין המוזיקאי הצליח לשנן את הטונים שהפיק המפתח ומשחזר אותם. המפתח המאולתר לוקח אותם בחזרה לאיטרניה ולתוך טירת גולגולת בצירוף לוביק. סקלטור מורה להשמידם ובטעות משחרר את הי-מן משלשלאותיו. הי-מן מביס רבים מפקודיו של סקלטור ומצליח להשיג את החרב של טירת גולגולת. החרב מעניקה להי-מן כוחות והוא נלחם בסקלטור. הוא משמיד את מטהו וסקלטור מאבד את כוחותיו החדשים. ביאושו, שולף סקלטור את חרבו, אך הוא לא מהווה תחרות להי-מן, שמפיל אותו למי החפיר שמסביב לטירה.

המכשפה של הטירה מרפאת את ג'ולי והשער נפתח כדי שבני האדם יחזרו לכדור הארץ. לוביק שמתקבל באיטרניה כגיבור, מחליט להישאר. ג'ולי מתעוררת ומגלה כי היא שבה לבוקר בו הוריה נהרגו בהתרסקות מטוס והיא משכנעת אותם לא לעלות על טיסת המוות. היא נפגשת עם קווין וזה מאשר לה כי הם אכן עברו יחד את החוויה וזה לא היה רק חלום. הוא מחזיק בידיו מתנה קטנה מאיטרניה: גולה קטנה וכחולה ובה הולוגרמה של הי-מן העומד מול טירת גולגולת.

לאחר כתוביות הסרט, רואים את סקלטור מרים את ראשו מתוך החפיר אליו נפל ואומר "אני עוד אשוב".

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות שליליות מאוד. האתר Rotten Tomatoes נתן לסרט תוצאה של 18%, המבוססת על ידי 17 מבקרים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]