...Baby One More Time

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Baby One More Time)
...Baby One More Time
אלבום אולפן מאת בריטני ספירס
יצא לאור 12 בינואר 1999
הוקלט אוגוסט 1997 – יוני 1998
סוגה פופדאנס-פופטין פופ
שפה אנגלית
אורך 42:20
חברת תקליטים ג'ייב
הפקה מפיקים שונים[1]
כרונולוגיית אלבומים של בריטני ספירס
...Baby One More Time
(1999)
Oops!... I Did It Again
(2000)
עטיפה אלטרנטיבית
עטיפת האלבום במהדורה בינלאומיות
סינגלים מ-...Baby One More Time
  1. "Baby One More Time..."
    תאריך יציאה: 23 באוקטובר 1998
  2. "Sometimes"
    תאריך יציאה: 30 באפריל 1999
  3. "You Drive Me) Crazy)"
    תאריך יציאה: 23 באוגוסט 1999
  4. "Born to Make You Happy"
    תאריך יציאה: 6 בדצמבר 1999
  5. "From the Bottom of My Broken Heart"
    תאריך יציאה: 15 בדצמבר 1999

...Baby One More Timeעברית: ...מותק עוד פעם אחת) הוא אלבום הבכורה של הזמרת-יוצרת האמריקאית בריטני ספירס.[2] האלבום יצא לאור ב-12 בינואר 1999, על ידי חברת התקליטים ג'ייב רקורדס.[2] מתוך האלבום יצאו חמישה סינגלים.

ביוני 1997, בעוד ספירס ניהלה משא ומתן עם מנהלה באותה תקופה, לו פרלמן, להצטרפות להרכב בנות Innosense, אמה, לין ספירס, ביקשה את דעתו של חבר המשפחה ועורך הדין לבידור, לארי רודולף. רודולף התעניין והחליט לשלוח למועמדות אותה לחברות הקלטות. רודולף הגיש קלטת של ספירס שרה שיר קריוקי של הזמרת ויטני יוסטון, יחד עם קלטת דמו של שיר שאינו בשימוש של הזמרת טוני ברקסטון. חברת ההקלטות ג'ייב רקורדס התעניינו ומינו את הזמרת לעבוד עם המפיק אריק פוסטר ווייט. לאחר ששמע את החומר המוקלט, ג'ייב החתים את ספירס לעסקה מרובת אלבומים.

ספירס נסע לשוודיה לעבוד עם המפיקים מקס מרטין, דניז פופ ורמי יעקב, בין היתר. מרטין הציג בפני ספירס ומנהליה, שיר הנקרא "Hit Me Baby (One More Time)", השיר עצמו נדחתה על ידי ההרכב בנות TLC. בהמשך טענה ספירס כי היא חשה נרגשת כששמעה זאת וידעה שזה הולך להיות אחד הלהיטים שלה. אלבום הבכורה שלה הושלם ביוני 1998, והשיר יצא ונקרא לבסוף "...Baby One More Time", כסינגל הבכורה של ספירס באוקטובר. הסינגל הפך להצלחה עולמית, והגיע למקום הראשון בכל מדינה בו נחת, השיר הפך לשיר הנמכר ביותר בשנת 1999 בבריטניה, ומאז הפך לאחד הסינגלים הנמכרים ביותר בכל הזמנים, ומכר למעלה מ-10 מיליון עותקים.

עם יציאתו קיבל האלבום ביקורות מעורבות של מבקרי מוזיקה, כאשר רבים מתייגים אותו מטופש וטרם עת ...Baby One More Time, זכה להצלחה מסחרית גדולה, כאשר הופיע לראשונה במצעד בילבורד 200 ומצעד האלבומים הקנדי והגיע לחמישייה המובילה במספר מדינות. היא זכה בנתוני מכירות עולמיים, הכוללים 14× פלטינות מטעם איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי (RIAA), ומכירות של למעלה מ-14 מיליון עותקים בארצות הברית, מתוכם Nielsen SoundScan מזהה 10.6 מיליון עותקים שנמכרו.[3] ...Baby One More Time, הוא האלבום המצליח ביותר של ספירס עם מכירות של למעלה מ-25 מיליון עותקים ברחבי העולם,[4] מה שהופך אותו לאחד האלבומים הנמכרים ביותר בכל הזמנים.

