סי. אם. פאנק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף CM פאנק)
פיליפ (פיל) ברוקס
פאנק בפברואר 2013
פאנק בפברואר 2013
פאנק בפברואר 2013
לידה 26 באוקטובר 1978 (בן 45)
שיקגו, אילינוי, ארצות הברית
שם במה CM פאנק
כינוי The Best in the World
The Voice of The Voiceless
משקל 99 ק"ג
גובה 1.88 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 1999–2023 (כ־24 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמנים פינלי
אייס סטיל
ויליאם ריגל
ליגות WWE
NWA
AEW
ROH
IWA
OVW
תרגילי סיום GTS - Go To Sleep
אנקונדה וייס

פיליפ ג'ק ברוקסאנגלית: Phillip Jack Brooks; נולד ב-26 באוקטובר 1978 בשיקגו, אילינוי) הידוע יותר בשם הבמה שלו, סי. אם. פאנק הוא מתאבק אמריקאי, המופיע בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית הדגל Raw. דמותו הפופולרית של ברוקס עמדה לעיתים במרכז עלילות הארגון והיוו סיפור ראשי. כמו כן, ברוקס הוא לוחם MMA לשעבר.

קריירת ההיאבקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוקס החל בקריירת ההיאבקות במופעי שוליים של ארגון Lunatic Wrestling Federation) LWF) עם אחיו מייק. דרכם המשותפת של האחים נקטעה במהרה לאחר שנתגלה כי אחיו מעל בכספי ארגון ההיאבקות בו שיחקו. לאחר הפרשה לא חזר עוד אחיו להופיע בהיאבקות מקצועית בעוד שפיליפ החליט להמשיך בקריירה ונרשם לבתי ספר העוסקים בנושא כדי להפוך למקצוען.

במסגרת אימוניו השתתף ברוקס במספר ארגוני היאבקות מקומיים ועצמאיים, שם שותפו לרוב היה סקוט קולטון, אשר לימים יצטרף גם הוא ל-WWE ודמויות השניים שותפו לא אחת בעלילות השונות. אט-אט הצליח ברוקס להתקדם לארגונים אזוריים, ולבסוף הצטרף לארגונים Ring of Honor (ובקיצור - ROH) ו-TNA במקביל, תחת השם "CM פאנק". בתחילה הייתה דמותו "טובה", אך הפכה במהרה לדמות "רעה" שנלחמה מול דמותו של סקוט לוי שהייתה ידוע בשם "רייבן". היריבות נמשכה ברוב שנת 2003, ונחשבה לאחת מהיריבויות הכי גדולות בארגון. במהלך אותה יריבות, פאנק הוצג בתור תומך של סגנון הסטרייט אדג' והוא גינה את רייבן על סגנון חייו. פאנק ניצח את רייבן בקרב כלוב בנובמבר כדי לסיים את היריבות.

לאחר מכן, דמותו של ברוקס חזרה להיות "טובה", כשהוא טיפס במהירות בסולם הארגון. הוא היה האדם האחרון שהודח בטורניר על "האליפות הטהורה" וזכה, יחד עם שותפו, קולטון, שהיה ידוע כ"קולט קאבאנה", פעמיים באליפות הזוגות.

רדיפה אחרי תואר העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2004, פאנק נלחם מול אלוף ROH, סמואה ג'ו, בסדרה של שלושה קרבות. בקרב הראשון, ביוני, הם נאבקו שעה אך אף אחד מהם לא ניצח. בקרב השני, באוקטובר, בעיר מגוריו של פאנק - שיקגו, הם שוב התאבקו במשך שעה כשאף אחד לא מנצח. הקרב היה הקרב האמריקאי הראשון מזה 7 שנים שדורג כקרב 5 כוכבים. בדצמבר 2004, ג'ו ניצח את פאנק בקרב ללא מגבלת זמן.

ביוני 2005 חתם ברוקס על חוזה עם ארגון ה-WWE, הגדול ביותר בתחום ההיאבקות המקצועית. בקרב שהיה אמור להיות הקרב האחרון שלו בארגון, ניצח פאנק את אוסטין אריס וזכה באליפות ROH. מיד לאחר מכן, דמותו הפכה שוב ל"רעה" כשהצהיר שהוא מתכוון לעזוב ל-WWE עם החגורה. במשך כמה שבועות, פאנק לגלג על הקהל ועל האליפות, כולל קטע שבו חתם על החוזה עם WWE על החגורה. ב-12 באוגוסט, פאנק נלחם בקרב מרובע על האליפות מול ג'ו, כריסטופר דניאלס וג'יימס גיבסון, כשגיבסון מנצח את פאנק לבסוף וזכה בתואר. למחרת היום, פאנק נלחם מול חברו, קולט קאבאנה, בקרב של שתי הכרעות משלוש, שהיה הקרב האחרון שלו ב-ROH. לאחר הקרב, הקהל זרק סרטים על פאנק הבוכה כתודה אחרונה.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוקס צוות תחילה לליגת "הפיתוח" של ה-WWE (כיום NXT Wrestling), שנקראה OVW. דמותו של ברוקס השתלבה הישר לשיאי העלילה של ליגת הפיתוח כשהוא זוכה באליפויות. ברסלמניה 22, ברוקס גילם גנגסטר במהלך הכניסה של ג'ון סינה.

