Command & Conquer: Red Alert 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לשלוט ולכבוש: כוננות עליונה 2
Red Alert 2
כללי
תאריך הוצאה ארצות הברית: 21 באוקטובר 2000
אירופה: 27 באוקטובר
סוגה אסטרטגיה בזמן אמת
פיתוח Westwood
הוצאה לאור Electronic Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה EA Games
סדרה Command & Conquer עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי משחק isometric video game graphics עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג +15\נוער
פלטפורמות חלונות מיקרוסופט
מדיה CDX2
המשחק הקודם Command & Conquer: Red Alert עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הבא Command & Conquer: Red Alert 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות מערכת
מעבד פנטיום II או תואם לו במהירות 266MHz
זיכרון 64MB
כרטיס מסך תואם DirectX 7.0a עם 2MB זיכרון
מקום פנוי 350MB (ועוד 350MB נוספים עבור חבילת ההרחבה)
בקרים מקלדת, עכבר
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Red Alert 2 הוא משחק מחשב אסטרטגי מסדרת Command & Conquer פרי פיתוחה של חברת Westwood Studios. במשחק ניתן לשלוט בצבא כאשר המטרה היא לרוב השמדת צבאות היריבים או השגת מטרה אחרת כלשהי. המשחק מהווה המשך למשחק המחשב המצליח Red Alert ועל אף שעקרונות רבים נשמרו, הרי שמספר שינויים ושיפורים במשחק זה ניכרים לעומת קודמו.

עלילת המשחק עוקבת אחר עימות צבאי בדיוני בין צבאות בעלות הברית: ארצות הברית, גרמניה, אנגליה, קוריאה הדרומית וצרפת; לבין צבאות הגוש הקומוניסטי-סובייטי: ברית המועצות, עיראק, לוב וקובה. לפי עלילת המשחק, שליט הבובה שהציבו האמריקאים בברית המועצות נופל קורבן לשליטה מוחית מצד יורי, מגלומן רוסי בעל יכולות טלפתיות, ופותח בהתקפת פתע על ארצות הברית. לצד כוחות הברית נחלץ אלברט איינשטיין שממציא להם אמצעי לחימה מתקדמים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת לאחר האירועים ב-Red Alert המקורי, וממשיך מנקודת הניצחון של צבאות בעלות הברית בהנהגת ארצות הברית. לאחר מותו של סטלין ממנות בעלות הברית את אלכסנדר רומנוב לשליט ברית המועצות בממשלת בובות. תחת פיקודו של רומנוב ברית המועצות משתקמת ונבנית מחדש לאחר תבוסתה במלחמה הראשונה. רומנוב מפתח טינה עמוקה למדינות המנצחות ופועל בחשאי על-מנת להקים מחדש את הצבא האדום. רומנוב מקים "ברית סוציאליסטית עולמית" שמטרתה לסייע לאומות אשר נפלו תחת השפעת הגוש הקומוניסטי, בהן עיראק, לוב וקובה.

יחד עם יורי, מדען סובייטי בעל יכולות טלפתיות, מצליח רומנוב להפתיע את ארצות הברית עם פלישה מכל החזיתות במקביל. יורי מדגים את יכולתיו הטלפתיות כאשר הוא מונע מארצות הברית לשגר את טיליה הגרעינים באמצעות שליטה טלפתית על צוותי השיגור. בעוד הצבא הסובייטי מרחיב את פלישתו לאורך ארצות הברית, נשיא ארצות הברית דוגאן פונה בתחינת יאוש לעזרה מהאיחוד האירופי והעולם צולל כולו אל תוך מלחמת עולם שלישית בה בעלות הברית והסובייטים נאבקים שוב על השליטה בעולם.

מכאן ואילך העלילה מתפתחת בהתאם לצד הנבחר - בחירה בצד הסובייטי תציג את כיבוש ארצות הברית ואירופה עד לבגידתו של יורי והצורך לכבוש את מוסקבה מידיו. בחירה בצד בעלות הברית יציג תחילה את מנוסתם של כוחות ארצות הברית, לאחר מכן את כיבושה מחדש של ארצות הברית ולבסוף את מכות הנגד.

פרטי העלילה מוצגים לשחקנים באמצעות סרטים מצולמים בין משימה למשימה, ולעיתים קטעי וידאו קצרים המשתלבים במהלך המשחק.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילום מסך בו נראים טנקים של צבא ארצות הברית (בכחול) מתקיפים בסיס סובייטי (באדום)

השחקנים יכולים לבחור בין מספר אפשרויות כדי לשחק במשחק. ניתן לשחק בתור אחד הצדדים - הגוש הקומוניסטי או בעלות הברית לפי משימות אשר הוגדרו מראש על ידי המחשב. עם זאת, ניתן לשחק שלא במסגרת העלילה במפות אשר תוכננו מראש או אף בכאלו שעוצבו על ידי שחקנים אחרים או אף הופקו באופן רנדומלי על ידי המחשב. במפות אלו המשחק מאפשר מצב של ריבוי משתתפים, בו שחקנים שונים יכולים להתמודד האחד נגד השני באמצעות רשת האינטרנט.