ארבעה סינגלים נוספים יצאו מן מהאלבום, ספירס קידמה אותו בכבדות באמצעות ראיונות והופעות בטלוויזיה הארצית. יתרה מזאת, ספירס יצאה לסיבוב ההופעות הראשון שלה עם הכותרת הראשית, שכותרתה "...Baby One More Time Tour", בשנת 1999, בהמשך המשיכה לסבב הופעות השנייה שלה "(You Drive Me) Crazy Tour". האלבום עצמו זכה במועמדויות בטקס טקס פרסי גראמי ה-42 במועמדויות כמו תגלית השנה ופרס גראמי לביצוע הפופ הווקאלי הטוב ביותר ‑ אישה.

הקלטות והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספירס הקליטה 13 שירים עם אריק פוסטר ווייט, כגון "Autumn Goodbye", "E-Mail My Heart", "From the Bottom of My Broken Heart", "I'm So Curious", "I Will Still Love You", "Luv The Hurt Away", "Let Me Take You There", "Soda Pop", "Thinkin' About You", "Nothing Less Than Real", "Wishing on a Falling Star" ו-"You Got It All". בנוסף הקליטה גם גרסת כיסוי לשיר "The Beat Goes On", של הצמד סוני ושר. ווייט היה אחראי על הקלטת הקול והפקת השירים, ואילו הפקה נוספת נעשתה על ידי ההרכב המוזיקלי האלקטרוני All Seeing I (אנ').

לאחר ששמע את החומרים, נשיא קלייב קלדר של חברת ההקלטות, האזין לאלבום במלאו.[5] ספירס טסה לאולפני צ'ירון בסטוקהולם, שוודיה, שם החלה להקליט מחצית מן מהאלבום ממאי 1998. עם המפיקים מקס מרטין, דניז פופ ורמי יעקב, בין היתר.[6] מרטין הציג בפני ספירס ומנהליה, שיר הנקרא "Hit Me Baby (One More Time)", השיר עצמו נדחתה על ידי ההרכב בנות TLC. בהמשך טענה ספירס כי היא חשה נרגשת כששמעה זאת וידעה שזה הולך להיות אחד הלהיטים שלה.[7] עם זאת, מנהלים אחרים חששו כי השם "Hit Me Baby", יכול להכיל אלימות במשפחות, ובהמשך החליטו לתקן את שם השיר ל-"...Baby One More Time" ספירס חשפה כי "לא הצליחה בכלל ביום הראשון באולפן [הקלטת השיר], הייתי פשוט עצבנית מדי. באותו הערב החלטתי לצאת ולהירגע קצת ולבלות. למחרת הייתי רגועה לחלוטין והייתי והצלחתי לבצע זאת ברוגע ולשיר '...Baby One More Time'." בסוף חודש יוני 1998, סיימה ספירס להקליט את האלבום, במקביל יצאה ספירס למיני סיבוב הופעות בחסות חברת הקוסמטיקה לוריאל.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דירוגים מקצועיים
ציוני ביקורות
מקור ציון
Allmusic [8]
אמזון מעורבת
בילבורד חיובית[9]
מדריך הצרכנים של כריסטגאו [10]
אנטרטיינמנט ויקלי B-
MTV מעורבת[11]
רולינג סטון [12]
סוניק.net [13]
Sputnikmusic 2/5[14]
The Hamilton Spectator

