39 רמזים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
39 רמזים
The 39 Clues
ספרי הסדרה
39 רמזים
מבוך העצמות
תו קטלני
גנב החרבות
מעבר לקבר
המעגל השחור
צלילה עמוקה
מאורת הנחש
צופן הקיסר
זהירות: סופה
בלב הסכנה
הווספרים באים
הספר השחור של הסודות הקבורים (ספר בונוס)
קהילים נגד וספרים
מזימת המדוזה
אוצר המלך
באמצע הלילה
היהלום שבכתר
משבר אמון
יום הדין
בלי מעצורים
אין לאן לברוח
נקודת פריצה
הספירה לאחור
נקודת ההתלקחות
בגידה
המשימה: טיטניק
המשימה: הינדנבורג
המשימה: הוריקן
המשימה: אטום
מסמכי הקהילים
Operation Trinity
‏The Submarine Job
‏The Redcoat Chase
‏The Houdini Escape
‏Silent Night
מידע כללי
מאת ריק ריירדן
גורדון קורמן
פיטר לרנג'יס
ג'וד ווטסון
פטריק קרמן
לינדה סו פארק
מרגרט פיטרסון האדיקס
רולנד סמית
דייוויד באלדאצ'י
ג'ף הירש
נטלי סטנדיפורד
אלכסדנר לונדון
ג'ני גובל
סרוואט צ'אדה
שפת המקור אנגלית
סוגה הרפתקאות
הוצאה
תאריך הוצאה 20082016
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מודן
תאריך 20102020

39 רמזיםאנגלית: The 39 Clues) היא סדרת ספרי הרפתקאות לנוער, שנכתבה בשיתוף פעולה על ידי סופרים רבים. היא כוללת אחד-עשר ספרים, משלבת משחקי רשת ואיסוף קלפים. לסדרה שלוש סדרות המשך. הסדרה מתארת את מסעם של שני אחים יתומים, איימי ודן, בעקבות 39 רמזים המרכיבים נוסחה לשיקוי שיגרום להם להפוך לאנשים החזקים ביותר בעולם כולו. כל זה, בזמן שהם מתחמקים ממוות בטוח וממזימות של בני משפחת קהיל האחרים, שרוצים את הרמזים הללו לעצמם. ברוב הספרים, השניים, - יחד עם האומנת שלהם, נלי גומז - עוקבים אחרי הרמזים שהשאירה לפחות דמות היסטורית אחת.

בשנת 2008 קיבל סטיבן ספילברג את האישור להפיק סדרת סרטים על פי סדרת הספרים[1]. הסרט הראשון אמור היה לראות אור ב-2016, אולם נכון ל-2023, ההפקה טרם החלה.

הסדרה זכתה להצלחה רבה, ותורגמה ל-24 שפות[2]. נוסף על כך, נכתבו סדרות המשך ל"39 רמזים" וכן ספרי בונוס.

משפחת קהיל[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת קהיל, על פי הסדרה, השפיעה על התרבות העולמית יותר מכל משפחה אחרת בעולם. כמעט כל דמות היסטורית השתייכה לה: מנהיגים, מדענים, אומנים, ספורטאים ועוד.

שושלת משפחת קהיל החלה בנישואיו של גדעון קהיל עם אוליביה באירלנד של סוף המאה ה-15. לשניים נולדו ארבעה ילדים: לוקאס, אקטרינה, תומס וג'יין. גדעון הקדיש את חייו כדי למצוא תרופה למגפת המוות השחור שהתפשטה אז בעולם. הוא לא הצליח למצוא תרופה למחלה, אך גילה שיקוי ההופך את השותים אותו למוצלחים בענפים רבים, החל מספורט ועד פוליטיקה. גדעון החליט לחלק את השיקוי בין ילדיו (לכל אחד נתן חלק מהשיקוי שהגביר את יכולותיו הטבעיות שהיו לו) - לוקאס קיבל את החלק של הערמומיות והאסטרטגיה. אקטרינה את ההמצאה, ג'יין את היצירתיות ותומס את הכוח הפיזי. בעקבות נתינת השיקוי, המריבה אשר הייתה בין האחים גברה, וגרמה לסכסוך בין הילדים, שנגמר כשאמם כורעת ליד אביהם הנהרג משרפה שפרצה בביתם. מאז מקרה זה משפחותיהם הפכו יריבות. כל אחד מהילדים האשים את השני במות אביהם. אוליביה, אם המשפחה, שבעת ראשית סכסוך האחים הייתה בהיריון, ילדה כעבור מספר חודשים את בתה מדליין. בעקבות כל מה שקרה, היא חינכה את בתה לשלום וביקשה ממנה שתאחד את האחים. ביתה הקדישה את חייה לאחד בניהם ללא הצלחה וביתה ממשיך בניסיון זה.

הבתים, להם מחולקים הקהילים, קרויים על שם האח שייסד אותם - בית אקטרינה על שמה של אקטרינה, בית יאנוס על שמה של ג'יין, בית לוקיאנוס על שמו של לוקאס, בית תומס על שמו של תומס, ובית מדריגל, על שמה של מדליין.

הבתים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית אקטרינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית אקטרינה נוסד על ידי אקטרינה קהיל ויש בו בעיקר מדענים וממציאים גדולים כגון מארי קירי, אייזק ניוטון, גלילאו גליליי, אלברט איינשטיין, תומאס אדיסון, והווארד קרטר. יש להם מפקדה ב-CERN, במצרים בנאס''א ובמשולש ברמודה. הסמל של בית אקטרינה הוא הדרקון הצהוב. מבין המתמודדים, אלו המשתייכים לבית אקטרינה הם אליסטר הו ושלישיית סטרלינג. ישנה איבה רבה בין בית אקטרינה לבין בית תומס. אנשי בית תומס נוהג לגנות את בית אקטרינה ולקרוא להם "בית של תחכום" ואילו בית אקטרינה קורא להם "כוח של טמטום". מנהיג הבית הוא באה הו, דודו הקשיש של אליסטר.

בית יאנוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית יאנוס נוסד על ידי ג'יין קהיל, ובו נמצאים האומנים המפורסמים והמוכשרים ביותר בעולם. דוגמאות לכאלו הם וולפגנג אמדאוס מוצרט, מריה אנה מוצרט, לודוויג ואן בטהובן, פבלו פיקאסו, וינסנט ואן גוך, קלוד מונה, מארק טוויין, הארי הודיני, ווולט דיסני. לצאצאים לבית יאנוס הייתה תרומה רבה לתחום האומנות והכתיבה בעולם כולו, והם נחרטו בספרי ההיסטוריה בזכות מעשיהם וכישוריהם הרבים. ונציה והוליווד הן טריטוריות של בית יאנוס. הסמל של בית יאנוס הוא הזאב הירוק. המתמודד המשתייך לבית יאנוס הוא ג'ונה ויזרד. אימו, קורה ויזרד, היא מנהיגת בית זה.

בית לוקיאנוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית לוקיאנוס נוסד על ידי לוק/לוקאס קהיל, ובו נמצאים מיטב מנהיגי העולם ומרגלים ידועים. דוגמאות לאלו הם בנג'מין פרנקלין, ג'ון קנדי, ג'ורג' וושינגטון, וינסטון צ'רצ'יל, נפוליאון בונפרטה, תאודור רוזוולט, וסידני ריילי. בדרך כלל הם לא מפחדים להשתמש באמצעי כוח ולפגוע, תוך הפעלת אלימות, במתחריהם. לבית לוקיאנוס יש בסיסים סודיים רבים (לדוגמה: אזור 51 ופורט נוקס) וטריטוריות רבות כמו פריז שבהן יש מפקדות מאובטחות ומאובזרות בכלי נשק ובמסמכים סודיים. הסמל של בית לוקיאנוס הוא שני נחשים כרוכים סביב חרב. מבין המתמודדים, אלו המשתייכים לבית לוקיאנוס הם איאן, נטלי ואיזבל קברה וכן אירינה ספסקי שמתה תוך כדי המרוץ (בספר השישי). מנהיג הבית הוא ויקראם קברה, אביהם של איאן ונטלי קברה ובעלה של איזבל קברה.

בית תומס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית תומס נוסד על ידי תומס קהיל, ובו נכללים מגלי ארצות וספורטאים כגון ניל ארמסטרונג, בייב רות', סימון בוליבר, שאקה זולו וטויוטומי הידיושי. הטריטוריות של בית תומס נמצאות בטוקיו, דרבן (דרום אפריקה), מקסיקו סיטי ועוד. הסמל של בית תומס הוא הדוב הכחול. מבין המתמודדים, אלו המשתייכים לבית תומס הם משפחת הולט - האמא מרי-טוד, האבא אייזנהאואר, האחיות מדיסון ורייגן והאח המילטון. מנהיג הבית הוא אייזנהאואר הולט.

בית מדריגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית מדריגל נוסד על ידי מדליין קהיל, הילדה החמישית של אוליביה קהיל שנולדה אחרי שארבעת האחרים יצאו למצוא מחדש את התרופה למגפת המוות השחור (השיקוי שגדעון קהיל המציא). אוליביה לימדה את מדליין ששום דבר לא חשוב יותר מאשר המשפחה ואימנה אותה כדי לשמור על אחיה ואחיותיה מן הרמזים. גרייס, פיסקה ("האיש בשחור", או "האיש באפור" ואחיה של גרייס), איימי ודן הם כולם צאצאים של מדליין, ולכן הם מדריגלים. בסוף הספר "זהירות: סופה", פיסקה בפעם הראשונה בהיסטוריה מצרף לקבוצת המדריגלים מישהי שאינה מדריגלית, ואף לא קהילית - נלי גומז.(האומנת של האחים, איימי ודן) בית מדריגל מורכב מאנשים שוחרי שלום. בין האנשים השייכים לבית זה ניתן למנות את אביגייל אדמס, ויליאם שייקספיר, פרדריק דאגלס, וודרו וילסון, הארי טרומן, נני שארפ, מרי פופ אוסבורן, ברברה פארק, ג'יימס פרלר, אן בוני, אמיליה ארהארט, מרי ריד, אמא תרזה, רוברט קלמנטה ואנתוני הורוביץ.

במשך 500 השנים האחרונות הקהילים לא ידעו כי בית מדריגל הוא למעשה הבית החמישי של משפחת קהיל, צאצאי מדליין קהיל. בתים אחרים פחדו מהמדריגלים, כי בכל פעם שבית מסוים היה קרוב להשלמת 39 רמזים, המדריגלים מנעו את השלמת כל הרמזים ופיזרו אותם שוב, על מנת ליצור איזון כוחות בין הבתים. אבל לבית יש יעד נוסף, להשכין שלום בין הבתים ולעצור את כל אויבי משפחת קהיל. הוא האמין שהשלום ייווצר ברגע שכל הבתים יהיו שווים בערכם. סמל מדריגל הוא רקע שחור שעליו האות M. הם נוהגים גם לסמן בעזרת האות M מקום שבו היו, במטרה שהבתים יבחינו שהם חדרו למקומות סודיים, כמו המפקדות שלהם, ויפחדו מהם. הצבעים של בית מדריגל, שחור ולבן, הם הצבעים של היין ויאנג, סמל סיני עתיק המסמל את האיזון.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריק ריירדן, מחבר הספר הראשון בסדרה

