בואה (זמרת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף BoA)
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: לא כתוב כהלכה. נדרשת גם ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: לא כתוב כהלכה. נדרשת גם ויקיזציה.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
בואה קוון
권보아, 寶兒
בואה קוון
בואה קוון
בואה קוון
לידה 5 בנובמבר 1986 (בת 37)
קוריאה הדרומית
שם לידה 권보아 עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2000
מקום לימודים Korea Kent Foreign School עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת, פזמונאית, מלחינה, רקדנית, דוגמנית, מדבבת
סוגה פופ, רוק, R&B
סוג קול סופרן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת קוריאנית, אנגלית, יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים SM Entertainment, avex trax
בן או בת זוג ג'ו וון (20162017) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס המוזיקה האסיאתית של Mnet לאמן החדש טוב ביותר (2000) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.avexnet.or.jp/boa/index.html, http://boa.iple.com, http://BoAAmerica.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בואהקוריאנית: 권 보아, באנגלית: Kwon Bo-ah; נולדה ב–5 בנובמבר 1986) היא זמרת-יוצרת, רקדנית ושחקנית דרום-קוריאנית ששרה בקוריאנית, יפנית, מנדרינית ואנגלית. היא התחילה את הקריירה המוזיקלית שלה בקוריאה בשנת 2000 עם האלבום ID;Peace B בשיר בעל אותו שם, בגיל 13. את האלבום הזה הוציאה תחת החברה SM Entertainment, ולאחריו התחילה קריירה ביפן תחת החברה Avex Trax. אלבומה היפני הראשון נקרא LISTEN TO MY HEART. הוא הגיע למקום הראשון בטבלת ה"אוריקון" (Oricon). מאז, היא המשיכה להגיע למקומות גבוהים בטבלאות שונות ואף זכתה בכמה פרסים שונים.

2000-2002: תחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 11, ליוותה את אחיה הגדול למבחני בד של חברת התקליטים SM Entertainment. אף על פי שאחיה הוא שנבחן, ציידי כישרונות שמו לב לבואה והציעו לה חוזה. בתחילה, הוריה התנגדו לכך שתעזוב את בית הספר על מנת לשיר, אבל אחיה הגדול עזר ושכנע אותם להסכים. בואה עברה שנתיים של הכשרה, שכללו לימודי פיתוח קול, ריקוד ויפנית. בגיל 13 היא הוציאה לאור את האלבום הראשון שלה, ID; Peace B בקוריאה הדרומית, ב-25 באוגוסט 2000. האלבום אמנם הצליח, אך במתינות. הוא הגיע למקום ה-10 בטבלאות של קוריאה הדרומית, ומכר כ-156,000 עותקים. בינתיים, חברת התקליטים SM Entertainment הגיעה להסכמים עם חברת התקליטים היפנית Avex Trax, להעביר את הקריירה שלה גם ליפן. מוקדם בשנת 2001, בואה הוציאה לאור מיני-אלבום קוריאני בשם Don't Start Now, שמכר כ-90,000 עותקים. אחרי יציאתו, היא לקחה הפסקה קצרה ממוזיקה קוריאנית כדי להתמקד בשוק היפני, ובמקביל עבדה על היפנית שלה.

ב-2001 היא גם הוציאה לאור את הגרסה היפנית לשיר ID; Peace B, כחד-שיר. החד-שיר הגיע למקום ה-20 בטבלת האוריקון היפנית, ואחריו שוחררו Amazing Kiss, Kimochi wa Tsutawaru ו-Listen to My Heart. האחרון נעשה החד-שיר הראשון של בואה שהגיע לאחד מחמשת המקומות הראשונים בטבלת אוריקון. לאחר ההתקפות ב-11 בספטמבר 2001, בואה הקליטה את החד-שיר The Meaning of Peace עם הזמרת היפנית קודה קומי למטרות צדקה, כחלק מפרויקט "Song+Nation" של Avex Trax לאותה מטרה.

