Death, Come Near Me

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

השיר Death, Come Near Me הוא שיר דום-דת' גותי (תת-סוגה של מטאל המשלבת דום מטאל ומטאל גותי) אפי של להקת המטאל השוודית Draconian. השיר נכתב במקור עבור הדמו Dark Oceans We Cry, אך עובד מחדש באופן מקצועי יותר והופיע באלבום Arcane Rain Fell. זהו שירה הארוך ביותר של Draconian ואורכו הוא כ-15 דקות ו-22 שניות.

שיר זה עמד במוקד שערורייה, כאשר אמא שלחה ללהקה מכתב ובו טענה שבנה התאבד בעקבות האזנה לשירי הלהקה ובפרט לשיר Death, Come Near Me. בתגובה הביע הסולן אנדרס יאקובסון צער, אך דחה את הטענה שהילד התאבד בגלל המוזיקה.[1]

מבחינה מוזיקלית מדובר בשיר דום-דת' גותי במקצב איטי, שבו משולבים בשירת היפה והחייה הגרואלינג של אנדרס יאקובסון והסופרן של ליסה יוהנסון. השיר נפתח בקטע אקוסטי שקט אך קודר, ובהמשך מצטרפות הגיטרות החשמליות הכבדות. כעבור 3 דקות בערך, מדקלם הסולן "By Day I Sleep, At Night I Weep" (בעברית: "ביום אני ישן, בלילה אני מתייפח") ואז מתחילים קטעי השירה. מילות השיר עוסקות בכמיהה למוות ומתארות כיצד הדובר נכשל בחייו, ומבקש את המוות כמפלט שייתן לו אהבה ומרגוע לנפשו הדואבת. השיר מסתיים בשורה "Oh Death, Come Near Us, And Give Us Life" (בעברית: "הו, מוות, התקרב נא אלינו, והענק לנו חיים").

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]