Glee

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: בעיות ניסוח.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: בעיות ניסוח.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
גלי
Glee
סוגה דרמה קומית, מוזיקלי, קומדיה רומנטית
יוצרים ראיין מרפי (תסריטאי)
בראד פלצ'ק
איאן ברנן
כותבים ראיין מרפי
בימוי אריק סטולץ עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
מארק סלינג
נאיה ריברה
קורי מונטית'
מתיו מוריסון
ליאה מישל
כריס קולפר
דיאנה אגרון
ג'יין לינץ'
דארן כריס
קווין מקייל
אמבר ריילי
הת'ר מוריס
ג'יימה מייס
ג'ייסלין ג'ילסיג
ג'נה אושקוויץ
הארי שום ג'וניור
קורד אוברסטריט
דוט-מארי ג'ונס
מליסה בנויסט
בקה טובין
ונסה לנגיס
פרסים שישה פרסי אמי, אחד עשר פרסי בלוויין, תשעה פרסי גלובוס הזהב, שלושים פרסי Teen Choice Choice, שלושה פרסי Guild of America, ושלושה פרסי אגודת הבמאים,
פסקול גלי: המוזיקה (7 כרכים), גלי: המוזיקה - אלבום חג המולד (3 כרכים), גלי: המוזיקה - מציגים את הזמירים, גלי - אלבום סיום הלימודים, גלי שרים את הביטלס, גלי: המוזיקה - חוגגים 100 פרקים, גלי: המוזיקה - מה שהעולם צריך עכשיו זה אהבה
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 6
מספר פרקים 121
תוכנית המשך Glee: The 3D Concert Movie, פרוייקט גלי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק אלכסיס מרטין וודל, מייקל נוביק, קנת זילברשטיין, רוברט דל ואלה, רוברטו אגוארה-סקאסה
מפיקים בפועל ראיין מרפי, ראסל פריינד, גארט לרנר, איאן ברנן, בראד פלצ'וק, דנטה די לורטו, ברדלי ביוקאר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פוקס המאה ה-20
ראיין מרפי הפקות
הפצה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, נטפליקס, דיסני+ עריכת הנתון בוויקינתונים
צלמים מייקל גוי עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'יימס לוין עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 40–45 דקות
שידור
רשת שידור FOX
רשת שידור בישראל

yes stars Next
yes Drama

נטפליקס
תקופת שידור מקורית 19 במאי 200920 במרץ 2015 (42 דקה) עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור בישראל 2010 – 2015
קישורים חיצוניים
www.fox.com/glee
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גליאנגלית: Glee; מקהלה) היא סדרת טלוויזיה דרמה קומית-מוזיקלית אמריקאית, שנוצרה על ידי ראיין מרפי, בראד פלצ'וק ואיאן ברנן, ושודרה החל מה-19 במאי 2009 עד ל-20 במרץ 2015 ברשת Fox האמריקאית, במשך 6 עונות ו-121 פרקים. הסדרה שודרה בישראל ב-Yes החל מינואר 2010.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר מקהלת תיכון מקינלי, "כיוונים חדשים", במהלך הכנותיה לתחרות הלהקות המחוזית, ואחר התמודדות חבריה עם סוגיות של מערכות יחסים, אכזבות לצד ניצחונות וקשרים חברתיים. בדמויות הסדרה ניתן למצוא ייצוגים לדמות המעודדת, שחקן הפוטבול, נער המצוקה, דמויות ממוצא אסייאתי ומוצא אפרו-אמריקאי, דמות נכה ודמויות להט"ביות.

עם פתיחת שנת הלימודים בתיכון על שם "ויליאם מקינלי" שבאוהיו, מבקש ויליאם שוסטר, המורה לספרדית, להקים מקהלת תיכון (Glee club) שתיקרא "כיוונים חדשים". לאודישנים מתייצבים חמישה נבחנים בלבד, מה שמבטיח את קבלתם בפועל למקהלה. הבא לחבור למקהלה הוא פין הדסון קוורטרבק נבחרת הפוטבול, אשר בכישרונו הטבעי הבחין שוסטר וצירף את פין בזכות הפללתו בשימוש בסמים. למקהלה מצטרפות בהמשך גם מספר בנות מנבחרת המעודדות הבית ספרית, שבראשה ניצבת המורה סו סילבסטר. בנוסף חוברים מספר שחקני נבחרת הפוטבול הבית-ספרית שמצטרפים בעידודו של שו, אשר עזר להם ללמוד ריקוד שהביא להם את הניצחון הבודד שלהם בעונת המשחקים. כמו כן שחקני הפוטבול ניצבים לאורך העלילות בפרשות דרכים בין שתי אהבותיהם - מועדון glee או מועדון הפוטבול. סילבסטר מאמנת המעודדות מנסה להפסיק את פעילות המקהלה, הגוזלת חלק מתקציב קבוצת המעודדות. בסוף שנת הלימודים ולאחר שהצליחה במטרתה, היא משנה את דעתה ומשכנעת את מנהל בית הספר לאפשר את המשך פעילות המקהלה. עם התפתחות העלילה נוצרים קשרי חברות ורומנטיקה שאי אפשר להתעלם ממנה בין חברי הלהקה, שלא היו מתאפשרים מחוצה לה.

