Google Hangouts

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Google+ Hangouts)
Google Hangouts
מפתח גוגל
מחזור חיים 15 במאי 2013 – 1 בנובמבר 2022 (9 שנים ו־24 שבועות)
גרסה אחרונה 36.0.340725045 (19 בנובמבר 2020) עריכת הנתון בוויקינתונים
מערכת הפעלה Android, iOS, Chrome OS
סוג רישיון חופשי
קטגוריה מסרים מיידיים
http://google.com/hangouts/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גוגל הנגאוטס (בתרגום חופשי לעברית: גוגל מפגשים; מאנגלית: Google Hangouts) היה שירות מסרים מיידיים, שיחות קוליות ווידאו-צ'אט, המוצע חינם למשתמשי גוגל. השירות מציע יצירת קשר עם אדם אחד או שיחת ועידה בין משתתפים הרשומים לשירות דרך מחשבים ומכשירים ניידים מבוססי אנדרואיד או IOS. השירות הושק ב-15 במאי 2013 במהלך כנס הפיתוח Google I/O. חברת גוגל הציעה מספר שירותי התקשרות שונים, גוגל טוק, Google+ Messenger ושירות Hangouts שכבר היה קיים ואפשר לקיים שיחות וידאו. שירות גוגל פלוס נסגר ב-2 באפריל 2019, עקב דליפת פרטים אישיים של מיליוני משתמשים. האינטגרציה של השירותים באה כדי ליצור ממשק אחיד המאפשר למשתמשים לתקשר, להעביר קבצים ואף לשדר שיחות ועידה בזמן אמת. בנוסף, גוגל רואה בשירות זה את השלב הבא של שירות Google Voice, אשר אפשר יצירת התקשרות לקווי טלפון נייחים מתוך חשבון ה-Gmail (שירות הדואר האלקטרוני של גוגל)[1].

השירות של Google Hangouts הופסק ב-1 בנובמבר 2022, ומחליפים אותו השירותים Google Chat ו-Google Meet.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני השקת השירות של מפגשים (Hangouts), גוגל החזיקה במספר שירותי הודעות ושיחות וידאו נפרדים שפעלו לחוד. השירותים שגוגל הציעה היו, Google Talk (המבוסס על פרוטוקול XMPP), שירות ההודעות Google+ Messenger ושירות Hangouts שכבר היה קיים במסגרת שירות +Google שאפשר קיום שיחות ועידה של עד 10 משתתפים. שירותי ההודעות השונים של גוגל נתקלו בתחרות גוברת מצד חברות אשר הציעו שירותים דומים כמו, Facebook Messenger‏, iMessage‏ ו-WhatsApp. בעקבות כך, גוגל הבינה כי יש ברשותה את כל הכלים ליצור שירות אחיד ויציב, ושלבי הפיתוח החלו כאשר שמועות אמרו שהשירות יקרא "Babel". לבסוף, ב-15 במאי 2013 הוצג השירות ושמו האמיתי, Hangouts, במסגרת כנס I\O. כמו כן, גוגל ביקשה ליצור פלטפורמת התקשרות אחת, המשלבת בתוכה את כל הדרכים לעשות זאת מתוך תפישה כי זה מה שהמשתמשים רוצים[1][2].

שימושים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירות מפגשים, מאפשר יצירת קשרי אינטרנט בין שני אנשים או יותר במספר פלטפורמות, על ידי מסרים מיידיים, שיחות וידאו ושיחות ועידה. השימוש נעשה באמצעות אפליקציית אנדרואיד או iOS ולחלופין דרך שירות הדואר האלקטרוני של גוגל, Gmail, ואתר האינטרנט +Google. בנוסף לכך, שירות מפגשים יכול לחזות מי יהיו אנשי הקשר איתם ירבו לדבר, באמצעות הקשר הקיים בין המשתמשים הן בגוגל+ והן על ידי הגדרות שנקבעו מראש (לגבי יחסי קרבה) כמו אנשי קשר המשויכים לקבוצת "משפחה"[3]. כאשר השירות חוזה את אותם אנשי קשר מועדפים, הוא יוצר את הנגישות אליהם קלה יותר באמצעות הצגתם בפאנל מיוחד בתצוגת השירות. בכניסה לשירות מוצגים רשימת השיחות האחרונות שבוצעו וכל חדר שיחה מקבל שם. בהמשך לכך, השירות מאפשר העברתה ושיתוף של קבצים בין המשתמשים ואף יוצר גלריה של כל התמונות שהועברו וכן הוא שומר את היסטוריית ההודעות בין המשתמשים עד להודעה הראשונה. כחלק מההתכתבות, השירות מציע מגוון רחב של אמוג'י.

במהלך התכתבות, השירות מציג מספר נקודות (Watermarks) משתנות המעידות על תהליך הקריאה של המשתמש האחר וכן מצביעות על כך שהוא כותב הודעה חזרה. במסך ההתכתבות, קיים אייקון המאפשר התחלת שיחת וידאו עם המשתמש השני ומאפשר יצירת שיחת ועידה של עד 10 אנשים. אם לא הוגדר אחרת, כל השיחות וחדרי השיחה נשמרים בשירותי הענן של גוגל ונגישים מכל מכשיר התומך בשירות מפגשים. בשירותי הענן של גוגל נשמרות השיחות החל מההודעה הראשונה וכן נפתחים אלבומי תמונות פרטיים בשירות גוגל+ כך שתמיד ניתן לחזור אליהם ולשחזר אותם[1]. השירות קיבל עדכון גרסה כחלק מהאינטגרציה שלו עם אנדרואיד גרסה 4.4 KitKat, וכעת הוא משלב בתוכו שירותי SMS ו-MMS. במכשירי Nexus 5 הוא מוגדר כברירת המחדל לשירותי SMS. כל מכשיר אנדרואיד מעל גרסה 4.0 יכול לעדכן את שירות מפגשים ואף להפוך אותו לברירת המחדל לשירותי SMS. בנוסף לעדכון זה, נוספו לשירות האפשרויות לשיתוף מיקום המשתמש וכן שליחת GIF[4][5]. את שיחות הווידאו ניתן להקליט ולתעד באמצעות תוכנה חיצונית הנקראת Callnote Pro של חברת התוכנה Kanda. לשיחות שהוקלטו יהיה ניתן לערוך גם את הווידאו וגם את האודיו וכן להוסיף הערות וכותרות[6].

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Google Hangouts בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]