שלי מור קפיטו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלי מור קפיטו
Shelley Moore Capito
לידה 26 בנובמבר 1953 (בת 70)
וירג'יניה המערבית, ארצות הברית
שם לידה Shelley Wellons Moore Capito עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
www.capito.senate.gov
סנאטורית מטעם מדינת וירג'יניה המערבית
3 בינואר 2015 – מכהנת
(9 שנים ו־10 שבועות)
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המחוז השני של מדינת וירג'יניה המערבית
3 בינואר 20013 בינואר 2015
(14 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלי מור קפיטואנגלית: Shelley Moore Capito; נולדה ב-26 בנובמבר 1953) היא פוליטיקאית אמריקאית חברת המפלגה הרפובליקנית, מכהנת כסנאטורית מטעם מדינת וירג'יניה המערבית מינואר 2015. קפיטו היא האישה הראשונה המייצגת את וירג'יניה המערבית בסנאט.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מור קפיטו נולדה בווירג'יניה המערבית, בתם של שלי ושל ארץ' מור (אנ'). אביה כיהן כמושל מערב וירג'יניה בשנים 1969 עד 1977 ובתקופת כהונה נוספת ב-1985 עד 1989. מור קפיטו בעלת תואר ראשון בזואולוגיה מאוניברסיטת דיוק ותואר שני בחינוך מאוניברסיטת וירג'יניה.

ב-1996 נבחרה לבית המחוקקים של וירג'יניה המערבית. בשנת 2000 התמודדה וניצחה בבחירות לבית הנבחרים של ארצות הברית מטעם המחוז השני של וירג'יניה המערבית. מאז היא נבחרה לשש כהונות נוספות בתפקיד, במערכת הבחירות של 2012 זכתה לרוב של כ-70%.

ב-2014 התמודדה בבחירות לסנאט של ארצות הברית, היא גברה על יריבתה מהמפלגה הדמוקרטית בכל אחד ממחוזות הבחירה וזכתה ברוב של 62.1%. היא הייתה בכך לאישה הראשונה שנבחרה לסנאט מטעם וירג'יניה המערבית ולרפובליקנית הראשונה המייצגת את המדינה בסנאט מאז 1958. היא מכהנת בסנאט בוועדת ההקצבות, בוועדת האנרגיה ומשאבי הטבע בוועדת הסביבה והעבודות הציבוריות, בוועדת המסחר, המדע והתחבורה ובוועדת הכללים והמנהל.

עמדותיה של מור קפיטו הן שמרניות בדרך כלל עם נטייה למרכז. בעת כהונתה בבית הנבחרים, היא עוררה את כעסם של אנשי תנועת מסיבת התה על סירובה לתמוך בקיצוץ של חלק מהתוכניות הפדרליות. היא התנגדה לביטול פסק דין רו נגד וייד, הקובע כי כל חוק האוסר על הפלה מלאכותית סותר את חוקת ארצות הברית, היא תמכה בביצוע ניסויים בתאי גזע של עוברים, אך התנגדה לתמיכה פדרלית בתוכניות בריאות שכללו מימון הפלות ותמכה בהצעה להגבלת אפשרות ההפלה לאחר השבוע ה-20 להריון. היא תמכה בעידוד תעשיית כריית הפחם והתנגדה לרגולציה בתחום איכות הסביבה על פעילותה.[1]

מור קפיטו נשואה ואם לשלושה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שלי מור קפיטו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]