בית מדריגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • איימי קהיל - בתם של הופ קהיל וארתור טרנט ונכדתה של גרייס ואחייניתו של פיסקה ואחותו הגדולה של דן קהיל. איימי נהנית לקרוא וללמוד ואוהבת לבקר בספריות ובמוזיאונים.
  • דן קהיל - בנם של הופ קהיל וארתור טרנט ואחיינו של פיסקה ואחיה הקטן של איימי קהיל. דן יוצא ביחד עם אחותו, איימי קהיל והאומנת שלו, נלי גומז למסע אחרי 39 הרמזים.
  • נלי גומז - האומנת של איימי ודן. הוכשרה על ידי גרייס קהיל לעזור לאיימי ודן במידה וישתתפו במירוץ הרמזים. על אף שאינה שייכת באופן ביולוגי למשפחת קהיל, צורפה נלי לבית מדריגל. נחטפה על ידי הווספרים. לחבר שלה קוראים סמי מורד.
  • פיסקה קהיל - בנם של ג'יימס ואדית' קהיל, דודם של איימי ודן קהיל, אחיה של גריס קהיל. בתחילת הסדרה הוא נקרא "האיש בשחור" ולאחר מכן נקרא האיש באפור. מדריגלי מלידה. בסוף הסדרה הופך לאפוטרופוס של איימי ודן.
  • גרייס קהיל - סבתם של איימי ודן קהיל. הוריה היו ג'יימס ואדית' קהיל, אך אדית' מתה כשילדה את פיסקה, אחיה. הצליחה לשחזר את השיקוי שיצר גדעון קהיל. בתחילת הספר הראשון היא נפטרה מסרטן, ועוררה מחדש את החיפוש אחר 39 הרמזים בלוויה שלה ובאמצעות מר מקינטייר, עורך דינה.
  • ויליאם ג'יימס מקינטייר - עורך הדין של גרייס קהיל ויועצה האישי. הוא חבר בקבוצה המדריגלית. הוא פיקח על איימי ודן דרך שבב ששתל בקולר של צלאח א-דין בשני הספרים הראשונים עד שהם גילו אותו.
  • הופ קהיל וארתור טרנט - הוריהם של איימי ודן קהיל. התגלה שהם מדריגלים בספר השביעי. הופ הייתה מעורבת מאוד בענייני 39 הרמזים. הופ וארתור נפטרו בשריפה שהוצתה על ידי איזבל קברה.
  • צלאח א-דין - חתול מאו מצרי. לאחר שגרייס קהיל מתה, הוא הועבר לבעלותם של דן ואיימי, והם לקחו אותו איתם למסע, ונקשרו אליו מאוד. חובב בעיקר דגי פארידה אדומה.
  • ארסמוס - סוכן מדריגלי שעבד יחד עם מקינטייר. מומחה להתגנבות שהנהיג את ג'ונה וויזרד והמילטון הולט בסדרה השנייה. גילה את הרמז שהשאיר מקינטייר לפני שווספר הרג אותו והיה האחד שסיפר לאיימי ודן על מותו. נושא טינה וזעם גדולים כלפי הווספרים מכיוון שהם רדפו אחריו ואחרי אמו כך שנאלצו לנדוד ממקום למקום ללא הפסקה. נרצח בידי לונה אמאטו כשריגל אחריה לתוך בניין הווספרים ונחלץ לעזרתו של בלש האינטרפול מילוש ואנק.
ערך מורחב – 39 רמזים - דמויות

הסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

מפה הממחישה את מסעותיהם של דן ואיימי אחר 39 הרמזים (ספרים 1-10)
הגרסה האנגלית של עשרת הספרים הראשונים שבסדרה

מבוך העצמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מבוך העצמות

סבתם של איימי ודן קהיל היתומים, גרייס קהיל, נפטרה. במהלך ההלווייה מודיע המוציא לפועל שלה, ויליאם מקינטייר, למספר מצומצם מתוך נוכחי ההלוויה שהם ממשפחת קהיל העוצמתית שהשפיעה על ההיסטוריה, ושהם יכולים להשתתף במסע במהלכו יהיה עליהם להשיג רמזים שיאפשרו להם ליצור שיקוי שיהפוך אותם לאנשים החזקים בעולם. בפני האחים, כמו בפני שאר הנוכחים, יש בחירה, לקחת את הרמז הראשון ולצאת למסע, או לקחת 2 מיליון דולר (מיליון לכל אחד מהם) וללכת הביתה. דן ואיימי מחליטים לקחת את הרמז, על אף שאין להם את הכסף, האמצעים והקשרים שיש לשאר המתחרים, ומקבלים ממקינטייר אזהרה חידתית - "היזהרו מהמדריגלים". יחד עם האומנת שלהם נלי גומז, הם מתחילים לפענח את הרמז שקיבלו בסיועו של דודם (לא באופן ישיר) אליסטר הו מבית אקטרינה, ובעזרת הספרייה של גרייס הם מבינים שעליהם לנסוע לקטקומבות שבפריז, צרפת. האחוזה של גרייס באטלבורו עולה באש, והם בורחים עם אליסטר אך לאחר מכן נפרדים. בפריז, לאחר מספר הסתבכויות נוספות בעלילה, שכוללות ניסיון פגיעה באיימי ודן שהסתיים בפגיעה באחים שינייד, טד ונד סטרלינג, איימי, דן, נלי, וכן אליסטר והאחים איאן ונטלי קברה, מבית לוקיאנוס הערמומי של המשפחה שקיבלו אף הם את האתגר, מגלים ריבוע קסם, חרוט בגולגולת, ששלושה מספרים חסרים בו. הם מגלים שהמספרים הם נקודות ציון ליעד הבא. שם הם מגלים את הרמז הבא שלהם, דף תווים של וולפגנג אמדאוס מוצרט, וכן רמז שהוא אחד מ-39 הרמזים, תמיסות ברזל. אחרי מציאת הרמז הראשון הם מחליטים ללכת לווינה, שם גר מוצרט.

תו קטלני[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תו קטלני

בסוף הספר הקודם מצאו השלושה רמז המכיל מוזיקה של וולפגנג אמדאוס מוצרט. הרמז הוביל אותם לווינה, אוסטריה, שם הם לומדים על עברו ואף מגלים את יומנה של אחותו הגדולה של מוצרט, מריה אנה "נאנרל" מוצרט. לאחר שגנבו אותו מג'ונה ויזרד, קרוב משפחה נוסף, ונעזרים בנלי לתרגומו מגרמנית, הם מגלים ששלושה עמודים חסרים. בעקבות רמזים נוספים, איימי, דן ונלי נוסעים לזלצבורג, אוסטריה. שם איימי ודן פוגשים שוב באליסטר הו, ועוקבים אחריו. אליסטר נכנס לקטקומבות של זלצבורג, והשניים נכנסים גם הם. שם הם פוגשים באדם שהם מכנים "האיש בשחור", שאינם יודעים עליו דבר, ומעט מאוחר יותר המקום התפוצץ, אך איימי ודן מצליחים לברוח. אחרי הפיצוץ, השלושה מגלים שבב מעקב בקולר של החתול שלהם, צלאח א-דין. את השבב הם מכניסים למקל ההליכה של אליסטר בזמן שזה ישן, ומוצאים בתוכו רמז שהוביל אותם לוונציה שבאיטליה. בוונציה הם עוקבים אחרי ג'ונה ויזרד, ומוצאים כניסה סודית בחנות דיסקים אל המפקדה הסודית של בית יאנוס. במפקדה ג'ונה גונב את שלושת העמודים החסרים של יומנה של נאנרל, איימי ודן מצליחים לגנוב אותם ממנו לאחר מרדף ארוך במיוחד בתעלות ונציה, בהן הם פוגשים גם באיאן ונטלי קברה ובורחים מהם. שלושת העמודים מובילים אותם למוזיאון של פידליו ראקו, והם נשארים שם עד שהמוזיאון נסגר כדי לנגן את השיר של מוצרט שמצאו במסעם, בעקבות רמז שמצאו. הקבראים משיגים אותם, ואיימי תופסת שהערה נוספת על גרסת הרמז שלהם - שככל הנראה לא נמצאת על הרמז של הקבראים - מזהירה מפני תו ממולכד. איאן מנגן את התו ומעלה את הצ'מבלו שבו ניגנו בלהבות. איאן ונטלי, התעלפו, ואיימי ודן מוצאים שם רמז נוסף - טונגסטן ושתי חרבות סמוראים. רמזים אלו מובילים את איימי, דן ונלי לטוקיו, יפן. בסוף הספר מתגלה שהשבב בקולר של צלאח א-דין הוצב על ידי עורך הדין ויליאם מקינטייר והאיש בשחור המסתורי.

גנב החרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גנב החרבות

נלי גומז וצלח-א-דין החתול נחטפים על ידי איאן ונטלי, אשר מתחזים לאיימי ודן, גונבים את כרטיסי הטיסה שלהם ומצטרפים לגומז ולחתול על המטוס. עדיין באירופה, דן ואיימי תקועים ללא דרך להגיע ליפן פרט לעזרה של דודם אליסטר הו, שכבר בגד בהם בעבר, ובלית ברירה הם טסים איתו. בעזרת הידע הנרחב של דוד אליסטר על יפן עוקבים איימי ודן אחר מסלול חייו של טויוטומי הידיושי, אחד הלוחמים האמיצים והחזקים ביותר בעולם, המשתייך לבית תומס. במהלך הספר כורתים איימי ודן ברית עם אליסטר הו וברית זמנית עם איאן ונטלי קברה. איאן ואיימי מתחברים, ונוצר ביניהם קשר רגשי, אבל מתברר שזו הייתה תחבולה של הקבראים - לאחר שהחמישה הגיעו למערה תת-קרקעית, איאן ונטלי ברחו עם הרמז ועם אמצעי היציאה ואליסטר, איימי ודן נתקעים בחדר תת-קרקעי. הם מחליטים שהדרך היחידה לצאת היא שהדרך היחידה להינצל ממנו היא לפוצץ את התקרה שעשויה צפחה. בתהליך המורכב אליסטר מזייף את מותו, והרמז האחרון שמצאו מוביל למצרים. כשאיימי ודן חוזרים לאחוזתו של אליסטר כדי להתארגן לקראת הטיסה מגלה דן את כפפותיו של אליסטר, מלוכלכות ומלאות פחם, והוא מבין שאליסטר חי ועבר בביתו. מתברר שאליסטר רצה לנקום את מותו של אביו, גורדון הו, שנרצח על ידי אחיו של גורדו, באה הו.

מעבר לקבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מעבר לקבר

איימי ודן טסים למצרים עם האומנת שלהם נלי כדי למצוא את הרמז, שהוסתר על ידי אקטרינה קהיל (בית אקטרינה). אירינה ספסקי עקבה אחריהם ותקפה אותם, אבל הם בורחים לחנות עתיקות וגילו פסל של האלה המצרית סח'מת. הם ניסו להימלט מהחנות עם הפסל, בחושבם שהוא עתיק וחשוב, אבל בחור בשם תיאו קרטר תפס אותם, ומשכנע אותם שהוא מזויף. מיואשים, הם חוזרים לנלי. לאחר שהם מגיעים למלון אקסלסיור ונחים בו, הם מוצאים בחדרם מפקדה סודית של בית אקטרינה. בחדר הם מוצאים שלושה פסלי סח'מת, ואז תופס אותם באה הו, שמתברר כבעלים של המקום. הם מצליחים לברוח מהמפקדה בעזרת החתול צלאח א-דין, וחברה ותיקה של גרייס, הילרי וייל, מוצאת אותם ולוקחת אותם אל ביתה. היא נותנת להם פריטים עתיקים של גרייס, והילרי מתבררת כסבתא של תיאו. הם מבינים שישנו פסל סח'מת רביעי, ומחפשים במקדש מצרי, אך נלכדים על ידי אירינה ספסקי. אחרי שאיימי ודן נמלטו, הם נלכדים שוב על ידי ג'ונה ויזרד, אשר משאיר אותם על אי בודד בנילוס. אחרי שג'ונה נטש אותם, רודף אחריהם תנין, אך דייג מקומי עוזר להם. הם מגלים שתיאו והילרי רימו אותם כדי לגנוב את פסל סח'מת, שכן הם היו מאוכזבים שגרייס הורישה את הפריטים להם ולא להילרי ומשפחה. לאחר ניסיון כושל למצוא את הרמזים מתחת לנהר הנילוס עם אליסטר הו בעזרת צוללת של בית אקטרינה, איימי ודן מוצאים דרך לחזור לקהיר. לאחר שהגיעו, הם מוצאים חנות שבה גרייס נהגה הייתה מבקרת. בעל החנות, סמי, נותן להם מזוודה נעולה. הם מגלים את הקוד, פותחים אותה ובמזוודה הם מצאו תרשים בוטני עם הכיתוב "מתי 2.11". התרשים לא מוביל אותם לזיהוי הצמח, אבל איימי מחברת פרטים מהמכתב ומבינה שהכוונה ש "מתי 2.11" היא הפניה לבשורה על-פי מתי, פרק ופסוק. בפסוק מסופר שהאמגושים הביאו מור לישו התינוק. הם מגלים שגרייס השאירה להם רמז נסתר במכתב לגבי כמות הרמז - חצי גרם ומפענחים את הרמז הרביעי, חצי גרם מור. לבסוף הם מגלים שהמדריגלים השמידו את המפקדה האקטרינית.