פרקי הסדרה כוללים עיבודים לשירים מוכרים המבוצעים ומבוימים בידי הלהקה, כחלק מהמטלה השבועית שניתנה לה מהמורה המנחה אותה. בפרקים שונים של הסדרה התארחו בתפקידי משנה האמנים ששיריהם בוצעו באותו פרק. glee זכתה להצלחה גדולה באמריקה ובמדינות אחרות בעולם, כולל ישראל. הסדרה, שהולידה גם סרט קולנוע (יצא ב-16 באוגוסט 2011), נחשבת לאחת התוכניות המצליחות ביותר של הרשת.[1] בתום עונתה הראשונה היא הייתה מועמדת לפרסים רבים וגרפה בין היתר מספר פרסי אמי ואת פרס גלובוס הזהב בקטגוריית "סדרת הקומדיה או הסדרה המוזיקלית הטובה ביותר".

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
12219 במאי 20098 ביוני 2010
22221 בספטמבר 201024 במאי 2011
32220 בספטמבר 201122 במאי 2012
42213 בספטמבר 20129 במאי 2013
52026 בספטמבר 201313 במאי 2014
6139 בינואר 201520 במרץ 2015

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 1–22 (22 פרקים). שידורה החל ב-19 במאי 2009 והסתיים ב-8 ביוני 2010.

אחד מקווי העלילה בעונה זו עוסק בכניסתה להיריון של דמות המעודדת הראשית קווין פבריי, בזמן שיצאה עם שחקן הפוטבול פין הדסון. לאחר מכן מתברר שהאבא האמיתי של העובר הוא נוח פאקרמן, חברו הטוב ביותר של פין. בסוף ההיריון קווין ונוח מחליטים למסור את התינוק לאימוץ אצל אמא של רייצ'ל ברי ש-15 שנים קודם לכן מסרה את רייצ'ל לאימוץ. קו עלילה שני נסוב סביב המאבק בין המורה וויל שוסטר למאמנת המעודדות סו סילבסטר, ועוד קו עלילה מתרחש בין וויל שוסטר לאשתו טרי שנכנסת להיריון מזויף, ובינו לבין אמה. שאר קווי העלילה עוסקים בעיקר בקשריהם הרומנטיים של דמויות שונות בסדרה או בהתמודדותן עם השוני שלהם בבית הספר.

מתוך כוונה למשוך את קהל היעד לצפייה בסדרה, שודר פרק הבכורה של הסדרה מיד עם תום העונה של תוכנית הריאליטי והשירה "אמריקן איידול". שני פרקי מחווה הופיעו בעונה זו. האחד נקרא "The Power of Madonna", והוקדש כולו לעיבודים לשיריה של מדונה. הפרק אף זכה לביקורות אוהדות בשל התייחסותו להעצמת נשים. השני בפרקי המחווה הוקדש לעיבודים לשיריהם של ליידי גאגא ולהקת קיס וזאת תחת הכותרת של מופע להקה תיאטרלי.

בפרק הראשון של העונה אנחנו נחשפים לשיר שאחר כך יהפך ל"המנון" של הסדרה, "don't stop believin'" אשר בוצע על ידי 6 חברים הלהקה המקורים (ועם קולות ראשיים של פין ורייצ'ל).

ר'ייצל (ליאה מישל), אחת מהדמויות הראשיות בסדרה והמקוריות במקהלה.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 23–44 (22 פרקים). החלה ב-21 בספטמבר 2010 והסתיימה ב-24 במאי 2011.

עונה זו כללה חמישה פרקי מחווה - האחד לזמרת בריטני ספירס שהשתתפה אף בתפקיד אורח, בפרק השני למופע הקולנוע של רוקי, השלישי לג'סטין ביבר, הרביעי לליידי גאגא והחמישי לפליטווד מק.

העלילה בעונה זו התמקדה בניסיון של הלהקה להגיע לתחרות הארצית. בעונה מצטרפות כמה דמויות חדשות. ביניהן; סאם אוונס- תלמיד חדש בבית ספר שנמצא בנבחרת הפוטבול, המאמנת ביסט- המאמנת החדשה של נבחרת הפוטבול, ובליין אנדרסון- הקול הראשי של מקהלת ה"זמירים", מקהלה שמתחרה מול "כיוונים חדשים" בתחרויות.