ב-4 ביוני 2006, פאנק נלחם בקרב הראשון שלו במופע גדול של ה-WWE, בקרב לא מצולם. ב-4 ביולי, בפרק של ECW, שודר קטע מוקלט מראש של פאנק שדיבר על סגנון החיים שלו. ב-1 באוגוסט 2006, פאנק ערך את הבכורה הטלוויזיונית שלו, כשניצח את ג'סטין קרדיבל. לאחר מכן, פאנק המשיך להיות בלתי מנוצח ב-ECW.

קצת אחר כך, פאנק התחיל יריבות עם מייק נוקס, לאחר שנוקס האשים את פאנק בניסיון למשוך את חברתו, קלי קלי. פאנק ניצח את נוקס בקרב שבו המנצח נכנס לקרב מרובה משתתפים על אליפות ECW. הוא גם ניצח את נוקס עוד פעם, וגם הצטוות יחד עם DX (שון מייקלס וטריפל H) והאחים מאט וג'ף הארדי בקרב צוותים מול הצוות של רנדי אורטון, אדג', נוקס, ג'וני נייטרו וגרגורי הלמס, בקרב בו כל המשתתפים בצוות של פאנק שרדו לאחר שכל הצוות היריב הודח מהקרב. בדצמבר, פאנק השתתף בקרב מרובה משתתפים על אליפות ECW אך הודח ראשון.

לאחר מכן, פאנק התחיל יריבות עם בוב הולי, שגרם לפאנק להפסד הראשון שלו בקרבות יחידים בינואר 2009. פאנק חטף את ההפסד השני שלו כעבור שלושה שבועות מידיו של מאט סטרייקר. פאנק ניצח בקרב שאיפשר לו להשתתף בקרב סולם "כסף בבנק"- קרב של שישה אנשים שצריך להוריד מזוודה מתקרת האולם, שבו המנצח יוכל לקבל קרב על אליפות העולם מתי שירצה במשך שנה. פאנק התחיל להתקדם בארגון, כששבוע לפני הקרב הוא ניצח פעמיים (כולל את בוקר טי, אלוף עולם לשעבר). בקרב הסולם עצמו, פאנק כמעט הגיע למזוודה לפני שקן קנדי מנע ממנו להשיג אותה, והשיג אותה בעצמו.

באפריל 2007, פאנק נהיה דמות "רעה" כשהצטרף למתאבקים החדשים של ECW ביריבות מול המתאבקים הוותיקים. אך כעבור שבועיים, פאנק חזר להיות "טוב" כשתקף את אלייז'ה בורק, מנהיג המתאבקים החדשים. פאנק ניצח את בורק בקרב יחידים ולאחר מכן בקרב שלשות יחד עם מתאבקי הECW הוותיקים (אוריג'ינלס).

לאחר שאליפות ה-ECW התפנתה, הוכרז על טורניר בן ארבעה אנשים כדי לקבוע את האלוף החדש. לאחר שפאנק ניצח בקרב שלו, הוא היה אמור לפגוש את כריס בנואה על התואר. לאחר שבנואה לא הגיע לאירוע (לאחר מכן התגלה שהתאבד) פאנק נלחם מול ג'וני נייטרו על התואר והפסיד. נייטרו שינה את שמו ל"ג'ון מוריסון" והמשיך את היריבות שלו עם פאנק, כשהוא מנצח את פאנק פעמיים נוספות. בספטמבר 2007, פאנק ניצח את מוריסון וזכה בתואר. הוא הגן על התואר מול אלייז'ה בורק, ביג דדי V, והמיז. לאחר מכן הוא ניצח את מוריסון ואת המיז בקרב משולש. בינואר 2008, הוא הפסיד את התואר לצ'אבו גאררו לאחר התערבות של אדג'.

מר כסף בבנק[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאנק כמר כסף בבנק

ברסלמניה 24, פאנק זכה במזוודת הכסף בבנק, לאחר שניצח את כריס ג'ריקו, MVP (מונטל וונטביוס פורטר), שלטון בנג'מין, ג'ון מוריסון, מר קנדי וקרליטו. ביוני 2008, פאנק הועבר לתוכנית Raw. ב-30 ביוני, רק שבוע לאחר שהועבר ל-Raw, הוא השאיר את חותמו על התוכנית לאחר שבטיסטה תקף את אלוף העולם במשקל כבד, אדג', ופאנק דרש את הקרב על התואר העולמי שהובטח לו בחוזה הכסף בבנק מיד. לאחר שניצח את אדג' הפצוע, פאנק זכה באליפות העולם למשקל כבד. מאוחר יותר באותו לילה, הוא הגן על התואר מול ג'ון "בראדשו" לייפילד. פאנק החזיק בתואר עד ספטמבר, שם הותקף בידי רנדי אורטון וחבריו לפני קרב על התואר. פאנק נאלץ לוותר על התואר, כשכריס ג'ריקו זכה בתואר מאוחר יותר. כעבור 8 ימים, הוא נלחם מול ג'ריקו בקרב כלוב על התואר אך הפסיד.

