GunZ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גאנז
GunZ: The Duel
כללי
תאריך הוצאה יוני 2005 (גרסת בטא)
נובמבר 2006
סוגה משחק ירי בגוף שלישי
פיתוח MAIET Entertainment
הוצאה לאור MAIET Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה

MAIET Entertainment (קוריאה הדרומיתקוריאה הדרומית)
ijji (ארצות הבריתארצות הברית,האיחוד האירופיהאיחוד האירופי, עד 2012)

Aeria Games and Entertainment (ארצות הבריתארצות הברית,האיחוד האירופיהאיחוד האירופי, מאז 2012)
דרישות תוכנה
מנוע משחק Realspace v2.0
מצבי משחק משחק רשת
פלטפורמות חלונות
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

GunZ: The Duel (Cקוראנית: 건즈 온라인) או בקיצור GunZ, הוא משחק רשת מרובה משתתפים מסוג יריות בגוף שלישי מאת חברת MAIET Entertainment הדרום-קוריאנית. המשחק הופץ ונוהל על ידי פורטל המשחקים הבינלאומי ijji, עד שעבר לפורטל Aeria Games בתחילת 2012. המשחק חופשי וחינמי, ומבוסס על מודל עסקי של קניית חפצים מיוחדים במשחק. המשחק מאפשר לשחקן להשתמש במהלכי קרב נוגדי-כבידה ולא-ריאליסטיים המושפעים מסדרות אנימה וסרטי אקשן, הכוללים ריצה על קירות, גלגולים, וחסימת כדורי ירי בעזרת חרב.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן מגלם דמות של לוחם המצויד בכלי נשק קרים וחמים הנלחמים זה בזה במספר רב של מפות. מספרם של השחקנים בכל שדה קרב נע בין 1 ל-16. במשחק יש מספר רב של מצבי משחק. הריגה במשחק מזכה את השחקן בכסף וניסיון המאפשרים לו לקנות כלי נשק ושריון איכותי יותר. שחקן שנהרג במשחק קם לתחייה תוך שניות ספורות.

המשחק בגאנז מהיר מאוד וכולל יכולות אקרובטיות רבות, כגון גלגולים באוויר, ריצה על קירות, חסימת כדורים, וקפיצות. פעלולים אלו מאפשרים לשחקנים להתחמק מיריות, להתקיף ולהגן במהירות, כיאה לסגנון המשחק.

מצבי משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק יש שמונה אפשרויות משחק והן:

  • Deathmatch - כל השחקנים נגד כל השחקנים, וניתן להשתמש בכל כלי הנשק. אם השחקן נהרג הוא יחזור לחיים תוך חמש שניות. משחק זה מסומן על ידי גולגולת, והוא ראשון ברשימה.
  • Team Deathmatch - השחקנים מחולקים לשתי קבוצות, אדומה וכחולה. אם השחקן נהרג הוא יצטרך לחכות עד לתום הסיבוב, כאשר כל השחקנים באחת הקבוצות נהרגו. בתום הסיבוב כל השחקנים משתי הקבוצות חוזרים לחיים מלאים. משחק זה מסומן בשתי גולגולות צמודות.
  • Berserker - כולם נגד כולם. שחקן אחד מחזיק ביכולת אשר מכפילה את עוצמתו, אך מורידה לו חיים כל מספר שניות. מי שמצליח להרוג שחקן זה משיג את היכולת לעצמו וחוזר חלילה.
  • Gladiator - חוקים זהים לחוקי ה-Deathmatch אך במשחק ה-Gladiator משחקים אך ורק עם חרבות. המשחק מסומן בשתי חרבות, אחת ישרה ואחת נשענת על האחרת מצד ימין.
  • Team Gladiator -משחק קבוצות בעל אותם חוקים הזהים לחוקי ה- Team Deathmatch אך משחקים עם חרבות בלבד. המשחק מסומן בשלוש חרבות, אחת ישרה ושתים נשענות עליה משני צידיה.
  • Assassination - שתי קבוצות השואפות לחסל את המסומן של היריבה. המסומן נקבע באקראי ומופיע בצבע כחול או אדום בהתאם לצבע קבוצתו. לאחר שהמסומן חוסל, הקבוצה המחסלת מנצחת. המשחק מסומן בכוונת.
  • Training - משחק אימון בעל חוקים זהים ל-Deathmatch,אך הסוג משחק הזה לא תקבלו כסף ולא יעלה\ירד לכם נקודות ניסיון. המשחק מסומן על ידי ציור של שריר היד.
  • Duel-קרב בין שני שחקנים, המאפשר משחק בין 2 משתתפים עד 16 משתתפים, כאשר בכל סיבוב נערך דו-קרב בין שני משתתפים, והשאר במצב צפייה. כאשר משתתף מפסיד, המשתתף הבא בתורו מתמודד מול המנצח.
  • Team Death Match Extreame - משחק קבוצות, אם השחקן נהרג הוא יחזור לחיים תוך חמש שניות.
  • Quest - במשחק זה המשתתפים עוברים שלבים על ידי הבסת מפלצות. במהלך המשחק אפשר לאסוף חפצים מיוחדים המאפשרים גישה לשלבים קשים יותר המכילים מפלצות חזקות יותר. ניתן להיכנס עד כ-4 שחקנים ביחד.
  • Survival - מצב הישרדות, בעל חוקים זהים ל-Quest, אך עם אויבים חזקים במיוחד. במצב זה לא משיגים נקודות ניסיון. האויבים מתים מהר בשלבי הפתיחה ובהדרגה נהיה יותר קשה להרוג אותם.
  • Capture The Flag - כדומה ל־Team Deathmatch Ex אך לכל קבוצה יש דגל, שבתחילת המשחק הקבוצה לוקחת דגל ומחזירה אותו לבסיס שלה.

כלי נשק וציוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ללוחם בגאנז מבחר כלי נשק ושריון גדול. עם העלייה בדרגות וצבירת כסף וירטואלי, הוא יכול לרכוש כלי נשק מתקדמים יותר. בין כלי הנשק החמים שאותם לוחם יכול לרכוש נמנים: אקדחים, רובי סער, תת-מקלעים, מכונות ירייה, משגרי טילים ורובי ציידים. ארסנל כלי הנשק הקר העומד לרשות הלוחם הוא מצומצם בהרבה וכולל חרבות, סכינים וזוג חרבות. בנוסף, יכול הלוחם לרכוש רימוני יד, רימוני עשן וערכות עזרה ראשונה. בחלק מהגרסאות האזוריות של המשחק השחקן יכול לרכוש כלי נשק ייחודיים באמצעות שימוש בכסף אמיתי.

לכל נשק במשחק קיים זמן השהייה בשימוש, וברובים קיימים הבדלים בגודל המחסנית ורמת הדיוק. כלי נשק כבדים מאטים את השחקן ב-10%. לכל שחקן במשחק מוקצים 3 מקומות לנשיאת נשק: נשק קר, נשק חם ראשי, ונשק חם משני. בנוסף לכך מוקצים עוד 2 מקומות לנשיאת ערכות רפואה או רימונים מסוגים שונים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]