המעגל השחור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – המעגל השחור

במלון במצרים, איימי מתעוררת מדפיקות על הדלת וגם מצעקה: "מברק למר קהיל". היא בטוחה שמדובר במדריגלים שבאו לתקוף אותם, אבל יש מאחורי הדלת נער שליחויות מצרי עם מכתב לדן. במכתב, אדם שמזדהה בראשי התיבות נר"ר מורה להם לנסוע לשדה התעופה, לקחת חפצים מארונית מסוימת. בשדה התעופה השניים פוגשים את איאן ונטלי. הם בורחים, אבל נהג המונית השאיר עליהם מעקב. הם מתנערים מהמעקב, ניגשים לארונית ומוצאים מספר חפצים, כולל דרכונים מזויפים ותחפושות כדי שייראו כמו המצולמים בתמונות, וכן כרטיסי טיסה לרוסיה.

דן ואיימי חשבו שזה יהיה טיפשי לטוס לרוסיה, כי חשבו שמדובר מלכודת, אבל כשדן הפך קלף עם אותיות מוזרות שהיה בארונית, הוא ראה תמונה של ההורים שלהם והוא אמר לאיימי שהם חייבים לטוס. מתחת לתמונה היה כתוב - "השעון מתקתק. מצאו אותי בתוך 36 שעות בדלת המובילה לחדר הנסגר לעד. בואו לבד, כמו הוריכם, או אל תבואו כלל. אל תבטחו באף אחד. נר"ר"

כשהם טסו לרוסיה הם הגיעו לפסל "אמא מולדת". שם הם פוגשים בהולטים וכורתים עם המילטון ברית למציאת הרמז, שכן יש צורך לבקר באתרים רבים ברחבי רוסיה. הם מחלקים את המקומות בהם הם צריכים לבקר ומעבירים מידע מאחד לשני. איימי ודן הולכים למוסקבה ולסנט פטרסבורג בעוד ההולטים מתמקדים בסיביר. בדרך הם מגלים שמשפחת המלוכה הרוסית, משפחת רומנוב, הייתה קהילית. לבסוף איימי ודן מגיעים לארמון הקונגרסים של הקרמלין שם, לאחר כמה מעברים סודיים, הם פוגשים בנר"ר - הבת הסודית של הנסיכה אנסטסיה רומנוב, שברחה מהרצח של שאר בני משפחה. הם מגלים שמשפחת המלוכה הייתה לוקיאנוסית, ושנר"ר היא למעשה נטליה רוסלנובה רומנוב. מכיוון שרוסיה היא טריטוריה בשליטת בית לוקיאנוס, הקבראים מצווים על הקמת "מעגל שחור", אזור סגור לכל מי שאינו לוקיאנוסי בכיר, מסביב למקום הימצאו של הרמז, "הכנסייה שעל הדם" ביקטרינבורג. נטליה מבריחה אותם לתוך המעגל בעזרת ה"כריש", מסוק מהיר מאוד של הלוקיאנוסים. הם מתגנבים לכנסייה, ונכנסים לחדר הענבר המקורי שהלוקיאנוסים החזירו מהנאצים. בעזרת הוראותיה של נטליה הם מוצאים את הרמז - ענבר. הם חוזרים למוסקבה, מעדכנים את ההולטים, ואייזנהאואר הולט מפרק את הברית במחאה על כך שההולטים נשלחו לסיביר הקפואה והמבודדת.

צלילה עמוקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צלילה עמוקה

איימי ודן מגיעים לסידני, אוסטרליה. איימי מאבדת את שרשרת הירקן של גרייס, איתה היה לה קשר רגשי עמוק, וכדי לעודד אותה דן הולך איתה למוזיאון. במוזיאון איימי פוגשת לראשונה את איזבל קברה - אמם של איאן ונטלי, שהצטרפה לעזור לילדיה בחיפוש אחר הרמזים. הם מגלים במוזיאון שאוסטרלי בשם בוב טרופו תקף את מארק טוויין היאנוסי, ולאחר מכן הצליח לברוח מהכלא - מה שהראה שהוא אקטריני. לאחר מכן, הם פוגשים בשפ טרנט, דוד שלהם מהצד של אביהם. הם מוצאים רשימת מקומות שההורים שלהם היו בהם, ומגלים ששפ עזר לארתור והופ בחלק בו היו באוסטרליה. איימי מקבלת טלפון מאיאן שקורא לה להיפגש איתו ועם איזבל, ואומר לה שהוא יודע את האמת על מותם של ארתור והופ קהיל. אירינה ספסקי מוצאת את איימי לפני הפגישה ומזהירה אותה שאיזבל קברה שקרנית. כדי לבסס את אמינותה, אירינה נותנת לאיימי רמז - רוזמרין. איימי מנסה להתחמק מאיזבל ואיאן אך הם מכריחים אותה לעלות איתם על סירה. בסירה איזבל מאשימה את אירינה בהצתת השריפה שהרגה את ארתור והופ קהיל, ומציעה שיתוף פעולה במרדף אחר הרמזים. איזבל מאיימת על איימי בכך שהיא זורקת חלקי דגים לים כדי לקרב כרישים ומאיימת להשליך את איימי למים. המילטון הולט מופיע ומציל אותה עם מצנח רחיפה, ולאחר שהיא חוזרת (המומה אך בחיים) לבית של שפ, היא מגלה בתוך מעיל ישן של הופ שהיא השאירה באוסטרליה יש מכתב מקורי של אמיליה ארהארט, שמתבררת כקהילית וכנראה מדריגלית. המסלול של ארתור והופ דומה למסלול של ארהארט, ומחליטים שעליהם לנסוע לקובר פידי, שם ככל הנראה התגורר בוב טרופו. איזבל וילדיה מנסים מנוע את ההמראה של איימי ודן אך נכשלים. בקובר פידי הם מוצאים את הבית, ובעזרת רמז שהוריהם השאירו אחריהם הם מגלים בבית של טרופו בין השאר את המילים "טבעת האש", וכן תיקייה עם השם ר' ק' ה'. אז איזבל מגיעה ומפילה עליהם מפיר אוורור המוני חיות ארסיות - כולל עכבישים ונחש טייפן. הם בורחים ומגלים ששמו האמיתי של טרופו הוא רוברט קהיל הנדרסון, מדען שחיפש את 39 הרמזים, ושהייתה לו מעבדה ליד הר הגעש קרקטואה. איימי ודן טסים לג'קרטה באי ג'אווה, אינדונזיה, שם נמצא הר הגעש. לפני הטיסה הם רואים שהקבראים מתכננים לעלות על אותה הטיסה ולכן שפ משאיל מידיד שלו מטוס. בדרך לטיסה אירינה מעכבת אותם, וטוענת שאיזבל רצחה את ארתור והופ קהיל. דן כועס שאיימי לא סיפרה לו על ההאשמות הנגדיות של איזבל. לאחר ששוטרים עוצרים את שפ, נלי מתחמקת עם דן ואיימי למטוס ומטיסה אותו לג'קרטה, שם איימי ודן מוצאים פתק שכתב בוב טרופו - שיר מוזר המצביע לכאורה על הרמז. הם מצליחים לגלות את הרמז, מים, עם עזרה של אליסטר הו. באותה עת, איזבל קברה מבעירה את הבית שבהם שהו. אירינה באה למקום במטרה להציל את חיי דן, איימי ואליסטר, ומצליחה אך מאבדת את חייה. הספר מסתיים כאשר אליסטר נעצר בחשד להצתת השריפה ומגלה שמי שהפליל אותו היה באה הו - דודו של אליסטר. בניידת המשטרה באה ואליסטר מנהלים שיחה, ואליסטר מעמיד פנים שהוא חוטף התקף לב. באה מסתובב ומתקשר להזעיק עזרה, וכשהוא מסתובב חזרה הוא רואה את השוטרים מנוטרלים. אליסטר מתיז על באה גז פלפל, קושר אותו באזיקים לניידת ובורח.

מאורת הנחש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מאורת הנחש

לאחר שנלי מוצאת אותם באי האינדונזי עם אליסטר, הם בורחים מהמשטרה בספינה של אירינה. בתיק שלה שם הם מגלים שורה משיר שכיביכול מוביל אותם לפאוריה, אך למעשה הם אמורים להגיע לפרטוריה, בעקבות גרסה שונה של השיר. הם טסים לפרטוריה, וקונים כרטיסים גם לפאוריה כדי להטעות את יריביהם. כשהם נוחתים הם מגיעים לספרייה ופוגשים ספרנית שהכירה את גרייס. הם עוקבים אחרי צעדיו של וינסטון צ'רצ'יל בעקבות רמז שקיבלו בשדה התעופה שכיוון אותם גם אל שאקה זולו. בהמשך הם מגלים שצ'רצ'יל הלוקיאנוסי ניסה לגלות את הרמז התומסי בדרום אפריקה. הם מוצאים מכתב של צ'רצ'יל שמרמז על הרמז, וכן נקודות ציון שמובילות אותם למפקדה התמוסית. הם נכנסים למפקדה של בית תומס כשהם מתחזים להולטים בעזרת אביזרים של אירינה, מקבלים סיור, ודן מוצא את קברו של שאקה זולו שמכיל תיבה עם מנעול. הוא מנפץ את המנעול, נתפס, ובורח על ידי חבר של סבתם - פרופ' רוברט. הם בורחים איתו ליער ומגיעים לקרחת יער שם דן מורה להם לעצור. הם מובילים לקרחת יער את כל השומרים, שמתברר שהיא מלכודת כפי שדן זכר בזכות מפה שראה לפני שעלו למפקדה. השומרים נופלים לבור, איימי ודן מוצאים צמיד משובץ יהלומים. אם חושבים שהרמז הוא יהלום אבל אז איימי מבינה שהרמז הוא דווקא אלוורה וזורקת את הצמיד לבור. הם מתכננים לטוס לסין שכן גילו שהוריהם נפגשו עם דנג שיאופינג אך הם נחטפים על ידי הקאבראים, וכשהם נמלטים דן מצליח להשיג את הבקבוקון של פרנקלין מהספר הראשון. הבקבוקון נפתח על דן ומתברר שמדובר ברעל לוקיאנוסי. הם טסים על הפרופסור למדגסקר, לבית מסתור של גרייס. הוא מקבל טיפול בתחבושות עם אלוורה, ובזמן שהפרופסור מתעסק במטוס של גרייס הם מגלים במכתביה של גרייס שהוריהם מדריגלים ונפגשו עם האיש בשחור.

צופן הקיסר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צופן הקיסר

איימי ודן טסים לסין בעקבות הוריהם. במטוס מוקרן למושבים שלהם בלבד הסרט "הקיסר האחרון" על פויי. בסמל הם מזהים שהקיסר שייך לבית יאנוס לפי סימן על הקיר. לאחר שהם יורדים מהמטוס, הם הולכים לעיר האסורה, ודן מחפש את הקיר אשר ראו בסרט. הוא מוצא שם פיסת בד עם סימני הבתים הקהיליים כשהם יוצרים מעין תרגיל "לוקיאנוס + יאנוס + אקטרינה + תומס = קהיל". שומר תופס את דן, ולאחר שהוא משתחרר, הוא מתעמת עם איימי, שטענה שעליהם לשמוח על מות הוריהם שכן הם מדריגלים. דן בורח, ונחטף לתוך אפריון של האחים קברה. הם מרדימים אותו ומנסים להרוג אותו, אך הוא משתחרר וג'ונה ויזרד במקרה מאתר אותו ולוקח אותו תחת חסותו.