הסדרה יצאה להפסקה בעונה השנייה לקראת סוף 2010 וחזרה לשידור עם פרק ספיישל של שעה ששודר לאחר משחק הסופרבול, והשיגה אחוז רייטינג של 26,800,000[2] צופים, וכך השיגה את השיא לשלוש השנים האחרונות כמשדר עם התסריט הכתוב עם הרייטינג הגבוה ביותר. בפרק האחרון, "ניו יורק" שמו, המועדון הגיע למקום השנים עשר בתחרות הארצית.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 45–66 (22 פרקים). החלה ב-20 בספטמבר 2011 והסתיימה ב-22 במאי 2012.

העלילה בעונה זו התמקדה בתוכניות העתידיות של התלמידים בתיכון מקינלי. בתחילת בחלק הראשון של העונה בליין מצטרף למקינלי, נוצרו סכסוכים פנימיים בין חברי המקהלה, מה שגרם לחלק מבנות המקהלה (מרסדס, סנטנה ובריטני) לעזוב ללהקה חדשה בניהולה של שלבי קורקורן (האמא הביולוגית של רייצ'ל והאם המאמצת של בת') המגולמת בידי אידינה מנזל, הנקראת "קולות הצרה" (באנגלית - "Troubletones"). שתי הלהקות התחרו אחת בשנייה בתחרות המקומית שבפרק השמיני, ובסופו של דבר ניצחו "כיוונים חדשים", מה שגרם לפירוק קולות הצרה, והבנות חזרו אל המקהלה. בנוסף, חלק זה עסק בהעלאת המחזמר הבית ספרי "סיפור הפרברים" ובבחירות לנשיא שכבת י"ב, בה התחרו קורט ובריטני זה נגד זה בין היתר, ובריטני ניצחה בסופו של דבר. בנוסף, קווין מנסה לקחת את בת' בחזרה משלבי.

בחלק השני של העונה, מתמודדים להקת כיוונים חדשים נגד להקת ה"זמירים" (מאקדמיית דלטון), ובסולן החדש של להקתם, סבסטיאן סמיית', ביריון מקהלות שמנסה לפגוע ב"כיוונים חדשים". בנוסף, פין ורייצ'ל מקבלים החלטה גורלית לגבי גורלם בתור זוג, וכך גם וויל ואמה. בחלק הזה סנטנה יוצאת מהארון ומתחילה לצאת עם בריטני, שנפרדה מארטי שקרא לה טיפשה.

בחלק השלישי והאחרון של העונה, להקת כיוונים חדשים מתכוננת לתחרות הלאומית שבשיקגו וקורט ורייצ'ל מתכוננים לאודישן שלהם לאקדמיה הניו-יורקית לאומניות הבמה (NYADA- New York Academy of Dramatic Arts). בנוסף מתמודדים שאר תלמידי י"ב עם סיום הלימודים המתקרבים, ו"כיוונים חדשים" מופיעים בתחרות הלאומית. בפרק האחרון של העונה, מגיעה תפנית בזוגיות של פין ורייצ'ל, כשזאת עוזבת לניו יורק בדרך להגשים את חלומה, בעוד אחרים מסיימים את הלימודים בתיכון.

בעונה זו התקיימו שלושה פרקי מחווה: פרק 11 הוקדש לזמר המנוח מייקל ג'קסון, פרק 16 הוקדש לסרט הדיסקו "שגעון המוזיקה", ופרק 17 הוקדש לזמרת ויטני יוסטון.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 67–88 (22 פרקים). החלה ב-13 בספטמבר 2012 והסתיימה ב-9 במאי 2013.

העלילה של העונה מתפצלת בין תיכון מקינלי לבין אלו שסיימו את התיכון בעונה השלישית ועברו לניו יורק. בעונה הרביעית משתתפים שחקנים חדשים, בין השאר הזוכה של העונה השנייה של פרויקט Glee, ושחקנים אורחים נוספים. רוב מהדמויות שסיימו את הלימודים בעונה הקודמת, יצאו מממרכז העלילה. בעונה הרביעית, המקהלה נהפכת להיות מועדון פופולרי עקב הניצחון בתחרות הלאומית בעונה הקודמת, אך זה לא נמשך זמן רב. אל המקהלה מצטרפים מספר חברים חדשים: מארלי (בתה של עובדת קפיטריה), ג'ייק (אחיו למחצה של פאק), ריידר (הזוכה של פרויקט Glee), קיטי (מעודדת חדשה), ווייד/יוניק (שעובר מאדרנלין קולי לכיוונים חדשים). בעונה זו המקהלה מתחרה בתחרות המקומית (בה היא מפסידה תחילה אך לאחר מכן מנצחת עקב הפסילה של מועדון הוורבלרס) ובהמשך העונה מתכוננת לתחרות האזורית.

