תומאס דה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומאס דה
לידה 30 בדצמבר 1968 (בן 55)
דיצינגן, הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Thomas D עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה היפ הופ גרמני עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מסדר ההצטיינות של באדן-וירטמברג (2013) עריכת הנתון בוויקינתונים
www.thomasd.net
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
תומאס דה, 2009

תומאס דֶהגרמנית: Thomas D; נולד ב-30 בדצמבר 1968) הוא ראפר בלהקת ההיפ הופ הגרמנית Die Fantastischen Vier ("די פנטסטישן פיר", גרמנית: 'ארבעת המופלאים'). מנהל גם קריירת סולו.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשנת 1968 בעיירה דיצינגן (Ditzingen) הסמוכה לשטוטגרט, במדינת באדן-וירטמברג שבגרמניה, בשם תומאס דיר (Thomas Dürr). לאחר סיום לימודיו בבית הספר התיכון, החל דיר לעבוד כשוליית-ספר. מאחר שעבד הרבה כשרת (בגרמנית: האוסמייסטר), נודע בשם הבמה "האוסמייסטר תומאס דה" (Hausmeister Thomas D).

במשך שנים היה טבעוני, ותמך בארגון זכויות בעלי החיים PETA. ב-2003 ספג ביקורת על התייצבותו מאחורי התערוכה Holocaust on Your Plate (אנגלית: "השואה [מוגשת] על צלחתך"), שהשוויתה את תנאי הגידול של חיות משק לפשעי השואה.

תומאס דה נשוי, ואב לבת ולבן.

יצירתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצד פועלו של תומאס דה במסגרת להקת Die Fantastischen Vier (גרמנית: 'ארבעת המופלאים'), הוא מנהל קריירת סולו מצליחה, שבמהלכהּ הוציא ארבעה אלבומים: Solo‏ (1997), Lektionen in Demut‏ (2001) ו-Kennzeichen D‏ (2008), שמהם יצאו הסינגלים Rückenwind,‏ Frisör,‏ Liebesbrief ו-Solo (עם נינה האגן).

מחוץ לגרמניה נודע תומאס דה בעיקר בזכות השיר (Komm zu mir)‏ Wish, שאותו ביצע עם פרנקה פוטנטה בפסקול הסרט "ראן לולה ראן". בשיריו נשמע לעיתים כאילו הוא עובר שיר שלם מבלי לעצור אף לרגע לנשום.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תומאס דה בוויקישיתוף