Brenda's Got a Baby

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Brenda's Got a Baby"
סינגל בביצוע טופאק שאקור
מתוך האלבום 2Pacalypse Now
יצא לאור 7 באוקטובר 1991
הוקלט 1990
סוגה היפ הופ
אורך 3:55
חברת תקליטים אינטרסקופ רקורדס
כתיבה טופאק שאקור, D. Evans
הפקה Big D, The Underground Railroad
כרונולוגיית סינגלים של טופאק שאקור
"Brenda's Got a Baby"
(1991)
"If My Homie Calls"
(1991)

Brenda's Got a Baby הוא סינגל הבכורה של הראפר האמריקאי טופאק שאקור, והרצועה העשירית מתוך אלבום הבכורה שלו, 2Pacalypse Now. בשיר מתארח זמר ה-R&B דייב הוליסטר.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר מספר על נערה בדיונית בת 12 בשם ברנדה (אך מבוסס על סיפור אמיתי), שגרה בגטו ויש לה תינוק שאינה מסוגלת לתמוך בו. השיר בוחן את סוגיית ההיריון של מתבגרת והשפעתה על האימהות של בחורות צעירות ובני משפחותיהן. כמו רבים משיריו של שאקור, Brenda's Got a Baby מושפע ממצוקתם של העניים. כשברנדה מייצגת אימהות צעירות ככלל, שאקור מבקר את הרמה הנמוכה של תמיכת האב של התינוק, את הממשלה, ואת החברה בכלל. שאקור כתב את השיר כשראה מודעה בעיתון על ילדה בת 12 שנכנסה להיריון מבן דודה, והשליכה את התינוק לפח אשפה בגלל שלא רצתה שהוריה יידעו.

השיר קיבל שבחים על ידי אמנים רבים, כמו נאז, דה גיים ומרי ג'יי בלייג' כאחת היצירות הפואטיות הנוגעות ביותר של שאקור. דה גיים מתייחס לשיר בסינגל שלו "Hate It or Love It" בשורה "Pac is gone, and Brenda still throwing babies in the garbage". בשנת 1998 השיר הופיע באלבום הלהיטים הגדולים של טופאק, Greatest Hits. הראפר Bizzy Bone אמר שזהו השיר הראשון של שאקור שהוא שמע, וציין שזהו השיר של שאקור האהוב עליו ביותר. השיר הוזכר גם בסרט האימה מת לצעוק.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
מצעד שירי הראפ 7

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]