בניו יורק העלילה עוקבת בעיקר אחרי רייצ'ל וקורט, הלומדים באקדמיה לאומניות הבמה בניו יורק NYADA. שם לומד גם ברודי, דמות חדשה בעונה הרביעית, תלמיד הבוגר מרייצ'ל בשנה אחת ומתאהב בה. בנוסף מופיעות דמויות חדשות נוספות, כמו קסנדרה ג'ולי, המורה לריקוד של רייצ'ל, ואליזבט רייט, עורכת באתר vouge.com, שם עובד קורט. בין קווי העלילה הבולטים בעונה זו, הם: חתונתם של וויל ואמה, הקשרים הנרקמים בין חברי ה-Glee Club, המשבר בחייו של פין, ההתקדמות בחייה של רייצ'ל להגשמת יעדיה וכך גם של קורט, ועוד.

בעונה זו ישנם שלושה פרקי מחווה: פרק מחווה שני לבריטני ספירס, פרק מחווה למחזמר והסרט גריז, ופרק מחווה לזמר סטיבי וונדר.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 89–108 (20 פרקים). החלה ב-26 בספטמבר 2013 והסתיימה ב-13 במאי 2014.

עלילתה של עונה זו מתחלקת לשני חלקים - החלק הראשון (פרקים 1–13) שמתרחש בתיכון מקינלי (סוף השנה של עונה 4) ועובר במקביל לעלילה בניו יורק והחלק השני (פרקים 14–20) שמתרחש בניו יורק ועוקב אחרי אלו שסיימו את התיכון ומנסים להסתגל לחיים חדשים במסגרת חדשה. בעונה זו השתתפו שחקנים חדשים, לדוגמה: פיטר פצ'ינלי (רופרט קאמפיון, הבמאי של ההצגה של רייצ'ל), שירלי מקליין (ג'ון דולוויי, סוציאליסטית ניו-יורקית), דמי לובאטו (דני, חברתה של סנטנה), טיירה בנקס (ביצ'ט, סוכנת דוגמנים), סקיילר אסטין (ז'אן בפטיסט, המנהיג של "פיצוץ גרון", להקה מתחרה), אדם למברט (אליוט "סטארצ'יילד" גילברט, חבר בלהקה שקורט מקים) וארין ווסטברוק (ברי, מעודדת שגורמת לג'ייק להיפרד ממארלי). בנוסף, קריסטין צ'נוות', גווינת' פלטרו ווופי גולדברג חוזרות בעונה זו.

חלקים משמעותיים בעונה זו כוללים את האירוסין של קורט ובליין, הפיכתה של סו למנהלת, ההצגה הראשונה של רייצ'ל ובעקבות כך פרישתה מניאד"ה, מותו של פין והשפעת מותו על המקהלה, הקמת הלהקה הראשונה של קורט ובעקבות הריב של רייצ'ל וסנטנה גם פירוקה ופתיחתה של להקה חדשה, פרידתם של מארלי וג'ייק, לידתו של דניאל פין שוסטר - הילד של וויל ואמה, ההפסד של המקהלה בתחרות הלאומית ובעקבות כך פירוקה, חגיגות פרק ה-100 של הסדרה ועוד.

עונה זו כוללת שני פרקי מחווה לביטלס, פרק לזכרו של קורי מונטית' שנפטר ב-13 ביולי 2013, פרק מחווה לליידי גאגא וקייטי פרי, פרק מחווה לבילי ג'ואל ופרק מחווה לסטיבן סונדהיים. בנוסף, עונה זו שוברת כמה שיאים - היא העונה בעלת הכי הרבה אלבומים (3) ומיני אלבומים (11) והעונה עם הכי מעט תחרויות (אחת בלבד).

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרקים 109–121 (13 פרקים). העונה השישית החלה ב-9 בינואר 2015 והסתיימה ב-20 במרץ 2015, זו הייתה העונה האחרונה של הסדרה.

עלילת עונה זו התמקדה בחזרתן של הדמויות לעיר מולדתן ועל התרת בעיותיהן. העונה מתחילה עם ביטולה של תוכנית הטלוויזיה של רייצ'ל. לאחר שהיא מגלה שסו השתלטה על האומנויות בתיכון מקינלי, היא מחליטה להקים מחדש את הלהקה. בינתיים, בליין וקורט נפרדו פעם נוספת ובליין חזר לעיר והחל להנחות את ה"וורבלרס". קורט חוזר לעיר גם הוא ומצטרף אל רייצ'ל. מר שוסטר החליט לקחת את עצתה של סו והחליט להנחות את "אדרנלין קולי". בעונה זו, השחקנים האורחים הבולטים היו מקס ג'ורג' (סולן להקת "אדרנלין קולי"), ג'ינה גרשון (אימו של בליין), גלוריה אסטפן (אמה של סנטנה, שהופיעה לראשונה בעונה השלישית של הסדרה), וכן ג'ונתן גרוף (ג'סי) שהשתתף בשתי העונות של הסדרה.

