תקוות גדולות (סרט, 2012)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תקוות גדולות
Great Expectations
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על "תקוות גדולות" מאת צ'ארלס דיקנס
בימוי מייק ניואל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אליזבת קרלסן
עמנואל מיכאל
סטיבן וולי
תסריט ניקולס דייוויד עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה טאריק אנוור עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים הלנה בונהם קרטר
ג'רמי אירווין
הולידיי גריינג'ר
רייף פיינס
רובי קולטריין
מוזיקה ריצ'רד הארטלי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'ון מת'יסון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה BBC Films
חברה מפיצה Lionsgate
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בספטמבר 2012 (טורונטו)
21 באוקטובר 2012 (בכורה עולמית)
30 בנובמבר 2012 (הממלכה המאוחדת)
25 באפריל 2013 (ישראל)
משך הקרנה 128 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $258,656
הכנסות באתר מוג'ו greatexpectations2013
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תקוות גדולותאנגלית: Great Expectations) הוא עיבוד קולנועי לספרו של צ'ארלס דיקנס באותו השם.

מייק ניואל עיבד את התסריט אחרי שהמפיקים אליזבת קרלסן וסטיבן וולי, שאיתם עבד בסרט אחר, ביקשו ממנו לעבוד עליו. ניואל ביקש מהלנה בונהם קרטר לגלם את דמותה של מיס האווישם, ולמרות חששותיה הראשוניים היא הסכימה.[1] גם ג'רמי אירווין חשש בתחילה לגלם את פיפ, הדמות הראשית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תקוות גדולות

העלילה מתחילה באזור הביצות במחוז קנט שבאנגליה. פיפ הוא ילד יתום שגדל בבית אחותו ובעלה. יום אחד פוגש פיפ אסיר נמלט בשם מגוויץ', ועוזר לו. לאחר מכן הוא נוסע לטירה חשוכה, שם הוא פוגש בילדה יפת תואר בשם אסטלה ובפטרוניתה הממורמרת, מיס האווישם, והשלושה משנים את עולמו. בהמשך, הוא מקבל במפתיע כסף רב מתורם מסתורי, ובעקבות כך הוא נוסע ללונדון במטרה להיות לג'נטלמן אנגלי. הסרט מתאר את מסע החניכה של פיפ, במהלכו הוא לומד להעריך לא רק את הכסף והמעמד, אלא גם את האנשים הסובבים אותו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוא הגרסה השביעית לספר של צ'ארלס דיקנס. ניקולס דייוויד התבקש לפתח את התסריט. דייוויד עבד עם המפיקים אליזבת קרלסן וסטיבן וולי על סרט נוסף, והם פנו אליו כדי שיעבוד על תקוות גדולות. במהלך פיתוח הסרט, ניקולס פרסם את הרומן שהותאם למיני סדרה בשנת 2011. ניקולס תיאר בראיונות כי הוא קרא את הספר בפעם הראשונה כשהוא היה בן 14 ושמאז הספר נשאר אהוב עליו. ניקולס גם שיבח את גרסת 1946, בבימויו של דייוויד לין. מייק ניואל חיפש לפתח את הסיפור למסך, אבל אחרי שזה לא הלך לו, נאמר לו על ניקולס. השניים עבדו יחד על המשך פיתוח התסריט ומציאת מימון לסרט. ניקולס חשב שיש בעיה עם בחירת הסוף לסרט, כמו שדיקנס כתב גם סוף קודר וגם גרסה חיובית יותר. הוא תיאר אותם כפתרון, "מה שניסינו לעשות הוא להפוך אותו לעיבוד עם סיפור אהבה" טען, לאחר שמתחו ביקורת על הסוף של דייוויד לגרסת הסרט.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המפקדה לשעבר של ג'ילט על כביש A4 שימשה כמיקום צילומים ראשי, ואנשי הצוות הפכו את פנים המפקדה לרחוב בתקופה הוויקטוריאנית. ייצור הסרט גם כלל הרבה סצנות בקנט כולל סיינט תומאס בקט כנסייה בפיירפילד בשם סיינט תומאס בקט, שמורת טבע עם אדמה טובענית, ביצות, אלמליי קריק, המספנה ההיסטורית בצ'טהאם והתמזה ודוואי תעלה.

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

התצוגה המקדימה יותר של הסרט התקיימה בפסטיבל הסרטים הבינלאומיים בטורונטו 2012,[2] והבכורה העולמית התקיימה באודאון כיכר לסטר ב-21 באוקטובר 2012. בממלכה המאוחדת, ההקרנה המוקדמת נקבעה ל-26 בנובמבר 2012 ואילו הקרנת הבכורה נקבעה ל-30 בנובמבר 2012.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Bonham Carter rejected Great Expectations role". Belfast Telegraph. 22 באוקטובר 2012. נבדק ב-18 בנובמבר 2012. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ אתר למנויים בלבד Tim Robey, ‏Great Expectations, Toronto Film Festival, film review, The Telegraph, 14 September 2012