האלבום עצמו זכה לביקורות מעורבות של המבקרים. סטיפן תומאס ארלין מ-AllMusic, העניק לאלבום ארבעה מתוך חמישה כוכבים, פול ורנה של בילבורד, ראה באלבום. "a top 40-ready workout filled with hook-laden songs from the same bag as the title cut".[15]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "...Baby One More Time" - יצא לאור ב-23 באוקטובר 1998, כסינגל הראשון והפותח מהאלבום. הסינגל הפך להצלחה בין לאומית עצומה והיה למקום הראשון בכול מצעד אשר נכנס אליו, סך הכול 23 מצעדים. הבולט מהם הוא מצעד הבילבורד הוט 100 שכבש את המצעד ושהה בו כ-32 שבועות. הסינגל גם היה מועמד לפרס הגראמי שבו לא זכה, והווידאוו קליפ היה מועמד ל-4 קטגוריות ב-MTV ולא זכה גם בהם אבל הצליח לגרוף כ-260 מיליון צפיות ולזכות בפרס בחירת הקהל של ניקלודיאון ולפרס MTV אירופה. הסינגל קיבל כ־18 תוארי פלטינה שונים בעולם ומכר כיותר מ-30,000,000+ מיליון עותקים סך הכול.
  • "Sometimes" - יצא לאור ב-30 באפריל 1999, כסינגל השני מן האלבום. השיר נחל הצלחה גדולה ונכנס לעשרות הגדולים ב-11 מדינות שונות, ולמקום הראשון בהולנד, בלגיה, וניו זילנד. בארצות הברית הגיע למקום ה-14 מפני השמעות ברדיו בלבד במצעד הבילבורד, ובשוודיה אוסטרליה ובלגיה קיבל הסינגל מעמד פלטינה עבור מכירותיו הרבות.
  • "(You Drive Me) Crazy" - יצא לאור ב-23 באוגוסט 1999, כסינגל השלישי מן האלבום. השיר יצא בגרסת מיקס שונה מגרסת האלבום ונחל הצלחה במצעדים והגיע למקום הראשון בספרד, בלגיה, יפן, וישראל במצעד גלגלצ. הסינגל קיבל מכירות נמוכות מפני שיצא בפורמט 12" ולא בפורמט רגיל אך בכול זאת הצליח להשיג תואר פלטינה בשוודיה, בלגיה, ואוסטרליה ותואר זהב בניו זילנד, גרמניה, וצרפת.
  • "Born to Make You Happy" - יצא לאור ב-6 בדצמבר 1999, כסינגל הרביעי מן האלבום. הסינגל יצא באירופה בלבד, השיר כבש את מצעדי בריטניה, אירלנד, דנמרק ובישראל קיבל הצלחה גדולה והיה למקום הראשון במצעד גלגלצ ונכנס אל תוך עשרות המובילים בעוד כ־12 מצעדים בעולם.
  • "From the Bottom of My Broken Heart" - יצא לאור ב-15 בדצמבר 1999, כסינגל החמישי מן האלבום. השיר יצא כסינגל באוסטרליה וארצות הברית בלבד. הסינגל כבש את מצעד 100 הנמכרים של בילבורד בארצות הברית וקיבל תואר פלטינה עבור יותר מ-1 מיליון עותקים שנמכרו ובניגוד לסינגלים הקודמים מהאלבום שיצאו לתחנות הרדיו בלבד סינגל זה היה היחיד מהאלבום חוץ מסינגל הבכורה שמכר 1,000,000+ עותקים.

הצלחת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו האלבום המצליח ביותר של ספירס בכל העולם, כולל ארצות הברית כאשר שהה במשך 51 שבועות בעשרת האלבומים הנמכרים ביותר במצעד הבילבורד. האלבום היה במקום השני ברשימת האלבומים הנמכרים ביותר לשנת 1999, כאשר את המקום הראשון קטפו הבקסטריט בויז עם אלבומם "Millennium". האלבום מכר יותר מ-32,000,000+ מיליון עותקים ברחבי העולם. ספירס החזיקה בשיא גינס בתור "האישה היחידה שהצליחה למכור קרוב ל-2 מיליון אלבומים בשבוע הראשון (בארצות הברית בלבד). שיא זה נשבר רק ב־2015, כ־16 שנים מאוחר יותר, על ידי אדל, כאשר אלבומה "25" נמכר במעט יותר מ-3 מיליון עותקים. האלבום שבר 2 שיאי גינס בקטגוריות "האלבום הנמכר ביותר על ידי בן נוער", "האלבום הנמכר ביותר בארצות הברית על ידי אישה" עם מכירות של כ־14,200,000+ עותקים.

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדי לקדם את האלבום, ספירס יצאה ב-28 ביוני 1999, לסיבוב ההופעות הראשון שלה, "...Baby One More Time Tour", בקנדה ובצפון אמריקה, אשר הסתיים ב-15 בספטמבר. לאחר פרק זמן הכריזה ספירס שתצא לסיבוב ההופעות השני שלה ב-8 במרץ 2000, שנקרא "(You Drive Me) Crazy Tour", בצפון אמריקה, אשר הסתיים ב-24 באפריל.