אלבום הבכורה היפני שלה, Listen to My Heart יצא לאור ב-13 במרץ 2002. האלבום היווה פריצת דרך בקריירה של בואה: הוא הפך ל"מוכר-מיליון" מוסמך לפי "אגודת תעשיית ההקלטה של יפן" (RIAJ) והגיע בטבלת האוריקון למקום הראשון, והפך את בואה לאמנית הקוריאנית הראשונה שהגיעה לראש הטבלה. החד-שיר Every Heart: Minna no Kimochi ששימש כשיר פתיחה לסדרת אנימציה המצליחה אינויאשה, יצא לאור ביום בו יצא האלבום. חודש אחרי יציאתו לאור של Listen to My Heart, היא הוציאה לאור את האלבום הקוריאני השני שלה, No.1. האלבום מכר כ-544,000, ושבר שיא כשהגיע למקום הרביעי בין האלבומים הנמכרים ביותר בקוריאה. אחריו, היא הוציאה לאור גרסה יפנית ל-Don't Start Now בשם Jumping into the World.

2003-2005: הצלחה בפרסומות ושינוי תדמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מכן הוציאה את החד-שיר השביעי, Valenti. האלבום בעל אותו שם הפך לאחד מחמשת האלבומים המצליחים ביותר של בואה והגיע למקום השני בטבלת האוריקון. בואה הוציאה לאור אחרי כן עוד שני חד-שירים, Kiseki/No.1 ו-Jewel Song/Bwside You:Boku wo Yobu Koe, שהגיעו שניהם למקום השלישי באותה טבלה. בסוף 2002, בואה הוציאה את האלבום הקוריאני השלישי שלה, Miracle. האלבום היפני השני של בואה, Valenti, יצאה לאור בתחילת 2003 ומכר מעל ל-1,249,000 עותקים. כתמיכה לאלבום, בואה יצאה לסיבוב ההופעות החיות הראשון שלה ביפן, 1st Live Tour Valenti. מאוחר יותר באותה שנה, בואה הוציאה לאור עוד שני אלבומים קוריאניים, Atlantis Princess ומיני-אלבום בשם Shine We Are. האלבום Atlantis Princess הגיע לשיא של אחד מהמקומות החמישיים בטבלאות המכירות הקוריאניות עם כ-345,000 יחידות שנמכרו. Shine We Are מכר כ-58,000 עותקים והגיע למקום ה-52 באותן טבלאות. האלבום היפני השלישי שלה מ-2004, Love and Honesty היווה שינוי כיוון מוזיקלי: הוא כלל שיר רוק-דאנס, Rock With You, ו-R&B קצת יותר כבד. האלבום הגיע לראש טבלת האוריקון ונשאר שם שבועיים, והפך ל-"triple platinum" מוסמך על ידי RIAJ. ב-2005 יצא לאור אלבום האוסף השני שלה,Best of Soul, שכלל שירים מצליחים מאלבומים שונים מהעבר. הוא, לעומת Love and Honesty, מכר מיליון עותקים, והפך את בואה לזמרת הלא-יפנית הראשונה שהגיעה ביפן למכירת מיליון עותקים של אלבום. כתמיכה לאלבום, בואה יצאה לסיבוב ההופעות החי השני שלה, Live Concert Tour 2004: Love & Honesty. בואה שינתה את התדמית שלה באלבום הקוריאני הרביעי שלה, My Name. היא עזבה את הסגנון ה"חמוד" וה"צעיר" שהיה לה בשנים קודמות, והציגה את עצמה כנערה סקסית וחושנית. האלבום היווה פריצה בשוק הסיני וכלל שני שירים בסינית מנדרינית. המכירות של האלבומים הקוריאניים של בואה החלו להצטמצם, והאלבום מכר כ-191,000 עותקים והגיע למקום ה-11 בין האלבומים הנמכרים ביותר באותה שנה. האלבום הקוריאני החמישי שלה, Girls on Top מ-2005, המשיך באותה תדמית חדשה. האלבום הציג את בואה כנערה יותר בוגרת ובעלת ביטחון עצמי, והיווה קריאת תיגר על שוביניזם. המראה הבוהמי של תמונת העטיפה ייצג "חופש ועומק", בעוד הקליפים והתמונות של האלבום הראו את בואה בבגד קוריאני מסורתי בשם האנבוק, והכניס את תדמית האישה הקוריאנית לתוך המוזיקה שלה. האלבום הזה המשיך גם הוא את הכניסה שלה לשוק הסיני, וכלל שירים בסינית מנדרינית. האלבום הזה מכר עוד פחות מקודמו, והגיע למקום ה-14 בין האלבומים נמכרים ביותר עם 113,000 מכירות.

