500 ימים עם סאמר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
500 ימים עם סאמר
‎(500) Days of Summer
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
בימוי מארק וב עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מרק ווטרס, מייסון נוביק עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט סקוט נוסטדטר, מייקל ה. וובר עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אלן אדוארד בל
שחקנים ראשיים ג'וזף גורדון-לוויט
זואי דשנל
מוזיקה מייקל דאנה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אריק סטילברג
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Fox Searchlight Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 7 באוגוסט 2009
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, סיפור התבגרות, דרמה קומית, סרט קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $7,500,000
הכנסות $60,722,734
הכנסות באתר מוג'ו 500daysofsummer
פרסים מועצת ביקורת הקולנוע האמריקנית: עשרת הסרטים הטובים ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

500 ימים עם סאמראנגלית: (500) Days of Summer) הוא סרט קומדיה רומנטית אמריקאי משנת 2009, שביים מארק ווב, בכיכובם של ג'וזף גורדון-לוויט וזואי דשנל. הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל סאנדנס בינואר 2009, שם הוא זכה ל"קימת כבוד". הסרט הפך להיות ללהיט והוא הצליח להכניס פי שמונה מתקציבו. הסרט היה מועמד לשני פרסי גלובוס הזהב בקטגוריות הסרט הטוב ביותר - קומדיה או מוזיקלי והשחקן הטוב ביותר - סרט קומדיה או מוזיקלי לגורדון-לוויט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתארת 500 ימים של מערכת יחסים בעלת עליות ומורדות בין תום הנסן (ג'וזף גורדון-לוויט), בחור צעיר שלמד אדריכלות אך עובד ככותב בחברה לכרטיסי ברכה, לבין סאמר פין (זואי דשנל), מזכירה חדשה בחברה בה עובד תום.

תום וסאמר שונים ביסודם; תום מאמין בגורל ובאהבת אמת, וסאמר, לעומתו, לא. לאחר שחברו של תום, מקנזי (ג'פרי ארנד), פולט את העובדה כי לתום יש רגשות כלפי סאמר, סאמר מבהירה לו שהיא מעוניינת שהם יהיו ידידים בלבד. מערכת היחסים ביניהם מתפתחת כאשר הם מתקרבים האחד לשנייה, והיא מתחילה כמבטיחה, אך ככל שהזמן עובר, הרגשות הופכים לחד צדדיים מצדו של תום, אף כי הוא לא שם לב לכך. השניים נפרדים ועוברים מספר חודשים במהלכם תום שבור וביצועיו בעבודה מדרדרים.

תום וסאמר נפגשים ברכבת, בדרך לחתונה של חברה משותפת. הם מדברים ורוקדים יחד, ותום חוזר לפנטזיה של חידוש מערכת היחסים ביניהם. סאמר מזמינה אותו למסיבה שהיא עורכת בביתה, אך כאשר הוא מגיע, הפנטזיה שלו נעלמת לאט לאט והמציאות תופסת את מקומה. לבסוף הפנטזיה מתנפצת לחלוטין, כאשר תום מגלה שהמסיבה שבה הוא נמצא היא למעשה מסיבת האירוסין של סאמר.

לאחר כמה ימים של מרמור ותסכול, תום מחליט לשנות את חייו. הוא מתפטר מהחברה שבה עבד ומחליט לרדוף אחר חלומו להיות ארכיטקט. בהמשך, הוא פוגש את סאמר והשניים מנהלים שיחה סוגרת מעגל, בה מתגלה שהיוצרות התהפכו; תום חושף בפני סאמר שהיא צדקה, משום שאהבה וגורל הם דברים מזויפים, ואילו היא מסבירה לו שהוא היה זה שצדק מלכתחילה. לבסוף, תום משלים עם נישואיה של סאמר.

כמה ימים מאוחר יותר, תום הולך לריאיון עבודה בחברת אדריכלות, שם הוא פוגש בחורה שמועמדת לאותה המשרה שאליה הוא מבקש להתקבל. באותו רגע הוא מגלה שחלק ממנו עדיין מאמין בגורל. הוא מציע לבחורה לצאת לקפה, והיא מסכימה. כאשר הוא שואל אותה מה שמה, היא עונה "אוטום" (בעברית: סתיו).

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הביקורות על הסרט היו מהללות. הסרט זכה ל"קימת כבוד" בפסטיבל סאנדנס ששם הוא הוצג לראשונה. לפי האתר "Rotten Tomatoes", כ- 87% ממבקרי הקולנוע בארצות הברית נתנו לסרט ציון חיובי. רבים מהעיתונים המובילים בארצות הברית שביניהם ניו יורק דיילי ניוז, רולינג סטון, USA Today ועוד דירגו את הסרט כאחד הסרטים הטובים ביותר של השנה. הסרט זכה לכמה מועמדויות וזכיות בפרסים יוקרתיים כמו גלובוס הזהב ואינדפנדנט ספיריט. הסרט בתחילת 2009. הסרט הפתיע בקופות והצליח להכניס פי כמה מתקציבו והפך להיות אחד מה"להיטים הישנוניים" ("sleeper hits") הטובים ביותר באותה שנה. בשבוע הראשון לצאתו בבריטניה הסרט הכניס כ-2 מיליון דולר ודורג במקום השני אחרי הסרט "מחוז 9". נכון לפברואר 2010 הסרט הכניס 32,391,374 דולר בארצות הברית ו-28,331,360 דולר בארצות אחרות. הכנסותיו של הסרט ממכירות ה-DVD היו 11,382,604 דולר, מה שמיקסם את הכנסותיו בלמעלה מ-72 מיליון דולר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]