השפעה ומורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספירס זוכה בהובלת תחייתו של טין פופ. העיתון היומי יומיורי שימבון דיווח כי "המבקרים מגדירים אותה כאלילת המוזיקת פופ בתור המתבגרת המוכשרת מזה שנים רבות, אך ספירס הציבה את דרכה במעט גבוה יותר - היא מכוונת לרמות של הכוכבים הגדולים שהושגה על ידי מדונה וג'נט ג'קסון." מגזין הרולינג סטון כתב: "בריטני ספירס נושאת על האבטיפוס הקלאסי של מלכת גלגול הרוקנרול, בובת סַרבָּל, התינוק המלאך שפשוט צריך לעשות סצנה." רמי יעקב שהפיק יחד את אלבום הבכורה של ספירס. אלבום עם הליריקן מקס מרטין העיר, "אני יודע מההפקות הקודמות שעבדתי עם דניז פופ ומקס, כאשר אנו עושים שירים, יש סוג של דבר מהאף. עם אן סינק, בקסטריט בויז, היינו צריכים לדחוף לקול האף האמצעי הזה. כשבריטני עשתה זאת, היא קיבלה יצרה סוג זה של קול צרוד, סקסי." צ'אק טיילור מבילבורד ציין, "ספירס הפכה למבצעת מושלמת, עם מהלכי ריקוד מצועצעים, קול צעיר ומונק באופן ברור, אם כי ... "(You Drive Me) Crazy", הסינגל השלישי שלה ... מדגים את התפתחותו של ספירס עצמו פנטמנט, מה שמוכיח כי הילדה בת ה-17 מוצאת את אישיותה הקולית שלה אחרי כל כך הרבה חודשי תרגול יציב". סטיבן תומאס ארלוויין מ-AllMusic, התייחס למוזיקה שלה כ"תערובת של ריקוד-פופ מדביק וראפ בעלת שירי בלדות."[16] אמנדה מוריי סופר ספוטניקמיקה ציינה את האלבום "הצעות סמן להתקדמותה של ספירס כאמנית, כסלבריטאית וכאישה."[17] בשנת 2010, האלבום נכנס לספר "1001 אלבומים שעליך לשמוע לפני שתמות"(אנ').

רשימת רצועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

...Baby One More Time — מהדורה צפון אמריקאית
מס' שםכותב(ים) משך
1. ...Baby One More Time מקס מרטין 3:30
2. (You Drive Me) Crazy ג'ורגן אלפוסון, פ' מגנוסון, ד' קרוגר, מקס מרטין 3:17
3. Sometimes פ' מגנוסון 4:06
4. Soda Pop מ' בסי, אריק פוסטר 3:20
5. Born to Make You Happy קריסטיאן לונדין, אנדרס קרלסון 4:03
6. From the Bottom of My Broken Heart אריק פוסטר 5:11
7. I Will Be There מקס מרטין, אנדרס קרלסון 3:53
8. I Will Still Love You (בשיתוף עם דון פיליפ) אריק פוסטר 4:02
9. Thinkin' About You מ' בסי, אריק פוסטר 3:35
10. E-Mail My Heart אריק פוסטר 3:41
11. The Beat Goes On ס' בונו 3:35
משך כולל:
42:29
...Baby One More Time — מהדורה בינלאומית[18]
מס' שםכותב(ים) משך
9. Deep in My Heart פ' מגנוסון, ד' קרוגר, קרלסו 3:35
10. Thinkin' About You מ' בסי, אריק פוסטר 3:35
11. E-Mail My Heart אריק פוסטר 3:41
12. The Beat Goes On ס' בונו 3:35
משך כולל:
46:05
...Baby One More Time — מהדורה אסייתית (מסלולי בונוס)[19]
מס' שםכותב(ים) משך
13. I'll Never Stop Loving You ג' בלום, ס' דיאמונד 3:43
14. ...Baby One More Time (Davidson Ospina Radio Mix) דיידסון רמיקס 3:26
משך כולל:
53:23
...Baby One More Time — מהדורת ספוטיפיי (גרסת דלוקס דיגיטלית), מהדורה מיוחדת של אוסטרליה, סינית ויפנית (מסלולי בונוס)[20][21]
מס' שםכותב(ים) משך
14. Autumn Goodbye אריק פוסטר 3:42
15. ...Baby One More Time (Davidson Ospina Radio Mix) דיידסון רמיקס 3:26
16. ...Baby One More Time (Boy Wunder Radio Mix) בוי וונדר רמיקס 3:27
משך כולל:
60:20
...Baby One More Time — מהדורה מוגבלת קוריאנית (דיסק בונוס)[22]
מס' שםכותב(ים) משך
1. (You Drive Me) Crazy (The Stop! Remix)   3:16
2. (You Drive Me) Crazy (Spacedust Club Mix)   7:20
3. Sometimes (Soul Solution – Mid Tempo Mix)   3:29
4. ...Baby One More Time (Davidson Ospina Radio Mix)   5:40
5. I'll Never Stop Loving You   3:41
6. I'm So Curious   3:35
משך כולל:
27:01
...Baby One More Time — מהדורה מוגבלת סינגפור (דיסק בונוס)[23]
מס' שםכותב(ים) משך
1. Born to Make You Happy (Radio Edit)   3:35
2. Born to Make You Happy (Bonus Remix)   3:40
3. (You Drive Me) Crazy (Jazzy Jim's Hip-Hop Mix)   3:40
4. ...Baby One More Time (Answering Machine Message)   0:21
משך כולל:
11:27
הערות
  • המהדורות הראשונות של האלבום כוללות הודעה מדוברת נסתרת של ספירס לאחר "The Beat Goes On". בו, ספירס מודה למעריצים ומקדמת את האלבום של ההרכב בקסטריט בויז שייצא אז, Millennium, עם קטעי שירים המופיעים באלבום.[24]
  • "Soda Pop" הופיע במקור בפסקול של סדרת הטלוויזיה סברינה המכשפה הצעירה ב-1998, בגרסה מעט ארוכה יותר.[25]

