הענק האדום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ת'נדרבולט רוס)
ת'נדרבולט רוס
Thunderbolt Ross
ת'נדרבולט רוס כענק האדום, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת Hulk Vol.2 #30 ממרץ 2011, אמנות מאת גבריאל הארדמן.
ת'נדרבולט רוס כענק האדום, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת Hulk Vol.2 #30 ממרץ 2011, אמנות מאת גבריאל הארדמן.
סוג אנטי-גיבור
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה ת'נדרבולט רוס:
The Incredible Hulk #1
(מאי 1962)
ת'נדרבולט כענק האדום:
Hulk Vol.2 #1
(ינואר 2008)
רוברט מאווריק:
Avengers Vol.6 #0
(דצמבר 2015)
מאווריק כענק האדום:
U.S.Avengers #1
(מרץ 2017)
יוצרים סטן לי
ג'ק קירבי
גילום הדמות ויליאם הרט ("הענק הירוק", "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "הנוקמים: סוף המשחק", "האלמנה השחורה")
האריסון פורד ("קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש", "ת'נדרבולטס")
מידע
שם אמיתי תדאוס "ת'נדרבולט" רוס
רוברט ל. מאווריק
כינויים גנרל רוס, ת'נדרבולט, הענק, המלך האדום, זאקס, הענק האדום
סטטוס פעיל
מקצוע stunt pilot, קצין, גיבור-על, נבל-על, אוויראי
כוחות ללא כוחות על, בעבר:
כוחות על-אנושיים, מהירות על-אנושית, סיבולת על-אנושית, יכולת ריפוי עצמי, ספיגת אנרגיה, הפקת חום.
חבר בקבוצה אליטת הכוח
חבר לשעבר בקבוצה האלקבסטרס, האוונג'רס, חיל האוויר של ארצות הברית, ת'נדרבולטס (צוות תקיפה, מנהיג), אופנדרס, אינטליג'נסיה, האלקבאסטרס, קוד אדום, שביעיית סטארק (רוס)
מכניקת ביון אמריקני, האוונג'רס של סאן-ספוט (מאווריק)
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה אלכסנדר ואליזבת רוס (הורים)
בטסי רוס (דודה, מתה)
קארן לי רוס (אשה, מתה)
בטי רוס (בת)
גלן טאלבוט (גיס לשעבר)
ברוס באנר (גיס לשעבר)
אויבים הענק הירוק, דומינו עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הענק האדוםאנגלית: Red Hulk) הוא דמות בדיונית של אנטי גיבור המופיעה בחוברות הקומיקס הענק הירוק ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת The Incredible Hulk #1 ממאי 1962 ונוצרה על ידי הכותב סטן לי והמאייר ג'ק קירבי.

הענק האדום הוא אלטר אגו אותו חלקו שתי דמויות - גנרל תדאוס "ת'נדרבולט" רוס וגנרל רוברט ל. מאווריק. גנרל רוס קצין בצבא ארצות הברית המשמש כיריבו של הענק הירוק. הוא אביה של בטי רוס. רוס היה מנהל הפרויקט הצבאי "פצצת גמא" שבו באנר נלכד בפיצוץ ומקבל את תכונותיו של הענק. רוס מתנדב באופן אישי להרוג את המפלצת ורודף אחריו באובססיביות. בתחילה הוא אינו מודע למצבו הרפואי של באנר, אולם כאשר נודעת לו האמת, הא רודף גם אחריו. בשנת 2008, רוס הופיע בדמותו של הענק האדום, אליו שינה צורה כדי להילחם בצורה טובה יותר ביריבו. כוחותיו הוסרו ממנו בידי באנר בשנת 2015.

בשנת 2017, גנרל בשם רוברט מאווריק חתם על חוזה בין צבא ארצות הברית לארגון מכניקת ביון אמריקני, אשר כעת מחויבים לשרת את צבא ארצות הברית. מאווריק עבר שינוי צורה בידי הארגון לצורתו של הענק האדום, וזאת כדי שיוכל לפעול בשטח כחלק מקבוצת האוונג'רס של סאן-ספוט. גם הוא הופשט מכוחותיו בידי באנר, כאשר הוא הוקם לתחייה כבובה על חוט בידי הגראנדמאסטר.

דמותו של ת'נדרבולט רוס מדורגת במקום ה-71 ברשימת מאה נבלי-העל הגדולים של כל הזמנים, לפי אתר IGN.[1] דמותו עובדה למספר סדרות אנימציה, ביניהן האוונג'רס: סדרת האנימציה, ארבעת המופלאים והאלק וצוות הריסוק. את דמותו של גנרל רוס בסרט הלייב אקשן "הענק" גילם השחקן סם אליוט. את דמותו בסרטי היקום הקולנועי של מארוול "הענק הירוק", "קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"האלמנה השחורה", גילם השחקן ויליאם הרט. את הדמות יגלם האריסון פורד בסרטי היקום הקולנועי "קפטן אמריקה: סדר עולמי חדש" ו"ת'נדרבולטס".

