Far Cry 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Far cry 3)
Far Cry 3
כללי
תאריך הוצאה 29 בנובמבר 2012,30 בנובמבר 2012, 4 בדצמבר 2012
סוגה PEGI: 18
פיתוח יוביסופט מונטריאול
Ubisoft Massive
Ubisoft Reflections
Ubisoft Shanghai
הוצאה לאור יוביסופט עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, צ'כית, שוודית, נורווגית, רוסית, קוריאנית, יפנית, סינית מפושטת, הולנדית, פולנית, צרפתית, גרמנית, דנית, איטלקית, פורטוגזית, ספרדית, סינית מסורתית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה יוביסופט
סדרה Far Cry
כלי משחק Far Cry 3 map עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Dunia Engine 2
מצבי משחק שחקן יחיד (סינגל-פלייר),
מרובה-משתתפים (מולטי-פלייר),
ומשימות שיתוף פעולה מיוחדות (Coop Spec OPS)
פלטפורמות Microsoft Windows
PlayStation 3
Xbox 360
המשחק הקודם Far Cry 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הבא Far Cry 4 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Far Cry 3 הוא משחק מחשב בסוגת יריות בגוף ראשון-עולם פתוח, שמכירתו על ידי חברת יוביסופט החלה בסוף נובמבר 2012. רוב המשחק פותח על ידי האולפן יוביסופט מונטריאול בהשתתפות Ubisoft Massive, Ubisoft Reflections ו-Ubisoft Shanghai. המשחק הוכרז לראשונה במהלך מסיבת העיתונאים של יוביסופט ב-E3 2011, ומידע נוסף ותאריך יציאה רשמי ניתן במהלך E3 2012. המשחק נתמך ב-Microsoft Windows, ב-PlayStation 3, וב-Xbox 360. במשחק שלושה מצבים: הסיפור (משחק לשחקן יחיד), מצב מרובה משתתפים ומשימות שיתוף פעולה לזוג.

על אף שאין ביניהם קשר עלילתי, זהו משחק ההמשך למשחק Far Cry 2.

עלילת המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ייסון ברודי הוא נער שיוצא לחופשה באי טרופי באוקיינוס השקט עם אחיו הקטן והגדול, חברתו וחבריו האישיים. במהלך הטיול הם צונחים ומתפזרים באי. פיראטים, בפיקודו של רוצח פסיכופת בשם ואס מונטנגרו (בגילומו של מייקל מאנדו), שובים אותם לבקשת כופר. ואס רוצה לקבל את הכסף מהורי שבויו ואז למכור אותם לעבדות. ג'ייסון ואחיו הגדול, גראנט, ששירת בחיל הנחתים מנסים לברוח אך ברגע האחרון גראנט נורה על ידי ואס, ומת. ג'ייסון מנסה להמשיך לברוח אך נופל מגשר ומתעלף. וכשהוא מתעורר הוא מגלה שבחור בשם דניס שגר בכפר אמנקי, הכפר של שבט הראקיאט, הציל אותו. הראקיאט, ילידי האי, נלחמים בפירטים ובארגון הסחר בבני אדם של ואס. דניס לוקח את ג'ייסון לאחותו של ואס, סיטרה, המנהיגה הרוחנית של אנשי הראקיאט שמצרפת אותו לשבט. במשך משימות בהם הוא מציל חבריו ומשחרר את האי מהפיראטים, ג'ייסון הופך ללוחם מיומן ומבקש להישאר באי כדי לנקום ולהתחזק כלוחם, למורת רוחם של חבריו.

אחרי שג'ייסון הורג את ואס, הוא עובר לדרום האי בעזרת סוכן CIA שפגש במשימות. דרום האי נשלט על ידי הארגון של הויט ווקר, מעסיקו של ואס, שסוחר בבני אדם וסמים. שם הוא מתחזה לחייל בארגון, מסתנן למעוזיו על מנת להשיג מודיעין שיוביל אותו אל הויט, והורג אותו. לאחר מכן הוא חוזר לצפון האי, למערה שבו השאיר את חבריו. כשג'ייסון מגיע לאזור ליד המערה הוא מגלה שהראקיאט בהנהגתה של סיטרה חטפו את חבריו. כשהוא מגיע לסיטרה היא מסממת אותו שיהרוג את חברתו, כדי שהם יוכלו להיות ביחד ולהנהיג את האי. כעת העלילה מתפצלת וניתן לבחור באחד משני הסופים: שג'ייסון יישאר באי. או שישחרר את החברים.

  • בסוף שבו ג'ייסון משחרר את החברים, מופיע דניס שרוצה לדקור את ג'ייסון אך סיטרה מגנה עליו בגופה ומתה, וכל החבורה עוזבת את האי.
  • אם בוחרים להישאר באי, ג'ייסון מוציא את חבריו להורג ושוכב עם סיטרה. מיד לאחר מכן, סיטרה דוקרת אותו ואומרת לו שילדם ינהיג את השבט והוא מת כלוחם.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק משחקים מגוף ראשון את הפרוטגוניסט, ג'ייסון. בין משימות הסיפור ניתן להסתובב באי. באי מפוזרות עמדות של היריבים, וניתן לכבוש אותן בשביל הראייקט. עמדה שנכבשה משמשת ל"מעבר מהיר" וניתן להגיע אליה על ידי לחיצה במפה. בכל עמדה של הראייקט יש משימות שאפשר לעשות: ציד או "מבוקש". בציד על השחקן לצוד חיות עם נשק מוגדר וב"מבוקש" צריך להרוג אדם מבוקש בעזרת סכין.

כל משימה נותנת נקודות ניסיון שבעזרתן ניתן לפתח מיומנויות שונות. כל מיומנות שנלמדה מגדילה את קעקוע לוחם הראייקט. בכך המשחק מקבל גם אופי של משחק תפקידים.

באי יש כלי רכב רבים שניתן להשתמש בהם: סירות, גלשני אוויר, רכבי שטח ומכוניות אזרחיות.

באי ניתן גם לצוד חיות, לפשוט את עורן ולייצר תיקים לנשיאת כלי נשק ותחמושת או למכור אותם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Far Cry 3 בוויקישיתוף