תוספות שיער

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוספות שיער מלאכותיות
שיער לאחר מילוי מלאכותי
תוספות שיער צבעוניות
תוספות שיער יכולות להיות משולבות גם בראסטות בעזרת טכניקת סריגה

תוספות שיער (שיטה להארכת שיער) הן קווצות שיער בכמויות משתנות, טבעיות או סינתטיות המתחברות לשיער הטבעי או מחליפות אותו. תוספות אלו משמשות להארכת השיער והוספת נפח, ולעיתים לקישוט השיער. תוספות שיער משמשות לעיתים כאביזר קבוע ולעיתים לאירוע חד פעמי, כמו הופעה/צילומים או חתונה. עד לשנות ה-2000 נהוג היה להשתמש בפאות וסיכות לצרכים אלו, אך בשנים האחרונות גובר השימוש בתוספות השיער במקומן, מאחר שהן מעניקות מראה יותר טבעי.

מאחר שהחיבור צריך להיות מוצמד לקרקפת, כל תוספות השיער הקבועות דורשות תחזוק ושיקום תקופתי, בהתאם לקצב צמיחת השיער.

שיטות להוספת שיער[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיימות שיטות מגוונות להארכת שיער וסוגים רבים של תוספות שיער. עד שלהי המאה ה-20 היה נפוץ השימוש בשיטת חיבור טראסים, שהם קווצות שיער המוצמדות לפיסת בד, אשר חוברו לשיער בסיכות ותופסנים (קליפסים). בהמשך התפתחו תוספות שיער קבועות יותר, הסיכות הוחלפו בדבק והטראס נגזר לחתיכות קטנות וחובר לשורש השיערה באמצעות דבקים למיניהם. שיטה זו ספגה ביקורת בשל היותה לא מספיק נסתרת ואסתטית, ואף מזיקה לשיער הטבעי. החיסרון של שיטה זו הוא החיבור המלא בדבקים שונים שהיה קשה עד בלתי אפשרי להסרה, ופגע בקווצת השיער הטבעי אליהן הודבק.

לפיכך, התפתחו שיטות אחרות להארכת שיער, כמו השחלת קווצת שיער טבעי לתוך חרוז מתכת, (לרוב אלומיניום), ובתוכו דבק מסיליקון או חומר כימי אחר. החרוז, שבתוכו נמצאה גם תוספת השיער, מושחל אל קווצת השיער הטבעי. מעצב השיער לוחץ עליו בעזרת פלייר וכך מצמיד את תוספת השיער לשיער הטבעי. החרוז קטן יותר בגודלו מחיבור הטראס בדבקים, והנזק קטן יותר מהנזק שמסב הטראס. עם זאת, החסרון של שיטת תוספות שיער זו הוא הלחץ שמפעיל החרוז על השיער הטבעי וכתוצאה מכך שובר את קווצות השיער. המשקל שלו מכביד על שורשי השיער וגורם לנשירת שיער, מה שמעלה את הצורך בחידוש תכוף של תוספות השיער.

שיטה חדישה יותר שפותחה בשנים האחרונות היא חיבורי הלחמת הקראטין. בשיטה זו החיבור הוא הקטן ביותר מבין שאר שיטות תוספות השיער, והוא מתחבר בהלחמה קרה או חמה לשיער הטבעי. חיבור הלחמת הקראטין מורכב מחלבונים ופולימרים, שאינם נושרים במגע עם מים חמים או במהלך שימוש במייבש שיער (פן). תוספות שיער אלו מוסרות רק כאשר הן באות במגע עם חומר מנטרל אשר מותז עליהן לפני הסרתן.

שיטה נוספת להוספת שיער מלאכותי היא סריגה שלו אל ראסטה. זוהי דרך טבעית שאינה כרוכה בשימוש בעזרים מלאכותיים ודבקים. הנזק היחיד לשיער הוא השבירה של השיערה במהלך הסריגה, וכמו בכל שאר השיטות, משקל התוספת המכביד על שורש השיערה ומחליש אותה.

חידוש נוסף בעולם תוספות השיער נקרא הדמיית שיער בה מחדירים לשכבת העור העליונה (אפידרמיס) פיגמנטים מדמים זקיקי שיער ובכך יוצרים אפקט מלא יותר בקרקפת דלילה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תוספות שיער בוויקישיתוף