קונאן ילד העתיד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Future Boy Conan)
קונאן ילד העתיד
סוגה הרפתקאות, דרמה, מדע בדיוני, רומן
אנימה
אורך פרק 24 דק'
במאי הייאו מיאזאקי
אולפני אנימציה Nippon Animation
רשת שידור NHK, Animax (יפן)
תקופת שידור מקורית 4 באפריל 197831 באוקטובר 1978
מספר הפרקים 26
סרט: Mirai Shōnen Conan Tokubetsu Hen-Kyodaiki Gigant no Fukkatsu
במאי הייאו מיאזאקי
סטודיו Nippon Animation
הופעת בכורה 11 במרץ 1984 (יפן)
משך הקרנה 25 דקות

קונאן ילד העתידיפנית: 未来少年コナン) היא סדרת אנימה יפנית בת 26 פרקים שנוצרה על ידי הייאו מיאזאקי, על בסיס הספר הפוסט אפוקליפטי "The Incredible Tide"(אנ') של הסופר האמריקני אלכסנדר קי. הסדרה שודרה במקור ביפן ברשת NHK בין ה-4 באפריל ל-31 באוקטובר 1978.

על בסיס הסדרה הופקו גם שתי סרטי הנפשה שיצאו לאקרנים בשנים 1979 ו-1984.

סדרת ספין-אוף בשם "Future Boy Conan II: Taiga Adventure" בת 24 פרקים שודרה במקור ביפן בערוץ TBS מאוקטובר 1999 עד אפריל 2000.

הסדרה לא שודרה בישראל, אך נקלטה בארץ עקב שידורה בערבית בערוץ 2 הירדני בתחילת שנות התשעים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה מתרחשת לאחר מלחמת עולם שלישית, אשר התרחשה במהלך יולי 2008, בה הצדדים המוערבים השתמשו בנשקים בעלי עוצמה חזקה יותר מנשק אטומי. המלחמה גרמה לכאוס מוחלט ולהרס בכל רחבי העולם. כתוצאה מכך מספר רעידות אדמה וגלי צונאמי התרחשו ברחבי העולם אשר גרמו לבסוף לחמש היבשות לשקוע עמוק מתחת לאוקיינוס. קבוצת אסטרונאוטים מחליטה לנסות ולברוח מן ההרס לחלל החיצון אך ניסיונם נכשל. אף על פי כן, אחת החלליות מצליחה לברוח מן ההרס ומתרסקת על אי קטן בלב האוקיינוס אשר שרד את ההרס באורח פלא. חברי צוות החללית מתיישבים באי.

כ-20 שנים לאחר המלחמה, השורדים היחידים על האי הם ילד בשם קונאן אשר נולד באי ומתגורר בו עם סבו. בנוסף, ישנם מספר שורדים נוספים של המלחמה אשר מפוזרים במספר איים ברחבי האוקיינוס. בין השורדים ישנו ארגון פשע בשם "אינדאסטריה" אשר מנסה ללא הרף להשיג את הנשק רב העוצמה, המשתמש בטכנולוגיית אנרגיית השמש, בו נעשה שימוש במלחמה. בשל כך, אנשי אינדאסטריה חוטפים בתחילת הסדרה ילדה בת 11 בשם לאנה כקלף מיקוח, וזאת משום שסבה של לאנה, דוקטור לאו, הוא השורד היחיד אשר מתמחה בשימוש באנרגיית השמש.

לאנה מצליחה לברוח מחברי ארגון אינדאסטריה ומגיעה לבסוף לאי של קונאן. בהמשך אנשי אינדאסטריה מגיעים גם כן לאי ולאחר קרב קצר עם קונאן הם מצליחים לחטוף את לאנה בשנית ותוך כדי גם הורגים את סבו של קונאן. קונאן מחליט למלא את משאלתו האחרונה של סבו ולהציל את לאנה.

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קונאן - הגיבור של הסדרה. נער יתום בן 11 אשר גדל על אי בודד במשך כל חייו יחד עם סבו. הוא אמיץ, אוהב הרפתקאות ובעל יכולת פיזית אדירה ויוצאת דופן. ידידה של לאנה היכול לתקשר איתה טלפתית.
  • לאנה - ילדה בת אחת-עשרה. לאנה היא נכדתו של דוקטור לאו. לאנה היא ילדה מאוד בוגרת, אמיצה וחכמה יחסית לגילה. בעלת יכולת לדבר עם ציפורים ובעלת יכולת לתקשר באופן טלפתי עם סבה, ואפילו עם קונאן. לאנה היא ידידתו של קונאן. אנשי ארגון הפשע אינדאסטריה מעוניינים לחטוף אותה על מנת שתהווה קלף מיקוח כדי שסבה יגלה להם את הסודות הכרוכים בשימוש באנרגיית השמש.
  • סבו של קונאן - הקפטן של חללית המילוט המקורית בעת המלחמה הגדולה.
  • גימסי - ילד פרוע אשר מכיר את קונאן במהלך מסעו והופך לחבר הטוב ביותר שלו. מצטרף לקונאן במסעו.
  • לפקי - הנבל הראשי בסדרה. מנסה בכל מחיר להשיג את הכוח של אנרגיית השמש על מנת לכבוש את העולם.
  • פרופסור לאו - סבה של לאנה והניצול היחיד אשר מתמחה באנרגיית השמש.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]