בין החלקים הבולטים בעונה זו היו ניסיונה של רייצ'ל להשתקם מהכישלון שעברה, הקמת מקהלה חדשה והיכרות עם הפנים החדשות בה ולאחר שריפת דולטון - קבלת התלמידים וחברי המקהלה למקינלי, האירוסין של סנטנה ובריטני, פרידתם של קורט ובליין וניסיונותיה של סו לגרום להם להיות שוב יחד, חתונתם של הזוגות סנטנה ובריטני וקורט ובליין, הילד שקורט ובליין מצפים לו בעזרת רייצ׳ל והקפיצה לעתיד בפרק האחרון אשר הציגה את עתיד הדמויות. בנוסף, אחד מפרקי הסדרה התרחש על ציר הזמן בתקופה שלפני הפרק הראשון של הסדרה כולה, פרק שהיווה מעין פלאשבק אשר הציג כיצד המקהלה הוקמה וכיצד השתנו חיי הדמויות.

עונה זו כולל פרק מחווה לקרול קינג ולאלאניס מוריסט ולברט בכרך.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Glee - דמויות
רשימת דמויות המופיעות בGlee
שחקן דמות עונות
1 2 3 4 5 6
ליאה מישל רייצ'ל ברי ראשית ראשית ראשית ראשית ראשית ראשית
כריס קולפר קורט האמל ראשי ראשי ראשי ראשי ראשי ראשי
קווין מקהייל ארטי אברמס ראשי ראשי ראשי ראשי ראשי ראשי
מת'יו מוריסון ויל שוסטר ראשי ראשי ראשי ראשי ראשי ראשי
ג'נה אושקוויץ' טינה כהן-צ'אנג ראשית ראשית ראשית ראשית ראשית משנית
נאיה ריברה סנטנה לופז משנית ראשית ראשית ראשית ראשית משנית
ג'יין לינץ' סו סילבסטר ראשית ראשית ראשית ראשית ראשית ראשית
אמבר ריילי מרסדס ג'ונס ראשית ראשית ראשית ראשית משנית ראשית
הת'ר מוריס בריטני פירס משנית ראשית ראשית ראשית משנית משנית
קורד אוברסטריט סאם אוונס משני משני ראשי ראשי ראשי
דארן כריס בליין אנדרסון משני ראשי ראשי ראשי ראשי
קורי מונטית' פין הדסון ראשי ראשי ראשי ראשי
מארק סאלינג נוח פאקרמן ראשי ראשי ראשי ראשי משני משני
הארי שום ג'וניור מייק צ'אנג משני משני ראשי ראשי משני משני
דיאנה אגרון קווין פאבריי ראשית ראשית ראשית משנית משנית משנית
ג'יימה מייס אמה פילסבורי ראשית ראשית ראשית משנית משנית משנית
איקבל ת'בה המנהל פיגינס משני משני משני משני משני משני
לורן פוטר בקי ג'קסון אורחת משנית משנית משנית משנית משנית
דוט-מארי ג'ונס שלדון ביסט משני משני משני משני ראשי
בקה טובין קיטי ויילד ראשית ראשית ראשית
אלכס ניואל יוניק אדמס משנית משנית ראשית משנית
ג'ייקוב ארטיסט ג'ייק פאקרמן משני ראשי אורח
מליסה בנויסט מארלי רוז משנית ראשית
מייק אומאלי בארט האמל משני ראשי משני משני משני משני
בלייק ג'נר ריידר לין משני ראשי אורח
מקס אדלר דייוויד קורופסקי משני משני משני משני משני
ונסה לנג'יז שוגר מוטה משנית משנית משנית
