תחנה בדרך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תחנה בדרך
אלבום אוסף מאת ירדנה ארזי
יצא לאור דצמבר 1989
הוקלט 1988
שפה עברית
חברת תקליטים NTE
הפקה אריק רודיך
כרונולוגיית אלבומים של ירדנה ארזי
דמיון מזרחי
(1989)
תחנה בדרך
(1989)
אנשים זרים
(1992)

תחנה בדרך הוא אלבום אוסף של הזמרת הישראלית ירדנה ארזי, שיצא ב-1989.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבום הוא למעשה האחרון בתקופת הצלחתה הגדולה של ארזי בשנות השמונים, ואחריו החליטה לפרוש לשלוש שנים מחשיפה תקשורתית. בכך תמו ימי הזוהר שלה. האלבום הוא אלבום אוסף, ובו גם שירי שנות החמישים בעיבודים חדשים. את האלבום הפיק מוזיקלית אריק רודיך, והוא גם האלבום הראשון של ארזי ללא יועצה האמנותי גברי מזור שליווה אותה לאורך כל שנות הצלחתה.

את האלבום הקליטה ארזי במקביל להקלטת אלבומה "דמיון מזרחי", ובמרכזו חידושים ללהיטים כמו "שאני עמך" של אסתר עופרים, "בת הדייג" של מרים אביגל, "מול הר סיני" של להקת הנח"ל ושושנה דמארי ו"בין פרחי הגן" שארזי עצמה ביצעה במסגרת המופע "קונגרס הצחוק הציוני" בשנת 1972.

במיוחד לאלבום זה התאחדה לראשונה שלישיית שוקולד מנטה מסטיק וביצעה שני שירים, אף הם גרסאות כיסוי ללהיטי עבר: "ונצואלה" ו"נערה ממש אוצר". לשיר "ונצואלה" הופק קליפ מיוחד.

בנוסף, ריכזה ארזי באלבום מבחר משיריה המוכרים לאורך השנים, כ"בן אדם", "היא רוקדת", "עגילי דמאר", "דרישת שלום", "יש ונדמה" ו"הכינור הנאמן", מחרוזת שירי רועים עמה הופיעה באותה התקופה, וגרסת רמיקס לשיר "מה נתת לי" שערך יזהר אשדות במיוחד להפצה בינלאומית.

שני שירים חדשים ליוו את הדיסק. הראשון בהם "האיש מן החלום" נכתב במיוחד למצעד הפזמונים השנתי תשמ"ח, שהה במצעד 18 שבועות מהם שלושה בפסגה והגיע למקום השביעי במצעד הפזמונים השנתי תשמ"ט לצד "אלף לילה ולילה" מהאלבום דמיון מזרחי.

השני הוא "כאבים רחוקים" שיצא לרדיו ב-28 בנובמבר 1989 ושהה במצעדי הפזמונים 24 שבועות רצופים (השיר הוותיק ביותר של ארזי במצעדי הפזמונים). במצעד הפזמונים השנתי תש"ן דורג במקום ה-12 וארזי זכתה בתואר "זמרת העשור".

רשימת השירים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. כאבים רחוקים
  2. ונצואלה - עם לאה לופטין ורותי הולצמן
  3. נערה ממש אוצר - עם לאה לופטין ורותי הולצמן
  4. רק אלומה
  5. מול הר סיני
  6. שם בכביש דימונה
  7. יש ונדמה
  8. הכינור הנאמן
  9. מה יש לי
  10. עגילי דמאר
  11. דרישת שלום
  12. בן אדם
  13. יריד האהבה
  14. היא רוקדת
  15. בין פרחי הגן
  16. שאני עמך
  17. בת הדייג
  18. האיש מן החלום
  19. מחרוזת שירי רועים
  20. מה נתת לי (רמיקס)

משתתפים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]