באוקטובר 2008, פאנק וקופי קינגסטון ניצחו את קודי רודס וטד דיביאסי וזכו בתוארי הזוגות של ה-WWE. שניהם היו בצוות עם בטיסטה מול הצוות של רנדי אורטון והפסידו להם. לאחר שהם הפסידו את התארים לג'ון מוריסון והמיז, פאנק השתתף בטורניר שבו המנצח יקבל קרב על האליפות הבין יבשתית לאחר שזכה בטורניר, הוא קיבל קרב על האליפות מול האלוף, ויליאם ריגל. בקרב הראשון ריגל נפסל, ולכן התואר לא עבר. בקרב השני, שבו נקבע שאם ריגל יפסל הוא יפסיד את התואר, פאנק נפסל. כעבור עוד שבוע, הם נלחמו בקרב ללא פסילות ופאנק זכה בתואר לראשונה. הוא הפסיד את התואר ב-9 במרץ, ל-JBL. ברסלמניה 25, פאנק זכה במזוודת הכסף בבנק בפעם השנייה ברציפות.

באפריל, פאנק הועבר לסמאקדאון, והתחיל יריבות עם אומאגה, לאחר שזה מנע ממנו לדרוש קרבות על אליפות העולם באמצעות החוזה שלו כשהאלוף היה במצב פגיע. פאנק ניצח את אומאגה בקרב רצועה כדי לסיים את היריבות ביניהם. מאוחר יותר באותו הלילה, לאחר שג'ף הארדי ניצח את אדג' בקרב סולם וזכה באליפות העולם, פאנק דרש את הקרב על התואר וזכה בתואר שוב. לאחר שהגן על התואר בקרב משולש מול אדג' והארדי, פאנק הפסיד להארדי בקרב תואר בפסילה לאחר שבעט בשופט, לכאורה בגלל שנפצע בעינו. לאחר שהארדי פקפק באמינות הפציעה, פאנק הפך ל"רע" ולגלג על סגנון החיים של הארדי לעומת סגנון הסטרייט אדג' שלו. ביולי פאנק הפסיד את התואר שלו להארדי, אך ניצח אותו כדי לזכות שוב בתואר באוגוסט. לאחר מכן פאנק הותקף בידי הקברן. ב-28 באוגוסט, פאנק ניצח את הארדי בקרב כלוב שבו המפסיד התחייב לעזוב את הארגון.

פאנק התחיל להילחם מול אנדרטייקר, ולאחר שניצח אותו ברמאות בספטמבר בקרב הכנעות על התואר (הקברן לא נכנע), פאנק הפסיד לו את התואר בקרב "גיהנום בכלוב" באוקטובר. לאחר מכן פאנק, יחד עם ריי מיסטריו ובטיסטה, איתגר את האנדרטייקר בקרב על התואר אך הפסיד.

תרבות הסטרייט אדג'[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת סוף השנה, דמותו של פאנק השתנתה לאחר שלקח את המתאבק לוק גאלוס תחת חסותו וגרם לו לאמץ את סגנון הסטרייט אדג'. לאחר מכן פאנק התחיל להציג את עצמו בתור דמות משיחית ומנהיגת כת, כשהוא דרש מאנשים להצטרף אל סגנון החיים שלו. הוא לקח "מעריצים" (שחקנים) מהקהל, גרם להם להישבע לו אמונים וגילח את שיערם, כולל מתאבקת בשם סרינה, שיחד איתו ועם גאלוס יצרה את קבוצת "תרבות הסטרייט אדג'". פאנק בעצמו לא גילח את שיערו ואת זקנו, כשטען שהוא כבר נקי. באירועים לאחר מכן, פאנק התחיל להטיף לקהל במהלך הקרבות שלו. לאחר שריי מיסטריו הדיח אותו בקרב על אליפות העולם, פאנק התחיל יריבות עם מיסטריו. לאחר שהפסיד למיסטריו ברסלמניה בקרב שבו אם ריי היה מפסיד היה צריך להצטרף לקבוצה של פאנק, ולאחר שניצח את ריי בקרב שבו שיערו של פאנק היה על הכף באמצעות עזרה ממישהו מסתורי במסכה, פאנק נלחם מול ריי בקרב שבו אם הוא היה מנצח, ריי היה מצטרף אליו, אולם בגלל שריי ניצח, פאנק נאלץ לגלח את שיערו.

לאחר מכן, פאנק לבש מסכה כדי להסתיר את קרחתו. לאחר מכן, הוא נלחם על אליפות העולם למשקל כבד אולם הפסיד. לאחר מכן, ביג שואו הוריד את המסכה של פאנק, וגם חשף את החבר המסתורי בקבוצה של פאנק כג'ואי מרקורי, מתאבק עבר שנפצע בפניו. באוגוסט, שואו ניצח את כל הקבוצה של פאנק לאחר שפאנק נטש את חבריו, ובספטמבר, שואו ניצח את פאנק. לאחר מכן הקבוצה התפרקה.

פאנק כמנהל "הנקסוס החדשים"

המעבר ל-Raw והקמת "הנקסוס החדשה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנקסוס החדשה

לאחר מכן, פאנק הועבר ל-Raw, ויצג אותה בקרב צוותים מול הצוות של סמאקדאון, שם הפסיד. פאנק נפצע לאחר מכן, והחל לפרשן בתוכניות. בדצמבר, פאנק חזר להיאבקות לאחר שתקף את ג'ון סינה. לאחר מכן פאנק נכנס אל קבוצת "הנקסוס", שכבר הייתה ביריבות עם סינה, ונהיה המנהיג של "הנקסוס החדשה", שכללו את מייסון ריאן, האסקי האריס, מייקל מקגיליקטי ודייוויד אוטונגה. לאחר מכן, פאנק פיתח יריבות נגד רנדי אורטון, אותו האשים בסיום כהונתו כאלוף ב-2008. פאנק הפסיד לאורטון ברסלמניה 27 וגם בקרב ללא פסילות חודש אחר כך.

