39 רמזים - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

להלן רשימת דמויות מתוך העולם הבדיוני של סדרת הספרים "39 רמזים".

בית מדריגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי קהיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתם של הופ קהיל וארתור טרנט ונכדתה של גרייס ואחייניתו של פיסקה ואחותו הגדולה של דן קהיל. איימי נהנית לקרוא וללמוד ואוהבת לבקר בספריות ובמוזיאונים. מדריגלית. חברתו של אוון אך לאחר שהבינה כי היא אוהבת את ג'ייק נהפכה לבת זוגו ואוון מת ללא ידיעה על כך. אוהבת את אחיה עד כאב ובעלת קשר מיוחד אליו שנראה פעמים רבות כאשר הם הפגינו יכולת מסוימת לדבר זה עם זה רק בעזרת מבט בעיני האחר. הייתה מנהיגת המשפחה לאחר שהבתים השלימו אבל העבירה את המנהיגות לדן בסדרה השלישית כי הרגישה שהאחריות יותר מדי כבדה לה ושהשיקוי ששתתה מערפל את חוש השיפוט שלה. לקחה את שיקוי הנגד וחזרה למצבה הרגיל. בסוף הסדרה השלישית פרשה, או לפחות יצאה ל"הפסקה" יחד עם דן מכל הנטל של המשפחה. בסדרה הרביעית היא ודן לוקחים את המנהיגות לזמן קצר ולאחר מכן מחליטים שתהיה דמוקרטיה.

דן קהיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם של הופ קהיל וארתור טרנט ואחיינו של פיסקה ואחיה הקטן של איימי קהיל. דן יוצא ביחד עם אחותו, איימי קהיל והאומנת שלו, נלי גומז למסע אחרי 39 הרמזים. דן תמיד היה הילדותי מבין שני האחים, הוא תמיד ניסה להצחיק ולשעשע כשהדבר עלה בידו. לדן היו המון אוספים של כל מיני דברים. לדן יש זיכרון צילומי וחוש מיוחד למתמטיקה אך הוא שונא מוזיאונים וספריות. דן, כמו סבתו שייך לבית מדריגל אותו ייסדה מדליין קהיל. חברו הטוב ביותר של אטיקוס. אסתמטי. בסדרה השלישית החליט לעזוב את המשפחה ולהתפטר לאחר שייגמרו את המאבק עם פירס. בסוף הסדרה פרש, או לפחות יצא ל"הפסקה" יחד עם איימי מכל הנטל של המשפחה. התבגר מאוד במהלך המקרים בעיני אחותו ואנשים הקרובים אליו מספיק בשביל לזהות את ההתבגרות הקיצונית יותר מדי. איימי מזהה הרבה מאוד פעמים בגרות ואפלה שלא אמורות להיות בעיני ילד בן 13. בסדרה הרביעית דן ואיימי לוקחים את המנהיגות לזמן קצר ולאחר מכן מחליטים שתהיה דמוקרטיה.

נלי גומז[עריכת קוד מקור | עריכה]

האומנת של איימי ודן. הוכשרה על ידי גרייס קהיל לעזור לאיימי ודן במידה וישתתפו במירוץ הרמזים. על אף שאינה שייכת באופן ביולוגי למשפחת קהיל, צורפה נלי לבית מדריגל על ידי פיסקה קהיל. נחטפה על ידי הווספרים בתחילת הסדרה השנייה, יחד עם שישה קהילים נוספים.לחבר שלה קוראים סמי מורד.

פיסקה קהיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם של ג'יימס ואדית' קהיל, דודם של איימי ודן קהיל, אחיה הקטן של ביאטריס וגרייס קהיל. בתחילת הסדרה נקרא "האיש בשחור" ולאחר מכן נקרא "האיש באפור". הוא הסביר את פשר הדבר בכך שבתחילת הסדרה לא הייתה לו מעט תקווה לגבי גורל העולם בידיהם של הקהילים, אך לאחר שראה את מעשיהם האמיצים של דן ואיימי קהיל במהלך הסדרה הראשונה במירוץ הרמזים חזרה אליו מעט מן התקווה. מדריגלי מלידה. בסוף הסדרה הופך לאפוטרופוס של איימי ודן. בתחילת הסדרה השנייה נחטף על ידי הווספרים, יחד עם שישה קהילים נוספים.

