Glass Onion

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Glass Onion"
שיר בביצוע הביטלס
מתוך האלבום The Beatles
יצא לאור 22 בנובמבר 1968
הוקלט 1113 בספטמבר ו10 באוקטובר, 1968
מקום הקלטה אולפני אבי רוד, לונדון
סוגה רוק, רוק פסיכדלי
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 2:17
חברת תקליטים אפל רקורדס
כתיבה לנון-מקרטני
לחן ג'ון לנון, פול מקרטני עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ג'ורג' מרטין
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Glass Onion הוא שיר של להקת הרוק הבריטית הביטלס מאלבומם The Beatles מ-1968. השיר נכתב על ידי ג'ון לנון, אך הקרדיט ניתן ללנון-מקרטני.

נכון לאפריל 2020, מונה ההשמעות של השיר ברשת הזרמת המדיה ספוטיפיי עומד על כ-16 מיליון.

מילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לנון כתב את השיר כדי לבלבל אנשים שחקרו יותר מדי את המשמעויות הליריות של שירי הביטלס, וזה הרגיז אותו. שורות רבות מתייחסות לשירים קודמים של הלהקה, כמו Strawberry Fields Forever, I Am the Walrus, Lady Madonna, The Fool on the Hill ו-Fixing a Hole. השיר מתייחס גם ל"חוף הברזל היצוק", אזור חוף בדרום ליברפול הידוע לאנשים המקומיים בשם "The Cazzy".

המילים בשיר "The walrus was Paul" (סוס הים היה פול) נחשבות "רמז", כביכול, לתאוריית הקשר על מותו של פול מקרטני. לנון ביטל כל משמעות עמוקה למילים:

זרקתי את השורה פנימה, "The walrus was Paul", רק כדי לבלבל את כולם עוד קצת. זה היה יכול להיות "The fox terrier is Paul". זאת אומרת, זה רק קצת שירה.

"Glass Onion" היה שם שהציע לנון ללהקת אייביס, שחתמה באפל רקורדס ב-1968 ומאוחר יותר הפכה לבאדפינגר.

הקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר היה אחד מכמה הקלטות דמו שהוקלטו בביתו של ג'ורג' האריסון ב-1968, לפני ההקלטות של The Beatles. הדמו של Esher יצא לראשונה ב-Anthology 3 ובמהדורת הדלוקס של The Beatles ב-2018.האלבום, Anthology 3, כלל גם גרסה חלופית שהכילה אפקטים קוליים שונים במקום עיבוד המיתרים.

זהו השיר הראשון ב-The Beatles שמציג את רינגו סטאר על התופים. סטאר עזב את הלהקה לזמן קצר במהלך הקלטות האלבום, ותופים בשירים "Back in the U.S.S.R" ו-"Dear Prudence" נוגנו על ידי פול מקרטני.

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי איאן מקדונלד:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]