תמיר פישמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמיר פישמן בע"מ
נתונים כלליים
מייסדים אלדד תמיר ודני פישמן
תקופת הפעילות 1997–הווה (כ־27 שנים)
משרד ראשי תל אביב
ענפי תעשייה שירותים פיננסיים
מוצרים עיקריים קרנות נאמנות, קרנות השתלמות, קופות גמל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תמיר פישמן הוא בית השקעות ישראלי המספק שירותים פיננסיים לחברות ציבוריות ופרטיות, ארגונים וגופים מוסדיים ומשקיעים פרטיים. בית ההשקעות הוקם ב-1997 על ידי אלדד תמיר (כיום מנכ"ל החברה) ודני פישמן.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2008 פרש דני פישמן מתפקידו כמנכ"ל משותף יחד עם אלדד תמיר, שנותר מנכ"ל ונשיא יחיד בחברה. עם זאת, המשיך פישמן בתפקידיו כשותף ויו"ר בקרן הנדל"ן, חבר ועדת השקעות, דירקטור בקרנות ההון סיכון ובחברות שונות בקבוצה.[1] בנובמבר 2010 הודיעה החברה כי חתמה על הסכם למיזוג חברת הבת של קבוצת דלק (של יצחק תשובה), אלעד ישראל, לתוך תמיר פישמן נדל"ן, אך במאי דיווחו הצדדים כי המשא ומתן ביניהן פוצץ והעסקה בוטלה.[2]

בחברה מועסקים כ-150 עובדים וב-2007 אף קיבלה סובסידיות ממשלתיות מ"החברה הרוסית להון סיכון" על מנת להשקיע ברוסיה. נכון ל-2014, החברה מנהלת תיקים וקרנות נאמנות בהיקף של כ-15 מיליארד ש"ח ותוכניות תגמול לעובדים בסך 14.7 מיליארד ש"ח.[3] בשנת 2013 תמיר פישמן גמל והשתלמויות נרכשה על ידי IBI בית השקעות. באוקטובר 2014 רכשה חברת אופק עד בשליטתו של יונל כהן 27% מבית ההשקעות, לפי שווי חברה של 60 מיליון ש"ח. [1]

תחומי פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמיר פישמן מציעים מגוון שירותים ומוצרים פיננסיים, כניהול תיקי השקעות וקרנות נאמנות. בנוסף עוסק בית ההשקעות בניהול חיתום והנפקות פרטיות וציבוריות בישראל ומחוצה לה, מיזוגים ורכישות (M&A), בנקאות פרטית בחו"ל, ברוקראז' למשקיעים מוסדיים, מחקר ניירות ערך, ניהול קרנות הון סיכון וניהול תוכניות הטבה ואופציות לעובדים.

לבית ההשקעות גם קרן הון סיכון, בשם תמיר פישמן ונצ'רס (TFV), המנהלת קרנות בהיקף של למעלה מ-200 מיליון דולר, והשקיעה עד כה ביותר מ-30 חברות טכנולוגיה. לתמיר פישמן התקשרות אסטרטגית עם הבנק הגלובלי RBC) Royal Bank of Canada), הבנק השלישי בגודלו בצפון אמריקה ואחד מעשרת הבנקים הגדולים בעולם, שהוא גם בעל המניות עיקרי בחברה (כ-30%).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]