ששון חדד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ששון חדד
ששון חדד
ששון חדד
לידה 20 באוקטובר 1966 (בן 57)
ו' מר-חשוון, ה'תשכ"ז
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
השתייכות צבא הגנה לישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
דרגה תת-אלוף  תת-אלוף
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
מלחמת לבנון השנייה  מלחמת לבנון השנייה
מבצע צוק איתן  מבצע צוק איתן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ששון חדד (נולד ב-20 באוקטובר 1966) הוא קצין צה"ל במילואים בדרגת תת-אלוף, שכיהן בתפקידו האחרון כיועץ הכספי לרמטכ"ל, כראש המערך התקציבי בצה"ל וכראש אגף התקציבים במשרד הביטחון בין השנים 20142017. כיום הוא מכהן כחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ששון חדד נולד בישראל, הוא בוגר מחזור תשמ"ד של ישיבת בני עקיבא אהל שלמה בבאר שבע. עם סיום לימודיו התיכוניים בשנת 1985 התגייס לעתודה האקדמית במסלול כלכלה וחשבונאות. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ורואה חשבון מוסמך. ב-2014 קיבל תואר דוקטור מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב על עבודתו בנושא "צבא חובה מול צבא מקצועי: השפעת שיטת הגיוס על העוצמה הצבאית של מדינת ישראל".[1]

ששון חדד מילא מגוון תפקידים במסלול שירותו הצבאי: החל את שירותו ב-1988 כקצין תקציבים בחיל הקשר, שימש ראש מדור תקציבים במרכז תקשורת נייחת בחיל הקשר והתקשוב, ראש ענף ארגון ותקציבים בחטיבת התקשוב של אגף המבצעים, ראש תחום תקציבים וכלכלה באגף התקשוב, ראש ענף תקציבי אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה, זרוע היבשה ופיקודים ביחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל, ראש מחלקת תקציבים ובקרה בזרוע היבשה, וראש מחלקת תקציבי יבשה ומיוחדים באגף התקציבים של משרד הביטחון.

בוגר קורס מטה ופיקוד "אפק" במכללה לפיקוד ומטה של צה"ל.

בנובמבר 2014 הועלה לדרגת תת-אלוף ומונה ליועץ הכספי לרמטכ"ל ולראש אגף התקציבים במשרד הביטחון, במקומו של ראם עמינח.[2]

במסגרת תפקידו היה אחראי על ניהול תקציב הביטחון של מדינת ישראל (כ-70 מיליארד ש״ח) הן ממקורות המשק והן ממקורות הסיוע הביטחוני האמריקאי החיצוני. בנובמבר 2015 הוביל את הסיכום התקציבי הרב-שנתי בין משרד הביטחון למשרד האוצר המעגן מתווה תקציבי מוגדר ויציב למערכת הביטחון בחומש הקרוב. סיכום זה הניח את הבסיס התקציבי לתוכנית הרב שנתית של צה״ל - ״תר״ש גדעון". היה מעורב בניהול המשא ומתן מול האמריקאים על הסכם הסיוע הביטחוני החדש לישראל לשנים 2019–2028.

חדד נשוי לנעמה ואב לארבעה. מתגורר בחשמונאים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ששון חדד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]