Half-Life (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Half Life)
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: סגנון בעייתי.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: סגנון בעייתי.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
Half-Life
Orange lambdaThe text "Half-Life"
כללי
תאריך הוצאה

מחשב אישי:
19 בנובמבר 1998
פלייסטיישן 2:
16 בנובמבר 2001
האף-לייף 2 מחשב אישי:
16 בנובמבר 2004
האף-לייף 2 אקס בוקס:
15 בנובמבר 2005
האף-לייף 2 אקס בוקס 360:
10 באוקטובר 2007
האף-לייף 2 פלייסטיישן 3:
11 בדצמבר 2007
האף-לייף 2 פרק 1 (כל הפלטפורמות):
1 ביוני 2006
האף-לייף 2 פרק 2 אקס בוקס 360:
10 באוקטובר 2007
האף לייף 2 פרק 2 מחשב אישי:
10 באוקטובר 2007

האף-לייף 2 פרק 2 פלייסטיישן 3:
11 בדצמבר 2007
סוגה יריות בגוף ראשון
פיתוח Valve Software
Gearbox Software
הוצאה לאור Valve עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Vivendi Universal
Electronic Arts
Valve
סדרה הראשון: Half Life
האחרון: Half Life 2 Episode Two
דרישות תוכנה
מנוע משחק GoldSrc עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק שחקן יחיד, מרובה משתתפים
דירוג ESRB: Mature (M), BBFC: 15
פלטפורמות מחשב אישי, פלייסטיישן 2, אקס בוקס 360, פלייסטיישן 3
https://www.half-life.com/de/home, https://www.half-life.com/fr/home האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Half-Life (תרגום חופשי לעברית: "זמן מחצית החיים") היא סדרת משחקי מחשב מהז'אנר משחק ירי בגוף ראשון. הסדרה פותחה והופצה על ידי חברת Valve, ונחשבת לאחת מסדרות משחקי הפעולה המצליחות והמוכרות ביותר אי פעם.

המשחק הראשון בסדרה (Half-Life) כלל תנועות פה בזמן הדיבור, בינה מלאכותית מתקדמת יחסית למשחקים אחרים בתקופתו ועיצוב שלבים מקורי וחדשני. המשחק הוצג בתערוכת E3 במסדרון צדדי, ותוך זמן קצר הפך למשחק השנה ונחשב לאחד המשחקים הטובים ביותר עד היום. המנוע הגרפי של המשחק, המבוסס על מנוע המשחק Quake engine, היה בסיס טוב לתוספים (מודים) רבים שהמפורסם שבהם הוא Counter Strike. למשחק יצאו מספר חבילות הרחבה (Blue Shift, Opposing Force).

בשנת 2004 יצא משחק ההמשך, Half Life 2, שכלל מלבד כל המאפיינים שהפכו את המשחק הראשון להצלחה גם מנוע גרפי חדשני לזמנו, מנוע פיזיקלי מציאותי ועלילה מורחבת. המשחק זכה לשבחים רבים מצד השחקנים ומצד המבקרים. עד כה, שתי הרחבות קצרות ל־Half Life 2 ראו אור, ופיתוחה של ההרחבה השלישית הופסק.

בשנת 2020 יצא משחק חדש בסדרה בשם Half Life: Alyx, למציאות מדומה, ומשתמש במנוע Source 2 החדש של Valve. המשחק מתרחש בין האירועים של המשחק הראשון והשני בכיכובה של אליקס, כשהיא מנסה לנטרל נשק סודי שנמצא בכספת אצל הקומביין.