גרייס קהיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

סבתם של איימי ודן קהיל. הוריה היו ג'יימס ואדית' קהיל, אך אדית' מתה כשילדה את פיסקה, אחיה. הצליחה לשחזר את השיקוי שיצר גדעון קהיל. בתחילת הספר הראשון היא נפטרה מסרטן, ועוררה מחדש את החיפוש אחר 39 הרמזים בלוויה שלה ובאמצעות מר מקינטייר, עורך דינה. גרייס קהיל הייתה מדריגלית. על פי כל הדעות הייתה הקהילית המשפיעה ביותר מאז גדעון קהיל. כל אחד מהקהילים החזיקו ייראה כלפיה. הייתה ידועה כאישה קשוחה ואמיצה. במהלך כל הסדרה דן ואיימי קיבלו עזרה מחברים שלה בכל רחבי העולם מה שהעיד על המסעות הגדולים שלה ברחבי העולם ועל האופי החברותי שלה. אבל בספרי בגידה מתגלה האופי האמיתי שלה התברר שהיא אלימה וקשוחה.

ויליאם ג'יימס מקינטייר[עריכת קוד מקור | עריכה]

עורך הדין של גרייס קהיל ויועצה האישי. הוא חבר בקבוצה המדריגלית. הוא פיקח על איימי ודן דרך שבב ששתל בקולר של צלאח א-דין בשני הספרים הראשונים עד שהם גילו אותו. הוא מופיע שוב בספר העשירי, שם הוא והאיש בשחור (פיסקה) נותנים מכתב מגרייס לאיימי ודן, לאחר השגת הרעיון המדריגלי. בספר השני בסדרה השנייה (קהילים נגד וספרים), וספר המחופש למישהו משירות חדרים מחדיר לו מחט עם חומר קטלני לצוואר והוא מת. ברגעיו האחרונים הוא גילה מידע חשוב על הווספרים והשאיר אותו בצורה שמישהו יוכל למצוא אותו לאחר מכן.

הופ קהיל וארתור טרנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוריהם של איימי ודן קהיל. התגלה שהם מדריגלים בספר השביעי. הופ הייתה מעורבת מאוד בענייני 39 הרמזים. הופ וארתור נפטרו בשריפה שהוצתה על ידי איזבל קברה, ובסדרת ההמשך "קהילים נגד וספרים" דן מקבל מסרונים מאביו, אבל בספר השישי והאחרון מתברר שהמסרונים נשלחו על ידי איזבל קברה, ושארתור, ככל הנראה, מת גם הוא בשריפה.

צלאח א-דין[עריכת קוד מקור | עריכה]

חתול מאו מצרי. לאחר שגרייס קהיל מתה, הוא הועבר לבעלותם של דן ואיימי, והם לקחו אותו איתם למסע, ונקשרו אליו מאוד. חובב בעיקר דגי פארידה אדומה.

ארסמוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוכן מדריגלי שעבד יחד עם מקינטייר. מומחה להתגנבות שהנהיג את ג'ונה וויזרד והמילטון הולט בסדרה השנייה. גילה את הרמז שהשאיר מקינטייר לפני שווספר הרג אותו והיה האחד שסיפר לאיימי ודן על מותו. נושא טינה וזעם גדולים כלפי הווספרים מכיוון שהם רדפו אחריו ואחרי אמו כך שנאלצו לנדוד ממקום למקום ללא הפסקה. נרצח בידי לונה אמאטו כשריגל אחריה לתוך בניין הווספרים ונחלץ לעזרתו של בלש האינטרפול מילוש ואנק.

בית לוקיאנוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

איאן קברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם של ויקראם ואיזבל קברה ואחיה הגדול של נטלי. לוקיאנוסי. יהיר, מתנשא, מפונק ורגיל לאורח חיים של האנשים מהמעמד הגבוה ביותר. מאוהב בקארה פירס. מתעב את החתול צלאח א-דין. בסוף הסדרה השלישית איימי ודן מינו אותו להחליף אותם בניהול המשפחה יחד עם קארה. בסדרה הרביעית הוא פורש מהנהגת המשפחה.

נטלי קברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתם של ויקראם ואיזבל קברה ואחותו של איאן. היא מתגאה בהיותה עשירה, ורגילה לאורח חיים ראוותני. נחטפה על ידי הווספרים בתחילת הסדרה השנייה, יחד עם שישה קהילים נוספים. מתה בספר "יום הדין", כשניסתה להרוס את "נשק יום הדין" של הוספרים.