בינתיים, איימי ונלי מוצאות את אליסטר הו, וביחד הם מחפשים את דן, בעוד ברודריק ויזרד, אביו של ג'ונה, מחפש אותם. ג'ונה מארגן הופעה בבייג'ינג שאיימי ונלי מגיעות אליה. דן נפצע, ואליסטר מוצא למחרת עיתון שמכריז שאדם בשם דן ק' היל נפצע בהופעה. איימי זועמת על ג'ונה, כי הוא אמר לה שהוא לא יודע היכן דן נמצא. איימי ונלי מתחקות אחרי ג'ונה ומגיעות לחומה הגדולה של סין, בעוד דן וג'ונה נמצאים במקדש שאולין. איימי ונלי מוצאות דלת עם המילה "חן" עליה, בסינית (באנגלית - גרייס). הן נכנסות לחדר, מסדרות אותו בפנג שווי, ומגלות רמז לאוורסט. דן מתאמן עם נזירי השאולין, מגלה שלברודריק יש כישרון עצום על גיטרה אקוסטית שמתגמד, לצערו, ביחס לבית יאנוס, ואז רואה פסל שזהה בצורתו לפסל מהבית של גרייס. במרתף סודי הוא מוצא מבחנות שבורות ותליון עם תמונה דומה מאוד לאמו. הוא יורד למטה וג'ונה מכריז שהם הולכים לצבא הטרקוטה לאור רמז שנשלח לברודריק. ג'ונה מגלה שיש אדם במקום שבו נמצא לכאורה הרמז, אבל שולח את דן לשם. דן מנצח את התוקף שמחכה לו בזכות האימון מנזירי השאולין, וג'ונה מבין שהמרוץ גרם לו להתנהג באופן לא מוסרי ומבקש מברודריק להודיע לאמו של ג'ונה שהוא פורש. במלון קורה ויזרד, אמו של ג'ונה, מחכה להם. היא אומרת לדן שהיאנוסים גילו שדן הוא נצר לבית יאנוס. דן מבין שקורה משקרת לו כי הוא ואיימי מובילים בתחרות, ומבין שהפסל שהיה אצל גרייס היה למעשה מכשיר ציטוט שהגיע במתנה מקורה. הוא הולך למעלית ובורח תוך כדי שהוא צועק "אני לא יאנוסי! אני מדריגלי!", משאיר את קורה בהלם ויוצא מבית המלון.

בחוץ, דן רואה בחנות למכשירים אלקטרונים טלוויזיה שבה משודרת תוכנית על האוורסט, ומבחין בהמילטון הולט מטפס על ההר. דן מגיע לאוורסט בדרך-לא-דרך ומוצא את איימי ונלי. דן מגיע בתוך עגלה אל האוורסט, שם הוא פוגש את איימי ואת נלי כשצלאח א-דין שורט אותו. הם עולים על האוורסט במטוס שכור בעזרת חבר מסתורי של נלי, בעוד אייזנהאואר והמילטון הולט מטפסים על האוורסט, ובעוד איאן קברה מובל על האוורסט, כשחבורת בני שרפה נושאת אותו. דן ואיימי מגיעים לפסגה, כשהם מוצאים בקבוק שיקוי יאנוסי שהושאר שם על ידי ג'ורג' מאלורי. איימי מבינה שה"משוואה" שהם מצאו אמרה למעשה שיש ארבעה שיקויים, אחד לכל בית, שיחד יוצרים את השיקוי הגדול מכולם. אייזנהאואר הולט ואיאן מנסים שניהם לתפוס את המטוס, ואיימי צריכה לבחור בין השיקוי ובין הצלתו של איאן - ובוחרת בחייו של איאן. בהמשך הם מגלים שהאישה בתמונה מהתליון שדן מצא היא אן בוני, הרמז הוא משי בצורתו הנוזלית, והיעד הבא שלהם הוא איי בהאמה.

זהירות: סופה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – זהירות: סופה

אחרי שמצאו בסין תמונה של אן בוני, דן ואיימי מחליטים לטוס לאיי בהאמה ולג'מייקה שבאיי הקריביים. במטוס בדרך הלוך הם מחליטים לדרוש מנלי את האמת - הם הבינו שהיא היחידה שהייתה עשויה להדליף את טיסתם לפרטוריה (בספר השביעי), הוטרדו מהודעות משונות שהם ראו במחשב שלה וקיבלו אליהן הסבר לא משכנע בלבד ולא הבינו מיהו ה"בוס" המשכנע שלה ששכנע את טייס המסוק באוורסט להסיע אותם. נלי סיפרה להם סיפור חלקי בלבד, לפיו היא מדווחת למקינטייר, עורך הדין של גרייס, ודן ואיימי מחליטים לא לשתף אותה בהחלטותיהם. הם מקבלים פתק מסתורי עם הכיתוב "V יבאי יצלגמס דף יוס. צשגי." הם מפענחים את הרמז (צופן קיסר) ומגיעים למערה עליה הוא רומז. המערה היא תומסית (לפי חריטה בכניסה), ואיימי נפצעת אבל הם מוצאים טופר של דוב. (סמל בית תומס) בעקבות רשומות ארכיון הם מבינים שעליהם למצוא גם ניב של זאב (סמל בית יאנוס) ואולי דבר מה שקשור לנחש (סמל בית לוקיאנוס) נוסף על התליון של גרייס, שמכיל דרקון (סמל בית אקטרינה). הם פוגשים באליס, חברה של גרייס, ובנכד שלה, לסטר, שעוזר להם. הם מקבלים מאליס עגיל נחש שתואם את הנזם של נלי, ואליס אומרת להם שגרייס נתנה הוראה מפורשת - לתת את הנזם רק למי שתבוא עם הנזם התואם. נלי מגלה שמשפחתה קשורה למרוץ הרמזים כבר שנים, שכן הנזם עבר מאב לבן (ולבת, במקרה של נלי), ושגרייס בחשה בחייה עוד לפני שהפכה לאומנת. בפארק לאומי על שם נני הלן בארוס {המזדהה כנלי של העבדים}הם מגיעים לפארק שבו נמצא הפסל שלה ומוצאים רצועה עם הכיתוב "אקתומלויא" מובלט מצדדים שונים שלה, שאיימי מפרשת כקיצור ל"אקטרינה תומס לוקיאנוס יאנוס", ובזמן בריחה מהקבראים הם מזהים שלאיזבל יש את ניב הזאב. בפעם הראשונה בתחרות, איימי ודן מתכננים מארב לקבראים. איאן נלכד ברשת, ואיזבל נפצעת. נטלי מסייעת להם כדי לשמור על שלומה של איזבל. לאחר מכן הם הולכים למלון ששם הם מוצאים תקבראים, שרוצים לנקום ופותחים במרדף לסטר נהרג במרדף בגלל חול טבעוני וגאות, בזמן שניסה לסייע לבריוני קברה להיחלץ מהחול אבל נפל לתוכו. הוא משליך להם תיבה חשובה - אחד הסודות המדריגלים. לאחר שדן ראה את לסטר מת הוא חוטף הלם ומתעלף נלי מסיעה אותם לבית חולים ולאחר שדן מבריאמסיעה אותם, אבל במקום להגיע לשדה התעופה {במהלך הנסיעה דן ואיימי התיעצו ביניהם והחליטו שהם פורשים} היא לוקחת אותם לאיש בשחור - שכעת לבוש באפור - לו היא העניקה כבר את התיבה. הוא משאיר להם אתגר, לפתוח את הקופסה בשעה, עם הרמז החידתי "זכרו, כל הצדדים הם למעשה אחד". הם מתאימים לתוכה את עגילי הנחש, תליון הדרקון, טופר הדוב וניב הזאב אך היא לא נפתחת. כשכמעט נגמר להם הזמן הם מבינים שה-מ' ברצועה, שנותנת לכאורה לבית תומס יותר אותיות מלכל השאר, מסמלת מדריגלים. איימי מפרשת בדקות האחרונות את הרמז של האיש בשחור - יש לקפל את הרצועה לטבעת מביוס, והתיבה נפתחת. הם מוצאים בתוכה מכתב שחתום "מ"ק" ומרמז על היעד הבא, לונדון, וכן על הרמז, משיה (הציפוי של אגוז המוסקט). האיש בשחור מזדהה כפיסקֶה קהיל, אחיה הצעיר של גרייס, והוא מספר להם על המדריגלים, ועל מדליין קהיל - בתם החמישית של גדעון ואוליביה קהיל, מייסדי השושלת, שאוליביה נשאה ברחמה כשגדעון מת בשריפה שכילתה את ביתם. הוא מספר להם על מטרת המדריגלים, השבט שמדליין יסדה, שמטרתם לאחד חזרה את בית קהיל, בהשראת אוליביה קהיל שנחרדה מהפילוג בין ילדיה. פיסקה מספר להם שיש צורך להרוויח את החברות בבית מדריגל, ושכל מועמד קהילי להיות מדריגל פעיל עובר מבחנים קשים בלי לדעת שזה מה שהוא עושה. נלי נשברת כשמתגלה שהיא הייתה אשת הקשר למדריגלים לאורך כל הדרך, ופיסקה מודיע לדן ולאיימי שהם קיבלו מעמד של פעילים מדריגלים - הצעירים ביותר אי פעם. הוא מגלה להם את ששת הרמזים שגילו המדריגלים (שבעה, כולל הרמז האחרון שגילו איימי ודן, משיה), ומטיל עליהם משימה קשה - לנצח באנגליה, התחנה האחרונה, בשם בית מדריגל, ולאחד את בית קהיל. נלי מקבלת גם היא מעמד מדריגלית פעילה, הראשונה אי פעם שאינה מהמשפחה.

בלב הסכנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – בלב הסכנה

אחרי שגילו שהם מדרגלים, דן ואיימי קהיל יוצאים למסע בלונדון, עם שתי מטרות - לאחד את המשפחה ולנצח במירוץ. דן ואיימי מתקשים לבטוח ביכולותיהם לגשר על פערים בני חמש-מאות שנה בין הבתים, וכן לא חושבים שיצליחו לסלוח לבני משפחתם על שרצחו את הוריהם. איאן ונטלי מגיעים למסקנה שלאיזבל אכפת יותר מהרמזים מאשר מילדיה, ומפסיקים לסמוך על הוריהם. לאחר חיפושים בלונדון איימי, דן ונלי מגלים ששייקספיר היה מדריגלי, ויש בקברו רמז. הם מגיעים ופוגשים שם את כל המשפחה, כולל שינייד, טד ונד סטרלינג שלא הופיעו מאז הספר הראשון, ומגלים שהם מתקשים למצוא את הרמז. דן מכין העתק של הבית הראשון בשיר שחרות על מצבתו של שייקספיר, שגלוי לעיני כל, אבל מגלה בטעות גם בית נוסף שנפתח במילים "אך אם מדריגלי הנך...". הוא מסתיר זאת מהאחרים, אבל לאחר מכן מראה לאיימי ולנלי שהם צריכים לחפור את קברו של שייקספיר לפי ההוראות בשיר. הם מגלים רמז - סרט, עם אותיות ומספרים, שמגלה להם את הרמז הבא.

כולם נפגשים ליד המבוך שלפי דעתם יוביל לרמז האחרון (רובם גילו את מקומו באמצעות מעקב אחרי דן ואיימי). למבוך עצמו נכנס נכנסים רק כמה נציגים מכל בית - שינייד סטרלינג ואליסטר הו מבית אקטרינה, המילטון הולט מבית תומס, ג'ונה ויזרד מבית יאנוס, איאן ונטלי קברה מבית לוקיאנוס ואיימי ודן מבית מדריגל. הם מנווטים במבוך בו יש מספר שאלות על הרמזים, ומגלים שאיזבל קברה פרצה למבוך באמצעות חומרי נפץ. הם מגלים במבוך בין השאר דף של אוליביה קהיל, בו היא מביעה את תקוותה שצאצא מכל אחד מבתי המשפחה יגיע וישב ליד שולחן אחד, השולחן של משפחת קהיל המקורית. הם מתרשמים מתיעוד ניסיונות המדריגלים לאורך השנים להביא לאיחוד אבל פיצוץ חזק במיוחד הורס את החדר כליל.