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקטור גורדון פרימן[עריכת קוד מקור | עריכה]

גורדון פרימן

פרימן הוא גיבור ארבעת המשחקים הראשיים, ונקודת המבט של השחקן במשחקים תמיד מוצגת דרך עיניו (כמצב של גוף ראשון, כאשר הידיים המוצגות הן ידיו אשר מכוסות בכפפות חליפת ה-HEV). פרימן הוא פיזיקאי בעל תואר דוקטור מהמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס. גילו 27 בעת התרחשות עלילת המשחק הראשון, וככל הנראה באותו גיל בעת התרחשות המשחק השני (אף על פי שבין שני המשחקים פער של בערך 20 שנה. חוסר השינוי בגילו של פרימן נובע כנראה מ"מצב הקיפאון" אליו הוא הוכנס בסוף המשחק הראשון). מלבד כך, מעט מאוד ידוע על חייו של גורדון, מאחר שהוא אינו מדבר כלל במהלך המשחק, והדמויות כמעט ולא מתייחסות אל חייו האישיים המוקדמים.

G-man[עריכת קוד מקור | עריכה]

משמאל לימין: הג'י מאן במשחק המקורי ובמשחק ההמשך

ג'י-מאן (G-man), הוא דמות מסתורית בסדרת האלף לייף. מעט מאוד ידוע לגבי זהותו או התקשרותו של ג'י-מאן לעלילת המשחק (עד כדי כך ששמו לא נאמר כלל במשחק, רק שמות קובצי המשחק שלו קרויים כ:"gman"). לרוב נראה ג'י מאן כאשר הוא צופה בשחקן בעודו מתקדם דרך שלבי המשחק, כאשר ניתן לעיתים לראותו עוסק בפעולות שוליות כגון יישור עניבתו או דיבור בטלפון הסלולרי. ג'י מאן נושא עמו מזוודה, שתכולתה המדויקת אינה ידועה (אף על פי שקובצי טקסטורה שלא נכנסו לתוך המשחק מצביעים על תכולתה, אך קשה לזהות בדיוק את הפריטים בשל איכות הטקסטורה הירודה). לאחר שניצח את הניהילינת', שליט זן הרשע, בסיום המשחק הראשון, מדבר ג'י-מאן ישירות עם גורדון. הוא מרוצה מהצלחתו של גורדון ומשבח אותו על עבודתו. הוא טוען כי "מעסיקיו" המסתוריים רוצים בשירותיו של גורדון, לאחר שראו למה הוא מסוגל. ג'י-מאן מציע לגורדון שתי אפשרויות: הוא יכול לאשר את הצעת העבודה של המעסיקים המסתוריים, או לסרב ולהילחם בקרב חסר סיכוי. השחקן יכול לבחור כרצונו באחת מהאפשרויות. אם מסכים, אומר הג'י מאן: "החלטה חכמה אדון פרימן! אני אראה אותך בהמשך הדרך". לאחר מכן נכנס גורדון לקיפאון של 20+ שנים. אם מסרב, אומר ג'י מאן שהוא מאוד מאוכזב וכי הם יכלו לעבוד יחד בצורה נהדרת. פרימן מוחזר לזן, וניתן לראות מפלצות באות לעברו.

במשחק ההמשך משחרר ג'י מאן את גורדון מההקפאה, ושולח אותו פעם נוספת אל כדור הארץ, כדי להילחם בקומביין, איחוד חייזרי מרושע שפלש לכדור הארץ כתוצאה מהתאונה שקרתה במשחק הקודם. בסוף המשחק, כאשר מתפוצץ כור האנרגיה בסיטדל, ג'י מאן עוצר את הזמן שנייה לפני הפיצוץ, ולאחר שיחה קצרה עם גורדון הוא אומר כי "[הוא] הצליח לעשות הרבה במעט זמן", וכי "[הוא] קיבל הצעות מעניינות בתמורה לשירותיו של פרימן". לאחר מכן הוא מתנצל על "אי הנעימות", וכי הוא יעיר אותו שוב כש"יגיע (אם בכלל) הזמן שלו שוב". משפט מאוד מטריד ומסתורי שאומר הג'י מאן הוא כי "[הוא] בטוח שהכול יראה הגיוני בהמשך ה... ובכן, אין [לו] בכלל את החופש להגיד" ("I trust it will all make sense to you in the course of...well... I'm really not at liberty to say")

דוקטור ברין
דוקטור אייזק קליינר

דוקטור וואלאס ברין[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקטור וואלאס ברין הוא היריב העיקרי של השחקן במשחק השני בסדרה. ברין שימש בעבר כמנהל מעבדות בלאק מסה (דמותו לא הופיעה כלל משחק הראשון), ונבחר למתווך על ידי החייזרים המכונים "קומביין" (Combine), לשמש כמפקד כוחותיהם בכדור הארץ. דוקטור ברין מבצע את תפקידו מהמבצר (The Citadel) שנמצא בעיר 17.