2003: VALENTI, Atlantis Princess, ו - !Shine We Are[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-29 בינואר 2003, בואה הוציאה את אלבומה היפני השני, "VALENTI" היה במקום הראשון ונשאר בעמדה הראשית לשבועיים. זהו אלבומה הראשון שעבר את 650,000 עותקים בשבוע. באופן כללי, "VALENTI" הוא האלבום ששמכרהכי הרבה, עם 1,539,000 עותקים ביפן. בכל העולם האלבום עבר את ה-1.6 מיליון עותקים. היא עשתה סיבוב הופעות של האלבום הנקרא "-BoA FIRST LIVE TOUR 2003 -VALENTI". ההופעות נערכו באוסקה, נאגויה וטוקיו.

לאורך השנה, בואה הוציאה שלושה סינגלים ביפן. "Shine We Are! / Earthsong" יצא במאי והגיע למקום השני. באוקטובר, "DOUBLE" והגיע למקום השני במצעד האוריקון. בדצמבר יצא הסינגל "Rock With You" וזכה למקום החמישי במצעד האוריקון.

ב-3 במאי, בואה הוציאה את אלבום הסטודיו הקוריאני "Atlantis Princess". הוא מכר 344,000 עותקים בקוריאה הדרומית והיה במקום הראשון. "Atlantis Princess" היה נפוץ בכל קוריאה וקיבל פרס. בדצמבר בואה הוציאה לאור בקוריאה את המיני-אלבום השלישי שלה "!Shine We Are" שהיה אלבום האוסף השני עם הלהיטים היפנים שלה. הוא מכר רק 80,000 עותקים.

2004-2005: LOVE & HONESTY, My Name, ו-Girls On Top[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-15 בינואר 2004, בואה הוציאה לאור את אלבום הסטודיו השלישי היפני, "LOVE & HONESTY". האלבום הגיע למצעד האוריקון במקום הראשון ועבר את ה 650,000 עותקים ביפן ו-800,000 בעולם.

לאחר שהאלבום יצא, הסינגל "Be the one" הוצא לקידומו. הסינגל היה במקום ה-15 במצעד האוריקון. לאחר האלבום וההופעה החיה, בואה הוציאה את הסינגלים, "QUINCY / Kono Yo no Shirushi" ו-Meri Kuri. ביפן צפו שהשחרורים של הסינגלים היו לאלבום הסטודיו הרביעי שלה, אך במקומו יצא "BEST OF SOUL", אוסף של כל השירים מהסינגלים הכולל שיר בונוס.

ב-11 ביוני 2004, בואה הוציאה את אלבום הסטודיו הקוריאני הרביעי, "My Name", שעבר את ה-365,000 עותקים וקיבל הרבה פרסים. הקידום של הווידאו קליפ של "My Name" הופיע מאוחר יותר מכיוון שהוא היה הקליפ הראשון שהופיע ב-"MTV K"

באותו הזמן, בואה שבה ליפן בפקודה להוציא סינגלים חדשים. "DO THE MOTION" הוא הסינגל היחידי שהגיע למקום הראשון במצעד האוריקון. הסינגלים "make a secret" ו-"Dakishimeru" יצאו בפקודה לקידום אלבום הסטודיו היפני הרביעי. "Merry Christmas from BoA" היה הסינגל הדיגיטלי הראשון ששוחרר בסוף 2005.