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (1999)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 1
אוסטרליה מצעד האלבומים האוסטרלי 2
איטליה מצעד האלבומים האיטלקי 8
ארצות הברית בילבורד 200 1
בריטניה מצעד האלבומים הבריטי 2
גרמניה GfK – טופ 100 1
דנמרק היטליסטן 7
הולנד מצעד 100 האלבומים ההולנדיים 3
הונגריה Mahasz 4
ולוניה אולטראטופ 40 2
יוון IFPI Greece 1
יפן אוריקון 9
נורווגיה VG-lista 5
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 3
ספרד PROMUSICAE 2
סקוטלנד מצעד האלבומים הסקוטי 6
פורטוגל מצעד האלבומים הפורטוגזי (AFP) 1
פינלנד המצעדים הפיניים הרשמיים 11
פלנדריה אולטראטופ 50 2
צרפת SNEP 4
קנדה מצעד האלבומים הקנדי 1
שוודיה סוורייטופליסטן 10
שווייץ המצעד השווייצרי 1
‏  מצעדי סוף שנה (1999)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 4
אוסטרליה מצעד האלבומים האוסטרלי 7
אירופה מצעד האלבומים האירופאי 5
איטליה מצעד האלבומים האיטלקי 39
ארצות הברית בילבורד 200 2
בריטניה מצעד האלבומים הבריטי 14
גרמניה GfK – טופ 100 8
דנמרק היטליסטן 27
הולנד מצעד 100 האלבומים ההולנדיים 11
ולוניה אולטראטופ 40 4
יפן אוריקון 85
נורווגיה VG-lista 11
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 15
פלנדריה אולטראטופ 50 3
צרפת SNEP 21
קנדה מצעד האלבומים הקנדי 2
שווייץ המצעד השווייצרי 11
‏  מצעדי סוף שנה (2000)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד האלבומים האוסטרלי 94
אירופה מצעד האלבומים האירופאי 22
ארצות הברית בילבורד 200 17
בריטניה מצעד האלבומים הבריטי 36
גרמניה GfK – טופ 100 61
הולנד מצעד 100 האלבומים ההולנדיים 64
ולוניה אולטראטופ 40 34
פלנדריה אולטראטופ 50 42
צרפת SNEP 45
שווייץ המצעד השווייצרי 27
‏  מצעדי עשור (1999–1990)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד 200 29
‏  מצעדי עשור (2009–2000)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד 200 81
‏  מצעדי תרשימים בכל הזמנים
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד 200 41
בילבורד 200 (נשים) 16