דוקטור אילי ואנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוקטור אילי ואנס מופיע בעיקר במשחק השני בסדרה (הוא מופיע גם במשחק הראשון במספר סצנות קצרות). דוקטור ואנס עבד עם גורדון פרימן במעבדות בלאק מֵסַה. במשחק ההמשך ואנס הוא אחד ממנהיגיו העיקריים של המרד נגד הקומביין, ואירועים הקשורים אליו מניעים את עלילת המשחק. איליי ואנס הוא אביה של אלכס ואנס, דמות מרכזית נוספת במשחק השני בסדרה.

אלכס (Alyx) ואנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלכס ואנס מופיעה רק במשחק השני בסדרה ובחבילות ההרחבה שלו. אלכס גדלה במעבדות "בלאק מסה" בהן עבד אביה. אלכס היא לוחמת מנוסה וכן האקרית מומחית. במהלך המשחק השני בסדרה וגם במשחקים שבאו אחריו (half life episode one, half life episode two) נרקמת מערכת יחסים בין גורדון ובין אלכס. לדוגמה, היא דואגת כאשר הוא הולך, הוא מסכן את חייו כדי להציל אותה ממוות, והיא שמחה כאשר היא מגלה שהוא חי. מערכת היחסים המוזרה הזו מושפעת גם מגורמים אחרים, ביניהם איליי ואנס, אביה, המדבר עם גורדון ומבקש שישמור אליה, וכמו כן רוצה שיביאו לעולם ילדים.

בארני קלהון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שימש שומר במעבדות בלאק מסה, ונמלט לאחר האסון ב"בלאק מסה". בהמשך בארני הוא חלק מתנועת ההתנגדות לחייזרים אשר השתלטו על כדור הארץ, הקומביין. הוא מסייע לגורדון פרימן כאשר הוא מופיע בתחילת המשחק השני. בארני מופיע בשני המשחקים, והיה הגיבור הראשי של אחת מחבילות ההרחבה של המשחק המקורי (Half-Life: Blue Shift).

דוקטור אייזק קליינר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אייזק קליינר הוא פיזיקאי שעבד עם גורדון פרימן במעבדות בלאק מֵסַה, והוא מופיע בשני המשחקים.

קליינר הוא הפיזיקאי הראשי של המעבדות של תנועת ההתנגדות ותכנן את המשגר אשר העביר את אלכס למטה ההתנגדות, היער הלבן. לאחר התפוצצות המבצר של ברין, קליינר הפך לאחראי להרגיע אנשים בעיר 17.

דוקטור ג'ודית מוסמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיזיקאית שעובדת עם איליי ואנס במשחק השני בסדרה.

בהמשך המשחק מגלים שהיא עובדת בשביל דוקטור וואלאס ג'יי ברין. אך ברגע האחרון היא חוזרת בה ועוזרת לגורדון לנצח את ברין.

במשחקים שבאו אחרי מגלים שהיא הלכה עם קבוצת מחקר לאזור אנטארקטיקה כדי לחקור שם. שם היא גילתה את הספינה המסתורית הבוריאליס (ספינה שבנתה החברה במשחקי פורטל, שנעלמה יום אחד וכנראה הכילה מכשיר שיגור). לפי המשחקים הקיימים, לא מצאו אותה ולא מצאו את הספינה.

