Cliffs of Dover

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Cliffs of Dover"
סינגל בביצוע אריק ג'ונסון
מתוך האלבום Ah Via Musicom
יצא לאור פברואר 1990
סוגה רוק, רוק אינסטרומנטלי
אורך 4:10
חברת תקליטים קפיטול רקורדס
כתיבה אריק ג'ונסון
הפקה אריק ג'ונסון
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Cliffs of Dover (מילולית: צוקי דובר) הוא שיר אינסטרומנטלי מאת הגיטריסט אריק ג'ונסון, שיצא לאור בשנת 1990 באלבומו Ah Via Musicom. גרסת האלבום של השיר הולחנה בסולם סול מז'ור, והוא נוגן בגיטרת גיבסון ES-335פנדר סטראטוקסטר). שמו של השיר לקוח מצוקי דובר הלבנים לאורך קו החוף הבריטי. השיר בלט בין היתר גם במשחק הווידאו גיטאר הירו III.

מבנה השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר פותח בסולו גיטרה חופשי אשר משתמש בטכניקות שונות כגון דילוג מיתרים ופריטה מעורבת, ואינו תלוי במקצב כלשהו. לאחר מכן התופים נכנסים והשיר עובר למקצב 4/4.

בעוד ג'ונסון אכן כתב את השיר, הוא מצטנע ואומר: "אני אפילו לא יודע אם אני רשאי לקחת קרדיט על כתיבת השיר... זה פשוט היה שם בשבילי יום אחד... נכתב באמת בחמש דקות... כמו מתנה ממקום גבוה יותר לה כולנו ראויים. אנחנו רק צריכים להקשיב לזה ולהיות מוכנים לקבל את זה."[1]

שבחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר דורג במקום ה-17 ברשימת 100 סולאי הגיטרה הטובים בכל הזמנים של המגזין "גיטר וורלד", לצד סולואים של אומנים כגון לד זפלין וג'ימי הנדריקס. בשנת 1991 השיר זכה בפרס גראמי להופעת הרוק האינסטרומנטלי הטובה ביותר, בניצחון על להקות כמו להקת האחים אולמן ("Kind of Bird"), ראש ("Where's My Thing?") ויס ("Masquerade"). בנוסף, השיר הופיע כקטע לנגינה במשחק הווידאו גיטאר הירו II: אגדות הרוק (2007).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]