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקום תארים מכירות
ארגנטינה (CAPIF)[26] פלטינה 60,000^
אוסטרליה (ARIA)[27] פלטינה 4× 280,000^
אוסטריה (IFPI)[28] פלטינה 50,000*
בלגיה (BEA)[29] פלטינה 2× 150,000*
ברזיל (Pro-Música Brasil)[30] זהב 250,000[31]
קנדה (Music Canada)[32] יהלום 1,000,000^
דנמרק (IFPI Denmark)[33] פלטינה 2× 100,000^
פינלנד (Musiikkituottajat)[34] זהב 37,865
צרפת (IFPI)[35] פלטינה 2× 626,000[36]
גרמניה (BVMI)[37] זהב 3× 750,000^
איטליה (FIMI)[38] פלטינה 2× 200,000*
יפן (RIAJ)[39] פלטינה 200,000^
מקסיקו (AMPROFON)[40] פלטינה 2× + זהב 375,000^
הולנד (NVPI)[41] פלטינה 3× 300,000^
ניו זילנד (RMNZ)[42] פלטינה 3× 45,000^
נורווגיה (IFPI Norway)[43] פלטינה 50,000*
פולין (ZPAV)[44] פלטינה 100,000*
ספרד (PROMUSICAE) פלטינה 3× 300,000^
שוודיה (GLF)[45] פלטינה 80,000^
שווייץ (IFPI Switzerland)[46] פלטינה 2× 100,000^
בריטניה (BPI)[47] פלטינה 4× 1,200,000^
ארצות הברית (RIAA)[48] פלטינה 14× 14,000,000
סיכום
אירופה (IFPI)[49] פלטינה 4× 4,000,000*
בכל העולם 25,000,000[50]
צלבון כפול מכירות + הזרמת מדיה בלבד

