Break It Off

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Break It Off"
סינגל בביצוע ריהאנה
מתוך האלבום A Girl like Me
יצא לאור 13 בנובמבר 2006
פורמט הורדה דיגיטלית
הוקלט 2005-06
סוגה דאנסהולפופ
שפה אנגלית
אורך 3:33
חברת תקליטים דאף ג'אם • SRP
כתיבה שון פול, ריהאנה, דונובן בנט
הפקה דון קורלאון
כרונולוגיית סינגלים של ריהאנה
"We Ride"
(2006)
"Break It Off"
(2006)
"Roll It"
(2007)

Break It Offעברית: לשבור את זה) הוא שיר של הזמרת הברבדית ריהאנה בהשתתפות הזמר שון פול מתוך אלבום האולפן השני שלה, A Girl like Me. השיר נכתב על ידי שון פול, דונובן בנט, ק. פורד וריהאנה והופק על ידי דון קורלאון. השיר יצא לאור ב-13 בנובמבר 2006 כסינגל הרביעי ואחרון מהאלבום. השיר הוא שיר דאנסהול ופופ עתידני אשר משלב אלקטרו-רגאיי.

השיר זכה לביקורות חיוביות ששיבחו את שיתוף הפעולה בין ריהאנה לשון פול ושיבחו את פול על החזרה לשורשיו. השיר הגיע למקום ה-9 בארצות הברית אף על פי שלא צולם לו קליפ, ולמקום ה-6 במצעד 40 שירי המיינסטרים של בילבורד. גם בפלנדריה השיר זכה להצלחה, והגיע למקום ה-10. על מנת לקדם את השיר ריהאנה ביצעה אותו בפסטיבל "השבוע הגדול של הרדיו" ובשני סיבובי ההופעות הראשונים שלה.

רקע ושחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הוקלט בשני אולפנים בג'מייקה, נכתב על ידי שון פול, דונובן בנט, ק. פורד וריהאנה, הופק על ידי דון קורלאון והונדס על ידי ג'רמי הארדינג ובנט עצמו שגם סיפק את המכשור ליצירת השיר. ריהאנה ופול נפגשו לראשונה כאשר ריהאנה ביקרה בג'מייקה, שם פול ערך לה סיור באי ולקח אותה למסיבות ולמוזיאון של בוב מארלי ובכך בילה איתה מספר ימים ולאחר מכן נולד הרעיון שלהם לשתף פעולה ביחד אותו כינה כ"שיתוף הפעולה הכי בלתי נשכח שלו". השיר שוחרר כסינגל האחרון מהאלבום ב-13 בנובמבר 2006 ולאחר מכן בפברואר 2007 הוא היה זמין להורדה דיגיטלית במדינות שונות וביניהם אוסטרליה, ספרד ובלגיה.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר קיבל ביקורות חיוביות ממבקרי המוזיקה. דייוויד ג' פריס מ-AllMusic כתב כי השיר "עסיסי לחלוטין" "ושהיא [ריהאנה] מספקת תחרות טובה לשון פול. קלפה סאנה מניו יורק טיימס שיבח את השיר ותיאר אותו כ"ניצחון של ריהאנה לנוסחה הישנה שלה". קוונטין ב. הוף ב-PopMatters שיבח את שון פול על תרומתו לשיר ושיבח את הפזמון של ריהאנה: "הקסם של ריהאנה כל כך מדבק כי הקול שלה הוא הקול שאתה זוכר בסופו של דבר, זה שיר דאנסהול בטעם אחר וניצחון אחר." ביל למב מ-About.com כינה את השיר כשיר שעומד להיות פופולרי בתחנות רדיו של הפופ.

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

על מנת לקדם את השיר ריהאנה הופיעה עם השיר בפסטיבל "השבוע הגדול של הרדיו" ובנוסף גם הופיעה איתו בשני סיבובי ההופעות הראשונים שלה.

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כתיבה- דונובן בנט, שון פול הנריקס, ק. פורד, רובין פנטי
  • הפקה- דון קורליאון
  • הינדוס- ג'רמי הארדינג ודונובן בנט
  • מיקסינג- דונובן בנט
  • מכשור- דונובן בנט

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר דורג לראשונה במקום ה-40 במצעד "שירי הפופ של ארצות הברית" ב-18 בנובמבר 2006. בשבוע שלאחר מכן, השיר עלה למקום 35 ולאחר שבוע נוסף למקום 32, בסופו של דבר הוא הגיע למקום ה-6 ובילה 22 שבועות במצעד. ב-9 בדצמבר, השיר דורג לראשונה במקום ה-95 במצעד הפזמונים האמריקאי בילבורד הוט 100. השיר עלה למקום 52 ב-3 במרץ 2007, ולאחר שבוע עלה 42 מקומות נוספים היישר לעשירייה הפותחת למקום 10. בשבוע ה-14 של השיר במצעד, הוא דורג במקום ה-9 אף על פי שלא יצא לו קליפ וזכה בפרס ה-"Digital Gainer Honor". גם בפלנדריה השיר זכה להצלחה כאשר הגיע למקום ה-10 אולם בשאר העולם השיר נחל כישלון בשל היעדר וידאו קליפ. נכון להיום מכירותיו של השיר עומדות על מיליון עותקים.

‏  מצעדים ודירוגים (2006)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 9
מצעד שירי הפופ 6
פלנדריה אולטראטופ 50 10

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה תואר עותקים
ארצות הברית (RIAA)[1] זהב 500,000

היסטוריית יציאות לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה תאריך יציאה פורמט חברת תקליטים
ארצות הברית 13 בנובמבר 2006 רדיו שירים עכשוויים דאף ג'אם
אוסטרליה 27 בפברואר 2007 הורדה דיגיטלית
אוסטריה
בלגיה
ספרד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gold & Platinum, RIAA (באנגלית)