איזבל קברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשתו של ויקראם קברה. מצטרפת בראשית הספר השישי, זאת לאחר שאיאן ונטלי לא ריצו אותה בחיפוש אחר הרמזים. לוקיאנוסית מרשעת, שניסתה להרוג את דן ואיימי הרבה פעמים וספר שתיים. מתה בפיצוץ בספר "יום הדין", כאשר הקריבה את עצמה כדי להרוג את וספר אחת ואת המכונה שלו.הציתה את השריפה בבית ארתור והופ קהיל

ויקראם קברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביהם המיליארדר של איאן ונטלי קברה ובעלה של איזבל קברה. הוא המנהיג האכזרי של בית לוקיאנוס. בניגוד לאיזבל, לאיאן ולנטלי, הוא לא נולד לבית לוקיאנוס. הוא הסתגר ממשפחתו במשך שנים רבות, ובסדרה הרביעית הוא חובר ל"מנודה".

אירינה ספסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוכנת קג"ב רוסייה לשעבר. אירינה שייכת לבית לוקיאנוס. הקריבה את עצמה בספר השישי כדי להציל את איימי, דן ואליסטר משריפה שהציתה איזבל. אחות של אלק ספסקי.

אלכסנדר (אלק) ספסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחיה הצעיר של אירינה. סוכן קג"ב רוסי. מתמחה בהטלת חניתות. שותפו של המנודה. בסוף הסדרה הרביעית הוא בוגד במנודה ועובר לצד של הקהילים. הורעל במים רדיואקטיביים ומת בניסיון לשחרר את איימי ודן מהדבורים של המנודה.

נטליה רוסלאנובה ראדובה[עריכת קוד מקור | עריכה]

(הידועה בספר גם כנר"ר) - הבת של אנסטסיה רומנוב. היא שייכת לבית לוקיאנוס וסובלת מהמופיליה, מחלה שעברה בשושלת המלוכה הרוסית בתורשה. בספר החמישי, היא עוזרת לדן ולאיימי בחיפוש אחר הרמזים. היא גם מגלה להם את האמת על ארבעת הבתים ועל הוריהם. נטליה היא חצי מדריגלית.

וולדימיר ספסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביהם של אירינה ואלק מתנקש של הקג"ב בעברו וקיבל פקודה מגרייס קהיל לרצוח את נתניאל הרטפורד

נכנס לכלא על ניסיון לרצח (של הרטפורד) ומת שם לאחר שנלי גומז וסמי מורד תחקרו אותו

בית אקטרינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליסטר הו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממציא קוריאני מבוגר שהמציא את הבוריטו למיקרוגל. משתתף במרוץ 39 הרמזים לבדו. שיתף פעולה פעמים רבות עם איימי ודן אבל גם בגד בהם לא פעם. נחטף על ידי הוספרים ובמהלך הבריחה נפצע ולאחר מכן מת מפצעיו.

באה הו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דודו של אליסטר הו. המנהיג היהיר וחסר הרחמים של בית אקטרינה. כשאליסטר היה בן 4, באה שלח רוצח שכיר להרוג את אביו של אליסטר, גורדון. הוא לקח לאחר מכן את "הספר השחור של הסודות" וקבר אותו. לאחר מותו של גורדון, באה נטל על עצמו לגדל את אליסטר. בסופו של דבר, אליסטר החליט לברוח. בהמשך באה מוכנס לכלא בעוון הזמנת הרצח של אביו של אליסטר אך בורח ממנו. בספר השלישי אליסטר פורץ למשרד של באה, מבריח את מזכירתו ומאיים על באה אך לבסוף נוטש את המקום. בספר הרביעי באה מגיע למצרים ומגלים שהוא בנה את המפקדה בסוויטה של המלון שאיימי ודן שהו בו. לקראת סוף הספר השישי מתגלה שהוא זה שהפליל את אליסטר בהצתת השריפה. בניידת משטרה, אליסטר נטרל את שני השוטרים והתיז על באה גז פלפל אך לבסוף חס על חייו,קושר אותו לניידת המשטרה והולך.

שלישיית סטרלינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה אחים שהשתתפו במירוץ 39 הרמזים לאורך הספר הראשון לזמן קצר יחסית. באמצע הספר הראשון, השלישייה נפצעה קשה תחת ההריסות של מכון בנג'מין פרנקלין בארצות הברית שפוצץ בידי ההולטים. בספר העשירי, וכן בסדרת ההמשך, הם חוזרים למשחק.

שינייד סטרלינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוננת במגוון תחומים, אשפית באומניות לחימה. הצטרפה לווספרים ואז חזרה לקהילים.

נד סטרלינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

סובל מכאבי ראש איומים בגלל פיצוץ במוזאון בספר הראשון (מבוך העצמות). אח של טד ושינייד סטרלינג.

