America's Army

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרויקט המשחק הצבאי של ממשלת ארצות הברית
America's Army
כללי
תאריך הוצאה מחשב: 4 ביולי 2002
אקס בוקס: 16 בנובמבר 2005
סוגה פעולה מגוף ראשון
פיתוח צבא ארצות הברית
הוצאה לאור צבא ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה צבא ארצות הברית
דרישות תוכנה
מנוע משחק Unreal Engine 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן אחד, משחק רשת
פלטפורמות מחשב אישי (MS-DOS), מקינטוש, אקס בוקס, לינוקס
www.americasarmy.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

America's Army (מוכר גם בשמות AA או פרויקט המשחק הצבאי של ממשלת ארצות הברית) הוא משחק יריות בגוף ראשון מרובה משתתפים שפותח על ידי הממשל הפדרלי של ארצות הברית. ניתן להוריד ולשחק בו בחינם מכל מחשב בעולם. מטרתו היא לשפר את דעת הקהל על צבא ארצות הברית ולעודד גיוס אליו.

גרסת המחשב הופצה ב-4 ביולי 2002 תחת הכותרת "America's Army:Recon" ."America's Army:Operations" הופץ זמן מה לאחר מכן ב-12 ביולי 2002. הגרסה הנוכחית היא America's Army: Special Forces (Coalition) 2.8.4 שהופצה ב-21 בדצמבר 2006.

המשחק פותח לקונסולת XBOX ולמחשב האישי ואמור היה לקבל גם גרסת פלייסטיישן 2, אבל הוחלט שלא לפתחו לקונסולה זו[דרוש מקור].

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מסווג בתתי-ג'אנרים של Advergame ושל צבאי. America's Army פותח מאז 2000 וממשיך להשתנות דרך תוספות למיניהן. את הגרסה לWindows אפשר להוריד באינטרנט או לקחת DVD חינמי במרכזי הרכישה של צבא ארצות הברית. גרסאות המקינטוש והלינוקס כבר לא מעודכנות. כל הגרסאות משתמשות בטכנולוגית PunkBuster, טכנולוגיה למניעת רמאות.

פרופסור מיכאל זידה (Michael Zyda), המנהל והמייסד של מפתחי המשחק, הכיר ב-Counter Strike כמודל של המשחק.

America's Army הוא משחק ריאליסטי ואותנטי בתנאים חזותיים ואקוסטיים בייצוג של הקרב, במיוחד בתיאור שימוש בכלי נשק ובמכונות. אך המבקרים טענו שהוא נכשל בהעברה של תנאי מלחמה באופן מדויק כמו שהמשחק טוען.

מפתחי המשחק טוענים של-America's Army יש יותר מ-8.6 מיליון חשבונות רשומים לפי נתוני אוגוסט 2007, ויותר מ-4.8 מיליון עברו את חלק ה"אימונים הבסיסיים" במשחק. עם כמה אלפים המשחקים במשחק בכל רגע נתון מ-2002 עד-2007, המשחק מדורג בעשרת המשחקים העליונים ב-FPS (ירייה מגוף ראשון) המשחקים בהם בפרק הזמן הזה על-פי GameSpy.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה-DARPA תכנן להשתמש במשחקי וידאו מאז תחילת שנות השמונים, אבל עד 1996 הרעיון לא מומש. זמן קצר אחרי שאושרו לחיל הנחתים האמריקני משחקי מחשב מלחמתיים, שינו מומחי הסימולציה של החיל את המשחק Doom II ל"Doom Marine" ככלי אימונים טקטי.

ההצלחה של "Doom Marine" הובילה את חיל הנחתים לחתום חוזה עם "MÄK Technologies" לפיתוח "Marine Expeditionary Unit 2000" בשנה שלאחר מכן. היה זה המשחק הראשון שייסדו ופיתחו מחלקת ההגנה של ארצות הברית ותעשיית המשחקים. המשחק שימש גם את חיילי הנחתים וגם יצא לציבור הרחב.

