Baby Boy

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Baby Boy"
סינגל בביצוע ביונסה
מתוך האלבום Dangerously in Love
יצא לאור 3 באוגוסט 2003
סוגה R&B
חברת תקליטים קולומביה רקורדס
כתיבה ג'יי זי
לחן שון פול, סקוט סטורץ', ביונסה, ג'יי-זי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה סקוט סטורץ' עריכת הנתון בוויקינתונים
כרונולוגיית סינגלים של ביונסה
"Crazy in Love"
(2003)
"Baby Boy"
(2003)
"Me, Myself and I"
(2004)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Baby Boy הוא סינגל של הזמרת האמריקאית ביונסה, בשיתוף פעולה עם שון פול. ביונסה וקולומביה רקורדס שחררו את "Baby Boy", הסינגל השני מאלבום הבכורה של ביונסה Dangerously in Love, לתחנות הרדיו בארצות הברית ב -3 באוגוסט 2003. הסינגל זכה לשבחים על ידי מבקרי המוזיקה, שהחמיאו למקצב ולשיתוף הפעולה בין ביונסה לשון פול. "Baby Boy" הגיע למקום הראשון בעשרות מצעדים ברחבי העולם ביניהם מצעד הבילבורד בארצות הברית, Billboard Hot 100, שם שהה במשך תשעה שבועות רצופים במקום הראשון. בנוסף הסינגל הגיע לעשירייה הראשונה במדינות רבות כגון בריטניה, גרמניה, צרפת, אוסטרליה, והגיע למעמד פלטינה באוסטרליה ובארצות הברית.

הקליפ של השיר הופק על ידי ג'ייק נאוה וברובו של הקליפ ביונסה רוקדת. במהלך השנים ביונסה המשיכה לבצע את השיר "Baby Boy" בתוכניות אירוח וסיבובי הופעות, ואף האגודה האמריקנית של מלחינים, מחברים, ומוציאים לאור (ASCAP) זיהתה אותו כאחד מהשירים שבוצעו הכי הרבה בשנת 2005.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2002 טסה ביונסה למיאמי, פלורידה, בארצות הברית, לעבוד עם המפיק המוזיקלי האמריקאי סקוט סטורץ על אלבום הבכורה שלה, Dangerously in Love. שניהם כתבו את השיר "Baby Boy", בשיתוף פעולה עם הראפר ג'יי זי. לאחר מכן ביונסה יצרה קשר עם שון פול שיחבור אליה בשיתוף פעולה, שון פול הסכים וטס מג'מייקה להצטרף להקלטות של השיר.

"Baby Boy" זכה להצלחה עצומה במצעדים ברחבי העולם, במיוחד במצעד הבילבורד בארצות הברית. בשבוע הראשון נכנס הסינגל למקום ה 57 כאשר סינגל הבכורה של האלבום "Crazy in Love" שהה במקום הראשון, לאחר שמונה שבועות נכנס למקום הראשון ושהה שם תשעה שבועות רצופים. הסינגל היה המספר שבועות הרב ביותר במקום הראשון בקריירת הסולו של ביונסה עד שנת 2006, עם הוצאת השיר Irreplaceable מאלבום הסולו השני שלה, B'Day. הסינגל "Baby Boy" נשאר 29 שבועות במצעד, ובמצעד סוף שנת 2003 של הבילבורד האמריקאי נכנס למקום ה 12.

ביונסה בסיבוב ההופעות The Beyoncé Experience

במצעד הבילבורד האמריקאי של סוף העשור 2000s נכנס במקום ה 38.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי הקליפ לשיר "Baby Boy" הוא ג'ייק נאוה, שגם היה אחראי לקליפ "Crazy in Love" של ביונסה. הקליפ צולם במיאמי, פלורידה ב 7–8 אוגוסט 2003.

הקליפ כולל סצנות של ביונסה ושון פול בנפרד, הקליפ מתחיל כאשר שון פול יושב על כיסא בעוד ביונסה נשענת על הקיר תוך כדי ריקוד. לאחר מכן רואים את ביונסה על מיטה ואת שון פול מוצג עם נשים ששוכבות סביבו. בהמשך ביונסה הולכת לכיוון החוף ונכנס לים ביחד עם גבר, לאחר מכן ביונסה נמצאת במסיבה כאשר היא רוקדת עם גבר וכאשר היא שרה את השורה "the dance floor becomes the sea" (רחבת הריקודים הופכת לים), רואים את ביונסה רוקדת בחוף ים על רצפה מעץ.

"Baby Boy" בוצע לראשונה על ידי ביונסה בטקס פרסי ה VMA בשנת 2003, ובטקס פרסי ה EMA לשנת 2003 ביצעה את השיר שוב בשיתוף שון פול. "Baby Boy" נכלל ברשימות השירים בסיבובי הופעות של ביונסה ברחבי העולם, בסיבוב הופעות הראשון של ביונסה Dangerously in Love Tour שהחל בסוף שנת 2003, היה שיר הפתיחה של המופע. בנוסף ביצעה ביונסה את השיר עם קלי רולנד ומישל ויליאמס חברות להקת דסטיניז צ'יילד, במסע ההופעות שלהן Destiny Fulfilled Tour בשנת 2006.

השיר בוצע במסעי ההופעות "The Beyoncé Experience", "I Am... World Tour", "The Mrs. Carter Show World Tour" ואף המסע הופעות המשותף של ביונסה וג'יי זי "On the Run Tour". בשנת 2013 ביונסה הופיעה בהופעת המחצית של הסופרבול שם ביצעה את "Baby Boy". גם ב-The Formation World Tour ביונס ביצעה את השיר.

The Mrs. Carter Show World Tour ביונסה בסיבוב ההופעות

מיקומי שיא ותארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 3
אירופה אירופה הוט 100 3
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 12
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 6
ארצות הברית בילבורד הוט 100 1
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 1
גרמניה GfK – טופ 100 4
דנמרק היטליסטן 6
הונגריה Rádiós Top 40 3
נורווגיה VG-lista 10
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 2
ספרד PROMUSICAE 8
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 9
צרפת SNEP 8
שוודיה סוורייטופליסטן 5

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום תארים מכירות
אוסטרליה (ARIA) פלטינה ×3 210,000
ברזיל (Pro-Música Brasil) זהב 30,000
קנדה (Music Canada) פלטינה 80,000
גרמניה (BVMI) זהב 150,000
הממלכה המאוחדת (BPI) פלטינה 600,000
ארצות הברית (RIAA) פלטינה 1,000,000

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]