טד סטרלינג[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגלל פיצוץ שקרה במוזאון בספר הראשון הופך להיות לקוי ראייה כבד, המסוגל להבחין אך ורק בהבדל בין חושך לאור. נחטף בתחילת הסדרה השנייה על ידי הווספרים, יחד עם שישה קהילים נוספים. אח של נד ושינייד סטרלינג.

נתניאל הרטפורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

(בסדרה "בגידה" ידוע בשם "המנודה") - בעלה לשעבר של גרייס קהיל. עבד במערב גרמניה בפיתוח מוטציות וניסויים על בעלי חיים. הוא היה מסוכסך רבות איתה, וגרייס הוציאה פקודה להרוג אותו. גזר הדין לא בוצע, והוא שרד. הוא נודה מהמשפחה במשך שנים רבות, אך בסדרה "בגידה" הוא תופס את הנהגת המשפחה. בסוף הסדרה מגלה מזימתו: לחסל את כל משפחת קהיל בכל העולם, בעזרת מוטציות של דבורים שיהרגו את משפחת קהיל בעזרת הדנ"א המיוחד שלהם. מת בסוף הסדרה בידי הדבורים שלו.

סמי מורד[עריכת קוד מקור | עריכה]

החבר של נלי גומז. הוא בן של אם אקטרינית ואב לוקיאנוסי. מדען במקצועו. הוא פוצץ ביחד עם נלי גומז את המעבדה של ג'יי ראתפורד פירס.

דבי-אן פירס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשתו של ג'יי ראתפורד פירס ואמם של קארה וגאלט. מבית אקטרינה. מייצרת דובוני פרווה בעבודת יד. פירס תכנן לרצוח אותה כשיהיה נשיא, לכן ערקה לצד של הקהילים.

קארה פירס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביתו של פירס ודבי-אן האקטרינית, הנבל המרכזי של סדרת "בלי מעצורים" ואחותו של גאלט. היא האקרית מפורסמת הידועה בשם אפריל מאי. ידוע שנשלחה לפנימייה בגיל צעיר. לאחר הבנה שאביה מרושע, ערקה קארה לצד הקהילים וסייעה להם בהבסת אביה, בתקופה זו החלה להתקרב בצורה רומנטית אל איאן, מכיוון ששניהם גדלו במשפחות דומות ונאלצו לבגוד בהוריהם במטרה להציל את העולם. בסוף סדרת "בלי מעצורים" היא מתגוררת באחוזה של משפחת קהיל עם איאן והם המנהיגים של משפחת קהיל. בסדרת "בגידה" מתגלה שהיא ואיאן מאוהבים אך קשה להם להודות ברגשותם זה לזה עד סוף הסדרה, ולאחר מכן הופכים לבני זוג.

בית תומאס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייזנהאואר הולט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביהם של המילטון, מדיסון ורייגן ובעלה של מרי-טוד. מנהיג בית תומאס. קשוח, חזק ולא מאוד חכם. סולק מווסט פויינט כאשר גרייס הפלילה אותו בהעתקות והפרת קודי כבוד, עבירות שלא ביצע. חובב ספורט.

מרי-טוד הולט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמם של המילטון, מדיסון ורייגן ואשתו של אייזנהאואר.

המילטון הולט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחיהם של רייגן ומדיסון, ובנם של אייזהאואר ומרי-טוד. שומר הראש וחברו הטוב של ג'ונה ויזרד. הומוסקסואל.הציל את איימי בספר השישי מאיזבל קברה

מדיסון הולט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחותה התאומה של רייגן ואחותו של המילטון. בתם של אייזנהאואר ומרי-טוד.

רייגן הולט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחותה התאומה של מדיסון ואחותו של המילטון. בתם של אייזנהאואר ומרי-טוד. בתחילת הסדרה השנייה נחטפה על ידי הווספרים, יחד עם שישה קהילים נוספים.

בית יאנוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונה ויזרד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנם של קורה וברודריק וויזארד. משתתף במרוץ 39 הרמזים. הוא זמר וראפר עשיר ומפורסם שהשתתף בתוכנית טלוויזיה ובסרט קולנוע. חברו הטוב ביותר של המילטון הולט. בעל מעריצים רבים ברחבי העולם.

קורה ויזרד[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהיגת בית יאנוס הנוכחית, אשת ברודריק ויזרד ואמו של ג'ונה ויזרד. קורה מומחית בפסלים ובשימוש בכלי נשק. פסלית מפורסמת ואמנית תיאטרון ידועה בכל העולם. כלת פרס נובל הצעירה ביותר בהיסטוריה.

ברודריק ט' ויזרד[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביו של ג'ונה, ובעלה של קורה ויזרד. האמרגן של ג'ונה. .

