דף ג'אם רקורדינגס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Def Jam)
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, ניסוחים לא תקינים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: משלב נמוך, ניסוחים לא תקינים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
דף ג'אם רקורדינגס

לוגו החברה
נתונים כלליים
סוג חברת תקליטים
מייסדים ריק רובין וראסל סימונס
תקופת הפעילות 1984–הווה (כ־40 שנה)
חברת אם יוניברסל מיוזיק גרופ עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות
  • GOOD Music
  • בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי ניו יורק, ניו יורק, ארצות הברית
מוצרים עיקריים תקליטים, משחקי וידאו
יו"ר Tunji Balogun
מנכ"ל Tunji Balogun
 
http://www.defjam.com/index.php
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דף ג'אם רקורדינגסאנגלית: Def Jam Recordings; לשעבר דף ג'אם) היא חברת תקליטים בינלאומית הממוקמת במנהטן, ניו יורק, בבעלות חברת האם יוניברסל מיוזיק גרופ. החברה מתמקדת בעיקר במוזיקת ראפ והיפ-הופ. הסניף המקומי של החברה בבריטניה שייך למרקיורי רקורדס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דף ג'אם הוקמה במרץ 1984 על ידי ריק רובין בעודו סטודנט באוניברסיטת ניו יורק. זמן קצר לאחר מכן הכיר רובין את ראסל סימונס באמצעות הדי ג'יי ג'ייזי ג'יי וסימונס. רובין היה מעוניין לשקם את החברה וראסל הפך לשותף לבעלות החברה. סימונס עזר בהחתמת אמנים חדשים רבים שהפכו ברבות השנים לאמני "מוזיקה שחורה" ידועים כמו אל אל קול ג'יי, ביסטי בויז, פאבליק אנמי ו-EPMD.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הראשון שיצא באמצעות החברה הוא "It's Yours" של T La Rock וג'ייזי ג'יי משנת 1984. בין הסינגלים הראשונים שיצאו דרך החברה היו סינגל הבכורה של אל אל קול ג'יי, "I Need A Beat" והסינגל השלישי של ביסטי בויז, "Rock Hard". שני הסינגלים הללו הצליחו מאוד מה שגרם לחברת תקליטים גדולה כמו סי.בי.אס רקורדס (שמאוחר יותר הפכה לסוני מיוזיק).

האלבום המלא הראשון שיצא לאור דרך דף ג'אם הוא "Radio", אלבום הבכורה של אל אל קול ג'יי בשנת 1985. באותה השנה דף ג'אם הקימה לייבל המיועד למוזיקת רית'ם אנד בלוז.

בשנת 1988, לאחר סדרת מאבקים פנימיים בחברה, הפך ליאור כהן לנשיא החברה. המייסד והנשיא הקודם, ריק רובין, פרש והקים את הלייבל "דף אמריקן" (כיום "אמריקן רקורדינגס").

למרות ההצלחה של האמנים החתומים בחברה, בשנת 1992 דף ג'אם נקלעה לקשיים כלכליים והייתה על סף פשיטת רגל. בשנת 1994 לייבל בשם "פוליגרם" (כיום חלק מיוניברסל) קנה 50% מדף ג'אם וזה מה שהוציא את החברה מהקשיים הכלכליים. בשנת 1995 רכשה פוליגרם עוד 9.5% מדף ג'אם וחיזקה את השליטה שלה בחברה. בשנת 1997 החברה החתימה את הראפרית פוקסי בראון והחלה לשתף פעולה עם רוקאפלה רקורדס, חברת התקליטים של ג'יי-זי.

בשנת 1998 התמזגה פוליגרם עם יוניברסל מיוזיק גרופ ובעקבות כך גם דף ג'אם הפכה לחלק מיוניברסל. יוניברסל רכשה את החלק הנותר (41.5%) מראסל סימונס בעלות של 100 מיליון דולרים. כאשר 100% מדף ג'אם היו בשליטת יוניברסל היא מיזגה אותה עם חברת תקליטים נוספת שהיא רכשה, איילנד רקורדס וקראה לחברה החדשה "איילנד דף ג'אם מיוזיק גרופ".

בשנת 1999 החברה הקימה לייבל בתוך לייבל המיועד למוזיקת סול וקראה לו "דף סול". לחברה הועברו אמנים שהיו חתומים בעיקר באיילנד רקורדס כמו דרו היל והסולן שלהם סיסקו, האחים אייסלי, מיוזיק, מונטל ג'ורדן, קייס, 112, כריסטינה מילאן ועוד.

מאוחר יותר באותה שנה, החברה התחילה לעבוד בשיתוף פעולה עם דה אינק. זמן קצר לאחר מכן החברה הקימה את הלייבל "דף ג'אם סאות'". הלייבל התמקד בהיפ הופ שהגיע מדרום מזרח ארצות הברית, סגנון מוזיקלי הידוע בשמו "דירטי סאות'". בין האמנים שחתמו בחברה היו לודקריס, ליל ג'ון, ג'יי.די, צ'ינגי, בובי ולנטינו ועוד.

בשנת 2000, ליאור כהן, נשיא החברה פתח את הסניף הבינלאומי הראשון של דף ג'אם בגרמניה. הסניף של הרשת החתימה את גדולי אומני ההיפ הופ הגרמני וגם מייבאת את האלבומים של כל האומנים החתומים בדף ג'אם בארצות הברית.

בשנת 2002, כל האומנים החתומים ב'דף סול' הועברו לדף ג'אם ודף סול נסגרה. בשנת 2003 חברת 'מורדר אינק' (דה אינק כיום) הייתה מעורבת בחקירת FBI בעקבות הלבנת כספים וסחר בסמים. בעקבות כך בשנת 2005 דף ג'אם לא חידשה את החוזה עם החברה.

בשנת 2004 חברת 'רוקאפלה רקורדס' נמכרה לדף ג'אם.

בשנת 2006, 'דף ג'אם סאות' החלו לשתף פעולה עם חברת התקליטים סליפ אנד סלייד רקורדס. מאז אמנים החתומים בסלייד רקורדס כמו טרינה, ריק רוס ועוד נחשבים לחתומים בצורה עקיפה גם בדף ג'אם.

בשנת 2004 עזב ליאור כהן את תפקידו כנשיא ומנכ"ל החברה ועבר לוורנר ברוס רקורדס. את מקומו החליף המפיק אל. איי. רייד שתוך זמן קצר עזב ועבר גם הוא לוורנר. את רייד החליף ג'יי זי. בשנת 2007 סיים ג'יי-זי את תפקידו כנשיא ומנכ"ל החברה והחוזה שלו לא חודש. במקומו מונה שוב אל. איי. רייד כנשיא זמני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דף ג'אם רקורדינגס בוויקישיתוף