יריבות עם ג'ון סינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני, לאחר שניצח את ג'ון סינה ב-Raw, את ריי מיסטריו באירוע, ואז את מיסטריו ואת אלברטו דל ריו גם יחד בקרב בו המנצח יקבל קרב על אליפות ה-WWE, פאנק הודיע שהוא מסיים את החוזה שלו לאחר האירוע "כסף בבנק" (כסף בבנק). פאנק נשבע שיעזוב את הארגון יחד עם האליפות והחל להיות אנטי-גיבור יותר מנבל. שבוע לאחר מכן, ברוקס גרם להפסד של סינה מול אר טרות במהלך קרב 'שולחן'- ברוקס הזיז את אחד השולחנות במהלך הקרב, התגרה בסינה והסיח את דעתו כך שאר טרות הספיק להמם אותו. לאחר הקרב, בזמן שג'ון סינה עוד המום בזירה, אמר ברוקס את אשר על ליבו בשידור חי, ואמר דברים קשים ביותר על חברת ה-WWE ועל היו"ר וינס מקמהן בפרט. במהלך הנאום המיקרופון שאיתו דיבר כובה על ידי הצוות הטכני באמצעות שלט רחוק והשידור נקטע באופן פתאומי. לאחר התוכנית פורסם באתר שפאנק לא ישתתף בקרב מול ג'ון סינה וישוחרר לאלתר באופן מיידי מה-WWE עקב התבטאויותיו הקשות נגד משפחת מקמהן ונגד חברת ה-WWE, אך לאחר שבוע ברצועת Raw סינה יצא אל הזירה ואמר ליו"ר מקמהן שאם הוא לא יתחרה מול CM פאנק ב"כסף בבנק" הוא יתפטר בעצמו. מקמהן החליט לבסוף לאפשר את הקרב ולהשאיר את פאנק בתוכנית עד סיום החוזה שלו (מיד אחרי אירוע "כסף בבנק"), אך אמר שאם סינה יפסיד וייתן לפאנק ללכת יחד עם אליפות ה-WWE אז הוא יפוטר.

ב-17 ביולי 2011 התקיים אירוע "כסף בבנק". פאנק התחרה מול ג'ון סינה על אליפות ה-WWE כמתוכנן בקרב מרשים ביותר. באמצע הקרב, כאשר סינה החזיק את פאנק באחיזת הכנעה ו(STF), פרצו לקרב וינס מקמהן ואחד מהבכירים בארגון, ג'ון לאורינייטיס, וניסו לסיים את הקרב באופן מיידי אף על פי שברוקס לא נכנע. סינה שחרר את האחיזה, הכה את לורינייטיס וצעק על מקמהן שהקרב יתנהל בדרך שלו (בצורה הוגנת). פאנק ניצל את ההסחה, וברגע שסינה חזר לזירה, ביצע עליו פאנק את המהלך המסיים שלו(Go To Sleep / G.T.S), וניצח את סינה. מקמהן הזועם התפרץ לעמדת הקריינות, וקרא לאלברטו דל ריו, זוכה קרב הכסף בבנק באותו יום, לדרוש את הקרב שלו על אליפות העולם מול פאנק המותש באותו הרגע. דל-ריו רץ ממאחורי הקלעים אל הזירה יחד עם המזוודה, אך בשנייה שנכנס לזירה, בעט בו פאנק והימם אותו. באותו רגע פאנק לקח את חגורת האליפות ורץ דרך הקהל יחד עם החגורה אל מחוץ לאולם. לאחר שריי מיסטריו זכה באליפות ה-WWE הפנויה רק כדי להפסיד אותה מאוחר יותר לג'ון סינה, פאנק הופיע עם החגורה שלו והכריז שחזר לארגון. הקצין התפעולי הראשי החדש של ה-WWE, טריפל H, הודיע שפאנק וסינה הם שניהם אלופים, ושהם ילחמו בקרב שבו המנצח יהיה האלוף הבלתי מעורער, והוא ישפוט בקרב זה. באוגוסט, פאנק הצמיד את סינה לשלוש (אף על פי שרגלו של סינה הייתה על החבל) ונהיה האלוף הבלתי מעורער. לאחר הקרב, קווין נאש, חברו של טריפל H, עשה את חזרתו ל-WWE ותקף את פאנק (מה שגרם לאחר מכן לסכסוך בין קווין נאש לבין טריפל H). אחרי שעזב את הזירה דרך הקהל יצא אלברטו דל ריו ודרש את הקרב על התואר בעזרת מזוודת הכסף בבנק שבה זכה בקרב הסולמות של Raw באירוע "כסף בבנק".