ב-27 ביולי 2005, בואה הוציאה את אלבום הסטודיו הקוריאני החמישי, "Girls On Top". האלבום מכר 295,000 והיה במקום הראשון בקוריאה הדרומית וטאיואן. בסוף 2005 בואה זכתה בפרס "הזמרת הטובה ביותר" ב -"m.net Music Festival."

2006-2007: (OUTGROW, MADE IN TWENTY (20, ו-AnyBand[עריכת קוד מקור | עריכה]

בואה הוציאה את הסינגל ה-1, "Everlasting" בינואר 2006 בפקודה לקידום האלבום "OUTGROW". האלבום יצא לאור ב-15 בינואר והיה במקום הראשון. כבר בשבוע הראשון ליציאתו הוא נמכר ב-220,000 עותקים, והפך לאלבום שמכר הכי פחות. בעולם, האלבום מכר 643,000 עותקים.

בואה רצתה לחזור לעבוד ובאפריל שוחרר הסינגל "Nanairo no Ashita ~brand new beat~ / Your Color" שהגיע למקום השלישי. בהמשך לקידום האלבום החמישי, היא הוציאה את הסינגלים "KEY OF HEART / DOTCH" ו -"Winter Love".

בספטמבר 2006, בואה הוציאה לאור בקוריאה את הסינגל הדיגיטלי הראשון שלה, הגרסה הקוריאנית ל-"KEY OF HEART".

ב-12 בינואר 2007, אלבום הסטודיו היפני החמישי של בואה, (MADE IN TWENTY(20 הודלף לאינטרנט וב-17 בינואר 2007, הוא הופץ לחנויות. אף על פי שהאלבום קיבל את המקום ה-1 במצעד האוריקון, הוא מכר בשבוע הראשון רק 182,009 עותקים והפך במהרה לאלבום שמכר הכי פחות בקריירה שלה.

בואה רצתה לעבוד בשביל קידום אלבום הסטודיו השישי היפני שלה. הסינגלים "Sweet Impact", "LOVE LETTER" ו-"LOSE YOUR MIND" יצאו במהלך 2007. היא חזרה לקוריאה בסוף 2007 בהזמנה להיות חלק מ-Anyband. הסינגל הראשון שלהם הופץ וכלל שני שירים.

2008: THE FACE והקריירה בארצות הברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בואה חזרה ב־2008 עם הסינגל ה-2 שלה, ".be with you". הוא היה במקום ה-13 במצעד האוריקון. אחרי יציאת הסינגל, אלבום הסטודיו השישי היפני, "THE FACE" יצא. הוא היה במקום ה-1 ומכר 185,388 עותקים. לבסוף, זה הפך את בואה להיות בשלושת אמני ה-J-Pop הראשיות בהיסטוריית מצעד האוריקון השבועי עם ששה אלבומים במקום הראשון ברציפות. (האחרות הן איומי האמאסאקי, שכיום השיגה את ההישג השמיני, ואוטאדה היקארו, שכיום השיגה את ההישג השישי ביחד עם בואה).

ב-4 ביוני 2008, יצא לאור הסינגל החדש של בואה, "Vivid" והיה במקום ה-5 במצעד. הסינגל יצא במטרה לקדם את סיבוב ההופעות, "-BoA LIVE TOUR 2008 -THE FACE".

ב-2 בספטמבר 2008 חברת התקליטים של בואה, SM Entertainment הכריזה שהיא תתחיל קריירת מוזיקה בארצות הברית, תחת חברת האחות החדשה שלהם הנקראת SM Entertainment USA. סינגל הבכורה שלה הנקרא "Eat You Up". הסינגל הדיגיטלי שלו יצא ב-21 באוקטובר והסינגל יצא לחנויות ב-11 בנובמבר.

דיסקוגרפיה קוריאנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

DVD[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיסקוגרפיה יפנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי סטודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אוסף[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי רמיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

DVDs[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיסקוגרפיה אנגלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים דיגיטליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]