Animals

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Animals (אלבום))
Animals
אלבום אולפן מאת פינק פלויד
יצא לאור 23 בינואר 1977 (בריטניה)
2 בפברואר 1977 (ארצות הברית)
הוקלט מרץ - דצמבר, 1976
מקום הקלטה אולפני Britannia Row, לונדון, הממלכה המאוחדת
סוגה רוק מתקדם
שפה אנגלית
אורך 41:51
חברת תקליטים Harvest Records, EMI (בריטניה)
Columbia Records, Capitol Records(ארצות הברית)
הפקה פינק פלויד
כרונולוגיית אלבומים של פינק פלויד
Wish You Were Here
(1975)
Animals
(1977)
The Wall
(1979)

Animalsעברית: חיות) הוא אלבום האולפן העשירי של להקת הרוק המתקדם פינק פלויד, אשר יצא לאור בשנת 1977. זהו אלבום קונספט המושפע רבות מספרו המפורסם של ג'ורג' אורוול, חוות החיות. אלבום זה ממשיך את עידן תור הזהב של פינק פלויד ונודע בשל הטקסטים הפילוסופיים, הפוליטיים, והאידאולוגיים המביעים ביקורת נוקבת על האנושות במאה ה-20, על התעשייה המודרנית ואנשי עסקים, ועל פוליטיקאים בתקופה המודרנית. תקליטור אשר הוקלט דיגיטלית מחדש (remastered) יצא לאור בשנת 1994.

Animals הגיע בקלות למקום ה-3 במצעד האלבומים של מגזין בילבורד, אך לאחר שישה חודשים בלבד נשר מהמצעד משום שרוב שיריו ארוכים מדי להשמעה ברדיו.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו והולחנו על ידי רוג'ר ווטרס (למעט היכן שמצוין אחרת). 

מס' שםכותב(ים) משך
1. Pigs On the Wing, Pt. 1   1:24
2. Dogs רוג'ר ווטרס ודייוויד גילמור 17:05
3. Pigs (Three Different Ones)   11:25
4. Sheep   10:19
5. Pigs On the Wing, Pt. 2   1:26
משך כולל:
41:39

פרשנות לאלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שלושת השירים המרכזיים באלבום, כולם חוצים את קו עשר הדקות, רוג'ר ווטרס משווה את המין האנושי לשלושה סוגים של חיות: כלבים, חזירים או כבשים. הכלבים מייצגים את אנשי העסקים המגלומניים קשי היום אשר מנסים לעלות מעלה בסולם המעמדות החברתי. החזירים מייצגים את הפוליטיקאים המושחתים והמטיפים למוסר (עם הצבעות ישירות על מרגרט תאצ'ר ומרי וויטהאוס). כל אלה אשר אינם נכללים באחת משתי הקבוצות הנ"ל הם הכבשים, כלומר עדר עיוור וחסר מחשבות הנוהה אחר מנהיגים ובעלי הון ועוצמה למיניהם, מקבל באהבה את הכתבות דעת הקהל וההחלטות השרירותיות של אלו, ואף מנוצל על ידם.

שלושת השירים האלה "עטופים" בשני חלקים של שיר אהבה, Pigs On The Wing. השיר נכתב על ידי ווטרס לאשתו דאז, קרולין. המסר של שני השירים האלה הוא שכל עוד אנשים אוהבים, הם יכולים להגן על עצמם מפני הרוע של העולם, אשר נובע מההתנהגות האנושית הצבועה והנצלנית המודגמת בשאר שירי האלבום. השיר מתקשר לספר נוסף של ג'ורג' אורוול, "1984". הספר מספר על גבר ואישה החיים בעולם הנמצא תחת שלטון טוטליטרי המדכא את חופש המחשבה והביטוי, ומנהלים רומן בסתר, וכך מתמודדים עם החיים השנואים. המונח "pigs on the wing" אף הוא מתכוון לחזירים הנמצאים מאחורי הקלעים, כלומר השלטונות הצופים בסתר, ומכוונים אותנו מה לעשות. ווטרס אף מתייחס אל עצמו כ"כלב" בחלק השני (השיר המסיים את האלבום), במשפט: "Any fool knows that dog needs a home".

עטיפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלון החזיר הענק אשר נראה על עטיפת האלבום, למעשה ריחף מעל תחנת הכוח באטרסי של לונדון בשביל הצילום, אולם התנתק מהחבלים ועף. התמונה שצולמה לא התאימה ללהקה, ולכן התמונה הסופית - זו המופיעה על העטיפה - היא שילוב בין צילום לציור של החזיר[1]. מוטיב החזיר המעופף חזר עוד פעמים רבות בהופעותיה של הלהקה. בשנת 2017 הופץ האלבום מחדש לאחר שזכה למיקסינג חדש. על עטיפת האלבום מוצגת תמונה עדכנית של תחנת הכוח ובלון החזיר מעליה.

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקאים אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סנואי וייט - גיטרה מובילה בשיר "Pigs on the wing" (בגרסת ה-8 ערוצים בלבד)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]