Fear of a Blank Planet

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Fear of a Blank Planet
אלבום אולפן מאת פורקיופיין טרי
יצא לאור 2007
הוקלט אוקטובר - דצמבר 2006 בלונדון, בריטניה ותל אביב, ישראל
סוגה רוק מתקדם
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 50:48
חברת תקליטים Roadrunner Records
Atlantic Records
הפקה סטיבן וילסון
כרונולוגיית אלבומים של פורקיופיין טרי
Deadwing
(2005)
Fear of a Blank Planet
(2007)
The Incident
(2009)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Fear of a Blank Planet הוא אלבום האולפן התשיעי של להקת הרוק המתקדם הבריטית פורקיופיין טרי. האלבום יצא לאור ב-16 באפריל 2007 בבריטניה ובאירופה, וב-24 באפריל 2007 בארצות הברית.

בשונה מאלבומיה האחרים של הלהקה, אלבום זה הוא אלבום קונספט, המורכב מיצירה אחת המחולקת לשש רצועות. שמו של האלבום מתייחס לאלבומם של Public Enemy משנת 1990 - Fear of a Black Planet, העוסק בחלקו בנושא הגזענות. בריאיון עם סולן הלהקה סטיבן וילסון, הוא אמר שבעוד שבשנות השמונים בעיית הגזענות הייתה במרכז תשומת הלב הציבורית, הדור של ימינו ריקני (blank), ומתעניין בעיקר בטכנולוגיה ובגאדג'טים שונים.[1]

הנושא המרכזי של מילות השירים באלבום שאוב מתוך הספר "לונאר פארק" (אנ') מאת ברט איסטון אליס. בספר מתואר טיפול בילד בעייתי בעזרת תרופות, צפייה בטלוויזיה ומשחק ב-Xbox, המנתקים את הילד מהעולם החיצון. האלבום מתאר את הדברים מנקודת מבטו של הילד, בשונה מהספר שמציג את נקודת המבט של האב.[2]

השמעות הבכורה של שירי האלבום, פרט ל-Way Out of Here, התקיימו בספטמבר ונובמבר 2006, בזמן סיבוב ההופעות לקידום "Arriving Somewhere", ה-DVD הראשון המציג הופעה של הלהקה. בדצמבר 2006 גילה רוברט פריפ כי ערך דוגמאות מהשיר Nil Recurring ששלח לו וילסון, אך שיר זה לא מופיע באלבום.[3]

קטעים משירי האלבום החלו להתפרסם בחודשיים שקדמו ליציאתו הרשמית, חלקם כפרסומים של הלהקה וחלקם כהדלפות. ב-21 בפברואר 2007 הלהקה פרסמה דוגמאות מכל שיר באתר המייספייס שלה.[4] שיר הנושא של האלבום יצא לאור באתר iTunes ב-6 במרץ 2007 כשיר בונוס לאלבום Blackfield II, אלבומם השני של ההרכב Blackfield.

הקליפ לשיר הנושא באלבום יצא לאור באתר המייספייס של הלהקה ב-16 באפריל 2007, יחד עם יציאתו הרשמית של האלבום. בעקבות הטבח בווירג'יניה טק שהתרחש באותו יום בארצות הברית, חברי הלהקה הורידו את הקליפ מהאתר, משום שהרגישו שהצגתו של שיר בעל נושא זה לאחר הטבח הוא חסר טעם.

השיר Anesthetize מחולק לשלושה חלקים, המופרדים בעזרת הסימון *** בחוברת המצורפת לאלבום. שמם של שלושת החלקים לא רשום, אך בריאיון לרדיו ה-BBC גילה גאווין האריסון כי לחלק השני קוראים "The Pills I'm Taking". בשיר זה מתארח אלכס לייפסן מהלהקה הקנדית ראש, ומנגן סולו גיטרה של 56 שניות.

ב-18 באפריל 2007 יצאה הלהקה לסיבוב הופעות באירופה וארצות הברית בעקבות האלבום, שנמשך עד לשנת 2008, כאשר בכל הופעה נוגן האלבום כולו.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Fear of a Blank Planet" – 7:28
  2. "My Ashes" – 5:07
  3. "Anesthetize" – 17:42
  4. "Sentimental" – 5:26
  5. "Way Out of Here" – 7:37
  6. "Sleep Together" – 7:28

את המילים והלחן לכל השירים כתב סטיבן וילסון, פרט ל-My Ashes שריצ'רד ברביירי עזר בהלחנתו, ו-Way Out of Here שהלחינו כל חברי הלהקה.

רשימת המשתתפים באלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקאים אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]