HOMmega

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
HOMmega
נתונים כלליים
סוג חברת תקליטים
מייסדים אייל ינקוביץ'
תקופת הפעילות 1997–הווה (כ־27 שנים)
משרד ראשי תל אביב
ענפי תעשייה מוזיקה
מוצרים עיקריים תקליטים
 
hommega.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

HOMmega היא חברת תקליטים של מוזיקת טראנס שנוסד בישראל בשנת 1997 על ידי אייל ינקוביץ', די.ג'יי. מסצנת הטראנס.

כיום הומגה נחשב לאחד מהלייבלים הפופולרים בסצנת הטראנס העולמית ומפיק מוזיקה באירופה, יפן, צפון אפריקה, דרום אפריקה, הונג קונג ואוסטרליה ואומניה מקבלים כיסוי תקשורתי נרחב בעולם הטראנס וכן מבוקשים במועדונים ובפסטיבלי טראנס באופן קבוע.[1] בהפקה של חלקם מעורב הלייבל עצמו ועל כך זוכה להערכה רבה בכל העולם מצד אומנים ולייבלים אחרים.

בשנת 2017 נפטר אייל ינקוביץ' ז"ל עקב מחלת הסרטן ובכך בשנת 2018 נכנסה החברה להליך פירוק שהוביל לסגירתה.

בשנת 2019 חזר הלייבל לפעול וכיום משחרר אלבומים ואוספים של הרכבים חדשים וגם ותיקים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייל ינקוביץ' היה תקליטן אירועים קטנים, כשהמוזיקה שניגן הייתה רוב פופ. בזמן שירותו הצבאי הגיע למסיבת הטראנס הראשונה בחייו (בה ניגנו אבי ניסים וגיא סבג, לימים אסטרל פרוג'קשן) בשל לחץ של חבר. ינקוביץ' התחבר למוזיקה והחל לעסוק באיסוף טראקי טראנס בצורה אובססיבית והפך לתקליטן טראנס לאירועים קטנים ופרטיים של חברים. ינקוביץ' החל להצליח בתחום התקליטנות והחל לעבוד כמוכר בחנות הטראנס הראשונה בארץ, "סיילנס", שמוקמה בחולון. לאחר שעזב את "סיילנס", ינקוביץ' החל לעבוד בחברת "מלודיה", שעסקה בעריכת אוספי טראנס.

בשנת 1997 עזב ינקוביץ' את "מלודיה" והקים את הומגה יחד עם חברו מאיר כהן (שגם הכיר לינקוביץ' את עולם התקליטנות). האמן הראשון שחתם בהומגה הוא משה קינן (xerox) שהוציא את האוסף "Full ON" (שעל שמו נקרא הטראנס פול און, סגנון טראנס רקיד וקצבי, שמח ומלודי בעל שינויים מהירים) והפך למנהל המוזיקלי של הלייבל. הלייבל הוציא בעיקר אוספים (שחלקם זכו להצלחה רבה להגיע למעמד של אלבום זהב) כמו: full on ,Israeliens ,Israel's psychedelic trance, ועוד.

האלבום הראשון שהוצא על ידי הלייבל היה "Human Race" של Xerox ו Freeman (משה קינן ודורון קוסובסקי שנקראים כיום ״Xerox & Freeman") שזכה להצלחה רבה, ומאלבום זה נמכרו 7,000 עותקים (הישג אדיר לאלבום בכורה ובמיוחד לאלבום בכורה של לייבל). עם הזמן חתמו אמנים נוספים בהומגה, כמו: PsySex ו-Psycraft, אבל הלייבל לא זכה להצלחה כלכלית.

