קרייג דייוויד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Craig David)
קרייג דייוויד
Craig David
לידה 5 במאי 1981 (בן 42)
סאות'המפטון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הקמה סאות'המפטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Richard Taunton Sixth Form College, Upper Shirley High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה R&Bפופהיפ הופדאנס
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אטלנטיק רקורדס, טלסטאר עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
www.craigdavid.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קרייג אשלי דייווידאנגלית: Craig Ashley David; נולד ב-5 במאי 1981) הוא זמר רית'ם אנד בלוז בריטי-יהודי. הוא מכר למעלה מ-15 מיליון עותקים משבעת אלבומיו ברחבי העולם.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרייג אשלי דייוויד נולד בסאות'המפטון לאב מגרנדה ולאם יהודייה אנגליה. הוריו התגרשו כשהיה בן שמונה ואמו גידלה אותו.

עוד כשהיה נער גילה את חיבתו למוזיקה כשהשתתף בליווי קולות בהופעות שערך אביו עם להקתו "Ebony Rockers" במועדוני ריקוד מקומיים. מאוחר יותר הוא החל את דרכו בעולם המוזיקה, כשכתב לארטפול דודג'ר את הלהיט "Rewind" ושר איתם אותו, בגיל 18 בלבד. Rewind היה חלק מאלבומם של ארטפול דודג'ר - It's All About The Stragglers - ובנוסף לכך יצא כסינגל והגיע למקום השני במצעד הבריטי בשנת 2000, ונשאר 15 שבועות במצעד. סינגל זה סלל את דרכו של קרייג לקריירת הסולו שלו.

Born To Do It[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הראשון שלו, היה "Fill Me In", ואיתו הוא הגיע למקום הראשון במצעד הבריטי, מה שהפך אותו לזמר הצעיר ביותר שכובש את המקום הראשון בבריטניה, כשהוא בן 19 בלבד. בסוף אותה השנה יצא גם אלבום הבכורה שלו - "Born To Do It", שהגיע אף הוא למקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי ומכר למעלה מ-2,000,000 עותקים ברחבי הממלכה הבריטית ויותר מ-8,000,000 ברחבי העולם כולו.

במאי 2001 יצא הסינגל "Fill Me In" גם בארצות הברית וטיפס עד למקום ה-15, כשהאלבום (שיצא לראשונה בארצות הברית ב-17 ביולי 2001) הגיע למקום ה-11, כולל פלטינום ומכירה של יותר מ-1,000,000 עותקים ברחבי ארצות הברית. האלבום גרף מחמאות רבות והצליח מאד.

הסינגל השני מהאלבום היה "Seven Days" הגיע גם הוא למקום הראשון בבריטניה, אוסטרליה, ישראל ועוד מספר מדינות, אך רק ל-10 בארצות הברית. הסינגל השלישי של האלבום היה "Walking Away", שהגיע למקום השלישי בבריטניה והחמישי באוסטרליה ובישראל, אך רק ל-44 בארצות הברית. הסינגל הרביעי והאחרון היה "Rendezvous", שהגיע למקום ה-8 בבריטניה.

Slicker Than Your Average[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום השני של דייוויד, "Slicker Than Your Average", יצא ב-9 בנובמבר 2002. האלבום לא הצליח כמו קודמו, ונמכרו רק 500,000 עותקים בבריטניה וקצת יותר מ-3,000,000 בעולם כולו. כמו כן, אף לא אחד מששת הסינגלים שיצאו מהאלבום לא נכנס למצעד האמריקאי, למרות שהאלבום יצא בארצות הברית כחודשיים מאוחר יותר מבבריטניה. הסינגל הראשון של האלבום - "What's Your Flava" - יצא ב-2002 והגיע בדיוק כמו "Rendezvous" למקום ה-8 בבריטניה. הסינגל השני היה "Hidden Agenda" שהגיע ל-10 הראשונים במצעד הבריטי. אחר כך יצא הדואט עם סטינג "Rise And Fall", שהגיע למקום השני בבריטניה, למקום ה-9 בישראל ולמקום ה-1 במספר מקומות בעולם. הסינגל הרביעי של האלבום היה "Spanish", שהגיע למקום ה-8 בבריטניה. לאחר מכן יצאו שני הסינגלים: "World Filled With Love" ו-"You Don't Miss Your Water" אשר נכשלו במצעדים. הראשון הגיע למקום ה-15 בבריטניה והשני שהגיע למקום ה-42.

