CNBC

CNBC
פרטי הערוץ
מדינה ארצות הברית ארצות הבריתארצות הברית
קטגוריה חדשות כלכליות
תאריך השקה 17 באפריל 1989 עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות NBC יוניברסל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה אנגלית, הינדו, טורקית ועוד
משרד ראשי ניו ג'רזי, ארצות הברית
אזור קליטה רחבי העולם
זמינות
חבילה בינלאומי (מספר רב של חבילות)
www.CNBC.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

CNBC (קיצור של "Consumer News and Business Channel") היא רשת טלוויזיה אמריקאית המשדרת חדשות כלכליות ברחבי העולם. בעלי הרשת הוא תאגיד NBC Universal.

ערוצי הרשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרשת משדרת בשלושה ערוצים עיקריים: ערוץ CNBC האמריקאי המקורי, ערוץ CNBC אירופה וערוץ CNBC אסיה. בנוסף להם קיימים כ-11 ערוצי משנה המשדרים בשפות שונות מלבד אנגלית (למשל: הינדית, טורקית ויפנית) או בגרסאות מקומיות המותאמות לאזורים מסוימים (אפריקה, יפן, אוסטרליה), ועוד 4 "מיני-ערוצים" המייצרים תוכן טלוויזיוני מצומצם.

כשהושק ב-1989 נקרא הערוץ בשם Consumer News and Business Channel, אך מאז נזנח השם המלא ונותרו רק ראשי התיבות, שמסמלים בעיקר את הקשר לחברת האם NBC.

ערוץ CNBC נחשב לערוץ החדשות הכלכליות המוביל בעולם ושוויו מוערך בארבעה מיליארד דולר. מתחריו הם ערוץ Fox Business של רשת פוקס וערוץ בלומברג.

תוכניות ומגישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערוץ משדר 24 שעות ביממה ומלווה את המסחר בבורסות השונות בעולם. הערוץ האמריקאי שם דגש על הבורסות בארצות הברית ומשדרי הדגל שלו משודרים הישר מרצפת המסחר של בורסת ניו יורק ה-NYSE. כמו כן משדר הערוץ מדי יום משדרים טרנס-אטלנטיים אותם מנחים במשותף קריינים משלושה מוקדים: מטה CNBC בניו ג'רזי, לונדון והונג קונג.

המגישה הידועה מכל מגישי CNBC, שמאז 2013 עברה לעבוד בערוץ המתחרה Fox Business, היא מריה ברטירומו, חלוצת השידור מרצפת המסחר. מגישים בולטים נוספים הם: מארק היינס, ג'ו קרנן, בקי קוויק ואחרים. כוכב נוסף של הרשת הוא ג'ים קריימר, המנחה את התוכנית Mad money ומופיע לעיתים בתוכניות הערוץ השונות כדי לספק פרשנות לאירועים שונים. מניות המוזכרות על ידי קריימר בשידור, לחיוב או לשלילה, בדרך כלל נסחרות מיד לאחר מכן בעליות או ירידות חדות, בהתאמה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא CNBC בוויקישיתוף