שרלוק הולמס: משחק הצללים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף שרלוק הולמס 2)
שרלוק הולמס: משחק הצללים
Sherlock Holmes: A Game of Shadows
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על canon of Sherlock Holmes עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי גאי ריצ'י עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ואל סילבר
ליונל ויגראם
סוזן דאוני
דן לין
תסריט ליונל ויגראם
מייקל רוברט ג'ונסון
עריכה ג'יימס הרברט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים רוברט דאוני ג'וניור
ג'וד לאו
נומי ראפאס
סטיבן פריי
ג'ארד האריס
מוזיקה הנס צימר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פיליפ רוזלוט
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Silver Pictures, Village Roadshow Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 בדצמבר 2011
משך הקרנה 129 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט הרפתקאות, סרט בלשי, סרט המבוסס על יצירה ספרותית, סרט פעולה, מותחן פשע, סרט סטימפאנק עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 125 מיליון דולר
הכנסות 545,448,418 דולר
הכנסות באתר מוג'ו sherlockholmes2
סרט קודם שרלוק הולמס
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרלוק הולמס: משחק הצללים או שרלוק הולמס 2אנגלית: Sherlock Holmes: A Game of Shadows) הוא סרט קולנוע מסוגת סרטי המותחן, שנוצר בשנת 2011 ומבוסס על דמותו הספרותית ועלילותיו של הבלש הפרטי שרלוק הולמס, פרי יצירתו של הסופר סר ארתור קונן דויל. הסרט בבימויו של גאי ריצ'י והופק על ידי ג'ואל סילבר, ליונל ויגראם, סוזן דאוני ודן לין. שחקני הקולנוע רוברט דאוני ג'וניור וג'וד לאו מגלמים את דמותו הראשית של שרלוק הולמס ואת זו של חברו הטוב, ד"ר ג'ון ה. ווטסון, בהתאמה.

הסרט יצא לאקרנים ב-16 בדצמבר 2011.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה לאחר אירועי הסרט הקודם, שרלוק הולמס וידידו משכבר הימים ד"ר ג'ון ווטסון צריכים לגייס את כל כשרונותיהם על מנת להביס את הפרופסור ג'יימס מוריארטי (ג'ארד האריס) שמתברר כיריבם המאתגר ביותר. בעוד ווטסון מתכנן את חתונתו עם מרי, מתחילה סדרת פיצוצים באירופה, שמבוצעים על ידי קבוצות אנרכיסטיות שלכאורה לא קשורות אחת לשנייה. הולמס חושד כי יש קשר בין הפיצוצים, ומגלה שפרופסור מוריארטי פועל מאחורי הקלעים, גורם לקבוצות האנרכיסטיות לבצע את הפיצוצים מתוך תקווה לגרום למלחמה כלל אירופאית, שתביא לעליית הביקוש לכלי הנשק שהוא מייצר.

מכאן, מתחיל מרדף מטורף של הולמס, ווטסון, סים ומייקרופט בכל רחבי אירופה בעקבות מוריארטי ואנשיו על מנת לעצור אותם. המרדף רווי אירועים: הולמס משליך את מרי מרכבת נוסעת כדי להרחיק אותה מקרב יריות, ווטסון ממוטט מגדל באמצעות תותח כדי להציל את הולמס, הולמס נתלה מהתקרה כשקרס ברזל נעוצה בכתפו, הולמס, ווטסון וסים נמלטים מחייליו של מוריארטי תוך חילופי יריות ביער מושלג, הולמס מת ומוקם לתחייה על ידי חומר שמזריק לו ווטסון, ווטסון מפעיל את כישורי הבילוש שלמד מהולמס וחושף מתנקש שעבר ניתוח פלסטי כך שיראה כמו שגריר של מדינה אירופית, ועוד.

סצנת העימות האחרון בין הולמס למוריארטי היא מחווה לסוף הספר "הבעיה הסופית", העימות בין השניים משלב קרב מוחות פסיכולוגי, קרב מגע ומשחק שחמט. הולמס, כהרגלו, מריץ בראשו את קרב המגע תוך שהוא לוקח בחשבון את פיקחותו של מוריארטי, ומבין כי עקב פציעתו אין לו סיכוי לגבור על מוריארטי (שבנוסף להיותו גאון הוא גם אלוף באיגרוף) בקרב מגע. הולמס מבין שהדרך היחידה לחסל את מוריארטי היא ליפול ביחד איתו אל מפל המים. הולמס אכן עושה כך ושנייה לפני שהם נופלים ווטסון מגיח מהדלת ורואה אותם נופלים.

בסצנת הסיום של הסרט, רואים את ווטסון מסיים לכתוב את דברי הפרידה מהולמס במכונת הכתיבה, כשלפתע שליח מסתורי מביא חבילה, בה נמצא משאף החמצן של מייקרופט אחיו של שרלוק (אותו משאף היה למייקרופט בזמן הוועידה בשווייץ). כשווטסון יוצא מהחדר כדי לשאול את מרי על החבילה, מופיע הולמס (שהיה מוסווה בתוך הכורסה כל הסצנה), מתגנב אל מכונת הכתיבה של ווטסון ומוסיף סימן שאלה לצמד המילים "THE END" שחותמות את המכתב.

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

האחים וורנר הכריזו כבר באוקטובר 2011 על כוונתם להפיק את "שרלוק הולמס 3" בשיתוף פעולה עם דרו פירס כמפיק ותסריטאי. בסוף 2013 ג'וד לאו הודה כי נערכה פגישה בינו לבין רוברט דאוני ג'וניור וגאי ריצ'י וכי התסריט בכתיבה וכי האולפנים מאוד מעוניינים בהפקת סרט המשך. באוקטובר 2014 סוזן דאוני ציינה כי הסרט השלישי בהליכי פיתוח אך טרם נכתב תסריט אף שהאולפנים מאוד מעוניינים בכתיבת תסריט לסרט השלישי בסדרה. באוגוסט 2015 נודע שהתסריט עודנו בכתיבה. באפריל 2016 דאוני ג'וניור חשף כי הצילומים יחלו בהמשך השנה, אך בפועל אלה לא התחילו.

במאי 2018 האחים וורנר הכריזו כי התסריט, שנכתב מחדש על ידי כריס ברנקטו, הושלם והסרט ייצא לאקרנים ב-25 בדצמבר 2020, עם סוזן דאוני, ג'ואל סילבר וליונל ויגראם כמפיקים.[1] במרץ 2019 פורסם כי הסרט ייצא לאקרנים ב-22 בדצמבר 2021. ביולי 2019 פורסם כי הסרט לא יבוים על ידי גאי ריצ'י כי אם על ידי דקסטר פלטשר, שביים את רוקטמן. שמועות שונות טענו כי סבסטיאן מורן ישמש כנבל ראשי בסרט וכי ייתכן שיגולם על ידי מייקל פסבנדר, אך הדבר טרם זכה לאישוש מצד אולפני האחים ורנר.

באוקטובר 2020 הבמאי דקסטר פלטשר אישר שהוא יביים את הסרט, אך ציין את הקשיים שיצרה מגפת הקורונה כאתגר משמעותי להפקה שעשוי לגרום לדחייה נוספת ביציאת הסרט לאקרנים.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]