היסטוריית יציאות לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

תאריכי יציאות לאור ופורמטים עבור ...Baby One More Time
אזור תאריך יציאה גרסה פורמט חברת תקליטים מקור
קנדה 12 בינואר 1999 סטנדרטית תקליטור ברטלסמן מיוזיק גרופ [51]
הפיליפינים [52]
ארצות הברית ג'ייב רקורדס [53]
יפן 24 בפברואר 1999 מיוחדת ברטלסמן מיוזיק גרופ [54]
אוסטרליה 8 במרץ 1999 סטנדרטית [55]
אוסטריה [56]
צרפת [57]
גרמניה [58]
איטליה [59]
שוודיה [60]
בריטניה תקליטי RCA [61]
ארגנטינה 17 במרץ 1999 EMI [62]
אוסטרליה 19 במאי 1999 מיוחדת ברטלסמן מיוזיק גרופ [63]
ארצות הברית 25 בדצמבר 2007 דלוקס הורדה דיגיטלית ג'ייב רקורדס [64]
3 בנובמבר 2017 סטנדרטית תקליט (בלעדיות באורבן אאוטפיטרס) לגאסי רקורדינגס [65]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ רמי יעקב, מקס מרטין, יורגן אלופסון, דייוויד קרוגר, קריסטיאן לונדין, פר מגנוסון, אריק פוסטר ווייט
  2. ^ 1 2 Britney Spears by ...Baby One More Time, discogs (באנגלית)
  3. ^ Britney Spears' Career Sales & Streams, In Honor of 20 Years of 'Oops!...I Did It Again': Ask Billboard Mailbag, billboard, ‏2020-05-15 (באנגלית)
  4. ^ The Curious Case Of Britney Spears: 5 Reasons Why The Princess of Pop Rules, vibe, ‏2011-02-11 (באנגלית)
  5. ^ The story behind Britney Spears’ “Sometimes”, jorgenelofsson (באנגלית)
  6. ^ Cover Story: Britney Spears, rollingstone, ‏1999-04-15 (באנגלית)
  7. ^ E! Entertainment Special: Britney Spears, rollingstone, ‏2014-03-14 (באנגלית)
  8. ^ Baby One More Time Britney Spears, allmusic
  9. ^ Albums, books.google
  10. ^ Consumer Guide '90s: S, robertchristgau
  11. ^ Britney Spears Goes Back To Her Schoolgirl Days For The First Installment Of 'Popology', robertchristgau
  12. ^ Britney Spears ...Baby One More Time Jive Records, rollingstone
  13. ^ Baby One More Time, Britney Spears, sonicnet
  14. ^ Britney Spears ...Baby One More Time, sputnikmusic
  15. ^ Baby One More Time (album), Billboard, ‏2005-06-01 (באנגלית)
  16. ^ Britney Spears ...Baby One More Time – Album Review", allmusic, ‏1999-01-12 (באנגלית)
  17. ^ Britney Spears – ...Baby One More Time (staff review), sputnikmusic, ‏2006-03-26 (באנגלית)
  18. ^ Spears, Britney (1999). ...Baby One More Time (International CD liner notes). JIVE Records. 7243 8 47275 0 5.
  19. ^ Spears, Britney (1999). ...Baby One More Time (Asian CD liner notes). JIVE Records. FR CD 20575.
  20. ^ Spears, Britney (1999). ...Baby One More Time (Japanese CD liner notes). JIVE Records. AVCZ-95114.
  21. ^ Spears, Britney (1999). ...Baby One More Time (Australian CD liner notes). JIVE Records. 0523032.
  22. ^ Spears, Britney (1999). ...Baby One More Time (South Korean limited edition CD liner notes). JIVE Records. RZBD004.
  23. ^ Spears, Britney (1999). ...Baby One More Time (Singaporean limited edition CD liner notes). JIVE Records. 0523002.
  24. ^ Anderson, Kyle (3 במרץ 2010). "Britney Spears Goes Back To Her Schoolgirl Days For The First Installment Of 'Popology'". MTV. אורכב מ-המקור ב-12 באוקטובר 2013. נבדק ב-12 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  25. ^ "Sabrina the Teenage Witch: The Album (Soundtrack from the TV Show) by Various Artists". 27 באוקטובר 1998. ארכיון מ-4 בדצמבר 2021. נבדק ב-21 בנובמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  26. ^ Argentinian album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, capif
  27. ^ ARIA Charts – Accreditations – 2000 Albums, aria
  28. ^ Austrian album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, ifpi
  29. ^ Ultratop − Goud en Platina – albums 1999, ultratop
  30. ^ Brazilian album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, pro-musicabr
  31. ^ O fenômeno Britney Spears, terra
  32. ^ Canadian album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, musiccanada
  33. ^ Danish album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, ifpi
  34. ^ Britney Spears, ifpi
  35. ^ French album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, snepmusique
  36. ^ InfoDisc : Les Ventes Réelles des Albums depuis 1968, infodisc
  37. ^ Gold-/Platin-Datenbank (Britney Spears; 'Baby One More Time'), musikindustrie
  38. ^ Britney Spears Highlights, britney
  39. ^ Japanese album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, riaj
  40. ^ Certificaciones, amprofon
  41. ^ Britney Spears – Baby one more time (x3), nvpi
  42. ^ New Zealand album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, nztop40
  43. ^ Norwegian album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, ifpi
  44. ^ Polish album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, bestsellery
  45. ^ Guld- och Platinacertifikat − År 2000, ifpi
  46. ^ The Official Swiss Charts and Music Community: Awards (Britney Spears; 'Baby One More Time'), capif
  47. ^ British album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, bpi
  48. ^ American album certifications – Britney Spears – Baby One More Time, riaa
  49. ^ IFPI Platinum Europe Awards – 2000, ifpi
  50. ^ The Curious Case Of Britney Spears: 5 Reasons Why The Princess of Pop Rules, vibe
  51. ^ Baby, One More Time: Britney Spears: Amazon.ca: Music, Amazon
  52. ^ Britney Spears – Baby One More Time (CD, Album, Enh) at Discogs, Discogs
  53. ^ Britney Spears – Baby One More Time – Amazon.com Music, Amazon
  54. ^ ...Baby One More Time [Japan Bonus Tracks – Britney Spears], allmusic
  55. ^ Britney Spears ...Baby One More Time Australian CD album, eil
  56. ^ Baby One More Time – Britney Spears: Amazon.de: Musik, Amazon
  57. ^ Baby One More Time: Britney Spears: Amazon.fr: Musique, Amazon
  58. ^ Baby One More Time: Britney Spears: Amazon.fr: Musique, Amazon
  59. ^ Baby One More Time: Britney Spears: Amazon.it: Musica, Amazon
  60. ^ Baby One More Time – Britney Spears: Amazon.sw: Musik, Amazon
  61. ^ ...Baby One More Time: Amazon.co.uk: Music, Amazon
  62. ^ Capif, capif
  63. ^ ...Baby One More Time [Australia Single Bonus CD-ROM – Britney Spears], allmusic
  64. ^ Amazon.com: ...Baby One More Time (Digital Deluxe Version): Britney Spears, amazon
  65. ^ Britney Spears' '...Baby One More Time' Is Coming Out On Pink Vinyl, billboard