שמואל צוקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמואל צוקר
מדינה ישראלישראל ישראל
השתייכות צבא הגנה לישראל
דרגה תת-אלוף  תת-אלוף
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
מלחמת ששת הימים  מלחמת ששת הימים
מלחמת ההתשה  מלחמת ההתשה
מלחמת יום הכיפורים  מלחמת יום הכיפורים
מלחמת לבנון  מלחמת לבנון
המערכה ברצועת הביטחון  המערכה ברצועת הביטחון
האינתיפאדה הראשונה
תפקידים אזרחיים
מפקד הימ"מ
ראש מנה"ר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמואל צוקר הוא איש צבא ישראלי, שסיים את שירותו בצה"ל בדרגת תת-אלוף. כיהן כמפקד חטיבת הנח"ל, מפקד אוגדת עזה ומפקד עוצבת הגליל. לאחר שחרורו מצה"ל שימש ראש מנהל ההרכשה והייצור (מנה"ר) במשרד הביטחון. שירת גם במשטרת ישראל, כמפקד הימ"מ.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם גיוסו לצה"ל התנדב לסיירת שקד[1]. עבר צוקר מסלול הכשרה כלוחם, קורס סיור וקורס מ"כים חי"ר. בהמשך יצא לקורס קציני חי"ר. עם סיום הקורס שב לסיירת כמפקד צוות, לחם במלחמת ששת הימים ונפצע בידו[2]. לאחר מכן מונה למפקד פלוגה. בשנת 1978 שימש צוקר כמפקד גדוד 13 (גדעון) של חטיבת גולני, ופיקד עליו במבצע ליטני בקרב לכיבוש הכפר אל-ח'יאם[3]. בשנים 19801981 פיקד על הימ"מ. בשנים 19861987 פיקד על חטיבת הנח"ל[4]. הועלה לדרגת תא"ל ומונה למפקד אוגדת עזה[5]. בשנים 1992–1993 פיקד על עוצבת להב, ובשנים 1996-1994 פיקד על עוצבת הגליל. תפקידו האחרון היה נספח צה"ל בגרמניה .

לאחר שחרורו מצה"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחרורו מצה"ל מונה לראש מנהל ההרכשה והייצור (מנה"ר) במשרד הביטחון[6]. לאחר מלחמת לבנון השנייה שימש כחוקר מטעם ועדת וינוגרד וחקר את מהלכי עוצבת הגליל בפיקוד גל הירש[7]. בשנת 2011 עמד בראש ועדת בדיקה פנים משרדית שבדקה את פרשת מסמך הרפז[8]. ב-2017 סיים כהונה בת 6 שנים כראש מינהל הרכש, ופרש לגמלאות. באותה שנה מסר עדות במשטרה בעניין תיק 3000.

מתגורר בראש העין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קציני צה"ל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.