פניקס ויזרד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן דודו של ג'ונה,נחטף בתחילת הסדרה השנייה על ידי הווספרים, יחד עם שישה קהילים נוספים. נפל מצוק במהלך ניסיון הבריחה של שבעת החטופים וניצל


דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גדעון קהיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בדבלין שבאירלנד, במאה ה-15. אביהם של תומאס, אקטרינה, לוקאס, ג'יין ומדליין, מקימי חמשת הבתים, ובעלה של אוליביה קהיל. ניסה במשך שנים למצוא תרופה למחלת הדבר, אך לא הצליח בכך. במקום זאת, הוא הצליח למצוא את השיקוי הקהילי המפורסם שהופך את מי ששותה אותו לחד יותר, חזק יותר ו"אדם על" באופן כללי, אותו חילק בין ילדיו. נפטר בעקבות כך שפוצץ את המעבדה שלו עצמו, כדי שלא יישאר זכר לעבודתו, וכך דמיאן וספר, חברו המרושע, לא ישתמש בשיקוי לתועלתו האישית.

לוקאס, תומאס, אקטרינה, ג'יין ומדליין קהיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

חמשת מייסדי הבתים של משפחת קהיל אשר קיבלו מאביהם שיקויים חלקיים שמחזקים לכל אחד את הצד הבולט באופיו בכל מקרה, ויחד מרכיבים את השיקוי השלם של גדעון. לוקאס קיבל יכולות מנהיגות ואסטרטגיה, תומאס קיבל יכולות גופניות, אקטרינה קיבלה תכונות של חוכמה ויצירתיות וג'יין קיבלה את יכולות האומנויות. מדליין קיבלה מאמה, אוליביה, שחינכה אותה, את האופי שוחר השלום (אף על פי שלא קיבלה שיקוי מאביה, שנפטר לפני שהיא נולדה).

ביאטריס קהיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתם של ג'יימס ואדית' קהיל. ביאטריס קהיל היא האחות הבכורה של גרייס קהיל ושל פיסקה. ביאטריס גרה בבוסטון, וטיפלה באחייניה, איימי ודן קהיל אחרי שהוריהם מתו בשריפה בביתם ולפני שהחלו לחפש את 39 הרמזים, אבל לא התייחסה אליהם כראוי. לאחר שברחו מביתה, החליטו איימי ודן להיכנס למסע בעקבות הרמזים. ביאטריס שוכרת את שירותי הרווחה כדי שיביאו אליה את איימי ודן. הקשר שלה עם גרייס אחותה היה רופף בכל מהלך חייהן. מתה במהלך הסדרה הרביעית בידי המנודה

אטיקוס רוזנבלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברו הטוב ביותר של דן. גאון, דובר שפות רבות, לומד בהרווארד. גונן. יוצא עם דן איימי ואחיו למחצה ג'ייק למסע גנבות על מנת להציל את הקהילים החטופים. במהלך המסע נחטף על ידי הווספרים אך שוחרר במהרה. חבר כבוד במשפחת קהיל.

ג'ייק רוזנבלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחיו למחצה של אטיקוס. בניגוד אליו הוא לא גונן. בהתחלה פקפק באיימי ודן אבל במהרה הבין כי כל מה שאמרו לו נכון ולאחר מכן הצטרף אליהם. מאוהב באיימי ובסוף הסדרה "קהילים נגד ווספרים" נהיה בן זוגה. חבר של כבוד במשפחת קהיל.

אוון ג'וזף טוליבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברה של איימי. מומחה במחשבים. בהתחלה לא ידע הרבה על משפחתה של איימי אך איאן צירף אותו למאמץ במלחמה בווספרים. לא ידע שאיימי בגדה בו ונהייתה חברה של ג'ייק. נרצח מיריה בחזה על ידי וספרי. חבר כבוד במשפחת קהיל.

ג'יי ראתפורד פירס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיליונר שגילה את סוד השיקוי של משפחת קהיל. בעזרתו הוא מצליח לייצר צבא של שומרי ראש חזקים במיוחד. מנסה לרוץ לנשיאות של ארצות הברית, אך איימי ודן קהיל עוצרים את מזימתו בכך שמרססים עליו את שיקוי הנגד. היה מאוהב בהופ קהיל, אמם של דן ואיימי. נשוי לדבי אן מבית אקטרינה, ולהם שני ילדים: קארה וגאלט


נטליה ספסקי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשתו האהובה של אלק ספסקי. מתה בעת האסון של צ'רנוביל שיצר המנודה.