בחדר האחרון כולם פוגשים באיזבל קברה, שמראה להם שהיא כבלה את כל קרוביהם מחוץ למבוך - את נלי וטייס המסוק, נד וטד סטרלינג, משפחת הולט, פיסקה ומר מקינטייר. איזבל שכרה גם מתנקשים שמוכנים לטפל במדריגלין האחרים בכל העולם. בעזרת איום על חיי קרוביהם היא משיגה את כל הרכיבים שידועים למתמודדים, ובסך הכל - את כל הרמזים. היא מכינה את השיקוי, ובשלב מסוים העניינים מגיעים לידי כך שהיא יורה בבתה נטלי. פניה האכזריות נחשפו, וכולם יחד מתנפלים עליה ומפילים אותה. איימי ודן מנפצים את בקבוקון השיקוי שאיזבל התכוונה לשתות, שהיה הופך אותה לאדם החזק בעולם - השיקוי המקורי של גדעון קהיל, שילוב השיקויים של כל הבתים.

משפחות מחפשי הרמזים מתאחדות. ויליאם מקינטייר מגלה לאיימי ולדן שסבתם גרייס הכינה אוסף מכתבים וצוואות עבורם, כתלות בסיטואציה, והם מקבלים ממנו מכתב שהיא כתבה עבור "הסיטואציה המשמחת ביותר". לפי המכתב הם יעברו לגור עם אחיה של גרייס, האיש בשחור, שהם מכנים דוד פיסקה, ועם נלי - האפוטרופוסים שלהם, במקום דודתם ביאטריס. הם גם מגלים סוד אפל על העבר המשפחתי - מול הקהילים מתייצבת קבוצה אחרת, מרושעת ואכזרית, המכונה "וספרים".

הווספרים באים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הווספרים באים

זהו הספר ה-11 והאחרון בסדרת "39 רמזים" (לא כולל ספר הבונוס, הספר השחור של הסודות הקבורים). בניגוד לספרים האחרים, הספר מחולק ל-4 חלקים - כל אחד נכתב על ידי סופר אחר, עוסק באנשים אחרים וכן בתקופות שונות.

חלק 1: גדעון קהיל - 1507 (ריק ריירדן)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלורד דמיאן וֶספֶּר, חברו של גדעון קהיל, השולט על אדמות האי הקהילי ועל שטחים נוספים ביבשת האירית מזמן אליו את גדעון לאחר שעוזרת הבית של משפחת קהיל, שמרגלת עבור וספר, מגלה שגדעון קהיל מפתח שיקוי. דמיאן קורא את גדעון אליו, ורואה שגדעון נראה צעיר וחזק יותר משהיה. וספר דורש מגדעון את השיקוי, או לפחות את גרסתו הנוכחית, שנועד להיות תרופה למגפה השחורה. גדעון מסרב בטענה שדמיאן תאב כח וינסה לכבוש את העולם, כפי שמומחש בחלומותיו הגדולים של וספר על היבשת החדשה שהתגלתה במערב - אמריקה. וספר מנסה להרוג את קהיל במלכודת מתוחכמת, והדבר היחיד שמציל אותו הוא כוחו המוגבר והאינסטינקטים המחודדים שלו בזכות השיקוי. קהיל עוזב את אחוזת הלורד, ווספר דורש ממנו לעבור מן האי, על אף שבעבר השתייך למשפחתו של גדעון. גדעון מבין שעבודתו אינה מושלמת, ושלא יעלה בידו ליצור גרסה מושלמת של השיקוי שזורם בדמו והורג אותו כרעל. גדעון מחליט להשמיד את עבודתו, והוא מחלק את השיקוי לארבעה רכיבים חלקים, כל אחד מכיל חלק מהרכיבים, אשר כל אחד מהם בטוח לשימוש. בארוחה משפחתית אחרונה הוא מעביר לילדיו את השיקויים, ומסביר להם שכל אחד מהשיקויים ישפר תכונה אשר מאפיינת את הילד מראש. שיקויו של לוקאס ישפר את היכולת האסטרטגית שלו, שיקויו של תומס את היכולת הפיזית, שיקויה של אקטרינה את יכולת ההמצאה שלה ושיקויה של ג'יין את היצירתיות שלה. גדעון מתכנן בריחה מהאי עבור משפחתו, בזמן שהוא עצמו יישאר במעבדה שלו כדי להתעמת עם וספר. הוא מכין חומר נפץ כדי להשמיד את המעבדה, ולוקאס עובר במעבדה, אחרי שכבר שתה את השיקוי שלו, ומקבל הנחיות אחרונות מאביו. וספר מגיע עם שני משרתים, מבין שגדעון עומד לפוצץ את המעבדה, ועוזב. גדעון ושני המשרתים מתים בפיצוץ. לוקאס צופה עם אמו, אחיו ואחיותיו בפיצוץ. תומס ואקטרינה מאשימים את לוקאס בפיצוץ ועוזבים את האי לבדם, וגם לוקאס וג'יין עוזבים. אוליביה נותרת לבדה להתאבל על גדעון, ולוקחת מגופת בעלה את הטבעת, ירושה שקיבל מאביו ושמכילה סוד מסוכן. אוליביה מתעמתת עם וספר, מצליחה לשמור את הטבעת, ואנחנו מגלים שהיא בהיריון, על אף שאיש לא יודע זאת. היא מחליטה לקרוא לבתה מדליין, על שם סבתו של גדעון שגילתה את האי.

חלק 2: מדליין קהיל - 1526 (פיטר לרנג'יס)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדליין קהיל, או בשם הבדוי מאדי באביט, בתה הנוספת של אוליביה, חיה עם אמה בבית רוקחות ולומדת אלכימיה. באחד הימים כשהיא חוזרת מלימודיה היא רואה את אנשי הלורד וספר מנסים לפרוץ לתוך הבית שלה ושל אמה. היא מבינה שבאחד הימים, כשהדגימה על עצמה שיקוי אמת שרקחה, הפרופסור שלה הבין שהיא קהילית והדבר הגיע לאנשי וספר. מדליין לוקחת מעט מדבריה של אוליביה ובורחת, תוך שהיא זוכרת את שלוש ההבטחות שהבטיחה לאמה:

  1. לשמור על הטבעת
  2. לעולם לא לתת לאיש לנצל את כוחם של 39 הרמזים
  3. כשיגיע הזמן, לאחד את משפחת קהיל

בעודה מדליין מתרחקת מהמקום, היא רואה את אנשי וספר מציתים ומפוצצים את המקום - כשאוליביה אמה בתוכו. בהלוויה, בעודה מתאבלת על אימה, עם שאר אנשי העיר, היא מבחינה בלורד וספר בכבודו ובעצמו, ומתחילה לברוח משם, כשהוא ככל הנראה חושב שהיא מתה עם אמה.

לאחר שהיא בורחת היא מפליגה מאירלנד אל אנגליה, ומתחילה לחפש את אחיה לוקאס, שידוע לה שהוא משמש יועץ למלך הנרי השמיני. כשהיא מגיעה ללונדון, היא מוצאת מודעה שאומרת שבחצר המלך מחפשים אומנת. לאחר שהיא מעוררת מהומה בשוק, היא מגיעה לארמון, שם היא פוגשת את לוקאס ואת בנו מאסטר וינתרופ, שזקוק לאומנת לאחר שהקודמות פרשו בזו אחר זו. היא מחליטה להסתיר את הטבעת בחמת חלילים, ומלמדת את וינתרופ לנגן בה, אבל במהלך הופעה לוקאס רואה את הטבעת וחושד במדליין. היא מנסה לשכנע את לוקאס שהיא אחותו, אך הוא מסרב להאמין לה. היא נשלחת לכלא, בורחת במבצע מתוחכם, ומוותרת על הניסיון להתאחד עם אחיה לוקאס. בהמשך, לוקאס ומאסטר וינתרופ רוכבים ליער, ולורד וספר מנסה להרוג אותם. לוקאס מנסה לנקום בווספר, אבל וספר שורד והרכב שלו בורח. לוקאס ווינתרופ מבחינים בכתובת באדמה: "היזהרו מהמדריגלים".

חלק 3: גרייס קהיל - 1942 (גורדון קורמן)[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרייס קהיל בת ה-13, בתם של אדית' וג'יימס קהיל, נמצאת עם אחיה הקטן פיסקה ואחותה הגדולה ביאטריס באחוזת המשפחה במונטה קרלו, מונקו, לאחר שאביה נטש אותם עקב מות אשתו בלידתו של פיסקה התינוק (לימים "האיש בשחור"). לילה אחד היא מסתכלת מחוץ לחלון ושם רואה ספינה שמאותתת לכיוונה בקוד מורס. לפי ההברות הראשונות היא מבינה שההודעה מיועדת לאביה, שהיה סוכן קהילי. המסר הוא:

וס יודעים על עין-המטרה... לך לבית הלבן אמ... מצא את גספ... הלפיד יותר ממה שהוא נראה... הגן על הטבעת בכל מחיר

בהתחלה המסר לא מובן לה, אך בהמשך היא מפרשת חלק ממנו: הכוחות האמריקאים פלשו באותה עת לקזבלנקהספרדית, קאזה=בית, בלאנקה=לבן) בפיקודו של ג'ורג' ס. פטון (או בראשי תיבות גס"פ) במבצע ששמו מבצע לפיד. היא מחליטה לטוס, על דעת עצמה וללא ידיעת אחותה הגדולה, לקזבלנקה כדי למלא את המשימה שהוטלה על אביה. לאחר שהיא פורצת לכספת של אביה ולוקחת את כספו, היא שוכרת מטוס וטייס וטסה למחנה של פטון. בעודה טסה במטוס הטייס, דראגו שמו, מת מכדור שנורה בקרבות על העיר, המטוס מתרסק והיא שוברת את ידה. לאחר שהיא פוגשת את פטון, והרופא שלו שם גבס על ידה, פטון וגרייס מחליפים מידע. היא ממשיכה לפרש חלקים מהמסר - אמ היא אנסיין מדינה, אזור עתיק בקזבלנקה, והכוונה ב"וס" היא לווספרים. גרייס מגיעה למסקנה שפטון הוא הנציג הקהילי באזור, ולכן מעדכנת אותו במסר, והוא מודה לה ומארגן לה טיסה ללונדון דרך ליסבון. גרייס משתכנעת שפטון הגיע כדי להשיג את הטבעת, היא מתגנבת מהמפקדה של הכוחות האמריקאים ומתחילה לחפש בעיר אחר לוחות פגיעה למטרה (עין המטרה = בול פגיעה). היא מסתובבת בכל המועדונים בקזבלנקה, עד שהיא מוצאת את "קפה הלפיד", ומבינה שהכוונה בלפיד במסר היא בין היתר גם למועדון. במועדון היא מבינה שעין המטרה (באנגלית bullseye, עין השור), הכוונה לעין של ממש שנמצאת בפסל של ראש שור. כשהיא מגיעה לשם היא רואה שהטבעת איננה, ומוצאת את פטון שאומר לה שהסוכן הווספרי כבר לקח את הטבעת, אבל מבטיח לה שהוא לא יעזוב את קזבלנקה בלעדיה. היא מתרצה אבל מבחינה בגוש בכיסו של פטון שהיא מזהה כטבעת, ומבינה שפטון הוא הווספרי, ושאביה היה אמור להתחרות בו ולא להצטרף אליו. באחד הלילות היא מתגנבת לחדרו של פטון, גונבת את הטבעת ובורחת חזרה הביתה.