סמיואל לרסן ג'ו הרט משני משני משני
אשלי פינק לורן זיזס אורחת משנית משנית אורחת אורחת
ג'ייסלין ג'ילסיג טרי דל מוניקו ראשית ראשית משנית משנית
ג'וש סוסמן ג'ייקוב בן ישראל משני משני משני משני משני
דיז'ון דלטון מרט רות'רפורד משני משני
דמיאל מקגינטי רורי פלנגן משני אורח
רומי רוזמונט קרול הדסון-האמל משנית משנית משנית משנית משנית משנית
ג'יימס ארל אזימיו אדמס משני משני משני
ג'ונתן גרוף ג'סי סיינט ג'יימס כוכב אורח כוכב אורח כוכב אורח כוכב אורח
דין גייר ברודי ווסטון משני
ננה ליקס רוז וושינגטון משנית משנית משנית משנית
אידינה מנזל שלבי קורקורן כוכבת אורחת כוכבת אורחת כוכבת אורחת
נואה גת׳רי רודריק מיקס משני
סמנתה מארי ווייר ג'יין הייוורד משנית
לאורה דרייפוס מדיסון מקרת'י משנית
בילי לואיס מייסון מקרת'י משני
מרשל ויליאמס ספנסר פורטר משני
פטריק גלאגר קן טנאקה משני
סטיבן טובולובסקי סנדי ריירסון משני אורח
למרקוס טינקר שיין טינסלי משני
טרישה ריי סטאהל מילי רוז משנית משנית
ארין וסטברוק ברי משנית
גרנט גאסטין סבסטיאן סמית' משני משני משני
וופי גולדברג כרמן טיבידו כוכבת אורחת כוכבת אורחת כוכבת אורחת
מקס ג׳ורג׳ קלינט משני
קריסטין צ'נוות' אפריל רודס כוכבת אורחת כוכבת אורחת כוכבת אורחת
גווינת' פלטרו הולי הולידיי כוכבת אורחת כוכבת אורחת
קייט הדסון קסנדרה ג'וליי כוכבת אורחת
אדם למברט אליוט גילברט משני
ג'ון סטיימוס קארל האוול כוכב אורח
אריק ברוסקוטר קוטר מנקינס משני
קאונג סים מייק צ'אנג האב משני
טמלין טומיטה ג'וליה צ'אנג משנית
שרלוט רוס ג'ודי פאבריי אורחת אורחת משנית
נולן ג'רארד פאנק האנטר קלרינגטון משני
פיטר פצ'ינלי רופרט צ'מפיון כוכב אורח
דמי לובאטו דני כוכבת אורחת
מייקל לרנר סידני גרין משני
ג׳וזי טותה מיירון מוסקוביץ' משני
פיניאס או'קונל אליסטייר משני
שאיין ג'קסון דסטין גולסבי כוכב אורח
צ'ריס סאנשיין קוראזון משנית
איבון קול אלמה לופז משנית משנית
שרה ג'סיקה פרקר איסבל רייט כוכבת אורחת
אוליבר קירן-ג׳ונס אדם קרופורד משני
ולרי מהפי רוז פילסבורי משנית משנית
דון מוסט ראסטי פילסבורי משני משני
בריאן סטוקס מיטצ'ל לירוי ברי כוכב אורח כוכב אורח
ג'ף גולדבלום היירם ברי כוכב אורח
גלוריה אסטפן מריבל לופז כוכבת אורחת כוכבת אורחת
לינדסי פירס הרמוני משנית
ג'סיקה סנצ'ז פרידה רומרו משנית
שירלי מקליין ג'ון דולוואי כוכבת אורחת
יואן גריפית' פאולו סן פבלו כוכב אורח
פיבי סטרולה פני אוון משנית
קרול ברנט דוריס סילבסטר כוכבת אורחת כוכבת אורחת