דייוויד דחה את הצעתה של הזמרת האמריקאית מוניקה לקחת חלק בסינגל החדש שלה "Go to Bed Mad", כשאת מקומו תופס טייריס. דייוויד טען שברצונו לכבוש את אמריקה בכוחות עצמו, עם המוזיקה שלו ושאין בכוונתו לקחת חלק באלבום של זמר כזה או אחר.

הקריירה של קרייג דייוויד נקטעה, אחרי שחברת התקליטים שלו, "Telstar Records", ירדה מנכסיה. דייוויד חתם עם חברת הענק " Warner Music" והם החלו לעבוד יחד על האלבום השלישי של הכוכב הבריטי - "The Story Goes...".

The Story Goes...[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום השלישי של דייוויד, "The Story Goes...", יצא ב-6 בספטמבר 2005. להבדיל משני האלבומים הקודמים, האלבום לא יצא ארצות הברית, אלא רק בבריטניה, שאר אירופה, אסיה ואוסטרליה. האלבום היה שונה משני האלבומים הקודמים והתאפיין בפן רגשני יותר. הוא נכשל במכירות יותר משני קודמיו, כשפחות מ-3,000,000 עותקים נמכרו בעולם וכ-200,000 עותקים בבריטניה.

הסינגל הראשון של האלבום, "All The Way", יצא באוגוסט 2005 והגיע למקום ה-3 בבריטניה. הסינגל השני שיצא באותה שנה, "Don't Love You No More [I'm Sorry]", הגיע למקום ה-4 במצעד הבריטי ונשאר במצעד במשך 15 שבועות, אך בשאר העולם לא הצליח הסינגל, ובישראל הוא הגיע למקום ה-95. הסינגל השלישי והאחרון היה "Unbelievable", אשר יצא במרץ 2006 והגיע למקום ה-18 בבריטניה, ולמקומות נמוכים יותר בשאר העולם. על פי התכנון, היה אמור לצאת סינגל רביעי, "Hypnotic", אולם זה בוטל בעקבות הכישלון של "Unbelievable" ושל האלבום כולו.

החל מסוף אוגוסט 2006 החלו לרוץ שמועות על פרידה בין קרייג דייוויד לחברת התקליטים שלו בעקבות הכישלון של "Unbelievable" ושוני מוזיקלי. מאוחר יותר התברר שפרידה התרחשה רק עם חברת התקליטים האמריקאית שלו, כשדייוויד חוצה את הקווים מ-Atlantic Records ל-Atlantic to Sire Records.

דייוויד התארח באלבומו של קאנו, "London Town". הסינגל הראשון מהאלבום, בשיתוף דייוויד, נקרא "This Is The Girl". הסינגל יצא ב-27 באוגוסט 2007. הסינגל דורג במקום ה-18 במצעד הבריטי. דייוויד שר עם קאנו שיר נוסף מהאלבום בשם "Bad Boy".

Trust Me[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-12 בנובמבר 2007, יצא האלבום הרביעי של דייוויד, "Trust Me". דייוויד עבד על האלבום בקובה. הסינגל הראשון מתוך האלבום, "Hot Stuff", יצא ב-5 בנובמבר, והגיע למקום ה-7 במצעד הבריטי. הסינגל השני, "Six Of One Thing" יצא ב-18 בפברואר, והגיע למקום ה-39 במצעד הבריטי. הסינגל השלישי, "Officially Yours" יצא ב-23 ביוני, וכשל במצעד הבריטי כשהגיע למקום ה-158.

האלבום הגיע למעמד מכירות של אלבום זהב, והוא מכר כ-300,000 עותקים.

האלבום היה מועמד לפרס האלבום הטוב ביותר ל-2008 בטקס פרסי המוזיקה השחורה בבריטניה.

Greatest Hits[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד הוציא ב-24 בנובמבר 2008 את אוסף הלהיטים הראשון שלו. הוא החל לעבוד על האלבום החדש עם מפיק העל דנג'ה וחברת התקליטים - "Ice Cream Records". הסינגל הראשון מתוך אוסף הלהיטים היה השיר "Insomnia" שיצא ב-17 בנובמבר. השיר הופק על ידי מפיק העל דנג'ה. סינגל נוסף שיצא מאלבום האוסף הוא "Where's Your Love", שיר שבו דייוויד חזר למקורותיו - מוזיקת הגראג'. הסינגל דורג 58 במצעד הבריטי בשבוע השני ליציאתו. בשיר מתארחים הראפר הלונדוני הצעיר טינצ'י סטריידר וזמרת הסול הצעירה ריטה אורה, שהתארחה באלבומו האחרון של דייוויד בשיר "Awkward". שיר חדש נוסף שהקליט דייוויד לאלבום האוסף הוא - "Just My Imagination".

