תפוס ת'גלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תפוס ת'גלים
Surf's Up
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי אש ברנון, כריס באק
הופק בידי כריסטופר ג'נקינס
תסריט דון ריימר, אש ברנון, כריס באק וכריס ג'נקינס
עריכה איוון בילאנציו
מדבבים שיה לה-באף
מריו קנטוני
ג'ון הת'ר
ג'יימס וודס
ג'ף ברידג'ס
דידריך באדר
זואי דשנל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מיחאיל דנה
צילום אנדרה מרטינז
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי סוני הנפשה
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 8 ביוני 2007
משך הקרנה 86 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 100,000,000 $
הכנסות 149,044,513 $
הכנסות באתר מוג'ו surfsup
סרט הבא תפוס ת'גלים 2: שגעת הגלים
www.surfsup.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תפוס ת'גליםאנגלית: Surf's Up) הוא סרט אנימציה ממוחשבת קומי והשני במספר של חברת סוני אנימציות משנת 2007. הסרט הופץ על ידי סרטי קולומביה והעבודה על יצירתו החלה ב-2002.

בשנת 2017 יצא סרט המשך, "תפוס ת'גלים 2: שגעת הגלים", שהופץ בווידאו וב-DVD.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות צילום דוקומנטרי עוקב אחר קורותיו של קודי מאבריק, פינגווין מצויץ צפוני. קודי הוא נער בן 17 הגדל עם אמו ואחיו הגדול בקוטב הדרומי, אביו נטרף כשהיה ילד.

ביג זי הוא הדמות הנערצת ומקור ההשראה של קודי. כשהיה ילד הגיע ביג זי, אלוף עולמי בגלישת גלים לביקור בקוטב הדרומי. בביקורו העניק לקודי הקטן תליון צדפה ואמר לו מספר מילות עידוד. מאז הוא חולם ללכת בדרכו של זי ולהפוך לגולש מקצועי. הוא מתאמן על גלישה עם גלשנים שהוא מכין מגושי קרח.

יום אחד מגיע לקוטב מגלה כישרונות המחפש מתמודדים חדשים לתחרות הגלישה על שם ביג זי. קודי קופץ על ההזדמנות ומצטרף למסע. בדרך הוא מתידד עם צ'יקן ג'ו, תרנגול סטלן המתמודד גם הוא בתחרות.

הם מגיעים לאי פן גו, אתר התחרות, שם קודי פוגש, ומתאהב ממבט ראשון, בלני, פינגווינית העובדת כמצילה בחוף.

הוא גם פוגש את טנק אוונס, פינגווין שחצן שניצח בתחרות מאז היעלמותו של ביג זי, סך הכל 9 פעמים. הם נקלעים לקטטה ויוצאים לדו-קרב גלישה, בו טנק מנצח בקלות וקודי כמעט טובע. לני מצילה את קודי ולוקחת אותו מחוסר הכרה לדוד שלה, גיק, שיעזור לו להתאושש. גיק מוצא את קודי יושב על עץ שיטה ומציע לו ללמוד להכין ממנו גלשן איכותי. הם מנסים לקחת את בול העץ לבית של גיק אך הם מאבדים שליטה והוא מתגלגל עד לחוף נטוש. בחוף קודי מוצא בקתה נטושה המלאה בגלשנים וגביעים, המתגלים כחפציו של ביג זי. לפי הדרך בה גיק מסתכל על הבקתה והחפצים בה, מבין קודי כי גיק הוא למעשה ביג זי, הגולש האגדי. קודי מבקש ממנו ללמד אותו לגלוש ולבסוף, לאחר הפצרות רבות, ביג זי מסכים. הוא דורש מקודי לבנות לעצמו גלשן, וקודי חסר הסבלנות מתעלם מהדרכותיו של ביג זי ויוצר גלשן בחיפזון. הגלשן נשבר עם כניסתו למים.

קודי מאוכזב, הוא מתעצבן ועוזב את החוף, ובדרך הוא פוגש את לני שמשכנעת אותו לחזור. קודי חוזר לעבוד על גלשן חדש והפעם הוא נאזר בסבלנות ומקפיד על ההנחיות של זי. זי משבח את קודי על הגלשן אך דורש ממנו להתחיל את האימונים על החוף, במגוון משימות שלכאורה אינן קשורות ישירות לגלישה. קודי מנצל הזדמנות שזי ישן, גורר אותו על גבי גלשן לתוך המים ומעיר אותו לפני שמגיע גל. לאחר מכן זי מתרצה להתחיל אימונים. בערב קודי מנסה לשכנע את זי להצטרף לתחרות אך זי מסרב. קודי מגיע לתחרות בזמן והוא עולה לגמר, יחד עם טנק וג'ו. בגמר, טנק מנסה להפיל את ג'ו מהגלשן וברגע האחרון מגיע קודי ודוחף את טנק אל אזור מסוכן מחוץ לתחומי התחרות. בכך למעשה נפסלים השניים מהתחרות וג'ו זוכה בניצחון טכני. לני מחלצת את טנק אך קודי נשאר באזור המסוכן. זי שצפה בקודי בחשאי עוזר לו לחזור לחוף.

במקום התחרות כבר מספידים את קודי ואז הוא וזי מופיעים, משתתפי התחרות מתפלאים לראות את זי לאחר שנים של היעלמות וזי מודה לקודי שגרם לו לחזור.

זי מזמין את כולם לגלוש בחוף הנטוש. קודי מסכם בקצרה את החוויה בפני צוות הצילום ומזדרז להצטרף לגולשים.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תפוס ת'גלים בוויקישיתוף