Dark Colony

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Dark Colony
עטיפת המשחק המקורי
עטיפת המשחק המקורי
כללי
תאריך הוצאה 31 באוגוסט 1997 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח GameTek, Sold-Out Software עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Strategic Simulations עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Microsoft Windows, Mac OS, תואם IBM, Mac OS Classic עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הבא Dark Colony: The Council Wars עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דארק קולוניאנגלית: Dark Colony, "מושבה אפלה") הוא משחק מחשב מסוגת אסטרטגיה בזמן אמת שיצא בשנת 1997. המשחק פותח על ידי חברת Gametek ושווק על ידי יצרנית ומשווקת משחקי האסטרטגיה המובילה Strategic Simulations, Inc. המשחק הופץ הן בגרסת חלונות והן ל Mac OS.

עלילת המשחק מתרחשת בכוכב הלכת המאדים בשנת 2137 ולאחריה. בשנה זו בני האדם כבר התיישבו במאדים והקימו בו יישובים קומפקטיים למדי, של מבנים גבוהי-רמה, יישובים המכונים "קולוניות" (מושבות), כמו כן בשנה זו, גילו בני האדם מקור אנרגיה רחב היקף אותו כינו "Petra-7". למען כרייה וניצול מרביים, החלו הרשויות האנושיות לבצע הארצה של כוכב הלכת (דהיינו הפיכת הכוכב לבעל אקולוגיה הדומה לזו של כדור הארץ). תהליך הארצה גרם לפריחתו של כוכב הלכת, כך שגדלו בו ג'ונגלים ואזורי סוואנה מרהיבים ביופיים (עורכי המשחק ביקשו להדגיש את הצבעוניות והיופי שבנופים אלה). שנים לאחר מכן פלש למערכת השמש שלנו צי מסתורי של צבא חייזרי רב-גזעי בשם ט'אאר (Taar). כוחות הט'אאר, המונים סוגים שונים של צורות חיים ביקשו להתיישב בכוכב זה משום שהוא מתאים במיוחד לצורכיהם הביולוגיים, אך לא לפני השמדה טוטאלית של בני האדם היושבים בו מכבר. במהרה החל סכסוך צבאי רחב היקף בן הכוחות הפולשים למפעל האנושי במאדים והפולשים החלו מקימים בו קולוניות משל עצמם, ומתרבים במהירות.

המשחק מכיל שני קמפיינים, האחד נותן לשחקן לפקד על הכוחות האנושיים הנשלחים מטעם חברת הקולוניזציה המיליטריסטית "פאן לומה תעשיות" (Pan Luma Industries), שהיא חברה אחת לצד ארוגן (Aerogen) וסטראטוס (Stratus), שעל שלושתן הוטל פרויקט יישוב המאדים ומטרתם להגן על המושבות האנושיות. הקמפיין השני מעניק לשחקן פיקוד על הפלישה החייזרית ומטרתו לחסל כליל את ההתיישבות האנושית במאדים.

מאפיינים צבאים ואיזון[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרוב, מתחילים שלבי המשחק כאשר כלי טיס כל שהוא מנחית את החיילים והמבנים של הקולוניה המשמשת כבסיס בית למבצעים השונים הנדרשים מהשחקן. ספינת הדגל של בני האדם היא מעין חללית דמוית-קיעור, וזו של הט'אאר היא צלחת מעופפת. הן לבני האדם והן לטא'אאר יש יחידה מיוחדת, "מפקד" שהוא למעשה שדרוג של יחידת חיל הרגלים הפשוטה ביותר.

לבני האדם ולחייזרים יחידות צבאיות הזהות לחלוטין מבחינת אספקטים כגון מהירות תנועה, קטלניות, קצב התרפאות, גילוי שטח (Fog of war) וכו'. אמנם, שני אספקטים, מלבד טקטיקה ומזל עשויים להטות את הכף במאבק[דרוש מקור]; האחד, ניצול שונה של חפצים (בונוסים) המפוזרים בשדה הקרב, וכן, השפעה של מחזור היממה על הכוחות הלוחמים כך שתקיפה עם חיילי ט'אאר המתבצעת בזמן הלילה תגרום לפגיעה איתנה יותר בכוחות האנושיים ולוחמה עם כוחות אנושיים בכוחות ט'אאר בזמן היום תגרום לפגיעה חזקה יותר בהם.

חבילת ההרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילת ההרחבה נקראת Dark Colony: The Council Wars והיא יצאה בשנת 1998. כותר זה פותח על ידי חברת Sold-Out Software והופץ על ידי חברת Gametek. אספקטים חדשים מתבטאים הן ברמת מאפייני הנוף (כגון צלחות מעופפות הרוסות הפזורות בשטח המאדים), מאפיינים נוספים של קולוניות ט'אאר, ועוד. הקמפיינים בהרחבה דומים למדי לאלו של המשחק הראשון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]