לכבוד אוסף הלהיטים הראשון שלו, הקליט קרייג דייוויד ארבע גרסאות חדשות ללהיטו "Walking Away" עם ארבעה אמנים מרחבי אירופה- ליניש מצרפת, אלכס אובאגו מספרד, נאק מאיטליה ולהקת הנשים מונרוס מגרמניה.

דייוויד הקליט שני שירים חדשים נוספים לאלבום האוסף - גרסה חדשה ללהיטו הגדול "All The Way" ביחד עם הזמרת היפנית בוני פינק. כמו כן הקליט דייוויד שיר חדש "Never Too Late" ביחד עם הזמרת הרוסיה סלאבה.

דייוויד היה מועמד לזכייה בשתי קטגוריות בטקס פרסי המוזיקה השחורה בבריטניה לשנת 2008 - הפרס לאלבום הטוב ביותר ל-"Trust Me" והפרס לאמן ה-R&B הטוב ביותר. בסופו של דבר, דייוויד לא זכה באף אחת מהקטגוריות בהם היה מועמד.

Signed Seald Delivered[עריכת קוד מקור | עריכה]

דייוויד אישר שאלבום הסטודיו החמישי שלו יצא במהלך 2009, מיד אחרי פרויקט אלבום האוסף, כאשר מספר שירים מפרויקט האלבום החמישי כבר דלפו לאינטרנט.

קרייג דייוויד התארח באלבומה של הזמרת היפנית בוני פינק, בשיר "Fed Up" שאף יצא כסינגל ביפן. הוא גם התארח באלבומו החדש של אלי קמפבל מלהקת UB40, בשיר "Everways". השיר יצא כסינגל השני מתוך אלבומו החדש של אלי קמפבל, ביחד עם השיר "She's A Lady".

אלבומו החמישי של קרייג דייוויד יצא בחודש נובמבר 2009. באלבום התארח זמר ה-R&B האנגלי ג'יי שון.

ביום שישי, ה-18 בספטמבר 2009, הוציא קרייג דייוויד באתרו הרשמי קטע משיר חדש מתוך אלבומו החדש, קאבר ללהיט של סטיבי וונדר "Signed, Sealed, Delivered I'm Yours". ביום שישי, ה-2 באוקטובר 2009, אישר קרייג דייוויד בעמוד הטוויטר שלו, שהוא חתם בחברת התקליטים הגדולה בעולם "יוניברסל", ובכך למעשה הוא סיים את דרכו ב"וורנר".

אלבומו החמישי של קרייג דייוויד יצא בתחילת 2010. שני שירים חדשים מן האלבום החדש דלפו לאינטרנט בנובמבר 2009 - "Shadows" ו-"Cool Wit You" שהופק על ידי קבוצת ההפקה של טימבלנד. הסינגל הרשמי והראשון מתוך האלבום החדש היה "One More Lie - Standing In The Shadows" והוא יצא ב-15 במרץ 2010.

בשבוע הראשון לצאתו, דורג הסינגל המוביל "One More Lie" במקום ה-76 בבכורה שלו במצעד הבריטי. האלבום דורג במקום ה-13 במצעד הבריטי. הסינגל השני והאחרון מן האלבום "All Alone Tonight" עמר ב-31 במאי וכשל בכניסה למצעד הבריטי.

