Adobe Flash Player

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אדובי פלאש פלייר
מפתח אדובי מערכות
מחזור חיים 1999 – 31 בדצמבר 2020 (כ־22 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
גרסה אחרונה 32.0.0.465 (8 בדצמבר 2020) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה Microsoft Windows, OS X, לינוקס, Sun Solaris, BlackBerry Tablet OS, אנדרואיד, Windows Mobile, Pocket PC
נכתבה בשפות C++ עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג רישיון חינמי
www.adobe.com/products/flashplayer
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Adobe Flash Player היא תוכנה חינמית לצפייה במולטימדיה, להרצת יישומי רשת עשירים, ולהזרמת אודיו ווידאו בתוכן שנוצר על ידי פלטפורמת אדובי פלאש. התוכנה יכולה לרוץ כתוסף דפדפן, או על התקנים ניידים נתמכים, כדוגמת מחשבי לוח וטלפונים חכמים, אך קיימות גם גרסאות המיועדות להרצה ישירה על מערכת ההפעלה הן למשתמשים רגילים והן למפתחים[1].

התוכנה מפעילה קבצים בפורמט SWF, הנוצרים על ידי תוכנות העריכה Adobe Flash Professional,‏ Adobe Flex, וכן על ידי תוכנות נוספות של יצירת מקרומדיה, בחלקן תוכנות צד שלישי. במקור נוצרה התוכנה על ידי מקרומדיה, וכיום היא משווקת על ידי אדובי מערכות לאחר שנקנתה על ידה.

התוכנה תומכת בגרפיקה וקטורית, גרפיקה מבוססת מפת סיביות, גרפיקת תלת-ממד, ושפת תסריט פנימית הנקראת ActionScript המורצת על ידי התוכנה Tamarin.

ניתן להוריד את התוכנה בחינם כתוסף דפדפן, והיא זמינה לגרסאות האחרונות של דפדפני אינטרנט אינטרנט אקספלורר, מוזילה פיירפוקס, גוגל כרום, אופרה וספארי. לכל גרסה של התוכנה יש תאימות לאחור.

בתאריך 26 ביולי 2017 הודיעה חברת אדובי כי תחדל לתמוך באופן מלא בפורמט משנת 2020. ומתאריך ההודעה אדובי תוציא רק עדכוני אבטחה לנגן ולא תוסיף לו פיצ'רים חדשים.

התמיכה בנגן הפלאש הסתיימה רשמית ב-12 בינואר 2021, לאחר שהתוסף בגרסה העדכנית ביותר חדל מלפעול כתוצאה מטיימר שהיה קיים בקוד התוסף ובהדרגה החלה הסרת התוסף מכלל הדפדפנים - כך לדוגמה, עדכון KB4577586 של מיקרוסופט ל-Windows 8.1 ו-Windows 10 הסיר את התוסף מהדפדפן אינטרנט אקספלורר. גרסת פלאש 32.0.0.344 היא הגרסה האחרונה בה התוסף עדיין מתפקד.

לאחר סיום תמיכה בתוכנית אפשר להפעיל את הקבצים בעזרת חבילה "Ruffle.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Adobe Flash Player בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא תוכנה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.