שמואל שוחט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שמואל שוחט
שמואל שוחט
שמואל שוחט
לידה 1972 (בן 52 בערך)
ליטא
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מספר סיפורים, מחזאי, במאי, מעצב ובובנאי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמואל שוחט (נולד ב-1972) הוא אמן יוצר ישראלי בתיאטרון. מספר סיפורים, מחזאי, במאי, מעצב ובובנאי.

שוחט נולד בליטא ועלה לישראל עם הוריו. גדל בבת ים. לאחר השרות הצבאי למד בסדנאת המספרים בבית אריאלה. ובית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים. על עבודת הגמר שלו "המשתה" זכה בשנת 2000 בפרס ראש העיר ירושלים לבוגר מצטיין. שוחט יצר מספר הצגות מקוריות ועיצב עבור הצגות ופרויקטים בתיאטראות ופסטיבלים ברחבי הארץ. בנוסף מרצה ומלמד שוחט בשנים האחרונות תיאטרון, עיצוב ואמנות הסיפור במסגרות לימוד שונות.

יצירות מקוריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביצירותיו המקוריות שוחט משלב תפיסה פוסטמודרנית ככר לשילוב בין עניינו בהצגת דרמה ובאמנות פלסטית.

"המשתה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתיבה, עיצוב ובימוי של "המשתה" מופע תיאטרון תנכי אינטראקטיבי על פי סיפור שאול ודוד.

עם: גיל קופטש, סנצו ירון גושן, ברוך ברנר, יהודה לזרוביץ, ערן עמיחי, נועה ברקאי, איתי בן נון אוריאל סוורדין, נעם מאירי, ניצן פרי.

מופע זה שכלל קטעי משחק מוזיקה חיה יין ואוכל, סיפר את סיפור עלייתו ונפילתו של שאול המלך, במהלך המופע נטל הקהל חלק בהתרחשויות, וגילם למעשה את "עם ישראל". אנשים מהקהל גויסו לצבא שאול במלחמתו בעמונים, הוזמנו לחתונת דוד ומיכל בת שאול, ואף שתו יין ואכלו אוכל תנכ"י. הכל כחלק מהנסיון לשבור את המחיצה שבין ההצגה והקהל, בין הסיפור התנ"כי והמציאות המודרנית.

"קין והבל"[עריכת קוד מקור | עריכה]

בימוי ועיצוב ההצגה "קין והבל", קומדיה רצחנית מאת גיל קופטש עם עמי סמולרצ'יק ותומר שרון בפסטיבל תיאטרון קצר בצוותא.

"בין שני עולמות"[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיבוד, בימוי ועיצוב "בין שני עולמות", הצגה מקורית על פי המחזה "הדיבוק" מאת ש. אנ-סקי, עבור תיאטרון "הבימה" במסגרת פסטיבל "דיבוקים" בפסטיבל ישראל. בעיבוד זה של סיפור האהבה הטראגי, מגלמים שלושה שחקנים (ירון גושן, נמרוד איזנברג, אילת שדמון) את הכוחות הפועלים על הסיפור, זוג האוהבים והכוח המפריד ביניהם. שאר הדמויות במחזה מגולמות על ידי בובות. יחודה של הפקה זו הוא בדרך בה משמשת מערכת היחסים בין המפעילים והבובות, כמשל לכניסת הדיבוק לגוף ובהומור הרב המובא בה. הצגה זו מוצגת בתיאטרון הסימטה.

"הרפתקאות יאן טיכי בכוכב הרובוטים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2012 כתב, עיצב וביים שמואל שוחט יחד עם אחותו דורית שוחט את הצגת המדע בדיוני "הרפתקאות יאן טיכי בכוכב הרובוטים" המבוססת על ספרו של הסופר הפולני הנודע, סטניסלב לם. ההצגה הופקה באמצעות אי"ב והועלתה במסגרת פסטיבל אוטופיה למדע בדיוני ופנטזיה. הסיפור עוסק ביאן טיכי, חוקר החלל וההרפתקן ללא חת, הנשלח במצוות שרותי הביטחון והביון של כדור הארץ למשימת ריגול בכוכב הרובוטים העוין. שם, מחופש לרובוט, הוא מתערה בחברה ומגלה תרבות רובוטית המבוססת על שנאת האנושות בכלל וכדור הארץ בפרט. ההצגה מעבירה, במסווה של סיפור הרפתקאות בדיוני, ביקורת חברתית נוקבת על הקונפורמיזם האנושי ועל הסכנות הטמונות בחיים ובכניעה לשלטון עריץ ומדכא.

ההצגה מופיעה בתיאטרון תמונע.

יצירות נוספות פרי עטו של שוחט הן עיבוד למגילת אסתר והצגות ילדים "הענק וגנו" (2002) ו"אני הנסיכה הלנה" (2001 עם יהודה לזרוביץ וענבל לוריא).

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודותיו של שוחט כמעצב כוללות, עיצוב ויצור בובות ומסכות להצגת הילדים "נסיך צפרדע" בתיאטרון המדיטק בחולון, עיצוב ובימוי צלליות להצגת הילדים "דברים שאני לא מגלה" על פי ספרו של גדי טאוב בתיאטרון חיפה, ובאופרה "לעוף מכאן" ע"פ ספרה של נאוה סמל, בבימויה של יעלי רונן, תיאטרון הקאמרי; עיצוב ויצור בובות ל"אין כמו משפחה" בפסטיבל תיאטרון קצר צוותא; תפאורה וקונספט ל"מקס ומוריץ" בתיאטרון תמונע; אביזרים לתיאטרון יידישפיל ותיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער ולהצגות רבות נוספות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]