יריבות עם טריפל H וקווין נאש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-Raw שלאחר מכן, התגלה שנשלח לקווין נאש מסרון מסתורי לתקוף את המנצח בקרב אליפות ה-WWE. בהמשך התוכנית, פאנק נקלע לסכסוך עם נאש, כשפאנק האשים את טריפל H בשליחת המסרון. פאנק דרש קרב מול נאש, אך קיבל קרב מול טריפל H. לאחר מכן התברר שנאש שלח את המסרון לעצמו כדי להשיג אליבי. לאחר שנאש פוטר, פאנק דרש שהקרב שלו מול טריפל H יהיה ללא פסילות ואם הוא ינצח, טריפל H יתפטר מתפקידו כקצין תפעולי ראשי. בקרב עצמו, לאחר התערבות מקווין נאש, טריפל H ניצח. וככה נגמר הסכסוך של פאנק וטריפל H. לאחר שלושה שבועות פאנק נלחם נגד אלברטו דל ריו ב-Raw. באמצע הקרב יצא ג'ון לאורנייטיס, המנהל הראשי החדש של Raw, ועצר את הקרב והודיע שהוא הופך את הקרב לקרב זוגות אלברטו דל ריו ופאנק נגד המיז ו-R-טרות'. באמצע הקרב עזב דל ריו את פאנק והשאיר אותו להילחם לבד נגדם עד שהם תקפו אותו ביחד והקרב הסתיים כתוצאה מפסילה. הם המשיכו להכות את פאנק עד שטריפל H בא לעזור לו. בעקבות זה נקבע להם קרב זוגות לאירוע Vengeance, טריפל H ופאנק נגד מיז ו-R-טרות'. ב-23 באוקטובר, באירוע Vengeance הקרב התנהל כמתוכנן עד שקווין נאש חזר. נאש יצא מהקהל וגרם לטריפל H ופאנק להפסיד בקרב. לאחר מכן החל יריבות עם אלברטו דל ריו ונקבע קרב ביניהם ב"סדרת ההישרדות" אשר הסתיים בניצחונו של CM פאנק והפיכתו לאלוף ה-WWE החדש. בטקס פרסי ה"סלאמי" המסורתי של השנה זכה ברוקס בפרס מתאבק השנה.

כהונה שנייה בתור אלוף ה-WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

פאנק כאלוף ה-WWE בפעם השנייה

אחרי "סדרת ההישרדות", אלברטו דל ריו קיבל קרב חוזר עבור אליפות ה-WWE אך הוא הפסיד גם אותו. המנהל הראשי של Raw, ג'ון לאורנייטיס, קבע שבאירוע TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות יהיה קרב משולש על אליפות ה-WWE בין פאנק, המיז ואלברטו דל ריו. הקרב יהיה קרב של כיסאות, שולחנות וסולמות. פאנק הביס את דל ריו ומיז ולכן נשאר אלוף. יום לאחר מכן, ב-Raw, פאנק הגן על האליפות נגד דולף זיגלר. הוא הפסיד לזיגלר כתוצאה מפסילה בגלל התערבותו של הסמנכ"ל לקשרי כוכבים, ג'ון לאורנייטיס. באירוע "תא ההדחות" פאנק השתתף בקרב ההדחות המסורתי על האליפות בין כריס ג'ריקו, קופי קינגסטון, דולף זיגלר, המיז ו-R-טרות', בו ניצח ושמר על התואר אצלו.

ברסלמניה 28 פאנק ניצח את כריס ג'ריקו ושמר על אליפות ה-WWE שוב. לאחר מכן, נקבע ביניהם קרב לאירוע "חוקי אקסטרים" בסגנון קרב רחוב בנוסח שיקגו, שבו פאנק גם ניצח. במהלך תקופת היריבות בין השניים, ג'ריקו נהג לגדף ולהשפיל את פאנק ואת כבוד משפחתו כשטען שאביו אלכוהוליסט, אחותו מכורה לסמים, ושאימו הולידה אותו בכלל כממזר. לכן הניצחון הגדול באירוע "חוקי אקסטרים" החזיר לפאנק את כבוד משפחתו.

באירוע Over The Limit נקבע שפאנק יגן על אליפות ה--WWE מול דניאל בריאן, חברו הטוב מארגון היאבקות ROH, מפני שדניאל ניצח בטורניר "הבס את השעון" וזכה להילחם על האליפות. ב-Over The Limit ניצח פאנק את דניאל בריאן לאחר שנכנע בדיוק לאחר צלצול הפעמון והחלטת השופט. בסמקדאון, ה-1 ביוני, נקבע קרב לאירוע No Way Out, ש-CM פאנק ילחם נגד דניאל בריאן ונגד קיין בקרב משולש (Triple Threat) על אליפות ה-WWE. באירוע No Way Out 2012,‏CM פאנק ניצח את דניאל בריאן וקיין ושמר על אליפות ה-WWE אצלו. באירוע "כסף בבנק" נקבע קרב חוזר בין CM פאנק לבין דניאל בריאן, שבו הדיווה AJ לי תשמש כשופטת אורחת. לאורך כל היריבות בין פאנק לבריאן (וגם קיין) AJ הסיחה את דעתם של השלושה בעיקר לענייני הזוגיות איתה וזאת בגלל "ההפרעות הנפשיות" מהם היא סובלת מאז שדניאל בריאן נפרד ממנה.

יריבות עם ג'ון סינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוכנית 1000 של Raw, נלחם פאנק מול ג'ון סינה שפדה עליו את מזוודת הכסף בבנק אך בתור קרב הוגן. הקרב הופסק בגלל התערבות של ביג שואו. ביג שואו התחיל להכות את סינה ו-CM פאנק התעלם ויצא מהזירה ואז כשהרוק הגיע ונכנס לזירה הוא עצר את ביג שואו ואז CM פאנק נכנס שוב לזירה ותקף את הרוק במפתיע. בסאמרסלאם 2012 פאנק ניצח את ג'ון סינה וביג שואו על אליפות ה-WWE ונשאר אלוף ה-WWE. בתוכנית Raw כמה ימים אחר כך, פאנק החליט לתת לסינה להיות המתמודד החדש נגדו על האליפות באירוע לילה של אלופים.