Half Life[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Half-Life

המשחק הראשון בסדרה יצא בשנת 1998 והיה מבוסס על מנוע GoldSrc, מנוע מבוסס Quake Engine ששירת גם את המשחקים הבאים מבית החברה. המשחק הוצג בתערוכת E3 במסדרון צדדי, ותוך זמן קצר הפך למשחק השנה ונחשב לאחר המשחקים הטובים ביותר עד היום. המנוע הגרפי של המשחק, המבוסס על מנוע המשחק Quake, היה בסיס טוב לתוספים (מודים) רבים. עלילת המשחק מתרחשת במעבדות "בלאק מסה", הנמצאות בניו מקסיקו שבארצות הברית, ומוצגת לנו דרך עיניו של דוקטור גורדון פרימן. גורדון הוא פיזיקאי המשתתף בניסוי הבודק יהלומים מעולם החייזרים "זן" (Xen) באנטי ספקטרומטר, אך הניסוי משתבש ויוצר תגובה פיזיקלית הגורמת ליצירת פורטלים במרחב, מה שגורם לפלישת חייזרים מעולם הזן אל כדור הארץ. המצב מסתבך כאשר כוחות צבא ארצות הברית נכנסים למתחם לא כדי להציל את המתחם אלא להשמיד אותו כולל את כל מי שנמצא בפנים, ועל גורדון להציל את עצמו ואת מתחם המעבדות מפני החייזרים.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילום מסך מתוך "האף לייף"

במהלך המשחק השחקן נדרש להשתתף בקרבות ולפתור חידות שונות. בניגוד לרוב משחקי הפעולה, המשתמשים בסרטוני מעבר, "האף-לייף" משתמש בסצינות מתוסרטות מראש המתרחשות תוך כדי משחק. החידות אותן נדרש השחקן לפתור נעות בין דרכים שונות להרוג אויבים, ועד להימלטות ממצבים מסוכנים או ביצוע משימות צדדיות שונות. לקראת סוף המשחק, מקבל השחקן אפשרות להגדיל באופן משמעותי את המרחק אליו הוא יכול לקפוץ, וכתוצאה מכך המשחק עושה שימוש באלמנטים של משחקי פלטפורמה.

Half Life 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Half-Life 2

משחקיות וגרפיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק, בדומה לקודמו, מציג בינה מלאכותית טובה, אנימציית דמויות באיכות גבוה, עיצוב שלבים מעניין וסצנות מתוסרטות במקום סרטוני מעבר. המשחק משתמש במנוע ה"סורס" (Source), המדמה אפקטים פיזיקליים בצורה מציאותית. למשחק נוספו מספר כלי נשק חדשים (אחד מהם הוא רובה כוח המשיכה, שקיים רק במשחק זה),[1] וכלי רכב שונים המיועדים לשלבים הפתוחים של המשחק.

רקע עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת מספר שנים (בין עשר לעשרים שנה) לאחר סיום המשחק הראשון המקורי. המשחק יוצא מנקודת ההנחה שגורדון פרימן קיבל את הצעתו של הג'י-מאן בסוף המשחק הקודם, לעבוד בשבילו.

לאחר מותו של ניהילנט', שערים החלו להיפתח בכל העולם, ומפלצות מתחילות לעבור בהם מהצד השני. ה"קומביין", גזע חייזרי, פולש לכדור הארץ דרך השערים האלו ומביס את כל צבאותיו תוך שבע שעות (כפי שנחשף בספר המתעד את יצירת המשחק, “Half-Life 2: Raising the Bar”). הקומביין משתלטים על כדור הארץ וממנים את דוקטור ברין לשליט הראשי.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לביקורות מצוינות, וממוצע הדירוגים הכללי שלו הוא 96 מתוך מאה.[2] בנוסף, זכה המשחק בכ-35 תארים של משחק השנה וב-6 פרסים של טקס פרסי ה-BAFTA של האקדמיה הבריטית.[3]

חבילת הרחבה (פרקים)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז יציאת Half Life 2 לשוק, הוכרז פיתוחן של שלוש "אפיזודות" למשחק. מדובר בהחלטה עסקית של Valve לשחרר משחקים בסדר גודל קטן יותר (אפיזודות) תמורת מחיר נמוך יותר בהפרשי זמן קצרים. בפועל, זמן הפיתוח שלהן התארך, ועברה כשנה בין יציאתה של כל אפיזודה. בסופו של דבר Valve ויתרה על שיטת האפיזודות, ועל פי שמועות ייצא משחק חדש בסדרה (Half Life 3) על מנוע חדש יותר (Source 2).