חלק 4: דן ואיימי קהיל - ההווה (ג'וד ווטסון)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר חודשים לאחר שנגמר המירוץ, ובעוד דן ואיימי מנסים להתאקלם מחדש בחייהם השגרתיים, מופיע אופנוען מגודל על יד מכוניתו של פיסקה קהיל, האפוטרופוס שלהם ודודם, שבא לאסוף אותם מבית הספר. דן ואיימי מבריחים את האופנוען וחוזרים הביתה. בביתם הם מגלים שהאופנוען הוא ארסמוס, סוכן מדריגלי (ולא חוטף, כפי שחשבו). פיסקה וארסמוס, ששב בשנית, מספרים להם על הווספרים ועל הטבעת שהועברה מדור לדור אצל המדריגלים. בעקבות כך הם נוסעים לפרובידנס, רוד איילנד ומשם לציריך, שווייץ, כדי להגיע לחשבון החסוי של גרייס בבנק שווייצרי, בשביל להעביר את הטבעת, שרמז למיקומה נמצא שם, לאיימי. בדרכם למלון משדה התעופה, מתברר שהווספרים עלו עליהם ושלחו נהג מונית משלהם, לכן הם בורחים מהמונית ישירות אל הבנק. בכספת יש מכתב מגרייס, הוראות מקודדות להגעה אל הטבעת, ומפעילים אזעקת שווא. אחד המאבטחים מפנה אותם ומתנהג בצורה חשודה, ומתגלה כווספר בשם קספר ויומינג. הם מתלוננים למנהל הבנק, אבל מצלמות האבטחה לא כללו דבר. הם נוסעים לעיירה צרמט, שם ממוקם אחד מבתיה של גרייס, ומוצאים את הטבעת, ולאחר מכן את עוזרת הבית שנחבלה בראשה ומוחבאת בארון. קספר ויומינג מופיע, והם בורחים ונעזרים ברכבל, אך סוכן וספרי טס במסוק וחותך את כבלי הרכבל. הם ניצלים, אבל קספר והסוכן השני מופיעים, ורודפים אחריהם בגלישה. ארסמוס ופיסקה מצילים אותם ומוצאים פתרון לבעיית הסתרת הטבעת - שען שווייצרי משלב אותה בשעון של איימי.

סיכום הספרים בסדרה המקורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הספר בעברית שם הספר באנגלית מחבר צבע כריכת הספר הרמז שהתגלה המדינות בהן התרחשה העלילה שנת הוצאה באנגלית שנת הוצאה בעברית אנשים מפורסמים הלוקחים חלק מרכזי בספר הבית שאליו משתייך המפורסם הבית שאליו משתייך הרמז
מבוך העצמות The Maze of Bones ריק ריירדן כחול תמיסות ברזל ארצות הברית וצרפת 2008 2010 בנג'מין פרנקלין לוקיאנוס לוקיאנוס
תו קטלני One False Note גורדון קורמן ירוק טונגסטן אוסטריה ואיטליה 2008 2010 וולפגנג אמדאוס מוצרט יאנוס יאנוס
גנב החרבות The Sword Thief פיטר לרנג'יס אדום זהב יפן וקוריאה הדרומית 2009 2011 טויוטומי הידיושי תומס תומס
מעבר לקבר Beyond the grave ג'וד ווטסון צהוב חצי גרם מור מצרים 2009 2011 אקטרינה קהיל אקטרינה אקטרינה
המעגל השחור The Black Circle פטריק קרמן כתום 1 גרם ענבר מומס רוסיה 2009 2011 אנסטסיה רומנוב לוקיאנוס לוקיאנוס
צלילה עמוקה In Too Deep ג'וד ווטסון תכלת מים ורוזמרין אוסטרליה ואינדונזיה 2009 2012 אמיליה ארהארט מדריגל מדריגל
מאורת הנחש The Viper's Nest פיטר לרנג'יס חום אלוורה דרום אפריקה ומדגסקר 2010 2012 שאקה זולו ווינסטון צ'רצ'יל תומס לוקיאנוס תומס
צופן הקיסר The Emperor's Code גורדון קורמן סגול משי בצורתו הנוזלית סין 2010 2012 פויי יאנוס יאנוס
זהירות: סופה Storm Warning לינדה סו פארק אפור משיה, שושן, נחושת ועוד ארבעה רמזים איי הבהאמה וג'מייקה 2010 2012 אן בוני ונני שארפ מדריגל מדריגל
בלב הסכנה Into the Gauntlet מרגרט פיטרסון האדיקס שחור שנהב, לענה, אבץ, פנינה, דבש, גופרית, כסף, זרחן, כל שאר המרכיבים ונוסחת יצירת השיקוי ממרכיביו[3] בריטניה ואירלנד 2010 2012 שייקספיר מדריגל מדריגל
הווספרים באים Vespers Rising ריק ריירדן, גורדון קורמן, פיטר לרנג'יס וג'וד ווטסון ארגמן אין אירלנד, אנגליה, מונקו, ספרד, מרוקו, ארצות הברית, שווייץ 2011 2012 ג'ורג' פטון וספר (לא קהילי) אין
הספר השחור של הסודות הקבורים (ספר בונוס) The Black Book of Buried Secrets מלורי קאס והקדמה מאת ריק ריירדן שחור אין אין 2010 לא תורגם אין אין אין

קהילים נגד וספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית פורסם כי באפריל 2011 תצא לאור סדרת המשך ל-39 רמזים בשם קהילים נגד וספרים (Cahills vs. Vespers). הסדרה כוללת 6 ספרים וכמו ב-39 רמזים, כל ספר נכתב על ידי סופר אחר. כל הספרים יצאו באנגלית ובעברית. שמות הספרים הם "מזימת המדוזה" (The Medusa Plot), "אוצר המלך" (A King's Ransom), "אמצע הלילה" (The Dead of Night), "היהלום שבכתר" (Shatterproof), "משבר אמון" (Trust No One) ו"יום הדין" (Day of Doom).

מזימת המדוזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מזימת המדוזה

כעבור שנתיים מסיום מרוץ הרמזים, איימי ודן מתגוררים כעת בביתה של גרייס, יחד עם שינייד סטרלינג, ותחת השגחת האפוטרופוסים שלהם, פיסקה ונלי.

הסיפור נפתח בחטיפתם של מספר קהילים ברחבי העולם בו זמנית - פיסקה קהיל, רייגן הולט, פניקס (בן דודו של ג'ונה) ויזרד, אליסטר הו, נלי גומז, טד סטרלינג ונטלי קברה. גם את איימי ודן מנסים לחטוף בהסעה לבית ספרם, אך הם מצליחים להשתלט על החוטפים, להפתעת חבריהם לבית הספר. השניים חוזרים הביתה מזועזעים, ושם מקינטייר מספר להם על חטיפת השבעה, ועל ארגון הווספרים - ארגון ששולטת עליו מועצה של שישה, המדורגים על פי חשיבותם. באותו הרגע, הם מקבלים דרך החלון פלאפון המאפשר קבלת מסרונים בלבד.

בני משפחות החטופים מתכנסים בשיחת ועידה, ושם מחליטים שאיימי ודן יבצעו את הוראותיו של וספר אחת. דן ואיימי מסכימים, והם יוצאים בעקבות ההוראות שקיבלו בטלפון לפירנצה. שם הם מקבלים הוראה לשדוד את הציור המפורסם של קאראווג'ו, הנקרא מדוזה. הם מצליחים לגנוב אותו במבצע פעולה ארוך ומתוכנן היטב, בין היתר בעזרתם של המילטון וג'ונה. הציור מתגלה כמזויף, והווספרים יורים לנלי בכתף כאות אזהרה.

דן, בינו לבין עצמו, מתכנן מבצע משלו - איסוף כל 39 הרמזים, אותם זכר בעל פה ממירוץ הרמזים, לשם הכנת השיקוי.

בעת שהקהילים מנסים להבין כיצד ייתכן שהציור מזויף, המילטון מוצא כי הציור הוצא מהמוזיאון בשיטפון הגדול של 1966. הם מאתרים את גרגור טובין, שהשתתף במבצע החילוץ. הם מפתים אותו להכניס אותם לביתו על ידי אזכור גרייס קהיל, ושם הם מוצאים את הציור. הם בורחים עם הציור שלם.

בינתיים בבוסטון איאן מגלה את כישרונו הרב של אוון, החבר של איימי, באלקטרוניקה והוא מספר לו על משפחת קהיל. אוון מופתע, אך מחליט להצטרף לשורותיהם ולהיות להם לעזר.

באיטליה, דן מגלה כתובת על הציור, ובעזרת חברו אטיקוס, מחונן בעל כישרון לשפות, הוא מגלה שמדובר בקולוסיאום. הם פוגשים שם את אטיקוס וג'ייק, ומגלים ש"מדוזה" היא מפה של תעלות הקולוסיאום שמכוונת אותם לאיל מיליונה, יומנו של מרקו פולו, בגרסה מקורית עם אחרית דבר מיוחדת.

ג'ייק מלשין עליהם לכוחות המשטרה, שחושדים שהם גנבו גם את המדוזה, וכך הם נרדפים על ידי האינטרפול. וספר-אחת לוקח מאיימי ודן את הציור בעזרת שליחה, שולח תמונה של החטופים שמעידה שהם בחיים ושולח אותם ללוצרן. נהג המונית שלוקח אותם לשדה התעופה מתברר כווספר אחת אך הם לא מגלים את פניו, רק את ידו שצולקה בגלל משפחת קהיל.

אוצר המלך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אוצר המלך

לאחר שנתנו לוספר אחת את המדוזה, הוא שולח אותם לגרמניה, לגנוב את מפת דה וירגה, שנעלמה במלחמת העולם השנייה בידי מרגלת יהודייה מחשש שתוחרם על ידי הנאצים. בזמן הנסיעה ברכבת מתיישבת לידם נגנית טובה שמתבררת כשאיין ויומינג, וספר 6. (קספר ושאיין הן ערים גדולות בויומינג) במקביל, איאן הולך ללא ידיעת יתר הקהילים לכנס שמארגנת אמו. בכנס איזבל מציגה את החברה החדשה שלה, "עזרה עושה פלאים", אך דעתו של איאן עליה לא משתנה. איימי ודן מגלים שאביהם היה בשורות הווספרים, ומגיעים עם ג'ונה והמילטון לטירה של הנאצי שניסה לגנוב את המפה, שם אורב להם קספר. בעזרת ג'ונה, הם מצליחים לברוח כששורות של מעריצים מפרידות בינם לבין קספר. לאחר מכן הם נעזרים בג'ייק ואטיקוס כדי לחפש את המפה בספרייה, ומוצאים אותה, אבל שאיין וקספר מציתים את הספרייה ומערכת כיבוי אש שמבוססת על חנק (הוצאת חמצן מהאוויר) מופעלת. הם בורחים ומארגנים את מסירת המפה לווספרים, אבל אטיקוס נחטף על ידי הווספרים. בינתיים, מר מקיינטר, שעבד על משהו חשוב לא ידוע, מקבל שירות חדרים, אבל החדרן תוקף את מקינטייר, ומשאיר לו רק זמן מועט להחביא את עבודתו בנעל. ארסמוס מוצא את גופתו של מקינטייר, ומוצא בנעלה רשימת מקומות. במקביל, דן מקבל הודעה מאג"ט, ראשי התיבות של ארתור ג'וזיה טרנט, אביהם של איימי ודן, שמבקש מחילה.

באמצע הלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באמצע הלילה

לאחר שנחטף, נלקח אטיקוס לטורקיה, למערה ווספרית, שם מנסים שייאן וקספר לחלץ ממנו מידע על הגוננים. אטיקוס אינו יודע על מה מדובר, פרט להערה סתומה שאמו אמרה לו על ערש דווי, אך משתמע שהגוננים שיתפו פעולה עם המדריגלים נגד הווספרים.

בינתיים, איאן מגיע אל דרום אמריקה, שם נמצא הבסיס של הארגון של אימו, עזרה עושה פלאים. הוא מגלה שהארגון הוא זיוף - הילד העני-לכאורה מהפרסומות הוא למעשה שחקן מפורסם, ומטרת הארגון היא לספק כיסוי חוקי לשחרורה של איזבל מהכלא ולטיוליה מסביב לעולם.

ג'ייק, איימי ודן מחלצים את אטיקוס, ווספר אחת מורה להם לנסוע לסמרקנד שבאוזבקיסטן. הם מתחקים שם אחרי אצטרולב שעליהם להביא לווספרים. בו בזמן, באחת התמונות שהם מקבלים נלי מחזיקה לטאה שהם מזהים כארגנטינאית, וכך חושדים שהחטופים נמצאים בדרום אמריקה. דן מחזיק כבר בשבעה-עשר רכיבים לשיקוי, והם מעבירים לווספר אחת את האצטרולב.

