Google Views

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Google Views
מפתח חברת גוגל
מחזור חיים 2013–הווה (כ־11 שנים)
מערכת הפעלה

Android +
iOS +

Microsoft Windows, OS X, Linux, ו-Chrome OS
סוג רישיון תוכנה קניינית, מאפשרת עבודה עם הרשמה באמצעות חשבון גוגל
קטגוריה קרטוגרפיה
אתר בית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Google Views (מילולית: "גוגל - מבטים") היא אפליקציה שנועדה לשתף תמונות "מעוגנות גאוגרפית". האפליקציה פותחה על ידי חברת גוגל והיא נועדה להצגת תמונות ו-Photo-Spheres.

האפליקציה מאפשרת למשתמשים להעלות תמונות רגילות ו-Photo-Spheres ולאחר שהמשתמש העלה את התמונות, אם התמונות עונות לקריטריונים מסוימים, הן יופיעו גם כ"אייקונים" על גבי "גוגל מפות" וככל הנראה, בעתיד, על גבי יישומים נוספים של "גוגל".

הקריטריון העיקרי ל"אישור" התמונות הוא שמדובר ב"תמונת נוף", תמונה שהנושא העיקרי שלה אינו אנשים, פרחים וכיוצא בזה ושאין בתמונה פגיעה במדיניות הפרטיות של גוגל. לפני שהתמונות עולות לגוגל מפות, גוגל מסירה או מטשטשת מספרי רכב (ככל שיש כאלה בתמונות), פנים של אנשים וכיוצא בזה.

על פי הודעה של גוגל, האפליקציה בנויה על תשתית מתקדמת, היא נועדה לתמוך את תפוצת ה"סמארטפונים" ואת העובדה שרוב התמונות שמשתמשים כיום מעלים - מכילות כבר תיוג גאוגרפי מראש (כלומר, הן "מעוגנות גאוגרפית").

האפליקציה מיועדת גם לקלוט אליה את התמונות מאפליקציית פנורמיו, אם כי, נכון לאוקטובר 2014, עדיין מתנהל מאבק על הנושא.

תכונות עיקריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיון התמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוב שטח המסך מוקדש להצגת תמונות - תמונות רגילות או Photo-Spheres. את התמונות ניתן להציג לפי "סדר כרונולוגי של העלאת התמונה", "התמונות הנצפות ביותר", "תמונות עם תיוג גאוגרפי שהועברו כבר לגוגל תמונות", "תמונות ציבוריות עם תיוג גאוגרפי".

יתר שטח המסך מוקדש לתצוגת מפה שעל גביה ניתן לראות את מיקומן הגאוגרפי של התמונות השונות.

Photo-Spheres constellations ומימשק ל"גוגל תצוגת רחוב"[עריכת קוד מקור | עריכה]

האפליקציה מאפשרת לחבר Photo-Spheres ל"קונסטלציות". תכונה זו נועדה לאפשר לצופה, "ללכת" או "לנסוע" בתוך רצף של Photo-Spheres בדומה לתצוגה של גוגל תצוגת רחוב. כדי שתכונה זו תהיה רלוונטית, המשתמש צריך לחבר רק Photo-Spheres שיש ביניהן "קשר עין" אופטי ובצורה שהכוון במרחב, מתאים למעברים. ניתן גם לחבר את ה"קונסטלציה" לנקודות שבהן צולמו תמונות של גוגל תצוגת רחוב כך שהמשתמש יכול להמשיך "בנסיעה הווירטואלית" מתוך הקונסטלציה - ישירות אל גוגל תצוגת רחוב.

שימוש עיקרי[עריכת קוד מקור | עריכה]

האפליקציה מאפשרת למשתמש הסופי ליצור "מרחב כיסוי" דומה לגוגל תצוגת רחוב, של אזורים אותם חברת גוגל לא כיסתה. כך ניתן להעלות Photo-Spheres של מקומות סגורים כמו נפח פנימי של מוזיאונים או חנויות. האפליקציה מתאימה לעסקים קטנים מכיוון שהיא מאפשרת להם להעלות את התמונות של הנתיב אל העסק או המכלול הפנימי של העסק[1] - גם במקומות שבהן חברת גוגל לא נותנת שירות של גוגל תצוגת רחוב, בעיקר, מקומות כאלו שלגביהם אין לגוגל כיסוי צילומי.

ניתן להפנות את קהל היעד אל האפליקציה ישירות, על ידי שליחת קישור מתאים, או שהמשתמש יכול להיכנס לאפליקציה דרך גוגל תמונות ואולם שיטה זו מורכבת מעט.

יצירת Photo-Spheres[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמשי הקצה יכולים ליצור Photo-Spheres באמצעות מכשירי Nexus או באמצעות אפליקציית Photo-Sphere Camera הזמינה להורדה במכשירים עם מערכת הפעלה "אנדרואיד" או IOS. יצירת Photo-Sphere בודד מצריכה כ-50 תמונות.

משמעויות פילוסופיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק מהמומחים והוגי הדעות, סבורים שגוגל משקיעה את כל המאמץ העצום בכיסוי אופטי של העולם מגובה כיסא הנהג - כתשתית ליכולת ניווט באמצעות טכנולוגיית "השוואת תמונת נוף" עבור מערך הרכבים האוטונומיים אותם היא מפתחת. אם זה נכון, הרי שלגוגל יהיה נכס אדיר של תשתיות ניווט - אותו היא תוכל למכור לכל מי שיעשה שימוש בטכנולוגיה הזו, מצד אחד, ובמקביל, יהיה לה יתרון עצום מההיבט של יכולת לפרוש מערך כלי רכב אוטונומיים לכל מרחב שלגביו יש כיסוי של גוגל תצוגת רחוב.

כל נושא הכיסוי השיטתי של העולם באמצעות צילומים בעייתי מההיבט של פרטיות וגוגל נמצאת בדיון מתמיד עם הרשויות השונות כיצד לאפשר את השירות מצד אחד ולא לפגוע, יתר על המידה, בפרטיות מצד שני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]