בליל האלופים פאנק שמר על התואר בתיקו מול סינה. אחרי הקרב פאנק תקף את סינה עם חגורת ה-WWE. בשבוע לאחר מכן פאנק היה צריך לבחור מי יהיה הטוען לכתר לאליפות שלו בין שתי אפשרויות רייבאק לבין ג'ון סינה ובדיוק כשעמד להכריז הפסיק בגלל צעקות הקהל. הבעלים של ה-WWE, וינס מקמהן, נכנס לאולם כדי להודיע שהוא הולך לבחור את הטוען לכתר לאליפות של פאנק. וינס בחר בהמשך התוכנית את רייבאק כטוען לכתר ובאירוע "גיהנום בכלוב" 2012 נקבע הקרב CM פאנק נגד רייבאק על אליפות ה-WWE. בקרב נגד רייבאק, השופט של הקרב, בראד מדוקס, נתן לרייבאק מכה לביצים ולאחר מכן נתן לפאנק את הניצחון לאחר שפאנק הצמיד במהירות את רייבאק ובראד ספר לספירת 3 במהירות. לאחר הקרב רייבאק פגע קשות במדוקס וב-CM פאנק לאחר שביצע עליו את השל שוק בראש הכלוב. חודש לאחר מכן הוחלט קרב שלישייה לאירוע Survivor Series 2012 בין אלוף ה-WWE, CM פאנק לבין רייבאק וג'ון סינה. באותו הקרב רייבאק עמד לנצח ואז התפרצו שלושה מתאבקים מ-NXT שקראו לעצמם כמה תוכנית לאחר מכן "המגן" וביצעו על רייבאק את תרגיל הסיום המשותף שלהם על שולחן שדרנים. בזכות מהלך זה CM פאנק ניצח בקרב. ב-Raw לאחר מכן נקבע קרב בין פאנק לרייבאק בקרב שולחנות, סולמות וכיסאות לאירוע Tables Ladders And Chairs 2012 (בתרגום חופשי : שולחנות, סולמות וכיסאות). שבועיים לפני האירוע פאנק ספג פציעה ולא היה יכול להתמודד באירוע ולכן נקבע הקרב ל-Raw שב-7 בינואר קרב שולחנות, סולמות וכיסאות על התואר. ב-Raw פאנק ניצח בקרב זה בעזרת התערבות של "המגן". ב-26 בנובמבר חזר פאנק ל-WWE אחרי 9 שנים.

2013[עריכת קוד מקור | עריכה]

יריבות עם דה רוק וג'ון סינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק ה-1000 של Raw, הרוק חזר ל-WWE והזכיר לפאנק שהוא קבע שברויאל ראמבל הוא ילחם נגד אלוף ה-WWE לא משנה מי זה יהיה. שבוע לפני הרויאל ראמבל, ב-Raw, שלישיית "המגן" תקפו את הרוק. לאחר מכן, במאחורי הקלעים, מר מקמהן אמר לפאנק שאם "המגן" יתפרצו לקרב ברויאל ראמבל ויתקפו את הרוק, אז התואר יילקח מידיו של פאנק. ברויאל ראמבל "המגן" תקפו את דה רוק וגרמו לפאנק לאבד את האליפות. פאנק הפסיד בקרב, מיד יצא מר מקמהן לעבר הזירה והכריז שאליפות ה-WWE נלקחת מפאנק ומועברת לרוק עקב מה שהוא הכריז לפני האירוע, אך הרוק סירב לדבריו של מקמהן ורצה להילחם על האליפות ולא לקבל אותה כתוצאה מפסילה. מקמהן קיבל את בקשתו של הרוק וביקש מהשופט להתחיל מחדש את הקרב. הקרב נמשך אבל פאנק הפסיד את התואר לרוק. בתוכנית Raw אחרי רויאל ראמבל, נקבע קרב חוזר על האליפות בין פאנק לרוק באירוע "תא ההדחות" 2013. באירוע פאנק הפסיד לרוק בקרב ולא הצליח להשיב את האליפות אליו.

רסלמניה 29 ויריבות נגד אנדרטייקר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוכנית Raw, ב-25 בפברואר, התקיים קרב בין פאנק לג'ון סינה, שהמנצח בקרב זה יזכה בקרב נגד הרוק על אליפות ה-WWE ברסלמניה 29. ב-4 במרץ, פאנק התמודד נגד רנדי אורטון, שיימוס וביג שואו, בקרב שבו המנצח ילחם נגד אנדרטייקר ברסלמניה 29. פאנק ניצח ולכן נקבע שפאנק יתמודד ברסלמניה 29 נגד אנדרטייקר. ב-Raw שבוע לאחר מכן CM פאנק נלחם נגד קיין והפסיד לו מהסיבה ששיר הכניסה של אנדרטייקר נוגן ברקע ודעתו של פאנק הוסחה. קיין ניצל את הרגע ביצע עליו את תרגיל הסיום שלו במפתיע. אחרי הקרב פאנק תקף את קיין עם כד שהיה שייך לפול בירר שהיה המנהל של קיין ואנדרטייקר לשעבר, והוא מת לפני כמה ימים אחדים לפני האירוע כתוצאה מקוצר נשימה ואפר גופתו נמצא בכד. אנדרטייקר הגיע לזירה כדי להגן על קיין ופאנק ברח מן הזירה שהכד בידו. ברסלמניה 29, CM פאנק הפסיד לאנדרטייקר. הוא קבע רצף של 21 ניצחונות ברסלמניה. ב-Raw לאחר מכן CM פאנק נכנס לאולם עם המנהל שלו, פול היימן, והוא הודיע שהוא יפרוש לתקופה מה-WWE.