היהלום שבכתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מכן, וספר אחד שולח אותם לגרמניה, לגנוב יהלום מיוחד. המשימה שלהם נכשלת לאור האבטחה הכבדה על היהלום, אבל כשהם נכשלים, הם רואים את קספר ושאיין הווספרים בורחים עם ספר קטן, ומתברר שהקהילים היו רק הסחת דעת. דן נעצר על ידי מילוש ואנק, סוכן אינטרפול שעקב אחריהם החל מגנבת המדוזה, אך דן נמלט וגונב ממנו את הארנק. ואנק מופיע במלון בו הם מתארחים, ודורש את הארנק שלו וכן מידע על התנהגותם. הם מביאים לו את הארנק, מספרים לו על הווספרים וכן שהשותפה שלו, לונה אמאטו שכבר אירחה את הקהילים בעבר, היא וספר חמש. ואנק מחליט לא לעצור אותם ולשקול את טענותיהם.

בינתיים, ארסמוס, ג'ונה והמילטון עוקבים אחרי וספר חמש בהודו, ובלי ידיעתם, כך גם מילוש ואנק. ארסמוס פולש למפקדה וספרית בהודו, ומאתר את ואנק, קשור לכיסא, כשווספר חמש חוקרת אותו. ארסמוס נכנס, מציל את ואנק, ומנטרל את אמאטו, אבל בזמן שהוא מהסס, היא דוקרת אותו בלב בעזרת שוריקן והורגת אותו. ג'ונה מגיע ויורה בה למוות, והוא והמילטון מצילים את ואנק אבל לא את ארסמוס.

נלי וכל שאר החטופים מצליחים לברוח, אבל פניקס נופל מצוק אל נהר, ואליסטר נפצע בניסיון להציל אותו. כולם חושבים שפניקס מת, אך למעשה הוא ניצל בקושי. מטייל אקראי מגיע, עוזר להם, ומספר להם שהם ביער השחור. הווספרים מגיעים, לוקחים את המטייל ומחזירים אותם לבסיס הווספרי. המטייל מתברר כווספר אחת שניסה להטעות אותם, ואליסטר שם לב שהווספרים עובדים על פרויקט גדול במיוחד.

וספר אחד שולח את איימי, דן, אטיקוס וג'ייק לטימבקטו, שם הם צריכים למצוא את ה"התנצלות על החטא הגדול שלי". הם מחפשים בכל מיני ספריות, אך כמות המידע גדולה בהרבה מהזמן שעומד לרשותם. קספר ושאיין מסתובבים גם הם במטרה להרוג אותם, אך נכשלים. איימי ודן מגלים שה"התנצלות" כתובה על לוח מלח בתוך באר, מאתרים אותו, ושאיין וקספר לוקחים אותו, וקוראים "ואז נשארו שישה!". הם מקבלים מווספר אחת תמונה של החטופים ורואים שפניקס חסר, מה שמסביר את האמירה המשונה של האחים ויומינג. במטוס הפרטי, בדרכם ליעד הבא, שינייד מתקשרת לאיימי ואומרת לה שאיאן הוא חפרפרת וספרית, מה שמסביר לכאורה את הטיול הסודי שלו לבקר את אמו.

משבר אמון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ניסיון הבריחה, בה פניקס נפל ואליסטר נפצע, הפצע בברכו הזדהם ואליסטר נכנע ומת.

אוון, חברה של איימי, פורץ למחשב של שינייד, ומגלה הוכחות מפלילות למדי שאיאן אינו החפרפרת הווספרית, אלא דווקא שינייד.

איימי ודן מקבלים הודעה מוספר אחת, שאומרת שהוא רוצה שהם יגיעו לאוניברסיטת ייל, ושם יגנבו את הדף ה-74 של כתב יד וויניץ'. לפני שדן ואיימי מגיעים לייל, הם פוגשים את שינייד, שמנסה לשכנע את דן להביא לה את הנוסחה הסודית לשיקוי של גדעון קהיל. לפני שהם נותנים לה את רשימת הרכיבים, איימי מקבלת הודעה מאוון לפיה שינייד היא החפרפרת. שינייד מנסה להרוג את איימי על ידי יריית אקדח שפוגעת באוזנה הימנית, אך נכשלת ובורחת. הם ממשיכים לספרייה של ייל, ושם ד"ר ג'יימס, האחראית על הספרייה, שהכירה את אמא של אטיקוס, אסטריד, נותנת להם לעיין בספר, והם מגלים שדף 74 חסר. הם שומעים שאמו של אטיקוס, וחברה שלה בשם ד"ר זיפריט, חקרו רבות את כתב היד. אחרי שהם יוצאים מהספרייה הם פוגשים את העוזר לשעבר של אסטריד, אדי ספמונר, והוא מכוון אותם לד"ר זיפרייט. אטיקוס חושד בספמונר, והם חושדים שמדובר בווספר אחת, ושהוא זה שרצח את אסטריד. הם מוצאים התכתבות של אסטריד ושל זיפרייט, ומגיעים לברזיל. אטיקוס מותקף, ומתברר שהתוקפת היא איזבל קברה. יחד עם המידע שקיבלו, הם חושדים שאיזבל היא וספר אחת. הם מגיעים למלון, מחפשים את הדף, וכשדן חושב שמצא משהו, אישה מגיעה מאחוריו ומאיימת עליו שיעזוב. מדובר בד"ר זיפרייט, שחשבה שהם מנסים לגנוב את הדף - אסטריד הזהירה אותה מאנשים אלה, אך לא אמרה להם את שמם - הווספרים. לאחר מכן, רוצח מחופש למלצר מנסה להרוג את אטיקוס. זיפרייט חוטפת את הפגיעה, ודן מבין שזיפרייט איימה עליו כי הוא מצא את המקום הנכון. הם מוצאים את הדף, ושתי מילים באנגלית - ארצ' ואנטיק. אטיקוס מפרש שארצ' (באנגלית, גם "קשת") הוא קיצור לארכימדס, ואנטיק (באנגלית, גם "ישן") קיצור לאנטיקיתרה. אטיקוס מקשר את ה"התנצלות", שנכתבה על ידי אדם ש"מצפונו העיק לו על שהרג אדם דגול", נכתבה למעשה על ידי החייל שהרג את ארכימדס. הם מזהים בדף מוויניץ גם את הטבעת המדריגלית של איימי. הם מוסרים לווספרים את הדף וכן את הטבעת. רק לאחר מכן הם מבינים שרשימת המקומות שנמצאו בדף של מקינטייר היא רשימה של אזורי הפחתה. מנגנון אנטיקיתרה, יחד עם מגנטיים חזקים (שגם נגנבו על ידי הווספרים) והתמקדות באזורי הפחתה, יאפשרו יצירה של אסונות טבע מרובים. הם מבינים שלמעשה הם הרכיבו עבור וספר את "מכונת יום הדין". איימי מבינה את חומרת המעשה ובורחת, ודן מחליט להשתמש במרכיבים שכבר אסף להרכיב את השיקוי, ושותה אותו.

יום הדין[עריכת קוד מקור | עריכה]

דן מגלה שאיימי הבינה את התוכנית שלו, והחליפה את השיקוי במיץ ירקות, אך היא לא יודעת שיש לו עוד מנה מוסתרת. הם מגלים יחד עם ג'ייק ואטיקוס שאיזבל קברה היא וספר שתיים ולא וספר אחת, ושהיא נסעה לוושינגטון הבירה. אטיקוס חוזר במחשבתו לרגעים האחרונים של אסטריד, אמו, ונזכר שהיא חזרה על השמות לואיס וקלארק. הם נוסעים למוזיאון הלאומי להיסטוריה אמריקנית בוושינגטון הבירה ברכבת, שכן המטוסים מקורקעים בגלל בעיות בקטבים המגנטיים, והשמיים משנים את צבעם. במקביל, פניקס מתקשר לאוון ולאיאן, מזדהה ומספר להם מה עבר עליו. במוזיאון הם מגלים מצפן שאיזבל התעניינה בו, עם נקודות הציון 47N 141W. איימי נתקלת ברחוב באיזבל, אך נחלצת בעזרת טריק מחוכם של דן. הם נוסעים לנקודות הציון, שנמצאות בהרי הקסקייד במדינת וושינגטון, ובדרך, בתחנת הרכבת רואים מסיבת עיתונאים של איזבל, במהלכה איימי וג'ייק מתנשקים. כשהם חוזרים לרכבת, גם שינייד סטרלינג עלתה. דן כותב לאביו, אג"ט, שהוא הכין את השיקוי.

בינתיים, פניקס מתקשר לאטלבורו, ומספר לאיאן ולאוון את סיפורו. הם מודיעים לכל הקהילים, וג'ונה והמילטון מגיעים לפגוש את פניקס. כשהם יושבים לאכול, הם נחטפים על ידי שאיין ויומינג (וספר 6), אחיה קספר וחזאי מזג האוויר סנדי בנקרופט (וספר 4). הם מצטרפים לחטופים המקוריים בחלק האחורי של המשאית, אבל מצליחים לברוח ולכבול את סנדי ואת האחים ויומינג.

ברכבת, אטיקוס חושב על השם "אדי ספמונר" (באנגלית "דייב ספמינר") ומבין שמדובר באנגרמה של דמיאן וספר, ושספמונר הוא וספר אחת. במקביל, דן ואיימי פורצים לחדר של איזבל, ודן מגלה שאיזבל היא וספר 2, והיא התחזתה לארתור טרנט כדי להוציא מדן מידע. כך היא גם יודעת שדן ייצר את השיקוי, והיא גונבת את המנה הנוספת. לקראת סוף הספר איימי נחבלת בראשה כחלק מניסיון הירואי להציל את כולם, שמצליח לבסוף; גם איימי שורדת, על אף שהיא מטושטשת ונחבלה קשות. שינייד מתבררת להיות וספר 3, ווספר אחת הוא דמיאן וספר, צאצא של לורד וספר המקורי (שמוזכר ב"הווספרים באים"), מה שמשלים את כל מועצת השישה ששולטת בווספרים. בקרב האחרון, דמיאן וספר מרכיב את הטבעת המדריגלית כדי להפעיל את המכשיר שלו על עוצמה מרבית, אבל אז איזבל, ששתתה את השיקוי, מקריבה את עצמה כדי להרוג את וספר ולהשמיד את המכונה. במהלך הקרב נטלי קברה ואוון טוליבר מתים, אבל הקהילים מנצחים, אף שהמחיר כבד - האיום שהווספרים הטילו על העולם הוסר, וכל הווספרים אינם - דמיאן וספר (1) ואיזבל קברה (2) מתו יחד, שינייד סטרלינג (3) "חוזרת בתשובה" ואיימי סולחת לה לאחר ששינייד הסבירה שהווספרים הבטיחו לה את השיקוי כדי לטפל באחיה שנפגעו קשה ב"מבוך העצמות", שאיין ויומינג (6), קספר ויומינג וסנדי(4) מקבלים גזר דין מוות מווספר אחת על כישלונם אבל דן ואיימי מצילים אותם וגם הם חוזרים מדרכם הרעה, ולונה אמאטו (5) נורתה על ידי ג'ונה ויזרד אחרי שהרגה את ארסמוס.

סיכום הספרים בסדרה "קהילים נגד וספרים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם הספר בעברית שם הספר באנגלית שם המחבר צבע+ציור על כריכת הספר המדינות בהן התרחשה העלילה שנת הוצאה לאור באנגלית שנת הוצאה לאור בעברית הפריט ההיסטורי שהם גונבים
מזימת המדוזה The Medusa Plot גורדון קורמן שחור, מדוזה ארצות הברית, בריטניה, צרפת, ישראל, יפן, פוארטו ריקו ואיטליה 2011 2013 מדוזה
אוצר המלך A King's Ransom ג'וד ווטסון שחור, פסל של נשר איטליה, שווייץ, צ'כיה, גרמניה 2011 2013 מפת דה וירגה
באמצע הלילה The Dead of Night פיטר לרנג'יס ירוק, טלסקופ צ'כיה, טורקיה, אוזבקיסטן 2012 2013 אצטרולב
היהלום שבכתר Shatterproof רולנד סמית תכלת, יהלום גרמניה, מאלי, הודו, איטליה 2012 2013 היהלום הגרמני ו"ההתנצלות על החטא הגדול שלי"
משבר אמון Trust No One לינדה סו פארק סגול, עקרב ארצות הברית, ברזיל, איטליה 2012 2014 דף 74 של הוויניץ' והטבעת המדריגלית
יום הדין Day of Doom דייוויד באלדאצ'י אדום, הקפיטול האמריקאי וברקים ארצות הברית 2013 2014 אין

רב מרגלים הוא ספר הבונוס של הסדרה השנייה.

