תומאס רייקר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומאס רייקר
Thomas Riker
ג'ונתן פרייקס כלוטננט תומאס רייקר.
ג'ונתן פרייקס כלוטננט תומאס רייקר.
ג'ונתן פרייקס כלוטננט תומאס רייקר.
תוכנית טלוויזיה "מסע בין כוכבים: הדור הבא"
"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9"
הופעה ראשונה הפרק "Second Chances" - עונה 6 של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", 1993.
הופעה אחרונה הפרק "Defiant" - עונה 3 של "מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", 1994.
מספר הופעות 2 פרקים
גילום הדמות ג'ונתן פרייקס
מידע
גזע אנושי
מין זכר
מקצוע קצין בצי הכוכבים
שיוך מאקי
לשעבר צי הכוכבים
אזרחות פדרציית הכוכבים המאוחדת
דמויות קשורות
משפחה קייל רייקר - אביו
אליזבת רייקר - אימו
ויליאם רייקר - "תאום"

לוטננט ויליאם תומאס "טום" רייקראנגלית: William Thomas "Tom" Riker) הוא דמות בדיונית ביקום הבדיוני של זיכיון "מסע בין כוכבים", בגילומו של השחקן האמריקאי ג'ונתן פרייקס. תומאס רייקר הוא "שכפול" של ויליאם רייקר, דמות קבועה בסדרה "מסע בין כוכבים: הדור הבא, שגם אותה מגלם פרייקס, שנוצר כתוצאה מתאונת טרנספורטר כאשר רייקר שימש כקצין שני על סיפון ספינת חלל פוטיומקין (Potemkin). הכפיל בחר לאמץ לעצמו את השם הפרטי - "טום" או "תומאס" (אשר בשפה הארמית משמעותו "תאום") - על מנת להבדיל את עצמו מויליאם רייקר.

תומאס רייקר מופיע לראשונה בפרק "Second Chances" של "מסע בין כוכבים: הדור הבא", כאשר צוות האנטרפרייז-D מגיע לכוכב הלכת נרוולה 4 (Nervala IV), לזירת תאונת הטרנספורטר. הצוות מגלה כי בעוד ויליאם רייקר (אז לוטננט) שוגר בהצלחה אל סיפון ספינת חלל פוטיומקין והמשיך את חייו ואת הקריירה שלו, שכפול של רייקר לא היה מסוגל לחזור אל הספינה, ו-"התגשם מחדש" במאחז נטוש של צי הכוכבים שעל פני כוכב הלכת. תומאס מייחס במידה רבה את יכולתו להישאר שפוי בבידודו למחשבות שלו על התאחדות עם אהובתו זה מכבר דיאנה טרוי.

טום שירת על סיפון ספינת חלל גנדי (Gandhi), בטרם עזב את צי הכוכבים על מנת לסייע למאקי. בשלב מסוים הוא גילח את פיאותיו, והשאיר את זקנו בצורת זקן צרפתי בלבד. ב-"מסע בין כוכבים: חלל עמוק 9", בפרק "Defiant", הוא מוביל משימה של המאקי לגנוב את הדיפאיינט מתחנת החלל חלל עמוק 9. מפקד התחנה בנג'מין סיסקו עוזר לקרדאסים ללכוד את הספינה ואת צוותה, בתנאי שהדיפאיינט תוחזר לצי הכוכבים ושתומאס רייקר לא יוצא להורג.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]