יריבות נגד כריס ג'ריקו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוכנית Raw ב-27 במאי, כריס ג'ריקו התעמת עם המנהל של CM פאנק, פול היימן, וכריס ג'ריקו איתגר את פאנק לקרב באירוע פייבאק. שבוע לאחר מכן ב-Raw, ג'ריקו והיימן חתמו על חוזה הקרב עם ג'ריקו. באותו שבוע בסמאקדאון, ג'ריקו התמודד נגד הלקוח החדש של פול היימן, קורטיס אקסל. במהלך הקרב, דעתו של ג'ריקו הוסחה כשנשמעה מוזיקת הכניסה של CM פאנק, ואז אקסל ביצע על ג'ריקו את התרגיל סיום שלו וניצח אותו. באירוע פייבאק, שהתקיים ב-16 ביוני, CM פאנק ניצח את כריס ג'ריקו לאחר שביצע עליו פעמיים ברצף את תרגיל הסיום שלו, GTS.

Money In The Bank ויריבויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתוכנית Raw שהתקיימה ב-17 ביוני, פאנק ניצח את אלברטו דל ריו כתוצאה מספירת חוץ. אחרי הקרב ברוק לסנר מתפרץ לזירה ומבצע על פאנק את תרגיל הסיום שלו. ב-24 ביוני, אחרי ש-CM פאנק ניצח את דארן יאנג, סטפני מקמהן הכריזה על קרב "הכסף בבנק" שנקבע לאירוע Money In The Bank, ובו CM פאנק ילחם נגד רנדי אורטון, שיימוס, כריסטיאן, דניאל בריאן, קיין ורוב ואן דאם.

יריבות נגד ברוק לסנר וקורטיס אקסל[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע כסף בבנק, פול היימן בגד ב-CM פאנק, וגרם לו להפסיד. בתוכנית Raw למחרת, לסנר תקף את CM פאנק ונקבע בין השניים קרב ללא חוקים לאירוע סאמרסלאם 2013, בו פאנק הפסיד ללסנר לאחר התערבות מצידו של פול היימן. לאחר שפאנק הפסיד בקרב נגד לסנר, נקבע קרב בין פאנק לבין האלוף הבין יבשתי, קורטיס אקסל ומנהלו, פול היימן, בקרב שניים נגד אחד באירוע ליל האלופים.

בליל האלופים, הפסיד פאנק לפול היימן ולקורטיס אקסל לאחר שהותקף על ידי רייבאק, והוצמד לספירת 3 על ידי פול היימן. באירוע באטלגראונד, ניצח פאנק את רייבאק. באירוע גיהנום בכלוב, נקבע כי פאנק יתמודד מול רייבאק ופול היימן בקרב האנדיקאפ 2 נגד אחד בקרב מסוג גיהנום בכלוב. באירוע זה ניצח פאנק את רייבאק והיימן.

יריבות עם משפחת וויאט ושלישיית המגן[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירוע "סדרת ההישרדות" נקבע קרב זוגות בין אריק רואן ולוק הארפר המייצגים את משפחת וויאט לבין דניאל בריאן וסי אם פאנק שניצחו בקרב. יום אחרי שניצחו, תקפו משפחת וויאט את פאנק ובריאן בתוכנית מונדאי נייט ראו. הם לקחו את דניאל בראיין והשאירו את פאנק בזירה. פאנק יצא מהזירה ובלי ששם לב, רומן ריינס, חבר הסטייבל "השילד" נתן לו ספיר. באירוע TLC: שולחנות, סולמות וכיסאות, נקבע קרב האנדיקאפ בין שלושת חברי השילד לסי אם פאנק. באירוע זה, ניצח פאנק את "השילד".

2014[עריכת קוד מקור | עריכה]

רויאל ראמבל והפרישה(2014-2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרב הרויאל ראמבל המסורתי, CM פאנק היה למתאבק הראשון בקרב והודח על ידי קיין שהודח על ידי פאנק מוקדם יותר בקרב הדיח אותו. ב-3 במרץ, בתוכנית השבועית של Raw שנערכה בשיקגו, עיר הולדתו של פאנק, מוזיקת הכניסה שלו התנגנה אך הוא לא נכנס לאולם אלא פול היימן, בראיון אחד הוא אמר שהוא לעולם לא יחזור להתאבק שוב. ב-3 במרץ 2014 פאנק לא הופיע שהשיר שלו התנגן ברקע והסתבר כי פרש וחתם בUFC בו הפסיד בשני הקרבות היחידים שלו. ב-5 ביולי 2018 הודיע פאנק ל-WWE שיהיה שמח לחזור להתאבק

קריירת אמנויות לחימה משולבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 בדצמבר 2014, נודע כי CM פאנק חתם בארגון ה-UFC. ב-10 בספטמבר 2016 נערך קרב הבכורה של CM פאנק באירוע UFC 203 נגד מיקי גול, לוחם MMA בעל מאזן של 2 ניצחונות ואף הפסד. בקרב עצמו, שלט גול לאורך כל הקרב ואחרי כ-2 דקות גרם לפאנק להיכנע. ב-9 ביוני 2018 חזר לזירת ה-UFC במסגרת האירוע UFC 225, שנערך בעיר הולדתו, שיקגו, בקרב נגד מייק ג'קסון, שבו פאנק הפסיד לאחר החלטת פה אחד של השופטים.

