Fighter

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Fighter"
סינגל בביצוע כריסטינה אגילרה
מתוך האלבום Stripped
יצא לאור 13 במרץ 2003
הוקלט 2002–2003
סוגה רוקR&B
שפה אנגלית
אורך 4:05
חברת תקליטים RCA
כתיבה כריסטינה אגילרה, סקוט סטורץ'
הפקה סקוט סטורץ'
כרונולוגיית סינגלים של כריסטינה אגילרה
"Beautiful"
(2002)
"Fighter"
(2003)
"Can't Hold Us Down"
(2003)

Fighterעברית: לוחמת) הוא הסינגל השלישי יצא מהאלבום של זמרת הפופ כריסטינה אגילרה, Stripped. הסינגל יצא ב-13 במרץ 2003, והצליח להגיע למקום ה-20 במצעד הבילבורד הוט 100, שבאמריקה, כשהוא הופך להיות הלהיט התשיעי של אגילרה שהצליח להיכנס לעשרים המקומות הראשונים בארצות הברית.

לעומת זאת, הצליח השיר להגיע למקום השלישי בבריטניה, והפך ללהיט עולמי נוסף בידי אגילרה.

רקע וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב והופק בידי אגילרה וסקוט סטורצ'. השיר בשיתוף פעולה עם הגיטריסט הידוע, דייב נאבארו, שהיה חלק בהרכבים רד הוט צ'ילי פפרז וג'יינס אדיקשן (Jane's Addiction). השיר הוא הסינגל הראשון של אגילרה כשהיא מניבה אלמנטים במוזיקת הרוק. השיר מדבר על כך שאגילרה מבטאת ופורצת החוצה את כל הכעס והעצבים שצברה במשך הזמן מבן זוגה הבוגדני שהתעלל ברגשותיה, בניגוד, היא רוצה להודות לבן הזוג על שחישל אותה והפך אותה חזקה יותר רגשית. אגילרה כתבה את השיר על אבא שלה, שזנח והתעלל במשפחתה.

הסינגל הוא אחד מהשירים הפופולריים ביותר של אגילרה, והפך להיות ההמנון הרשמי למשחקי ה-NBA לשנת 2003 והושמע במלואו בפרסומות של משחקי הגמר שנצפו בידי מיליוני צופים בעולם. בנוסף, קליפ רשמי צולם למען שידור השיר במשחקי הגמר בו כריסטינה מצולמת בכוריאוגרפיה יחד עם רקדניה על רחבת המגרש.

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ לשיר הופק על ידי פלוריה סיגיסמונדי, שידועה כאחת המפיקות קליפים של אגילרה האמנותיות ולא רגילות. בקליפ, לובשת אגילרה חלוק קטיפה יפני שחור כשהיא אוחזת במוט עור שחור בידה, עם שיער שחור ארוך, במראה לאדם העוקב אחר האופנה הגותית. שלוש יתדות תקועות מאחורי גבה, כשהם יוצרים לה גבנון. בתחילת הקליפ, היא כלואה בקופסת זכוכית, והחלוק שלה מתנפח כמו בלון. שלוש בלרינות גותיות אוכלות פירות ומתמוטטות, ככל הנראה סממן לאכילת הפרי האסור. לאחר מכן, אגילרה פורצת לחופשי דרך הקופסה בעזרת חבטות עד לשבירת הזכוכית.

אגילרה נוטלת לצד את החלוק לאחר שזורקת בזעם את היתדים מגבה. מתחת לחלוק מתגלה שמלה לבנה חשופה מרופטת, מכוסה בעשים, שהיא סממן לאבולוציה המטפורית שעברה מגולם לפרפר. בנוסף, השיער שלה הופך לבן, ועשים עפים סביבה.

לקראת הסוף, אגילרה לובשת שמלת לוחמת, בהשראת מראה העכביש, כשהיא נראית זועמת מתמיד ושלמה בתהליך האבולוציה שעברה. בסוף הקליפ, היא בועטת במסך המצלמה ושוברת אותו.

הקליפ מראה בצורה איטית את שלב שינויי הצורות של אגילרה, ובהדרגה את שאיבת הכוח בהתקדמות, ממצב שבורת-לב למצב בלתי-שביר.

הקליפ זכה בארבעה פרסים בטקס פרסי קליפים MVPA: קליפ פופ השנה (המפיקה פלוריה סיגיסמונדי), הסטייל הטוב ביותר בקליפ (קארול בידל & טריש סאמרויל), איפור הטוב ביותר בקליפ (פרנסס טולט), הסינמטוגרפיה (אמנות הקולנוע) הטובה ביותר בקליפ (כריסטופר סוס). ובפרס נוסף, בטקס פרסי ג'ונו: קליפ השנה (מפיקת הקליפ פלוריה סיגיסמונדי).

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדים ודירוגים (2002–2004) מיקום
מצעד הוט 75 - אוסטריה 12
בילבורד הוט 100 - אמריקה 20
מצעד טופ 75 ARIA - אוסטרליה 5
מצעד טופ 100 - ברזיל 64
מצעד טופ 100 - קנדה 3
מצעד טופ 20 - הולנד 5
מצעד הוט 200 - אירופה 3
מצעד טופ 100 - גרמניה 13
מצעד טופ 50 - אירלנד 4
מצעד טופ 50 - איטליה 14
מצעד RIANZ טופ 50 - ניו זילנד 14
טופ 20 - בלגיה 11
טופ 60 - שוודיה 12
מצעד טופ 10 - שווייצריה 11
מצעד טופ 100 - טאיוואן 4
מצעד טופ 75 הרשמי - בריטניה 3
מצעד כלל עולמי 3

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]