Gothic (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Gothic (משחק מחשב))
גותיק
Gothic
כללי
תאריך הוצאה 2001
סוגה פעולה, משחק תפקידים
פיתוח Piranha Bytes
הוצאה לאור JoWooD Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות מחשב אישי, נינטנדו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גותיקאנגלית: Gothic) היא סדרת משחקי מחשב מסוגת משחקי תפקידים, שפותחה על ידי החברה Piranha bites והופצה על ידי חברת ההפצה הגרמנית JoWood.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2001 יצא לאור המשחק הראשון שזכה להצלחה רבה בקרב שחקני משחקי התפקידים. בשנת 2003 יצא המשחק השני ולאחר זמן קצר החברה הוציאה גם את התוסף למשחק השני. בשנת 2006 יצא לאור הכותר השלישי בסדרה.

ספין אוף של המשחק פורסם בשנים 2008, 2010 ו-2011.

המשחק שייך לסוגת משחקי התפקידים הממוחשבים, כאשר היחוד שלו הוא בשיטת צבירת הניסיון של הדמויות. במשחקים דומים, הדמות שאותה משחק השחקן מקבלת נקודות שמעידות על התפתחותה עם הבסת מפלצות או סיום משימות, ועל ידי צבירת נקודות אלו מתחזקת. בגותיק, הנקודות מכונות "נקודות למידה" ובעזרתן ניתן ללמוד מדמויות אחרות בעולם תכונות.

המשחק מופעל במנוע גרפי תלת־ממדי, שפותח על ידי החברה. עולם המשחק מזכיר את אירופה של ימי הביניים המלווה בקסמים, מפלצות ואפקטים בדיוניים.

סדרת Gothic על Nintendo Switch[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2023 יועברו שתי גרסאות של הסדרה לקונסולת Nintendo Switch. THQ Nordic הכינה גרסה ניידת של הקוד המקורי של המשחק, בלעדי שיפורים או שינויים (אם כי עם מספר תיקונים רבים). החלק הראשון בסדרה, Gothic Classic, יצא לאור ב-28 בספטמבר 2023. החלק השני, Gothic II Complete Classic, יחד עם ההרחבה Noc Kruka, יצא לאור ב-28 בנובמבר 2023[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Gothic II Complete Classic, Nintendo of Europe GmbH (באנגלית בריטית)