הצבאות השונים במשחק נחלקים לשתי קבוצות – בעלות הברית והגוש הקומוניסטי. על אף שלכל צבא יחידה או מבנה ייחודי לה, רוב היחידות והמבנים הם משותפים לכל הצבאות.

הצבאות הקומוניסטיים מצוידים בטילים גרעיניים, טנקים אימתניים, ספינות בעלות כוח אש רב וצוללות, תמנונים מאולפים וצפלנים הממטירים פצצות על מטרות קרקע. כמו כן לצבאות אלו יכולת מיוחדת הנקראת "מסך ברזל", אשר הופכת מספר יחידות לבלתי פגיעות למשך זמן מוגדר. חיילי החי"ר של הצבאות הסובייטים זולים לייצור ואף ניתן להכפיל מספרם באמצעות בניית תאי שיבוט. לצבאות הסובייטים שליטה גם ביורי – המסוגל להכפיף יחידות יריבות לרצונו, ובאיוואן – המסוגל לחבל במבנים. בצבא רוסיה ניתן להשתמש בטנק "טסלה" – המסוגל לחשמל יחידות, בצבא לוב ניתן להשתמש במשאיות נפץ גרעיניות, הקובנים מפקדים על מחבלים מתאבדים והעיראקים על חייל בעל תותח קרני גמא ומחולל קרינה המרעיל את סביבתו (Desolator - המשמיד).

צבאות בעלות הברית מצוידים במכונה המאפשרת לייצר סופת ברקים אלימה באופן מלאכותי ובכך להרוס את יחידות ומבני היריב ובכרונוספירה - המסוגלת להעביר יחידות ממקום למקום בשבריר שנייה. היחידות מורכבות מחיילי חי"ר רגילים וכאלו בעלי יכולת ריחוף, טנקים המסוגלים לאדות את היריב או להסוות עצמם לעצים, מטוסי קרב מסוג הארייר, נושאות מטוסים, משחתות, דולפינים מאולפים ועוד. צבאות בעלות הברית מפקדים גם על חיילי קומנדו המשתמשים ביכולות הכרונוספירה כדי להעביר משדה הקרב את יחידות היריב ואף את מבניו. לצבאות בעלות הברית שליטה בטניה - חיילת בעל כוח אש רב היכולה לפוצץ בנייני אויב. לצבא קוריאה הדרומית ישנו שימוש במטוסים משופרים, צבא בריטניה בצלפים, צבא צרפת בתותחי-על נייחים, צבא גרמניה במשחיתי טנקים וצבא ארצות הברית בצנחנים.

המחלוקת על המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת ווסטווד מצאה את עצמה במחלוקת סוערת בנוגע למשחק לאחר פיגועי 11 בספטמבר בשנת 2001, הן בשל תוכן המשחק והן של אריזתו, אף על פי שהמשחק הופץ לפני מתקפת הטרור. במשימה הראשונה במערכה הסובייטית, השחקן נדרש להרוס את הפנטגון, ובמשימה מאוחרת יותר, להשתלט על מעבדה לפיתוח אמצעי לחימה מתקדמים הנמצאת בבסיס של מגדלי התאומים הבוערים. בנוסף, לאריזה המקורית של המשחק היה כיסוי מוסתר שנפתח והראה סצנה של העיר ניו יורק תחת מתקפה סובייטית, כשמגדלי התאומים במרכז התמונה. בעקבות פיגועי הטרור, חברת ווסטווד הסירה מהמדפים את כל אריזות המשחק המקוריות, ועיצבה אותן לפני הפצתן מחדש. בגרסאות מאוחרות יותר של המשחק שינו את שמות מגדלי "מרכז הסחר העולמי" ומקומות מפורסמים אחרים לשמות כללים יותר (לדוגמה, "שער הניצחון בפריז" הוחלף ל-"שער הניצחון").

משחקים נוספים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Command and Conquer: Red Alert (שנת 1996)
    • Red Alert: The Aftermath (שנת 1997), חבילת ההרחבה הראשונה ל-Red Alert
    • Red Alert: Counterstrike (שנת 1997), חבילת ההרחבה השנייה ל-Red Alert
  • Command and Conquer: Red Alert 2 (שנת 2000)
    • Red Alert 2: Yuri's Revenge (שנת 2001), חבילת הרחבה ל-Red Alert 2
  • Command and Conquer: Red Alert 3 (שנת 2008)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Red Alert 2, באתר PCGamingWiki (באנגלית)