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

גנרל תדאוס רוס הוא קצין בחיל האוויר האמריקני, שאחראי על פרויקט פצצת הגמא של המדען ברוס באנר. בתו, בטי, מתאהבת במדען הצעיר, מה שמגביר את סלידתו של רוס מברוס. כשברוס משנה את צורתו לענק הירוק, הגנרל מקדיש שנים רבות מחייו לתפיסתו. אובססיבי ללכידתו, הוא בוגד בממשלה ומקים צוות לתפיסת הענק הכולל אותו ואת הנבלים מודוק, המנהיג ואבומיניישן. לאחר מכן, בחתונתם של ברוס ובטי, הוא מנסה להרוג את ברוס אך יורה בטעות בריק ג'ונס.

רוס נעצר, אך מגויס בידי סוכן S.H.I.E.L.D הבוגד קליי קווטרמיין להתמזג עם נבל בשם זאקס. הגנרל מקבל כוחות חשמל, שהופכים אותו לבלתי יציב מבחינה נפשית. רוס מבין שהוא טעה בנוגע לדעתו שהענק הוא מפלצת חסרת בינה, ולאחר קרב מטעניו החשמליים של זאקס יוצאים ממנו והוא חוזר למצבו הרגיל, אך רוס נהרג בטעות בידי ריק ג'ונס. בהמשך, גופתו נגנבת בידי המנהיג, שמקים לתחייה את רוס על מנת שיפקד על צבאו. בניגוד לכוונותיו, רוס יוצא משליטה ומפוצץ את הבסיס של המנהיג.

רוס מנסה לשנות את דרכיו, מתיידד עם הענק הירוק, אך לאחר שכמעט הרג את בתו הוא מחדש את מסע הציד שלו אחריו. בסיום אחד המרדפים הגנרל מתייאש, ומעביר את הפיקוד על מבצע הלכידה לידיו של גנרל רייקר, ורוס מעורב בעקיפין. אך כאשר רייקר לוכד את הענק ומענה אותו, רוס הורג את הגנרל ומשחרר את הענק. לאחר מכן הוא מקים יחידת קומנדו בשם האלקבאסטרס, שמטרתה להרוג את הענק.

הפיכה לענק האדום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקשת סיפור שהחלה עם מלחמת-עולם הענק הירוק ונמשכה בנפילת הענקים, הגנרל עובר תהליך בו הוא משנה את צורתו לענק האדום, אך עובר זמן עד שזהותו האמיתית מתגלה. הוא מחפש אחר הענק, וכתוצאה מכך הורג את אבומיניישן, משמיד את נושאת המטוסים המרחפת של S.H.I.E.L.D ומביס כמה גיבורי-על. לאחר שגרם לרעידת אדמה בסן פרנסיסקו שהביאה למותם של אלפים, הוא מובס בידי מאמץ משותף של הענק הירוק ותור. הוא נכלא, אך מחולץ בידי בתו בטי, שהפכה לענקית האדומה. בטי ורוס מאחדים כוחות עם דוק סמסון על מנת להרוג את הענק הירוק.

לאחר שהענק האדום נכלא במאגר גמא, ברוס באנר משריין לרוס מקום באוונג'רס, בעזרתו של קפטן אמריקה, וכשהגנרל נמלט הוא אכן מצטרף לקבוצה. במהלך קשת הסיפור הפחד עצמו, הוא, נאמור והענק הירוק אינם מצליחים לעצור את חבר ארבעת המופלאים הדבר, שכעת הפך לאנגריר שובר הנשמות, אך בקרב שני נגדו הענק האדום מפיל עליו את מגדל סטארק. בעקבות ההרס שהשאיר מאחוריו, הוא מודבק בווירוס טכנו-אורגני בידי קייבל. אולם, לאחר שרוס כמעט הורג אותו, קייבל שורף את הווירוס מבפנים, מה שגורם לגנרל להתעצבן ולהרוג את אחד מחבריו הטובים של קייבל.

במהלך אירועי אוונג'רס נגד אקס-מן, הענק האדום נלחם בקולוסוס, ובסיום הקרב הורס את המפקדה הראשית של האקס-מן. הוא הגיב לפיצולו של כוח הפניקס לחמישה חלקים באמצעות מתקפה על האי אוטופיה בניסיון התנקשות בחייו של סייקלופס, אך מובס על ידי האקס-מן ונשלח לאוונג'רס כאשר האות X חרוטה על חזהו.

במיתוג מחדש "מארוול עכשיו!", הענק מופיע כמנהיג קבוצת ת'נדרבולטס. בהמשך, הוא נלכד בידי באנר וכוחותיו מופשטים ממנו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]