Half Life 2: Episode One (פרק 1)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Half-Life 2: Episode One

Half Life 2:Episode One יצא לאור ב-1 ביוני 2006. המשחק ממשיך עלילתית את קורותיו של גורדון פרימן גיבור המשחקים הקודמים בסדרה. המשחק מוסיף בין ארבע לשש שעות משחק.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקיותו של Episode One זהה באופיה לזו של החלקים הקודמים בסדרה, כאשר התוספות העיקריות הן ההתמקדות במשחק לצד בעל ברית (אלכס ואנס) וחידות פיזיקליות מורכבות יותר. הבינה מלאכותית של אלכס ואנס שונתה במיוחד, ואלכס מתפקדת כדמות תומכת ומסייעת בצורה יותר אפקטיבית מאשר במשחק הקודם. שלביו השונים של המשחק הותאמו למשחק עם בעל ברית, ובהם השחקן אמנם מתקדם לרוב לבדו, אך עזרתה של ואנס היא לעיתים חיונית להישרדותו של השחקן ברמות הקושי הגבוהות. סביבת המשחק נותרה דומה לסביבת המשחק הקודם, אך מציגה יותר שלבים סגורים. רוב הסביבות במשחק הרוסות, כדי לשקף את השינויים העוברים על העולם בעקבות פעולותיו של השחקן בחלק הקודם.

שינויים טכניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנוע ה-Source עליו בנוי המשחק עבר מספר שיפורים משמעותיים. בין השאר, שולבה במנוע תמיכה בטכנולוגיית טווח דינמי רחב.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לציונים חיובים בעיתונות המשחקים, בעיקר בשל המשחקיות ה"מהודקת" שלו, והאינטראקטיביות הגדולה בו. עיתון המשחקים IGN הכתיר את Episode One כמשחק היריות מגוף הראשון הטוב ביותר של 2006, וממוצע הציונים של המשחק לפי אתר הסטטיסטיקה Metacritic עומד על 87 מתוך 100. הביקורת שהופנתה אל המשחק עסקה בעיקר בחוסר התכנים החדשים בו ובמחירו הגבוה יחסית לאורכו הקצר.

Half Life 2: Episode Two (פרק 2)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Half-Life 2: Episode Two

Black Mesa[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלאק מסה הוא בעצם חידוש להאלף לייף הראשון - בלאק מסה התחיל את חייו כפרויקט מעריצים (Fanmade) של חברה קטנה בשם Crowbar Collective. לאחר מכן Valve אשרה להם להמשיך לפתח את המשחק ואפילו תמכה בהם כלכלית.

המשחק, שפותח באמצעות מנוע Source - מנוע ה־Source משתמש ביכולת פיזיקה מתקדמת אפילו להיום, המנוע משמש כיום את כול משחקי האלף לייף וקיבל גם גרסה מחודשת. בלאק מסה הציג שלל שינויים כמו גרפיקה, מודלים, תאורה מחודשת, סביבות שעוצבו מחדש, ומגוון תכונות חדשות אשר פותחו באופן בלעדי על ידי מפתחי החברה (וזאת בניגוד ל- Half-Life: Source, שהציג את אותם התכנים הגרפיים מהמשחק המקורי).

מאז תחילת הפיתוח ועד לשלב שבו יצא המשחק בגישה מוקדמת, היו זמינים בו רק השלבים שהתרחשו בסביבת מעבדות "בלאק מסה". עם היציאה הרשמית של המשחק הושק חלקו השני, "Black Mesa: Xen", שכולל רימייק לשלבים שהתרחשו על פני העולם החוצני "זן".

המשחק זמין רק למחשב בסטים.

כלי נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך סדרת המשחקים, השחקן משתמש בכלי נשק רבים.

