...And Then There Were Three...

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
...And Then There Were Three...
אלבום אולפן מאת ג'נסיס
יצא לאור 7 באפריל 1978
הוקלט ספטמבר - אוקטובר 1977
סוגה רוק מתקדם
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 53:27
חברת תקליטים כריזמה רקורדס, וירג'ין רקורדס, אטלנטיק רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה דייוויד הנטשל, ג'נסיס
כרונולוגיית אלבומים של ג'נסיס
Wind & Wuthering
(1976)
...And Then There Were Three...
(1978)
Duke
(1980)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

...And Then There Were Three... הוא אלבומה התשיעי של להקת ג'נסיס. האלבום יצא לאור באפריל 1978. זהו האלבום הראשון בהרכבה החדש של הלהקה כשלישייה. שם האלבום ("...ואז היו שלושה...") מעיד בעצם על עזיבתו של הגיטריסט סטיב האקט והפיכת הלהקה לשלישייה. הלהקה נותרה בהרכבה הזה עד עזיבתו של פיל קולינס ב-1996. באלבום זה מתחילה השפעת הפופ על הלהקה, מה שהוביל ל"התמסחרות" הלהקה. אך עם הפופ, עדיין יש השפעות כבדות של רוק מתקדם.

השיר Sences from a Night's Dream מבוסס על רצועת הקומיקס נימו הקטן. זהו השיר הראשון שאת מילותיו כתב קולינס לבדו. Say It's Alright Joe מדבר על שתיין שמגיע עד לאבדן חושים בעקבות שכרותו. האלבום הגיע עד למקום השלישי במצעד האלבומים הבריטי ושהה במצעד במשך 32 שבועות בזכות הצלחתו של הסינגל Follow You Follow Me. גם באלבום זה את רוב השירים כתב והלחין טוני בנקס קלידן הלהקה. לאחר עזיבתו של סטיב האקט החליף אותו בסיסט הלהקה, מייק ראת'רפורד. זהו גם האלבום האחרון שבו הלהקה השתמשה במלוטרון. עטיפת האלבום עוצבה על ידי היפנוסיס שהוקמה על ידי סטורם ת'ורג'רסון (אשר נודע בעבודתו עם פינק פלויד).

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Down and Out - 5:26
  2. Undertow - 4:26
  3. Ballad of Big - 4:50
  4. Snowbound - 4:31
  5. Burning Rope - 7:10
  6. Deep in the Motherlode - 5:15
  7. Many Too Many - 3:31
  8. Scenes from a Night's Dream - 3:30
  9. Say It's Alright Joe - 4:21
  10. The Lady Lies - 6:08
  11. Follow You Follow Me - 4:02

המשתתפים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירי האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

Down and Out[עריכת קוד מקור | עריכה]

Down and Out הוא השיר הפותח את האלבום. אורך השיר 5 דקות, והוא נכתב על ידי כל חברי הלהקה: טוני בנקס, פיל קולינס ומייק ראת'רפורד. זהו שיר שבו התחיל להישמע הצליל הפופ אשר מחליף את צליל הרוק המתקדם הייחודי של הלהקה. השיר כמו השירים מהתקופה של הלהקה עם פיטר גבריאל, נפתח בשקט ומוביל לסיום דרמטי. במקור השיר נקרא בשם "The Man With The Big Cigar".

ביצוע:

Undertow[עריכת קוד מקור | עריכה]

Undertow (זרם תחתי) הוא השיר השני באלבום. השיר נכתב והולחן על ידי הקלידן, טוני בנקס. זהו השיר הראשון באלבום שנכתב על ידי בנקס בלבד והראשון שנכתב על ידי חבר להקה יחיד. גם הבסיסט מייק ראת'רפורד כתב שיר בעצמו מלבד המתופף והסולן פיל קולינס אשר כתב יחד עם חברי הלהקה. לשיר ניכרת ההשפעה של מוזיקת הפופ שהחליפה את צליל הרוק המתקדם הייחודי של הלהקה. השיר הופיע באלבום האוסף של הלהקה, The Platinum Collection.

ביצוע:

Ballad of Big[עריכת קוד מקור | עריכה]

Ballad of Big הוא השיר השלישי באלבום. השיר נכתב על ידי כל חברי הלהקה (טוני בנקס, פיל קולינס ומייק ראת'רפורד). זהו השיר הראשון באלבום שכלל שיתוף פעולה בין השלושה. השיר מספר על ענק בשם ג'ים אשר מפחד מכולם. אורך השיר 5 דקות. והשיר, כמו השירים בתקופה של הלהקה עם פיטר גבריאל, נפתח בשקט ומתפתח לשיר רוק קצבי ואגרסיבי. השם המקורי של השיר היה Ballad Of Big Jim.

Deep in the Motherlode[עריכת קוד מקור | עריכה]

Deep in the Motherlode נכתב על ידי הבסיסט/גיטריסט הלהקה מייק ראת'רפורד. השיר יצא לאור כרצועה השישית באלבום.

השיר מספר סיפור בדיוני על מסעותיו של אדם בתקופת בהלת זהב בנבדה ומשפחתו, שהאיצה בו לקבל זהב רב ככל שהוא יכול.

המילים "Go West young man" ("לך למערב איש צעיר") הן התייחסות למשפט מפורסם של הוראס גרילי, אשר, ב-13 ביולי 1865 פרסם מאמר: "לך איש למערב איש צעיר, תיסע מערבה ותגדל עם המדינה".

השיר בוצע בהופעות הלהקה בהופעות לקידום האלבום ב-1978 ושימש תכופות כשיר הפתיחה בסיבוב ההופעות שלהם בשנת 1980, אבל השיר לא בוצע בהופעה חיה לאחר מכן. ביפן ובצפון אמריקה השיר הופץ כסינגל, אך שמו שונה ל- "לך איש צעיר מערב", כשורה זה החוזרת על עצמה לאורך כל השיר.

Many Too Many[עריכת קוד מקור | עריכה]

Many Too Many הוא סינגל נוסף מהאלבום. הגיע למקום ה-43 במצעד הסינגלים הבריטי. לבי-סייד של הסינגל נוספו שני שירים שלא הופיעו בשום אלבום אולפן של הלהקה. "Vancouver" ו-"The Day the Light Went Out" שני שירים אלו לבסוף יצאו במארז התקליטורים של הלהקה Genesis Archive 2: 1976–1992. לשיר זה צולם וידאו קליפ.

השיר כולל את השימוש האחרון של הלהקה במלוטרון בכל ההקלטות של ג'נסיס. למרות זאת, קלידן הלהקה טוני בנקס השתמש במלוטרון באלבום הבכורה שלו A Curious Feeling שיצא שנה לאחר מכן.

השיר מעולם לא בוצע בהופעות החיות של הלהקה. אך השיר הושמע שוב בסיבוב ההופעות של הלהקה. גם בסיבוב ההופעות לאיחוד הלהקה בנקס הציע לנגן את השיר אך זה נדחה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]