דיווח משנת 1997 של National Research Council (בו היה חבר מיכאל זידה) ציין שהסימולציות של מחלקת ההגנה מפגרות מאחורי המשחקים התעשייתיים ויעץ לשתף פעולה עם תעשיית הבידור.

פיתוח ראשוני[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוטננט קולונל א' קאסי וורדינסקי, באותו זמן פרופסור לכלכלה באקדמיה הצבאית של ארצות הברית הביא את הרעיון של משחק רב-משתתפים של צבא ארצות הברית לסגן ראש Chief of Staff ולסגן עוזר מזכיר הצבא לענייני כוח אדם. לאחר ששכנע אותם שהשקעה במשחק תהיה כדאית, וורדסקי - שלימים יהיה מנהל המשרד לניתוח כלכלה וכוח אדם וראש פרויקט המשחק הצבאי של ממשלת ארצות הברית - החל לעבוד עם פרופסור זידה.

המוסד MOVES ב-Naval Postgraduate School חתם במאי, 2000 חוזה עם צבא ארצות הברית ליצור את המשחק.

מחלקת ההגנה של ארצות הברית שכרה ב-2001 את Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear מחברת התוכנה הצרפתית Ubisoft לאימונים צבאיים אישיים.

זידה אמר לאחר-מכן בראיון: ”חשבנו שיהיו לנו הרבה יותר בעיות, אבל המדינה חושבת שכל מה שהצבא עושה הוא נפלא... פיגועי 11 בספטמבר די הבטיחו את הצלחת המשחק. אינני בטוח איזו קבלת פנים היה מקבל המשחק בלעדיהם.”

המשחק הוצג לציבור במאי 2002, ב-E3.

ב-4 ביולי 2002 גרסת Recon, הגרסה הראשונה של America's Army, יצאה אחרי שלוש שנות פיתוח ועלות ייצור שבין 6 מיליון דולרים לבין 8 מיליון דולרים. המשחק היה מאוד נגיש, עם אופן משחק דומה מאוד לCounter Strike המשחק נתמך על ידי Unreal Engine והתבסס על שרתי משחק שמומנו על ידי צבא ארצות הברית.

פיתוח מאוחר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-6 בנובמבר יצאה הגרסה השנייה (2.0) של המשחק תחת הכותרת America's Army: Special Forces. בחוברת שפורסמה על ידי MOVES הסביר מאמר שנכתב על ידי ג'יימס ווגנר ש"מחלק ההגנה רוצה בדחיפות להכפיל את מס' החיילים בקרב הכוחות המיוחדים באפגניסטן ובצפון עיראק. כתוצה מזאת התגלגלו ההוראות במורד שרשרת הפיקוד עד שמצאו את יישומן בהוצאה הנוכחית של America's Army."

מהלך המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

America's Army הוא משחק יריות טקטי מבוסס על סבבים. מהלך המשחק דומה לזה של Counter Strike, כשהשחקן מוצג כחייל בצבא ארצות הברית. לפני שהשחקן מורשה לשחק ברשת, הוא חייב לעבור ארבעה שלבי אימונים שונים, ושהתקדמותו תהיה שמורה ברשת. ארבעה שלבי האימונים האלו מוגדרים כאימונים בסיסיים (או BCT, ראשי תיבות של Basic Combat Training, בעברית אימון קרבי בסיסי). לאחר האימונים הללו, השחקן יכול לעבור הכשרות מסוימות, כדוגמת הכשרה למקצועות החובש ולכוחות המיוחדים. השלמת שלושה עשר שלבי האימון האחרים מאפשרת לשחקן לשחק כחובש קרבי, חבר בכוחות המיוחדים, קלעַ, נהג האמר ועוד.

תכונת מפתח במשחק הוא אימון ההכשרה לחובש קרבי, שתוכנן כך שיעביר מידע אמיתי בעזרה ראשונה. במהלך האימון השחקנים לומדים כישורים חיוניים להצלת חיים, שכל חובש בעולם האמיתי חייב לפתח. שני שחקני America's Army דיווחו שהשתמשו במידע שניתן להם במשחק להצלת חיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא America's Army בוויקישיתוף