אחד מכלי הנשק היותר מזוהים עם הסדרה, ה-Crowbar, הוא בעצם לום אשר משמש בכל משחקי הסדרה ככלי נשק לקרב פנים מול פנים מטווח אפס וכן לפריצת מחסומים, שבירת ברזלים ופתיחת תיבות.

Half-Life 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמונה מתוך המשחק עם הנשק M16 ברקע
  • Glock 9mm Pistol - אקדח 9 מילימטר, הנשק החם הראשון שהשחקן מקבל. נמצא בשימוש ביחידת השומרים בבלאק מסה. ירי משני: ירייה יותר מהירה אבל פחות מדויק.
  • 357. Magnum - אקדח תופי יותר חזק ויותר מדויק מהאקדח הרגיל אבל גם הרבה יותר איטי. ירי משני: זום.
  • רובה ציד - רובה ציד חצי אוטומטי וחזק אבל לא אפקטיבי לטווחים רחוקים. ירי משני: שימוש ב-2 קליעים במקום 1 להגדלת עוצמת האש. חלק מחיילי הצבא האמריקאי משתמשים בו.
  • הקלר וקוך MP5 - תת-מקלע עם משגר רימונים. ירי משני: שיגור רימון מיוחד שמתפוצץ במגע. רוב החיילים סוחבים אותו.[4]
  • רימון יד - רימון שזורקים ומתפוצץ אחרי כמה שניות.
  • פצצה בשלט רחוק
  • מוקש - מוקש שניתן לזרוק אותו על רצפה או קירות ומיועד ללכוד אנשים שנקלעים לטווח שלו.
  • RPG - משגר טילים עם כוונת לייזר.
  • קשת ירייה - קשת צלבית שמשמשת בתור מעין רובה צלפים עם זום. במצב מרובה משתתפים של המשחק הירייה הראשית יורה חיצים שמתפוצצים.
  • Tau Cannon / Gauss Gun - רובה ניסיוני שפותח בבלאק מסה, מעין רובה שיורה קרני אנרגיה עם אפקט רתע. ירייה משנית: טעינת הרובה בשביל לשחרר פרץ אנרגיה יותר חזק. נחשב לנשק קטלני במצב מרובה משתתפים בשימוש נכון.
  • Gluon Gun - גם כן נשק ניסיוני מבית בלאק מסה, זה רובה חשמלי שמשחרר זרם חשמלי רב עוצמה כלפי האויב בדומה ל־Thunderbolt ב־Quake. משתמש באותה תחמושת כמו ה־Tau Cannon.
  • Hive-hand - מעין כפפה חייזרית שיורה חרקים מעופפים לעבר האויב שמתבייתים עליו. יש 8 חרקים בתוך הכפפה עם אספקה מתחדשת. ירי משני: יורה פרץ של 8 חרקים בפרק זמן קצר.
  • Snark - מעין חרקים חייזריים שמשליכים אותם והם מתבייתים על האויב (או עליך אם אין אויבים בסביבה) ואחרי 10–15 שניות מתפוצצים עליו.

Half-Life 2 והאפיסודות שלו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • USP Match - אקדח היורה כדורים בקוטר 9 מ"מ.
  • 357 Magnum - אקדח תופי היורה כדורים חזקים יותר ומדויק יותר אבל יותר איטי.
  • SPAS-12 - רובה ציד עם קנה כפול. ירי משני: שימוש בשני הקנים.
  • הקלר וקוך MP7 - תת-מקלע עם משגר רימונים.
  • Gravity Gun - רובה כוח משיכה, נשק המסוגל למשוך עצמים ולהעיף אותם. כאשר גורדון נכנס למצודה ה-Gravity Gun מקבל אנרגיה מהכור והופך ל-Super Gravity Gun נשק המסוגל למשוך כמעט כל דבר (כולל אנשים).
  • Overwatch Standard Issue Pulse Rifle - רובה סער של הקומביין מבוסס על אנרגיה אפלה במקום תחמושת מסורתית. מכונה גם AR2. ירי משני: כדור אנרגיה.
  • Crossbow - קשת מוצלבת שהפעם משמשת כנשק צלפים לכל דבר עם כוונת אופטית.
  • MK3A2 Grenade - רימון יד תוצרת הקומביין.
  • Bugbait ‏(Pheropod) - חפץ המופק משומר אנטליינס, המושך אנטליינס (יצורים דמוי חרק ענק). ירי משני: משיכת האנטליינס אליך.
  • Resistance Rocket Propelled Grenade - משגר טילים עם כוונת לייזר רק שהפעם ניתן לסגור או להפעיל את הכוונת.
  • Magnusson Device - נשק שפותח על ידי ד"ר מגנסון, אחד מהמדענים שעבדו בבלאק מסה, והוא נועד לחיסול מהיר של סטריידרים. הנשק ניתן לגורדון בפרק השני של Half Life 2.