סדרות נוספות וספרי בונוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

מסמכי הקהילים (The Cahill Files)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרה זו היא סדרת בונוס, בדומה לספר "הספר השחור של הסודות הקבורים". שונה מן הסדרות האחרות בכך שנכתבה בידי אדם אחד, קליפורד רילי[4] (באנגלית: Clifford Riley). כל חמשת הספרים של הסדרה יצאו באנגלית, אך טרם תורגם אפילו ספר אחד לעברית. הסדרה כוללת חמישה ספרים ואלו הם (השם בעברית הוא תרגום חופשי של השם באנגלית):

  • ספר 1: המבצע המשולש (Operation Trinity)
  • ספר 2: עבודתה של הצוללת (The Submarine Job)
  • ספר 3: מרדף החייל האדום (The Redcoat Chase)
  • ספר 4: בריחתו של הודיני (The Houdini Escape)
  • ספר 5: לילה שקט (Silent Night)

בלי מעצורים (Unstoppable)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרה זו היא השלישית במניין הסדרות שאינן סדרות בונוס.

באוקטובר 2013, יצאה הסדרה לאור בשפה האנגלית, לאחר שיצא הספר השישי בסדרת "קהילים נגד וספרים"[5]. הסדרה תכלול ארבעה ספרים[6], שיכתבו על ידי ג'וד ווטסון, ג'ף הירש, נטלי סטנדיפורד וגורדון קורמן[6]. ג'וד ווטסון פרסמה כי הספר הראשון יקרא "אין לאן לברוח" ("Nowhere to Run"). איימי ודן יגיעו לטורקיה, לשרידי טרויה ואולי גם לחורבות אטלנטיס.

שם הספר בעברית שם הספר באנגלית שם הסופר שנת הוצאה לאור באנגלית שנת הוצאה לאור בעברית
אין לאן לברוח Nowhere to Run ג'וד ווטסון 2013 2015
נקודת פריצה Breakaway ג'ף הירש 2014 2016
הספירה לאחור Countdown נטלי סטנדיפורד 2014 2016
נקודת התלקחות Flashpoint גורדון קורמן 2014 2017

אין לאן לברוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר הזה איימי ודן מגלים שסוד השיקוי בידי אדם בשם ג'יי ראתפורד פירס, טייקון תקשורת מפורסם. כשהשיקוי בידיו, הוא רודף אחרי משפחת קהיל ברחבי העולם. איימי ודן מגלים שאוליביה קהיל מצאה שיקוי נגד, והם מחליטים ליצור אותו. השיקוי מכיל שבעה מרכיבים. המרכיב הראשון הוא שפם של נמר אנטולי שנכחד. איימי ודן יוצאים למסע בהרים של טורקיה ואיטליה. בעזרתם של ג'ייק ואטיקוס רוזנבלום, הם מוצאים את השפם.

נקודת פריצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר זה איימי ודן ממשיכים לחפש את המרכיבים לשיקוד-הנגד לשיקוי-העל, במקביל, נלי מתחזה לכימאית מנוסה מתחילה לעבוד במעבדות טרילון - מעבדות הנשלטות בידי פירס. בסוף היא מוצאת חדר סודי בו מוחזק סמי מורד - מדען צעיר בן אקטרינה - על ידי אנשיו של פירס, כדי שיוכל לייצר את השיקוי.

הספירה לאחור[עריכת קוד מקור | עריכה]

איימי ודן ממשיכים לחפש את הרכיבים של שיקוי-הנגד, תוך כדי שהם נרדפים על ידי בריונים מחוזקים משיקוי-העל שנשלחו על ידי פירס. במהלך תקיפה של הבריונים, איימי שותה מנה של שיקוי-העל כדי להציל את דן. היא מחוזקת מהשיקוי ומצליחה להציל את דן, אך מרגע זה נותרו לה רק שבעה ימים לחיות מכיוון מנת שיקוי לא מדוללת גורמת למוות איטי. בסוף הספר, בתקיפה נוספת של בריוניו של פירס, פוני, ההאקר של משפחת קהיל, נהרג.

נקודת ההתלקחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו הספר הרביעי והאחרון בסדרה השלישית - בלי מעצורים. הספר יצא בעברית ב-30 בינואר 2017. בספר זה דן ואיימי קהיל נלחמים את הקרב האחרון נגד ג'יי ראתפורד פירס, ששם ידו על השיקוי הקהילי וכך שולט בעולם התקשורת. איימי, דן וחבריהם מחפשים את הצריכה האחרון לשיקוי, בקרב על החיים של איימי ששתתה אותו. המרכיב האחרון הוא נחש טונלה סאפ, ארסי למחצה. לבסוף הם מוצאים את המרכיב האחרון לשיקוי הנגדי. בעזרתה של קארה, בתו של פירס הם מצליחים לעצור את השפעת השיקוי. הם עוצרים אסון עולמי נוסף בכך שמונעים מפירס להפעיל שש פצצות אטום שהטמין ברחבי ארצות הברית. בסוף הספר איימי ודן מחליטים לצאת ל"הפסקה" מהנהגת המשפחה.

בגידה (Doublecross)[עריכת קוד מקור | עריכה]

זו היא הסדרה הרביעית במניין הסדרות שאינן סדרות בונוס. עד ספטמבר 2016 כל הספרים בסדרה יצאו לאור באנגלית ונכון ל-2020 כל הספרים תורגמו לעברית. הסדרה נכתבה בידי ג'וד ווטסון, אלכסנדר לונדון, ג'ני גובל וסרוואט צ'אדה.

בסדרה ארבעה ספרים:

המשימה: טיטניק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשימה: טיטניק הוא הספר הראשון בסדרה "בגידה". איימי קהיל בת השש עשרה ואחיה דן בן השלוש עשרה פרשו מהנהגת משפחת קהיל, המשפחה החזקה ביותר בהיסטוריה, וברחו מהצרות שהיא מביאה איתה. עכשיו הם עסוקים בעיקר בסקי, בצניחה חופשית ובטיפוס סלעים. יש רק בעיה אחת: הצרות ממשיכות לרדוף אחריהם.

אדם מסתורי בשם "המנודה", שגורש ממשפחת קהיל לפני שנים, חזר כדי לנקום ורקח מזימה בלתי אפשרית: ארבעה מהאסונות הגדולים ביותר שאירעו בהיסטוריה יתרחשו שוב בזה אחר זה, אלא אם כן איימי, דן וחבריהם יצליחו לעצור זאת בזמן.

איימי ודן חשבו שכבר עברו הכל, אך עתה הם מוצאים את עצמם במרוץ נואש יותר מאי פעם נגד השעון. במשימה הראשונה עליהם למנוע מהאסון הימי החמור ביותר לחזור על עצמו, ואין להם שום מרווח לטעות: אם ייכשלו יהיו אחראים לא רק למותם של אלפי אנשים חפים מפשע, אלא גם "המנודה" יצליח להשתלט על משפחת קהיל ודרכה לשלוט בעולם.

המשימה: טיטניק הוא הספר הראשון בסדרה "בגידה" סדרת המשך ל"39 רמזים" "קהילים נגד וספרים" ו"בלי מעצורים". (מתוך תקציר הספר) בספר מנסה "המנודה" ליצור מחדש את טביעת הטיטניק, אך איימי ודן וחבריהם מסכלים את המזימה.

יחד עם איאן קברה הלוקיאנוסי, קארה פירס האקטרינית, ג׳ונה ויזרד כוכב הפופ היאנוסי והמילטון הולט התומסי יוצאים איימי ודן למסע שמטרתו לפענח את החידה של המנודה, על שחזור האסון. "האסון הראשון קרה במים קרים, עצוב איך עשיר ועני מתו בייסורים, אנשים בפיג׳מות נפגעו קשות, שברו את כל שיאי האסונות. מניין האבדות הרקיע שחקים, במרטמייס נמצאים הצלבים. על המון בלאן נחים הנושאים באשמה, נו לפגוע, להרוג, לסמא, בלי בושה! מנעו מהאירוע לשוב ולקרות, ותהילת המשפחה תשמר לדורות."

בהתחלה הם הניחו שזה הטיטאניק, אבל אז הבינו שהטיטאניק לא סימאה אף אחד, ומרטמייס לא קשור. לאחר חיפוש קטן בגוגל, הם מוצאים אסון גדול שעונה על כל הדרישות הללו.

המשימה: הינדרבורג[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשימה: הינדנבורג הוא הספר השני בסדרה "בגידה". "המנודה" מנסה ליצור מחדש את התרסקות ההידנבורג, ספינת אוויר שהתרסקה והייתה ההתרסקות הראשונה שצולמה במצלמת וידאו. איימי ודן מנסים להציל את ספינת האוויר מהתרסקות, אך הם נכשלים וכתוצאה מכך מתים מנהיגים בכירים של בית לוקיאנוס. נלי מצליחה לזהות מיהו "המנודה" באמת. המנודה הוא נתניאל הרטפורד, בעלה של גרייס קהיל. גרייס הוציאה פקודה להרוג אותו אך הרוצח(ולדימיר ספסקי, אבא של אירינה ואלק) לא ביצע זאת ולאחר מכן הבסיס לוקיאנוסי במוסקבה מושמד.

המשימה: הוריקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשימה: הוריקן הוא הספר השלישי בסדרה "בגידה". בספר איימי, דן וחבריהם מנסים לעצור את "המנודה" מלהציף את העיר רוטרדם בזמן חגיגות "יום המלך", בדומה להוריקן קתרינה שהציף את העיר ניו אורלינס בשנת 2005, וגבה את חייהם של מאות אנשים. נלי מבינה שמטרתו של המנודה היא לאסוף את כל 39 הרמזים. לאיימי יש רעיון איך לעצור את המנודה, אך הפיתיון לכך יכול להיות רק דן.

המשימה: אטום[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשימה: אטום הוא הספר הרביעי והאחרון בסדרת: בגידה. איאן וקארה מגלים ש"המנודה" את אסון צ'רנוביל ובו נהרגה אשתו של אלק ספסקי. במקביל לזה דן, נלי וסמי נוסעים ליער השחור בשביל לגלות מה "המנודה" עשה שם ואז כשהם נמצאים בקרון רכבת דן נחטף ואז מגלה שנתניאל הרטפורד (המנודה) מתכנן להרוג את כל בני משפחת קהיל בעזרת דבורים שעברו מוטציות בעזרת השיקוי, כך שיפגעו רק באנשים עם דם קהילי. באותו הזמן ג'ונה, המילטון ואיימי טסים לסין בשביל לעצור את חיסול בני אקטרינה והם מגלים שהמנודה מתכוון לפוצץ כור גרעיני ואלק ספסקי נשלח להרוג אותם. אלק חושב שמדובר בפצצה קטנה, אך בעצם המנודה חיבל בכור, והתכוון להיפטר גם מאלק. איימי סיפרה לאלק שבגלל המנודה נהרגה אשתו והוא עבר לצד שלהם. בסוף הספר אלק ספסקי מת בשביל לעצור את הדבורים של המנודה. נתניאל הרטפורד נעקץ על ידיהם, בעקבות דמו הקהילי, ומת. בסוף הספר איימי, דן, איאן, קארה, ג'ונה והמילטון מחליטים על דמוקרטיה: כל אחד מהבתים ינהיג את משפחת קהיל ארבע שנים בלבד ואז ההנהגה תעבור לאדם הבא, ככה אף אחד לא יהפוך לגרייס והראשונה תהיה איימי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא 39 רמזים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]