ינקוביץ' החל לעבוד גם בלייבל הטראנס BNE, שם הכיר אמנים, שלימים חתמו בהומגה. לאחר זמן מה הלייבל הומגה החל להתייצב כלכלית, וינקוביץ' חזר להומגה, מה שגרם לבעיות רבות שבהמשך הפכו לשיתופי פעולה כמו עם אינפקטד מאשרום, שינקוביץ' חשב ששם ההרכב לא טוב ושהסגנון לא יצליח כלכלית (לימים אינפקטד מאשרום הפכו להרכבי הטראנס המצליח בעולם ובין הרכבי המוזיקה האלקטרונית המצליחים בעולם, כשהם מופיעים בממוצע כל שלושה ימים). למרות זאת, ינקוביץ' ניהל אותם, וכשחזר להומגה נוצרה בעיה, כשלבסוף הוחלט על חלוקה, שלפיה ינקוביץ' ינהל את ההופעות של ההרכב, ו-BNE ינהלו את האלבומים שלהם. בשנת 2001 די ג'יי יהל שרמן הוציא את אלבומו השני "Waves of Sound" בהומגה. האלבום זכה להצלחה רבה ונמכרו 15,000 עותקים שלו, דבר שעזר להומגה רבות. בשנת 2002 אסטריקס (אבי שמיילוב שהיה אמן די פופולרי לתקופה זו בשל שיתופי פעולה שלו עם אמנים אחרים כמו Atomic pulse ,Alien project, אייל ינקוביץ', האחים אייל ברקן ואורן ברקן ועוד.) חתם בהומגה, והוציא את אלבום הבכורה שלו "Eye to Eye", שזכה להצלחה רבה בכל העולם ונמכרו מעל ל-10,000 עותקים שלו.

בשנת 2002 החליט אביחן ליבנה (Cosma) לעבור להומגה, משום שהתחבר יותר לסגנון האמנים של הלייבל. מכיוון שגם יהל וגם אביחן היו אמנים פופולרים ומצליחים יחסית, לכל אחד מהם היו דרישות גבוהות, וינקוביץ' חש שהוא לא יוכל לנהל את שניהם לכן לבסוף יהל עזב את הלייבל. בשנת 2003 אביחן נהרג בתאונת אופנוע, אירוע שהנחית מכה קשה על הלייבל.

משנת 2003 אינפקטד מאשרום החלו להופיע במועדון הבריטי הנחשב Brixton Academy יחד עם אבי שמיילוב, כאשר Sub6 ואייל ינקוביץ' הופיעו בהופעות "חימום". בחודש של אותה ההופעה הופיעו גם לינקין פארק ואמינם באותו המועדון. מאז אותה ההופעה, בכל שנה אינפקטד מאשרום ואבי שמיילוב מופיעים במועדון, כשאת הופעת ה"חימום" מבצעים באופן מסורתי אייל ינקוביץ' ואמן נוסף מהלייבל (שמתחלף בכל שנה). בשנת 2004 אבי שמיילוב הוציא את אלבומו השני, Artcore, שזכה להצלחה מסחררת והגיע למעמד של אלבום זהב (מכירות של מעל ל-20,000 עותקים). בשנת 2005 נוצרו שיתופי פעולה בין הומגה לבין לייבל בריטי, כשבין שיתופי הפעולה אבי שמיילוב הוציא אוסף כפול שכלל להיטים של אמני הלייבל.

לאחר מכן, ברשימת "100 ה-DJS הטובים בעולם לשנת 2007" מאת הדי ג'יי מאג הגיעו אינפקטד מאשרום לעשירייה הראשונה ואסטריקס למקום ה-18, הישג ענק בשל העובדה שגם אינפקטד מאשרום וגם אסטריקס מנוהלים על ידי אותו הלייבל. בשנת 2008 המיני-אלבום Art of work של Psycraft זכה להערכה רבה מאת אותו המגזין.

האמנים הידועים של הלייבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

Infected Mushroom[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Infected Mushroom

עמית דובדבני וארז אייזן. ההרכב החל דרכו בשנת 1996 ומאז הופיע ברחבי העולם. ההרכב הוציא עשרה אלבומים באורך מלא (האחרון ב-2017) ועוד סינגלים ומיני-אלבומים (EP) רבים. הצמד נחשב לאחד מהרכבי הטראנס והמוזיקה האלקטרונית המוכרים בעולם שנכנס לא אחת לדירוג העולמי של 100 יוצרי השנה במגזין היוקרתי DJ-Mag.

Skazi[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Skazi

אשר סוויסה. החל את דרכו בשנת 1998, ומאז נחשב לאומן מוביל ופורץ דרך בתחום הטראנס בישראל ובעולם. באמתחתו 5 אלבומים באורך מלא ועוד סינגלים ומיני-אלבומים. סוויסה הופיע בפסטיבלים בינלאומיים בכל העולם.

אסטריקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אסטריקס

אבי שמיילוב הוא אמן טראנס פול און.

אלבומו הראשון (Eye to eye) נמכר בכ-10,000 עותקים. האלבום השני (Artcore) נמכר בכ-20,000 עותקים והפך אותו לאחד מאמני הפול און המבוקשים בעולם. אסטריקס גם הוציא אוסף כפול.

בשנת 2005 דורג ברשימת 100 היוצרים של השנה של המגזין DJMAG במקום ה-75,בשנת 2006 בדירוג 41 ובשנת 2007 בדירוג 18 ובכך הפך ליוצר הפול און המוביל בעולם.

משנת 2003 מופיע לצד אינפקטד מאשרום כל שנה במועדון הבריטי Brixton Academy. הם היו יוצרי המוזיקה האלקטרונית הראשונים שהופיעו במועדון.

Sub6[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Sub6

האחים אוהד וגולן אהרוני, יוצרים המשלבים טראנס פול און עם אלמנטים של פופ ומוזיקה שחורה. יצרו להיטים כמו הטראק on the gorund ו-ra heya (עם הזמרת מישל אדמסון). אלבום הבכורה שלהם שיצא בשנת 2004 (Who needs love songs) קיבל את הכותרת "אלבום השנה" מאת המגזין הישראלי "די ג'יי העיר", קיבל את התואר "אבן דרך בטראנס הישראלי" על ידי האתר ynet ,ובכך מיצב אותם כאחד מהרכבי הטראנס המצליחים בעולם.

Dali[עריכת קוד מקור | עריכה]

דלית אייזנר, יוצרת טראנס פול און משולב באלמנטים של רוק. התחילה את דרכה המוזיקלית בבר בנמל תל אביב שם שמע אותה אחד המפיקים של הלייבל והחליט להחתים אותה על חוזה מיידית. אלבום הבכורה שלה (Hectic) יצא בשנת 2005. כל שנה הופיעה באופן מסורתי כ"חימום" להופעה של אסטריקס ואינפקטד מאשרום במועדון הבריטי Brixton Academy. חלקם מהטראקים שעשתה זכו להישמע בתוכנית הטלוויזיה הדרמה - קומית מסודרים. עד מהרה זכתה להצלחה והוכתרה כאחת הנשים המצליחות בעולם הטראנס, וכחלוצה ופורצת דרך בתור אישה בתחום גברי יחסית. כיום חזרה דלית בתשובה ומופיעה רק בפני קהל מסורתי ומופרד באירועים פרטיים, ואף שותפה בלהקת בנות מסורתיות וחרדיות המנגנות חומר מקורי.[2]

Psycraft[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלון אלגרסי וניר סידון, יוצרי טראנס פול און עם שילוב אלמנטים של רוק. הוציאו 3 אלבומים והאחרון ביניהם שיצא ב-2006 (computech) זכה להצלחה מסחררת וכלל גם רמיקס לטראק משותף של אינפקטד מאשרום ודי ג'יי יהל ורמיקס לזמר קנדי (הרמיקס הושמע בגלגלצ והיה לבין טראקי הטראנס - אלקטרוניקה שהושמעו ברדיו הישראלי). הוציאו את המיני אלבום art of work שכלל קטעים מסחריים שמשלבים את סגנונות הרוק והקלאב, המיני אלבום זכה להערכה מצד הדי ג'יי מאג.

Cosma[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Cosma

אביחן ליבנה, יוצר ששילב מספר סגנונות של מוזיקה אלקטרונית. אביחן התחיל את דרכו בלייבל BNE ולאחר מכן עבר אל הומגה. נחשב ליוצר פופולרי וייחודי (במיוחד בגלל סגנונו המיוחד בעל הקהל הגמיש) ונחשב למבטיח מאוד. אביחן נהרג בתאונת אופנוע במרץ 2003, מותו הפך אותו לבין יוצרי הטראנס הישראלי הידועים ביותר וגרם לו לקבל כבוד והערכה רבים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ חדשות המוזיקה, באתר "קריות בלילה", 11 בינואר 2007
  2. ^ די.ג'יי. דאלי: "מעדיפה להרקיד מאה נשים בהפרדה ממסיבות ענק בחו"ל", באתר "הידברות", 2 בפברואר 2016