Check on It

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Check On It"
סינגל בביצוע ביונסה
מתוך האלבום B'Day
יצא לאור 13 בדצמבר 2005
סוגה R&B
אורך 03:30
חברת תקליטים Columbia Records
כתיבה סלים ת'אג
לחן שון גארט, ביונסה, סלים ת'אג, סוויז ביטס עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה Swizz Beatz
כרונולוגיית סינגלים של ביונסה
"Naughty Girl"
(2004)
"Check on It"
(2005)
"Déjà Vu"
(2006)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Check on It הוא שיר של הזמרת האמריקאית ביונסה נואלס, בשיתוף פעולה עם הראפר סלים ת'ונג (Slim Thug).

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביונסה וקולומביה רקורדס שחררו את השיר Check on It בארצות הברית ב-13 בדצמבר 2005. השיר יצא על מנת לקדם את הסרט הפנתר הורוד, בו ביונסה מככבת בתפקיד קסניה. הסרט זכה להצלחה ברחבי העולם כאשר הכניס יותר מ-150 מיליון דולר. בנוסף השיר נכלל באלבום הלהיטים של להקת דסטניז צ'יילד, 1#, ובאלבום הסולו השני של ביונסה, B'Day.

יוצרי השיר הם ביונסה נואלס, סוויז ביטס ()Swizz Beatz, שון גארט, אנג'לה ביינסה וסלים ת'ונג. השיר Check on It הוא בסגנון R & B והיפ הופ. השיר קיבל ביקורות חיוביות על ידי מבקרי המוזיקה, שהחמיאו על היכולות השירה של ביונסה, והאסרטיביות שבה היא שרה את השורות שלה.

ההצלחה של Check on It במצעדים הייתה גדולה כאשר נכנס למקום הראשון ביותר מחמישה מצעדים ברחבי העולם, הכוללים את ניו זילנד ואת מצעד הבילבורד האמריקאי ששם שהה במקום הראשון חמישה שבועות רצופים. ובנוסף נכנס לעשירייה הראשון ביותר מעשרה מצעדי מוזיקה ברחבי העולם, הכוללים את בריטניה ששם נכנס למקום השלישי.

הקליפ לשיר Check on It פורסם לראשונה ב -16 בדצמבר 2005 ב- MTV. ברוב הקליפ ביונסה מופיעה כאשר היא רוקדת, בלבוש ורוד, והרקע ורוד על מנת למתג את הקליפ לסרט הפנתר הורוד. הקליפ זכה בטקס פרסי ה VMA לשנת 2006 פרס קליפ ה R&B הטוב ביותר של השנה, ואף היה מועמד לפרס הקליפ של השנה בטקס פרסי ה BET לשנת 2006. ביונסה לא הופיעה עם השיר בשום תוכנית אירוח או טקסי פרסים, אך בכל זאת הוא נכנס לסיבובי ההופעות "The Beyoncé Experience" ו- "I Am... World Tour" של ביונסה.

Check on It נכתב על ידי ביונסה נואלס, סלים ת'ונג ושון גארט. Check on It לא היה אמור להשתחרר כסינגל מאלבום 1# של דסטניז צ'יילד, אך בשל שחרורו של הסינגל הראשון "Stand Up for Love" נכשל מסחרית נאלצו לשחרר את Check on It. לשיר יצא רימקס ששוחרר ב-31 בינואר 2006 בבריטניה וארצות הברית. למרות שהשיר Check on It היה הצליח רבות ברחבי העולם גילתה ביונסה כי היא לא אוהבת את השיר, בטענה שהשיר פשוט מדי ולא קליפ כמו הסינגלים הקודמים שלה ולכן הופתעה שהצליח רבות.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביונסה בסיבוב ההופעות I Am... World Tour

במצעד הבילבורד האמריקאי 100 Billboard Hot השיר נכנס בשבוע הראשון למקום 72, ולאחר עשרה שבועות במצעד נכנס למקום הראשון ושהה שם חמישה שבועות רצופים. במצעד שירי הפופ של המצעד האמריקאי נכנס למקום הראשון, והמצעד שירי ה R&B נכנס למקום השלישי. במצעד סוף השנה של הבילבורד האמריקאי 100 Billboard Hot לשנת 2006 נכנס השיר למקום העשירי, ומצעד שירי הפופ למקום התשיעי.

במצעד שירי העשור הבילבורד האמריקאי 100 Billboard Hot של שנות ה-2000s נכנס למקום ה-88, ובמצעד שירי הפופ לעשור 2000s נכנס במקום ה-41.

מצעדים (2015) מיקום שיא
בלגיה 9
קנדה 5
דנמרק 8
גרמניה 11
אירלנד 2
נורווגיה 2
ניו זילנד 1
פינלנד 6
שוודיה 11
שווייץ 7
בריטניה 3
ארצות הברית : בילבורד הוט 100 1
ארצות הברית: בילבורד R&B\היפ הופ 3

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]