משחקים נוספים בסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חבילות הרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Half-Life: Opposing Force - חבילת הרחבה של Half Life שבו מגלמים חייל קומנדו אשר יחידות יצאה להעלים ראיות מהמקרה ב-Black Mesa.
  • Half-Life: Blue Shift - חבילת הרחבה של Half Life שבו מגלמים את בארני קלהון - שומר שעבד במעבדות של Black Mesa והכיר את גורדון.
  • Half-Life: Decay - חבילת ההרחבה האחרונה של המשחק Half Life.

משחקים נוספים ומודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Half-Life: Source - גרסה מחודשת של Half Life המקורי בה הגרפיקה מבוססת על מנוע Source החדש יותר, בגרסה נעשו שינויים קלים.
  • Half-Life Deathmatch: Source - מצב מרובה משתתפים ל-Half Life : Source.
  • Half Life 2: Deathmatch - מצב מרובה משתתפים ל-Half Life 2.
  • Half Life 2: Lost Coast - בעיקרון זהו מיני משחק אשר בודק את טכנולוגיית ה-טווח דינמי רחב ואת היכולות של מנוע ה-Source.
  • Black Mesa - רימייק למשחק המקורי, פותח על ידי צוות מפתחים עצמאי ששאף לשחזר את המשחק המקורי עם גרפיקה עדכנית. הפיתוח החל ב-2004, וב-2009 שוחררה גרסה חלקית לציבור, שהעידה על התקדמות מרשימה ואיכות גרפית גבוהה. מועד ההשקה הרשמי הוא מרץ 2018.
  • Jurassic Life - מוד ל־Half Life 2 המבוססת על "פארק היורה". עלילתו אינה קשורה לסדרה.[5]
  • Dear Esther - משחק הרפתקאות / משחק אומנות / רומן ויזואלי שהתחיל בתור מוד ל־Half Life 2‏[6] ויצא כמשחק עצמאי ב-2012 תחת הגרסה החדשה ביותר של מנוע ה-Source. עלילתו אינה קשורה לסדרה.
  • Cinematic Mod - מוד ל-Half Life 2 ולאפיסודות שלו שמשפר את איכות המשחק ואת הגרפיקה שלו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורטל, משחק מחשב המהווה ספין אוף לסדרת המשחקים ויצא במקביל ל-Episode Two.

אחד המודים למשחק פורטל, "פורטל:פרלוד" עושה שימוש במודלים של מדענים מסדרת Half life בעוד שבסדרה המקורית לא הופיעו כלל אנשים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Hodgson, David (2004). Half-Life 2: Raising the Bar. Prima Games. ISBN 0-7615-4364-3

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ http://www.halflife2.net/wiki/index.php/Zero_Point_Energy_Field_Manipulator
  2. ^ Half-Life 2 for PC - GameRankings
  3. ^ Half-Life 2 sweeps Bafta awards
  4. ^ במוד ה-HD שיצא למשחק ב-2001 הוחלף תת-המקלע MP5 ברובה M16 שגם הוא רובה סער עם מטול רימונים ואופן פעולה דומה ל-MP5.
  5. ^ Jurassic Life: a Half-Life2 single player modification
  6. ^ Dear Esther mod for Half-Life 2, Mod DB (באנגלית)