Following My Intuition[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי כישלון הסינגלים מאלבומו האחרון, החל דייוויד לעבוד על אלבומו השישי שיהיה יותר בסגנון מוזיקת דאנס. שיר חדש של דייוויד ביחד עם הדיג'יי השוודי רמאדי "Do It On My Own" יצא בספטמבר 2010 ודייוויד אף צילם לו קליפ. דמו של מה שככל הנראה יהיה הסינגל הראשון מתוך האלבום החדש - "Dirty Mouth", שיר דאנס/האוס, דלף לאינטרנט בדצמבר 2010, כשדייוויד הגיב על ההדלפה בכך שהוא שמח מתגובת המעריצים לגרסת הדמו של השיר, כשראפר יתארח בגרסה הסופית של השיר. במהלך 2012 דייוויד יתארח בשני סינגלים חדשים - "Sex In The Bathroom" של הראפר הרוסי טימאטי, ו-"Bits N Pieces" של DJ דים כריס והזמרת רוזט. לשני השירים צולמו קליפים רשמיים. דייוויד גם מתארח בסינגל החדש של צמד המפיקים סטריאו פאלמה - "Our Love" שיר דאנס ו-R&B שזכה לתגובות חיוביות רבות. בספטמבר 2012 אישר דייוויד בעמוד הטוויטר הרשמי שלו שאלבומו החדש יקרא "Take Me As I Am... Or Watch Me As I Go" שיצא במהלך 2013 ביחד עם סיבוב הופעות עולמי. ב-30 בספטמבר 2012 אישר דייוויד ששם האלבום יהיה בסופו של דבר "Following My Intuition". במהלך החודשים מרץ, אפריל ומאי 2013 ערך דייוויד סיבוב הופעות עולמי שכלל הופעות באוסטרליה, אסיה ואירופה, על מנת לקדם את אלבומו החדש. את סיבוב ההופעות חתם דייוויד בהופעות בבריטניה, בה ביצע לראשונה שיר מהאלבום החדש "Less Is More" בלדת פופ רוק שזכתה לביקורות חיוביות רבות, כשרבים ממעריציו של דייוויד מזהים בשיר חזרה לשורשיו של דייוויד ולסגנון אלבומו הראשון "Born To Do It". ביוני 2013 אושר שדייוויד התארח בסינגל "Good Time" של ה-DJ והמפיק הרוסי DJ Smash.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 1999 - Rewind - מקום 2 במצעד הבריטי
  • 1999 - Woman Trouble - מקום 6 במצעד הבריטי
  • 2000 - Fill Me In - מקום 1 במצעד הבריטי
  • 2000 - Seven Days - מקום 1 במצעד הבריטי
  • 2000 - Walking Away - מקום 3 במצעד הבריטי
  • 2000 - Rendezous - מקום 8 במצעד הבריטי
  • 2002 - What's Your Flava - מקום 8 במצעד הבריטי
  • 2002 - Hidden Agenda - מקום 10 במצעד הבריטי
  • 2003 - Rise & Fall - מקום 2 במצעד הבריטי
  • 2003 - Spanish - מקום 8 במצעד הבריטי
  • 2003 - World Filled With Love - מקום 15 במצעד הבריטי
  • 2003 - You Don't Miss Your Water - מקום 43 במצעד הבריטי
  • 2005 - All The Way - מקום 3 במצעד הבריטי
  • 2005 - Don't Love You No More - מקום 4 במצעד הבריטי
  • 2006 - Unbelievable - מקום 18 במצעד הבריטי
  • 2007 - This Is The Girl - מקום 18 במצעד הבריטי
  • 2007 - Hot Stuff - מקום 7 במצעד הבריטי
  • 2008 - Six Of One Thing - מקום 39 במצעד הבריטי
  • 2008 - Officially Yours - מקום 158 במצעד הבריטי
  • 2008 - Where's Your Love - מקום 58 במצעד הבריטי
  • 2008 - Insomnia - מקום 43 במצעד הבריטי
  • 2009 - Stuck in the Middle
  • 2010 - One More Lie- Standing In The Shadows - מקום 76 במצעד הבריטי
  • 2010 - All Alone Tonight- Stop, Look, Listen - לא דורג במצעד הבריטי
  • 2010 - Do It On My Own
  • 2011 - Fly Away
  • 2012 - Bits N Pieces
  • 2012 - Sex In The Bathroom
  • 2012 - Our Love
  • 2013 - Good Time
  • 2014 - Cold
  • 2016 - Got It Good
  • 2019 - When You Know What Love Is
  • 2019 - Do You Miss Me Much
  • 2021 - Who You Are
  • 2022 - My Heart's Been Waiting For You
  • 2022 - G Love
  • 2022 - Dna

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

Television
Year Title Role Notes
2018 Turn Up Charlie עצמו Season 1 Episode 2
2018 The Big Narstie Show אורח Season 1, Episode 2
2020 The Graham Norton Show אורח מוזיקלי Season 26, Episode 15
2022 Walk the Line שופט מוזקלי Season 1, Episode 1-6

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרייג דייוויד בוויקישיתוף