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוגרי התיכון "ויליאם מקינלי"[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רייצ'ל ברי (ליאה מישל; עונות 1–6): חברה במקהלת "כיוונים חדשים", זמרת עם יכולות מרשימות אך שאפתנית במיוחד והקול המוביל של המקהלה. הייתה בת-זוגו של פין, וחלומה הוא להופיע בברודוויי. בעונה 5 הגשימה חלום זה ונבחרה לשחק תפקיד ראשי בחידוש למחזמר "מצחיקונת". איבדה את התפקיד בעקבות ניסיונה בטלוויזיה (סדרה משלה) ובשל כך חזרה לאוהיו לאמן את מקהלת ה"כיוונים החדשים". ידועה בשאפתנות ובשתלטנות שלה.
  • קורט האמל (כריס קולפר; עונות 1–6): חבר במקהלת "כיוונים חדשים" ובעל קול סופרנו ייחודי. ההומו המוצהר היחיד במקהלה. בעונה ה-2 של הסדרה, ביריון נטפל אליו בגלל סיבה זאת ולאחר ביקור באקדמיית דאלטון ועם שכנוע מצד אחד התלמידים שם, (בליין אנדרסון שייהפך לבן זוגו ואף בעלו בהמשך הסדרה) ועם החלטת הוריו עובר לאקדמיה עד לאמצע-סוף עונה 2. בעונה 3 מנסה להתקבל עם רייצ'ל לNYADA (אקדמיה לאומניות הבמה של ניו יורק) אך לא מצליח. בעונה 4 הוא מסיים את התיכון, ועובר לניו יורק עם רייצ'ל כדי לנסות להתקבל לאקדמיה שוב ומתקבל. בתחילית עונה 4 הוא ובליין נפרדים כיוון שבליין בגד בו, והשניים חוזרים בתחילת עונה 5 ואף מתארסים. בעונה 6 הוא ובליין נפרדים וקורט חוזר לאוהיו עם רייצ'ל, כדי לנסות להקים מחדש את "כיוונים חדשים". לקראת סוף העונה הוא ובליין חוזרים ואף מתחתנים. סו סילבסטר אוהבת אותם כזוג.
  • פין הדסון (קורי מונטית'; עונות 1–4): חבר במקהלת "כיוונים חדשים" ובו-זמנית גם קפטן נבחרת הפוטבול של בית-הספר. בן-זוגה של רייצ'ל ואף היו מאורסים. נפטר בעונה 5 (עקב מותו הטרגי של השחקן במציאות).
  • קווין פאבריי (דיאנה אגרון; ראשית 1–3; משנית 4–6): קפטן נבחרת המעודדות "הצ'יריוס" שנקלעת להיריון לא רצוי מפאק. נהיית חברה במקהלה ועוברת שינוי ככל שמתקדמת הסדרה. מתקבלת לאוניברסיטת ייל.
  • בליין אנדרסון (דארן כריס; משני 2, ראשי 3–6): קפטן מקהלת ה"זמירים" באקדמיית דלטון לשעבר ובהמשך תלמיד תיכון "ויליאם מקינלי", בן זוגו של קורט וחברו הטוב. הוא מתחתן איתו לקראת סוף הסדרה.
  • ארטי אברמס (קווין מק'הייל; עונות 1–6): חבר במקהלת "כיוונים חדשים", נכה בכיסא גלגלים מאז היותו בן 8 בעקבות תאונת דרכים. גיטריסט ובמאי. יצא עם טינה, בריטני וקיטי לאורך הסדרה בתקופות שונות.
  • מרסדס ג'ונס (אמבר ריילי;עונות 6-1:) חברת "כיוונים חדשים" ובעלת קול עמוק ועוצמתי, ממוצא אפרו-אמריקאי. חברתם הטובה של קורט ורייצ'ל. מרבה לשיר שירי נשמה. הייתה בת-זוגו של סאם.
  • נוח "פאק" פאקרמן (מארק סלינג; ראשי 1–4, משני 5–6): רודף שמלות טיפוסי, חבר בנבחרת הפוטבול ומאוחר יותר גם חבר במקהלת "כיוונים חדשים". חברו הטוב של פין. הכניס את קווין להיריון בתחילת הסדרה.
  • בריטני ס. פירס (הת'ר מוריס; ראשית 2–4, משנית 1, 5-6): מעודדת ב"צ'יריוס" וחברת "כיוונים חדשים", נחשבת טיפשה למדי, אך בעונה 4 מתגלה כגאון. ביסקסואלית. חברתה הטובה של סנטנה ומאוחר יותר גם בת-זוגה ואשתה לעתיד.
  • סנטנה לופז (נאייה ריברה; ראשית 2–5, משנית 1, 6): מעודדת ב"צ'יריוס" וחברת "כיוונים חדשים", רכלנית, מלגלגת ונוהגת להעליב אנשים. לסבית. חברתה הטובה של בריטני ומאוחר יותר גם בת-זוגה ואשתה לעתיד.
  • טינה כהן-צ'אנג (ג'נה אושקוביץ; עונות 1-6): חברת מקהלת "כיוונים חדשים", ממוצא אסיאתי. חברתו הטובה של ארטי ובת-זוגו לשעבר של מייק צ'אנג.
  • מייק צ'אנג (הארי שום ג'וניור; ראשי 3; משני 1–2, 4-6): חבר מקהלת "כיוונים חדשים", ממוצא אסיאתי. בעל כישורי ריקוד, ובן זוגה לשעבר של טינה.
  • סאם אוונס (קורד אוברסטריט; ראשי 2, 4-6, משני 3): חבר מקהלת "כיוונים חדשים". מצטרף למקהלה בעונה השנייה, בעונה השנייה נחשף שמשפחתו ענייה. היה בן זוגה של מרסדס ובריטני.
חברי "כיוונים חדשים" החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות התיכון "ויליאם מקינלי"[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ויליאם (ויל) "מר שו" שוסטר (מתיו מוריסון; עונות 1–6): מורה לספרדית בתיכון "מקינלי" והבמאי והמייסד של "מקהלת כיוונים חדשים". מושא אהבתה של היועצת החינוכית אמה פילסברי, ומאוחר יותר גם בעלה.
  • אמה פילסברי (ג'יימה מייס; ראשית 1–3, משנית 4–6): היועצת החינוכית בתיכון "מקינלי", לא עוזרת במיוחד. בעלת הפרעה טורדנית-כפייתית המתבטאת בניקיון אובססיבי. מאוהבת בוויל ומאוחר יותר גם אשתו.
  • סו סילבסטר (ג'יין לינץ'; עונות 1–6): המאמנת הקשוחה והאמביציונרית של נבחרת המעודדות הפופולרית "הצ'יריוס", היא רעה ושתלטנית, נוהגת לריב עם וויל ומנסה לחבל במקהלה באובססיביות. יש לה אחות בעלת תסמונת דאון.
  • שלדון (שאנון) ביסט (דוט מארי ג'ונס; משנית 2–5, ראשית 6): מאמן טרנסג'נדר, אימן את קבוצת הפוטבול "טיטאנים" והיה לאחד מחבריו הטובים ביותר של ויליאם שוסטר.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שירים שבוצעו ב-Glee