All Elite Wrestling‏ (2021–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שמועות כבירות וציפייה ממושכת, ב-20 באוגוסט 2021, פאנק ערך את הבכורה שלו בארגון ההיאבקות AEW בפרק של התוכנית Rampage במסגרת הספיישל The First Dance, חזרה לאחר שבע שנות היעדרות מזירת ההיאבקות. הוא איתגר את דארבי אלין לקרב באירוע All Out.[1]

תוצאת קרבות MMA[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוצאה מאזן יריב שיטה אירוע תאריך סיבוב זמן מיקום הערות
הפסד 0-2 מייק ג'קסון החלטת שופטים (פה אחד) UFC 225 9 ביוני 2018 3 5:00 שיקגו, אילינוי, ארצות הברית
הפסד 0-1 מיקי גול הכנעה (חניקה משולשת) UFC 203 10 בספטמבר 2016 1 2:14 קליבלנד, אוהיו, ארצות הברית

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברוקס משתייך לזרם הסטרייט אדג'. הוא נשוי למתאבקת ה-WWE,‏ AJ לי, וכותב קומיקס לדמות "ת'ור" של חברת מרוואל.

בשנת 2018 שימש כפרשן בעונה השלישית של תוכנית הריאליטי ספורט האמריקאית "הביסטמאסטר האולטימטיבי".

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

CM פאנק כאלוף העולם במשקל כבד
CM פאנק כאלוף ה-WWE
CM פאנק לאחר הזכייה באליפות הבין יבשתית בעיר הולדתו, שיקגו
  • הישגים בארגון ההיאבקות All Elite Wrestling - AEW
  • הישגים בארגון ההיאבקות Independent Wrestling Association Mid-South - IWA
    • האליפות במשקל כבד של IWA‏ (5 פעמים)
    • האליפות במשקל קל-בינוני של IWA (פעמיים)
  • הישגים בארגון ההיאבקות NWA
    • אליפות הזוגות של NWA (פעם אחת) - עם ג'וליו דינארו
    • האליפות במשקל כבד של NWA (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Ohio Valley Wrestling - OVW
    • האליפות במשקל כבד של OVW (פעם אחת)
    • אליפות הזוגות הדרומית של OVW (פעם אחת) - עם סת' סקייפייר
    • אליפות הטלוויזיה של OVW (פעם אחת)
  • הישגים בארגון ההיאבקות Ring of Honor - ROH
    • אליפות העולם של ROH (פעם אחת)
    • אליפות הזוגות של ROH (פעמיים) - עם קולט קבנה
  • הישגים בארגון ההיאבקות World Wrestling Entertainment - WWE
    • אליפות ה-WWE‏ (3 פעמים)
    • אליפות העולם במשקל כבד (3 פעמים)
    • האליפות הבין יבשתית (פעם אחת)
    • אליפות הזוגות של העולם (פעם אחת) - עם קופי קינגסטון
    • אליפות ה-ECW (פעם אחת)
    • מר כסף בבנק (פעמיים) (2008, 2009)
    • פרס "סלאמי" לרגע הכי מפתיע של השנה (2008) - הפדייה של מזוודת הכסף בבנק והזכייה באליפות העולם במשקל כבד
    • פרס "סלאמי" לרגע הכי מפתיע של השנה (2009) - הפיטורין של ג'ף הארדי לאחר שפאנק ניצח אותו בקרב על הפיטורין
    • פרס "סלאמי" למתאבק השנה (2011)
    • פרס "סלאמי" לחולצת השנה (2011) - עם הכיתוב "Best In The World"("הכי טוב בעולם")
  • הישגים במגזין ההיאבקות Wrestling Observer Newsletter - WON
    • גימיק השנה (2009, 2011)
    • ראיון השנה (2011)
    • יריבות השנה (2009) - עם ג'ף הארדי
    • יריבות השנה (2011) - עם ג'ון סינה
    • קרב השנה (2011) - עם ג'ון סינה באירוע כסף בבנק 2011
    • DVD השנה (2012) - "CM PUNK : Best In The World"
  • הישגים במגזין ההיאבקות Pro Wrestling Illustrated - PWI
    • פיוד השנה (2011) - עם ג'ון סינה
    • קרב השנה (2011) - עם ג'ון סינה באירוע כסף בבנק 2011
    • המתאבק הפופולרי של השנה (2011)
    • מתאבק השנה (2011)
    • דורג במקום השלישי מתוך 500 מתאבקים הטובים ביותר (2010)
    • דורג במקום הראשון מתוך 500 מתאבקים הטובים ביותר (2012)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סי. אם. פאנק בוויקישיתוף


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]