תחת זיכיון הסדרה יצאו לאור 17 פסקולים, שישה אלבומי להיטים ו-31 מיני-אלבומים הכוללים כ-754 ביצועים לשירים או מאשאפים. כ-460 שירים מהסדרה זכו להוצאה כסינגלים. רובם המוחלט של הביצועים המוזיקליים בסדרה הם גרסאות כיסוי לשירי מוזיקה פופולרית.

פסקולים

אלבומי להיטים

  • 2010: Glee: The Music, The Complete Season One
  • 2010: Glee: The Music, Best of Season One
  • 2010: Glee: The Music, The Complete Season One CD Collection
  • 2012: Glee: The Music, The Complete Season Two
  • 2012: Glee: The Music, The Complete Season Three
  • 2014: Glee: The Music, The Complete Season Four

מיני אלבומים

  • 2010: Glee: The Music, The Power of Madonna
  • 2010: Glee: The Music, Journey to Regionals
  • 2010: Glee: The Music, The Rocky Horror Glee Show
  • 2010: Glee: The Music, Love Songs
  • 2011: Glee: The Music, Dance Party
  • 2012: Britney 2.0
  • 2012: Glee: The Music Presents Glease
  • 2013: The Quarterback (Music from the TV Series)
  • 2013: A Katy or a Gaga (Music from the Episode)
  • 2013: Movin' Out
  • 2013: Glee: The Music, The Christmas Album Volume 4
  • 2014: Glee: The Music, City of Angels
  • 2014: Glee: The Music, New New York
  • 2014: Glee: The Music, Bash
  • 2014: Glee: The Music, Tested
  • 2014: Glee: The Music, Opening Night
  • 2014: Glee: The Music, the Back Up Plan
  • 2014: Glee: The Music, Old Dog, New Tricks
  • 2014: Glee: The Music, The Untitled Rachel Berry Project
  • 2015: Glee: The Music, Loser Like Me
  • 2015: Glee: The Music, Homecoming
  • 2015: Glee: The Music, Jagged Little Tapestry
  • 2015: Glee: The Music, The Hurt Locker
  • 2015: Glee: The Music, The Hurt Locker, Pt. 2
  • 2015: Glee: The Music, Transitioning
  • 2015: Glee: The Music, A Wedding
  • 2015: Glee: The Music, Child Star
  • 2015: Glee: The Music, the Rise and Fall of Sue Sylvester
  • 2015: Glee: The Music, We Built This Glee Club
  • 2015: Glee: The Music, 2009
  • 2015: Glee: The Music, Dreams Come True

ביקורות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשתי עונותיה הראשונות זכתה הסדרה לנתוני רייטינג מרשימים לצד ביקורות חיוביות. הסדרה זכתה אף במספר פרסים, ובהם: פרס פיבודי, פרס גלובוס הזהב בקטגוריית סדרת הקומדיה או הסדרה המוזיקלית הטובה ביותר, שחקן המשנה הטוב ביותר בסדרת טלוויזיה, מיני-סדרה או סרט טלוויזיה (כריס קולפר), ופרסי האמי בקטגוריות שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרה קומית (ג'יין לינץ'), שחקן האורח הטוב ביותר בסדרה קומית (ניל פטריק האריס) ובימוי בסדרה קומית (ראיין מרפי). פרסים משניים יותר בהם זכתה הסדרה הם פרס ה-People's Choice Awards עבור הסדרה הקומית הטובה ביותר לשנת 2010, פרס גילדת שחקני המסך לאנסמבל השחקנים הטוב ביותר בסדרת קומית ומספר פרסים מהליגה ההומו-לסבית נגד השמצה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ News, Billboard (באנגלית)
  2. ^ Private Site, tvbythenumbers.zap2it.com


פרסים בהם זכתה הסדרה